Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:56

Misschien toch maar er eens over nadenken. Pony van 34 en paardje van 21 staan leuk op de weide en hebben alles. Maar soms heb ik het zo druk met werk dat ik denk, het zou fijn zijn als er iemand gewoon even wat meer aandacht aan hun kan geven. Ik ga wel elke dag, maar dat is niet elke dag tutten. Soms is dat wei en stal proper maken, eten geven, aaitje geven en hup bed in voor mezelf :')

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:08

Ooh vet Richard! Heet cool

Ah ja herkenbaar the cat! Denk dat er vast wel mensen zijn die tutten juist heerlijk vinden, mits je paarden het ook heerlijk vinden!


Afbeelding
Wij waren met z’n 3en op pad gisteren :D

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:38

Es_ther schreef:
[ [url=m/F0IY2z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij waren met z’n 3en op pad gisteren :D


Oh wat gezellig!


The_Cat schreef:
Misschien toch maar er eens over nadenken. Pony van 34 en paardje van 21 staan leuk op de weide en hebben alles. Maar soms heb ik het zo druk met werk dat ik denk, het zou fijn zijn als er iemand gewoon even wat meer aandacht aan hun kan geven. Ik ga wel elke dag, maar dat is niet elke dag tutten. Soms is dat wei en stal proper maken, eten geven, aaitje geven en hup bed in voor mezelf :')


Dat snap ik wel, ik heb nu ook een advertentie op de markt staan voor mijn jongere pony. Hij komt niks te kort, altijd lekker buiten, goed eten en vrienden om hem heen. Maar denk wel dat het goed voor hem is als hij wat blijft doen. Je kunt het altijd eens proberen toch?


Bagheera_206 schreef:
Weer eens wat anders dan de "gewone" 4K filmpjes van mijn oma. Die met de warmtecamera. :D

[ Video ]

[ Video ]


Echt heel leuk!

Larix gaat momenteel best heel goed. Hij wordt al lekker dik maar dat is ook de bedoeling met hem. Hij valt iedere winter zo ontzettend veel af, gewoon door de energie die hij verbruikt. Ondanks alle slobbertjes en dekentjes krijgt hij gewoon niet genoeg energie binnen. Kleine druktemaker. Maar we zijn nu goed op koers :D

Even de dames groeten tijdens een wandeling <3

Afbeelding

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 16:16

Mijn aller stoutste oudje is gister weer mee geweest op rit. Zijn lekker twee uur onderweg geweest met twee vriendinnen, hebben stukken gedraafd (aka verzamelde galop) en gegaloppeerd (aka rengalop voorop). Ze was zooo stout en heet. Al ben ik uiteraard stiekem ook heel blij dat ze eigenlijk nog helemaal geen moeite heeft met lange semi actieve ritten. Afbeelding
Afbeelding

Britta31

Berichten: 13149
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 16:25

:( Nap heeft een winkelhaak in de vliegendeken.Hij heeft nu de deken van iwan op,maar zijn halve billen en buik zijn nu te zien.

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:42

Ik heb voor het eerst na Chico zijn laatste terugval weer 10 minuutjes erop gezeten.
Gewoon samen lekker het pad afgestapt..... heerlijk, dat zijn voor mij de kersen op de taart, gewoon 10 minuten genieten van hem, mét hem....
https://youtu.be/TSEuJCHDhCM

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:58

Heerlijk <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34671
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 16:10

Dat soort dingen zijn heel fijn lijkt me dat dat nog kan.

Bij ons op stal van de week een nog redelijk jonge pony ineens dood in de paddock. Was een maatje van Branco. Doet je extra beseffen dat je van ze moet genieten zo lang je ze hebt. Wij hebben zaterdag fotoshoot gehad. Was al heel lang een wens van mij mooie foto's van de paarden. Ben benieuwd naar het resultaat. Branco had in het begin wat moeite met stilstaan maar toen hij eenmaal samen met onze dochter model stond stond hij zo mooi met de oortjes naar voren. Echt leuk dat ze zo'n band hebben samen.

Lau07
Moderator

Berichten: 1581
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:23

Dat zijn altijd nare gebeurtenissen Susan. :(

Lekker hoor al die buitenfoto's en gezellig met de dieren op stap. Chantal staat even in de zomermodus. Ze staat nu 24/7 buiten met een shetlander en dat gaat erg goed. De shetlander is echt een baasje, Chantal wordt overal gewoon weggestuurd door haar. Dat hadden we niet bepaald verwacht, omdat ze altijd een dominante merrie is geweest. Maar tegen dat ukkie kan (of durft) ze gewoon niet op. _O-

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:33

Ah wat naar Susan!
Ben wel heel benieuwd naar je foto’s van je shoot :D

Hahaha heerlijk die kleintjes :') . Klein van stuk, groot van ego _O- .

Hier is Mona wel de baas hoor, maar de kleine kan ook wel echt een bitch zijn. Heerlijk, merries..

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:53

Mijn oudje en mijn pleegbaby Fendi samen, 33 jaar en een beetje en bijna 3 maanden.... 33 jaar verschil!
Fendi is een arabier hengstje uit de merrie waar ik op gereden heb.

Afbeelding
Afbeelding

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:49

Wat een ondeugende blik heeft het kleine mannetje En waauw, je paard ziet er nog goed uit voor die leeftijd!

Lau07
Moderator

Berichten: 1581
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:56

Wat een knap koppie heeft Fendi zeg! Wat mooi hè, 33 jaar verschil. Chico kan het kleintje nog een hoop leren. :D

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:59

Super leuke foto’s! En wat ziet Chico er goed uit zeg <3

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:35

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben gezellig gewandeld samen :D.

Leuk man, witte pony’s en regenachtig weer.. ze is alles behalve schoon _O-

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 15:27

Thnx allemaal.....
kost een hoop geld, en moeite maar Chico is het waard!!!
Fendi is een veulen van de arabische hengst RFI Farid. Mama is een egyptische arabier.
Zou hem graag willen hebben maar zolang Chico er is geen doekoes voor een 2e.... ( en wil ik dat wel.....)

Hennos

Berichten: 500
Geregistreerd: 07-06-20

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:16

Gisteravond werd ik weer vrolijk begroet door Tennessee. Blijft fijn als ze zo naar je toe lopen
Afbeelding

En met zijn hele kleine vriend.
Afbeelding

Britta31

Berichten: 13149
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:22

Wat denken jullie?We hebben een groot pak stro gekregen en dat is nog goed.Ons plan is dus om het stro te gaan mengen met het hooi deze winter,maar is dat wel geschikt voor 2 oudjes van 26.Ze zijn beide gezond en hebben een goed gebit.Twijfel.

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:13

Ja hoor, kan prima. Ik heb het ook wel gevoerd, ook gemengd idd. Is goed voor de darmen, tenminste dat heb ik altijd begrepen. Mijn merrie at het ook met smaak

Britta31

Berichten: 13149
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:25

Ik had ook ergens gelezen dat het goed is voor de slanke lijn.Handig met een Haflinger.

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:09

Ik heb gisteren een tand gevonden denk ik in de weide. Nu maar eens zoeken of het van de grote van 21 komt of van de kleine van 34 :')

Afbeelding

Britta31

Berichten: 13149
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:12

Die heb ik ook van Britta,gevonden in de stal.
AfbeeldingLeuk om te bewaren.

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:15

Ja deze lag op de zandstrook tussen de schuilstal en het gras :p Grappig dat hij net daar lag waar er geen eten staat. Maar ik neem aan dat het normaal is dat ze op deze leeftijd tanden beginnen te verliezen. De tandarts was nog in mei komen kijken en toen was alles nog oké. Ik ben alleen benieuwd wie er nu net een tand kwijt is :')

Lau07
Moderator

Berichten: 1581
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:27

Wow, ik heb nog nooit zo'n mooie hele tand gezien! Altijd afgebrokkelde of afgesleten stukjes. Volgens mij kun je er sieraden van laten maken als je dat zou willen.

Nyaleti

Berichten: 6229
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:13

Voor degene die een tijdje terug om voeradvies vroeg: merriebrok. Echt het wondermiddel voor mijn paard en ook veel andere positieve ervaringen over gehoord.

-
Post hier sporadisch wel eens iets geloof ik maar zou ik mensen een PB mogen doen om even de situatie van mijn pony voor te leggen? Of zijn er evt mensen die hun ervaring over de laatste weken / dagen en het inslapen zelf durven te delen?

Pony sukkelt al langer; oud en artrose. Staat nu op Buut en vind hem nog niet top maar is lastig te peilen door z'n chaggerijnige karakter. Ene moment staat ie duidelijk met de gezichtsuitdrukking 'pijn' en volgende ochtend galopeert ie weer een paar meter de wei in, zo blij als maar kan.
Ikzelf heb vooral de enorme angst dat hij gaat tegenstribbelen op het laatste spuitje en dat ik dan met een gruwelijk schuldgevoel rondloop.