Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagheera_206

Berichten: 25906
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 08:35

Hier staan ze 24/7 in de wei dus dat scheelt op zich ook wel qua beweging, maar probeer wel regelmatig met haar te gaan wandelen. Die regen is inderdaad heel fijn voor de weitjes. Hopelijk kan het weer beetje lekker groeien de komende dagen.

juval

Berichten: 13230
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:43

mijn ouwetje krijgt geen extra supplementen, ik weet niet of ze die nodig heeft, maar ze doet het vooralsnog prima op basisbrok, hooi en gras.

de regen was zeer welkom inderdaad. Onze wei is nog wel groen, maar het groeit niet zonder regen, dus fijn@!

Es_ther

Berichten: 18723
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:02

Mona krijgt ook geen extra supplementen! Ze staat wel 24/7 buiten, wat ook wel helpt denk ik :)


Afbeelding
Laatst de stoute schoenen aangetrokken en er weer opgestapt <3 . Was echt heerlijk!

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:18

Schim heeft nog wel gras achterin zijn eigen weitje maar gek genoeg eet hij dat niet?

Hij krijgt alleen 2x pw gelatinaat voor de artrose en verder nooit iets eigenlijk. Ik geef nu dan een detox kuurtje omdat hij op de metacam heeft gestaan en verdoving heeft gehad voor de echo en hierna krijgt hij een zandweg kuur.

En dan hoop ik dat de komende echo over 2 weken zonder verdoving mag. Vond dat eerlijk gezegd een beetje onzin. Paard staat zonder verdoving haast beter stil dan met.

ellepel

Berichten: 47382
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:32

ja als het niet hoeft dan niet toch?
heb je groot gelijk in.

xLiez

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 12:56

ellepel schreef:
ik vind het wel grappig als iemand zegt..actief pensioen :D
je werkt eigenlijk nog wel gewoon met je paard,je doet het alleen wat rustiger aan toch?
met artrose is bewegen heel belangrijk,dus zo weinig mogelijk stilstaan.
als kelly kreupel loopt haal ik een halve liter fles devils relief en die maak ik dan op.
verder krijgt ze niks bijzonders, haar slobber en een vitaminekorrel .

hoe gaat het hier met de rest?
hebben jullie nog gras staan?
het is gelukkig wat koeler nu en het heeft net voldoende geregent voor het gras om wat aan te groeien.


Haha ja we doen nog wel gewoon dingen. Maar ik reed hem nog best fanatiek, hogere dresssuur oefeningen enzo. Nu hobbelen we vooral wat rond om hem soepel te houden haha. Dus voor ons wel een groot verschil. Mystery is echt wel te goed op gewicht dus die moet wel bewegen.

Hij staat ook lekker op de wei, niet 24/7 omdat hij dan het graasmasker ook 24/7 op moet. Maar ze staan nu 7 uurtjes op stal ongeveer.

ellepel

Berichten: 47382
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 16:47

heerlijk als ze nog zo actief zijn en je er ook nog om moet denken dat het gewicht goed blijft.
hier juist andersom, niet kunnen eten en ook niet actief!

ik vond kelly vanmiddag ook niet helemaal denderend moet ik zeggen.
vond haar wat afwezig,ze stond ook wat sneller en zwaarder te ademen, weet niet wat dat was.
eten ging er wel redelijk goed in..denk gewoon een ouderdomsdingetje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34710
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 19:15

Al even niks gepost, hier alles ok Branco loopt weer lekker onder het zadel met dochter. Gaat weer goed. Ik ga er niet meer op, dat voelt niet fijn.

hagelslag
Berichten: 9094
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:37

Ik heb de laatste tijd de berichten wel gelezen maar reageren was toch even moeilijk.
Hier is inmiddels de rust gekeerd.
Layka is nog wel wat mat maar is tevreden met het vriendje naast haar.
Petra had gister nog een buitenrit met haar gemaakt. En dat doet haar wel goed.
Ze moet bewegen omdat ze anders tonnetje rond word ondanks dat ze eigenlijk alleen op hooi en water staat.
Maar de kantjes van de paddock heeft wel gras natuurlijk.

Afbeelding
Samen met haar nieuwe buddy snurken

Eapy

Berichten: 1741
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:53

Fijn hagelslag dat Layka het goed doet met haar vriendje. Hoe gaat het met jou?

Hier niet zo veel te melden, oma doet het prima. Ze staat door haar peesblessure die maar niet verbeterde verplicht een jaar op rust vanaf oktober vorig jaar. Ze staan al eventjes op het gras en er staat gelukkig nog wel wat, vooral door de regen die we hebben gehad. Ze loopt in ieder geval iets beter en ik moet op mijn handen zitten om haar niet weer op te pakken en aan het werk te zetten… ik wil haar echt een jaar rust geven en dan heeeeeel langzaam opbouwen.

Ze doet het gelukkig prima. Eet goed, tonnetje rond, vrolijk, actief, lekker stout. Ze kwam wel wat langzamer door haar vacht heen dan voorgaande jaren maar dat hoort er een beetje bij denk ik. We zijn allebei erg blij dat het niet meer 30 graden is :')

Britta31

Berichten: 13162
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:41

Ik wilde geen verzorgmeisje meer,maar zaterdag op een verjaardag zei iemand dat zijn dochter van 13 zo graag een verzorgpaard zou willen om te tutten.Maar het wil niet lukken.Tja,dan heb ik thuis 2 moddermonsters staan die tutten ook heerlijk vinden.Nu komt ze binnenkort.Wel gezegd dat er niet gereden kan worden.

hagelslag
Berichten: 9094
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:06

Een soort van gaat het wel met mij.
Ik ben soms extreem opgelucht dat ik niet meer dagelijks bezig ben met haar gezondheid.
Niet bang ben om naar huis te komen en haar weer extreem slecht van de longen te zien staan.
Ik was soms bijna elke dag bezig met haar, inhaleren en bewegen etc.
En dan nog hooi nat maken en dit en dat.
Uiteraard hoort dat alles erbij.
Maar het koste toch dagelijks ca 2 Uur van je tijd. Wat niet erg is.

Maar pas dan als dat alles weg valt, merk je hoeveel een paard met chronische luchtwegproblemen aan tijd kost.
Ik heb het met liefde gedaan.

Maar het maakt mij wel aan de twijfel of ik weer een eigen paard zou willen.

Ik mag altijd een paard van de buren lenen.
Ik mag boris(oké hij heet nu Henry) lenen voor een langere tijd.
Van weer iemand anders mag ik ook haar merrie lenen.

Dus opzich opties genoeg.
Maar voor nu toch nog net te snel

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:41

Tja geloof gelijk inderdaad dat de zorgen die je om zon paardje hebt nu wel een opluchting zijn. Herken dat wel. T gemis blijft natuurlijk heel emotioneel iets. Ik kan daar ook best lang in blijven hangen.
Blij dat Layka weer een beetje haar dagelijkse dingetjes doet en kan genieten van een rondje, ook voor paarden is het wel een erg zwaar ding als ze echt hun maatje verliezen...

Hier gaat alles zijn gangetje, ik ga op vakantie en vindt het ook altijd wel een ding om mijn diertjes achter te laten, ben zon grote meut met mijn dieren...

The_Cat

Berichten: 7293
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 14:48

Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn oudje Cushing heeft. Ergens had ik het al wel gedacht, het eten dat ik er maar aan het inproppen was & hoe magerder hij maar werd, ook zijn vacht die zo dof stond. Hopelijk werken de pillen dan snel en gaat hij zich snel weer beter voelen.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 15:17

Hebben ze bloed onderzocht bij hem?

Hopelijk komt hij dan inderdaad wat aan, mijn oudste heeft geen Cushing maar die eet ook bakken en bakken met voer, die krijgt hooi niet meer weg dus leeft van de priores...

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 20:04

Balen the cat maar meestal slaan de medicijnen wel goed aan dus daar maar op hopen :)

Fijn dat het opzich wel oke gaat hagelslag.

Lastig he Barbara. Ik was de laatste paar jaar sowieso al voorzichtiger met vakantie (max 11 dagen en met directe vlucht of auto naar huis kunnen) en nu durf ik het eigenlijk helemaal niet meer.. we moeten voor eind oktober eigenlijk wat boeken maar ik merk dat ik het uitstel.. ergens ook een luxe probleem natuurlijk maargoed

Britta31

Berichten: 13162
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 20:34

Ik heb altijd voordat ik op vakantie ga een “gesprek” met de paarden dat ze niet dood mogen gaan als ik weg ben :+

ellepel

Berichten: 47382
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 21:52

ik ga daarom al nooit op vakantie :D

Bagheera_206

Berichten: 25906
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 22:41

Ik ben dus niet de enige die het lastig vindt om met verlof te gaan. :=

xLiez

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 22:58

ellepel schreef:
ik ga daarom al nooit op vakantie :D

:') Zelfde hier

Es_ther

Berichten: 18723
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 23:00

Britta31 schreef:
Ik heb altijd voordat ik op vakantie ga een “gesprek” met de paarden dat ze niet dood mogen gaan als ik weg ben :+

Herkenbaar :') . Overigens doe ik dat ook met de konijnen en de stalkat :')

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 07:26

Hahaha wat fijn te lezen dat ik niet de enige uber meut ben, pfff ik heb ook een hengst en een ex dekhengst staan die elkaar op eten dus die kunnen ook niet door de paddock langs elkaars wei zeg maar...ik heb recht achter stal aan de stal vast een paddock en links en rechts een wei, dus de linker is het dichtst bij, die moet altijd als eerste naar binnen. Dat soort dingen altijd. Mijn konijnen heb ik er laatste maanden 3 van verloren..twee hadden EC en 1 was gewoon heel oud en lag ineens dood. Dus ik moet ook vanmiddag met de achterblijvende dieren maar even een praatje gaan houden...

ellepel

Berichten: 47382
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 07:37

ben vroeger wel op vakantie geweest,dan had ik een relatie en dan moest ik mee. :')
naar italie, prachtig allemaal,maar ik telde de dagen af.
echt vreselijk. ook later nog eens naar belgië geweest,maar ook zo.
ik maak me alleen maar zorgen of het wel allemaal goed gaat als ik weg ben.
dan is vakantie alleen maar stressen,dus ik doe dat niet meer.

hier heeft het gisteren lekker veel geregent *\o/*

The_Cat

Berichten: 7293
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 08:25

BarbaraNova schreef:
Hebben ze bloed onderzocht bij hem?

Hopelijk komt hij dan inderdaad wat aan, mijn oudste heeft geen Cushing maar die eet ook bakken en bakken met voer, die krijgt hooi niet meer weg dus leeft van de priores...


Ja, de dierenarts was langs geweest om hem even te bespreken en dus bloed onderzoek gedaan. Nu 3 maanden prascend geven en dan terug bloed onderzoek om te kijken hoe we de medicatie best afstellen

ellepel

Berichten: 47382
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 08:28

wel laag beginnen met doseren hoor,niet meteen een hele pil gaan geven.
heb daar echt te vaak wat narigheid van gezien.