Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eapy

Berichten: 1741
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 08:34

Oh fijn, ben ik niet de enige die op vakantie gaan echt een dingetje vindt :')

Sanet

Berichten: 7982
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 08:56

Hier ook al 1 die niet op vakantie gaat. De laatste vakantie was onze huwelijksreis, denk ik? We zijn dit jaar 13 jaar getrouwd :D
We hebben de paarden nu ook alweer 7 jaar aan huis. En had ook een poes die elke week infuus kreeg, dus ja… dat ging gewoon niet. Nu is poes inmiddels wel overleden helaas. Maar nu 2 rel-enters staan, die nog wel eens dingen heel eng vinden en dan wordt je zo ineens in tweeen gesleurd of plat gedrukt en aan randje wolf-gebied. Dus ik zie het allemaal niet zo zitten om dan de zorg aan iemand anders over te laten. Laat staan voor mijn oude dame (die dus elke dag ook haar Pracend pil moet krijgen enzo).

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:12

Ik heb me sinds een tijdje ook aangeboden als vakantieoppas voor paarden aan huis. Gewoon omdat het zo moeilijk is een meedenkend betrouwbaar iemand te vinden...maar wel alleen in mijn eigen regio zodat ik mijn eigen paarden gewoon zelf kan doen hahaha...

Ik zou inderdaad de prascend heel laag opstarten...verhogen kan altijd nog, mijn shet krijgt een kwartje maar ik zie verder geen verbetering bij hem in zijn doen en laten dus ook binnenkort nog maar eens verder met bloedonderzoek

Britta31

Berichten: 13162
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:13

Ik heb zelfs een keer een stuk staart van mijn pony van 36 geknipt toen ik op vakantie ging.Ik was bang dat dat vergeten zou worden als ze dood zou gaan.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:23

Hoop wel dat ze gewoon goed je vakantie door is gekomen? Nee daar zou ik dan dus weer niet aan denken...mijn rust is wel dat mijn zusje in de buurt is mocht er iets zijn...

The_Cat

Berichten: 7293
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:25

ellepel schreef:
wel laag beginnen met doseren hoor,niet meteen een hele pil gaan geven.
heb daar echt te vaak wat narigheid van gezien.


Nee inderdaad zei mijn dierenarts ook. Hij stelde voor om een halve te doen per dag, en dan na 3 maanden te kijken of het bloedonderzoek gunstiger is

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:39

zou zelfs met een kwart beginnen

Eapy

Berichten: 1741
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:23

BarbaraNova schreef:
Ik heb me sinds een tijdje ook aangeboden als vakantieoppas voor paarden aan huis. Gewoon omdat het zo moeilijk is een meedenkend betrouwbaar iemand te vinden...maar wel alleen in mijn eigen regio zodat ik mijn eigen paarden gewoon zelf kan doen hahaha...


Wat goed! Denk dat daar inderdaad echt een gat in de markt zit. Een betrouwbaar, volwassen iemand die goed voor je paard zorgt als je weg bent.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:38

BarbaraNova schreef:
zou zelfs met een kwart beginnen


Dit indd! Wat waren zijn waardes? Zit best veel hormonale heftige troep in en vaak doen ze het op 1/4 al goed klinisch en qua waardes.

Eapy

Berichten: 1741
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 06:23

Eapy schreef:
Fijn hagelslag dat Layka het goed doet met haar vriendje. Hoe gaat het met jou?

Hier niet zo veel te melden, oma doet het prima. Ze staat door haar peesblessure die maar niet verbeterde verplicht een jaar op rust vanaf oktober vorig jaar. Ze staan al eventjes op het gras en er staat gelukkig nog wel wat, vooral door de regen die we hebben gehad. Ze loopt in ieder geval iets beter en ik moet op mijn handen zitten om haar niet weer op te pakken en aan het werk te zetten… ik wil haar echt een jaar rust geven en dan heeeeeel langzaam opbouwen.

Ze doet het gelukkig prima. Eet goed, tonnetje rond, vrolijk, actief, lekker stout. Ze kwam wel wat langzamer door haar vacht heen dan voorgaande jaren maar dat hoort er een beetje bij denk ik. We zijn allebei erg blij dat het niet meer 30 graden is :')


Nou, ik heb het gejinxt ben ik bang :') kwam gister op stal en ze liep een stuk slechter. Wat een ellende, geen idee wat ze gedaan heeft. Hopelijk is het snel weer beter… kan me dan zo’n zorgen maken -O-

Bagheera_206

Berichten: 25906
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:44

Blij dat ik de oma's gisteren toch nog een dekentje om heb gedaan. Wat een regen en wind zeg. Code rood, NL Alert, geen OV, A9 afgesloten, alles waait/vliegt voorbij.

Blij dat ik heb besloten om vanuit huis te werken. Als de wind gaat liggen maar eens de paarden gaan checken.

ellepel

Berichten: 47381
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 21:03

ja hoe is het gegaan?
bij ons wel echt veel wind hoor,veel takken overal.
ben vanuit werk naar stal gefietst (electrisch hoor) paarden waren wel wat flauw en bang van wat wapperend plastic en heb ze even op een klein stukje wei gelaten zodat ze wat afleiding hadden.
er is ook echt een flinke plens regen gevallen , echt alle stof is weg, heerlijk! :D

hagelslag
Berichten: 9094
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 21:35

Hier is op ca 4 km van ons vandaan een vrouw tijdens 't uitlaten van de hond door een boom gedood
Behoorlijk sneu.
Maar het ging hier ook echt flink tekeer.
Wij zitten op de hoogte van Winschoten.

Layka heeft al flink wat stormen mee gemaakt, die op Ameland vroeger waren soms ook niet mals.
Die is er vaak wel rustig onder.
Mijn hond vond het allemaal wat minder en ik moest helaas om 1 beginnen met werken.
Man wat een Wind. Mocht een beetje meer richting 't zuiden gelukkig met de auto. Maar niet veel verder om het niet mee te krijgen

Bagheera_206

Berichten: 25906
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 23:29

Ah jij hebt ook een eiland paard. Mijn oma komt van Vlieland, maar heeft ook op Terschelling gestaan.

Ik was heel blij dat het vanmiddag toch nog is gelukt om op stal te komen. Ook heel blij dat een stalgenootje mij gisteren heeft weten te overtuigen om de oma's toch een dekentje op te doen.

Afbeelding

Hennos

Berichten: 500
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:17

hagelslag schreef:
Hier is op ca 4 km van ons vandaan een vrouw tijdens 't uitlaten van de hond door een boom gedood
Behoorlijk sneu.
Maar het ging hier ook echt flink tekeer.
Wij zitten op de hoogte van Winschoten.

Layka heeft al flink wat stormen mee gemaakt, die op Ameland vroeger waren soms ook niet mals.
Die is er vaak wel rustig onder.
Mijn hond vond het allemaal wat minder en ik moest helaas om 1 beginnen met werken.
Man wat een Wind. Mocht een beetje meer richting 't zuiden gelukkig met de auto. Maar niet veel verder om het niet mee te krijgen



Wow heftig dat is dan idd heel dichtbij.

Hennos

Berichten: 500
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:22

Tennessee is echt heel vrolijk geworden na het trekken van zijn tanden.
Wel maak ik mij zorgen om de winter of hij nu wel op gewicht kan blijven. Maar voor nu genieten wij gewoon van elkaar.

En geef toe zo begroet hij mij altijd in de wei, daar wordt je toch ook vrolijk van.
Afbeelding
Afbeelding

Binnenkort komt het fjordenpaard van mijn moeder ook in dezelfde wei te staan. Fjordenpaard is 21 jaar en valt alleen maar af. Medisch alles na laten kijken en niks gevonden. Hij staat samen met haar andere paard op een paddock paradise en wij denken dat hij meer nodig heeft dan alleen hooi.
Dus hopelijk trekt hij bij van op gras staan.
Haar andere paard blijft wel daar staan dus neem ik dan de hoofdverzorging op mij, dus straks 2 oudjes waar ik van mag genieten.

ellepel

Berichten: 47381
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 15:05

echt op tijd beginnen met bijvoeren :j
hoe meer en vaker hoe beter.
je hebt nog wel gras gelukkig!
fijn om te zien <3

Hennos

Berichten: 500
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 16:55

ellepel schreef:
echt op tijd beginnen met bijvoeren :j
hoe meer en vaker hoe beter.
je hebt nog wel gras gelukkig!
fijn om te zien <3


Dat is het probleem met hem. Hij is moeilijk bij te voeren. Soms eet hij alles op maar meestal eet hij maar een beetje.
Ik hoop dat als straks het andere paard erbij staat en ook een bak slobber krijgt dat hij dan iets meer gaat eten.
Van zijn verleden heeft hij stal ondeugde gekregen en verlatingsangst.
Straks snachts op stal zetten doe ik dus ook zo min mogelijk want anders raakt hij gestrest. Steeds 1 of 2 weken achter elkaar gaat goed langer niet.
Meer dan dit kan ik dus niet voor hem doen helaas.

Bagheera_206

Berichten: 25906
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 17:52

Ik had hem al twee jaar nieuw in de kast liggen, maar vandaag toch eens gepast. := Past eigenlijk best prima voor als ik hem nodig mocht hebben. Voor een beetje lang tot aan de knietjes, maar verder OK. Ik hoef iig niet op zoek naar iets anders of deze deken te verkopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 18:53

Werkt dat, een exceemdeken zonder halsstuk?

Bagheera_206

Berichten: 25906
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 18:56

Het is een vliegendeken. Zit een losse hals bij. Heb ik iig wat liggen voor als het nodig is.

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 20:40

Zijn er meer oudere paarden die na het ruien weer een dikkere vacht gekregen hebben?
Ik ga mijn oudje maar scheren denk ik

ellepel

Berichten: 47381
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 22:06

de wintervacht komt er alweer op, bedoel je dat?
maar de een heeft toch een dikkere vacht dan de ander,ik vind het bij kelly wel handig,scheelt me een deken :j


richard,mooie deken!
zitten er bij jullie veel vliegen?
hier na gister wel heel erg veel van die zwarte vliegen.
heb kelly daarom met kap op staan.
Afbeelding


hennos,kelly is ook een zeur met eten. er mag niet teveel grasbrok in zitten want dan lust ze het niet.
of als het al wat langer staat,dan eet ze ook geen slobber.
veel lekkere muesli er in doen helpt!

Bagheera_206

Berichten: 25906
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 22:08

Inderdaad hoop stomme vliegen. Gelukkig geen vliegendeken nodig, maar vliegenmasker heeft ze wel op.

Afbeelding

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 22:16

ellepel schreef:
de wintervacht komt er alweer op, bedoel je dat?
maar de een heeft toch een dikkere vacht dan de ander,ik vind het bij kelly wel handig,scheelt me een deken :j


richard,mooie deken!
zitten er bij jullie veel vliegen?
hier na gister wel heel erg veel van die zwarte vliegen.
heb kelly daarom met kap op staan.
[ [url=m/xgWb6f.jpg]Afbeelding[/url] ]


hennos,kelly is ook een zeur met eten. er mag niet teveel grasbrok in zitten want dan lust ze het niet.
of als het al wat langer staat,dan eet ze ook geen slobber.
veel lekkere muesli er in doen helpt!


New denk niet al de wintervacht denk een foutje. Want ze begon er een paar weken geleden al mee