Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 100 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paardenrusthuis een taboe?

 

En dan is het zover...
Het moment die je liever lager had uitgesteld...

Je paard mag van zijn welverdiende pensioen genieten.. Maar waar? -O-

Heerst er een taboe op het paardenrusthuis?

Want waar vind je die goede en vertrouwde locatie nou werkelijk in Nederland voor je paard?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 21:14 



 
Profiel   

Is er een reden waarom hij niet kan blijven waar hij staat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 21:22 



 
Profiel   

Taboe? Waarom? Ik denk dat niemand het een beschamend concept vindt..

Ik denk wel dat het weinig lucratief is. Veel mensen willen helaas maar weinig betalen voor hun pensionado maar wel alle zorg uit handen geven. Oudere paarden hebben juist extra zorg nodig. En dat kan niet uit natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 21:24 



 
Profiel   

Als je op bokt zoekt vindt je volgens mij best wat pensioenadressen.

Een taboe om je paard een mooi passend pensioen te geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 21:33 



 
Profiel   

Ik vind het geen taboe hoor. Ik heb mijne sinds een jaar op rust/pensioen staan, ik ga gemiddeld eens per maand bij hem kijken. Heb er veel rust van en dat is ook belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 21:37 



 
Profiel   

Taboe denk ik niet.
Het siert je juist dat je nadenkt over een goed pensioen dat jij je paard gunt en dat je dat voor hem over hebt.
(hoe veel bejaarde paarden worden weggegeven of verkocht voor dat "gouden stalletje" omdat het baasje liever een rijpaard heeft dan een bejaarde?)
(Of mensen die hun verantwoording niet willen nemen en het maar doorschuiven naar een ander of zelfs de handel)

Dus van mij een dikke pluim voor jou omdat jij je vriendje een fijn pensioen gunt.

Ik denk dat het zoeken is naar de ideale plek voor jou en je paard.
Er zijn rusthuizen waar je maar beperkte toegang hebt, en er zijn er die gewoon normale stalopeningstijden hebben.

In welke regio zoek je iets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 21:40 



 
Profiel   

Ik vind t juust mooi dat je je dat wil doen voor je paard.

Ik weet een heel mooi en vooral goed plekje, maar is wel op Texel. Is bij een hele lieve meid die een pensionstal heeft en er ook oudjes apart in een groeoje heeft staan. Haar man is da dus er word zeer goed voor gezorgd. Google maar eens op Hoeve Consensus Texel

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 21:53 



 

Hoezo taboe?
Je kent de betekenis van taboe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 21:59 



 
Profiel   

Is dit een discussietopic of wil je adressen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 22:00 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Hoezo taboe?
Je kent de betekenis van taboe?


Ik vermoed dat TS eerder 'utopie' bedoelt ja :D

De Wildtshof in Uddel is een goed paardentehuis, en zo zijn er meerdere.
Wel is het zo dat je ook goed zult moeten betalen voor een goed paardenpensioen. Vaak net zo veel als voor pensionstalling en soms nog meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 22:12 



 

marleen_88 schreef
Ik vind het geen taboe hoor. Ik heb mijne sinds een jaar op rust/pensioen staan, ik ga gemiddeld eens per maand bij hem kijken. Heb er veel rust van en dat is ook belangrijk.


Wat fijn zeg!

Mag ik vragen om welke plek het gaat?

Mag privé,

Bedankt voor de fijne reacties! Wat mij betreft mogen adresjes in heel Nederland genoemd worden. Nederland is klein genoeg vind ik als het om een pensioenplek gaat.

Ik ben benieuwd naar positieve verhalen en het horen van fijne adressen.

Mij is vaak verteld dat het niet lukte een fijne en betaalbare plek te vinden die vertrouwd is ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 23:15 



 
Profiel   

Maar waarom kan hij niet blijven waar hij staat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 23:19 



 
Profiel   

Er is een heel fijn paardenrusthuis in Oldekerk

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 23:57 



 
Profiel   

Mijne staat bij Paardenrusthuis van der Kruis in Heeze. Loopt een heel topic over. Ik ga bijna wekelijks langs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 00:11 



 
Profiel   

[PP] Paardenrusthuis van der Kruis

Prachtige plek. Groot en heel veel mogelijkheden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 00:13 



 
Profiel   

Of er echt een taboe op rust weet ik niet. Zelf vind ik het wel sneu dat je een paard, na jaren lange trouwe dienst, ergens stalt wat in praktijk vaak inhoud dat je nog maar af en toe eens gaat kijken naar je trouwe vriend. Ik zou het zelf nooit doen, mijn oudjes zijn bij mij gebleven tot het laatst. Je moet natuurlijk wel in de gelegenheid zijn om hem voldoende weidegang e.d. te bieden en die luxe heb ik gelukkig. Misschien zou ik er anders tegenaan kijken als ik dat niet had. Wat is de reden dat je voor een rusthuis kiest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 00:17 



 
Profiel   

Mijn merrie staat sinds haar 19e op een rusthuis, nu bijna 5 jaar.

Ze heeft het daar stukken leuker dan op de pensionstal waar wij stonden. Niet omdat het daar niet goed was, verre van maar ze heeft nu alle dagen beweging, ritme en onbeperkt ruwvoer overdag, staat groot en deels het jaar 24/7 buiten met leeftijdsgenoten en dat doet haar goed.

Ik kan haar altijd bezoeken en zie een gelukkig paard. Waarom zou het zielig zijn? Als ik haar in pension had aangehouden had ze veel minder beweging gehad en minder vriendjes. Ze vind het nog altijd leuk als ik kom maar gaat graag terug haar groep in, een goed teken lijkt mij :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 00:23 



 
Profiel   

Ja dat is zeker een goed teken. En ik vind een paard in een rusthuis ook echt niet zielig hoor, ze krijgen daar (ook) de juiste verzorging. Maar wat mij altijd een beetje steekt is dat je in praktijk ziet dat mensen hun paard veel minder gaan bezoeken. Je moet ook maar net de mazzel hebben dat het natuurlijk een beetje aan te reizen is vanaf je woonplaats, niet iedere regio heeft een rusthuis. Maar het idee dat ik m’n paard, waar ik al die jaren elke dag mee in de weer ben geweest, ineens maar eens per week of nog minder zie, dat vind ik heel naar. Dat zou ik niet kunnen.

Maar nogmaals: als je je oudje op je huidige stal niet kan bieden wat een rusthuis wel kan, dan zou ik er wellicht vanwege het welzijn van het paard ook wel voor kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 10:19 



 
Profiel   

Taboe begrijp ik ook niet? Alleen maar super dat je ook op zijn oude dag aan je paard denkt! Ik vind het wel moeilijk om een adres te vinden, ze zijn er niet in overvloed. Taboe heerst volgens mij veel meer andersom, na jaren trouwe dienst, mag een ander voor de oude dag van je paard opkomen, hoe vaak lees je wel niet dat 20+ paarden nog moeten verhuizen. Ieder zijn keuze, maar pensioen aan kunnen bieden is in mijn ogen alleen maar top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 10:26 



 
Profiel   

Heb er 2 met pensioen de ene staat in dezelfde pensionstal waar ze al stond en mijn ruin heb ik bij Van der Kruis staan. Omdat mijn ruin een leven in een kudde erg leuk vindt en dat ik hem dat op de andere pensionstal niet kon bieden. Ik ga elke week naar hem toe en soms zelfs wat meer. Mijn merrie is een Wobbler die vindt een kudde juist niet fijn omdat ze nooit snel genoeg kan vluchten als paarden achter haar aankomen dus zij vindt 1 maatje erbij genoeg. Is maar net waar je paard gelukkig van wordt.

Waarom het een taboe zou zijn snap ik niet. Misschien bedoel je rusthuizen waar je afstand van je paard doet? Dat zou ik namelijk nooit doen.


Laatst bijgewerkt door Nathalie w op 15-12-20 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 13:06 



 
Profiel   

Mijn pony staat sinds een jaar of 4 naar volle tevredenheid in een rusthuis in Spanga.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 13:08 



 
Profiel   

Dit jaar 3 naar Klavertje 4 in st oedenrode gebracht. Vanwege ruimtegebrek. Half april komen ze weer naar huis en gaan dan thuis de wei in. De eerste was niet op zijn gemak toen ik hem gebracht had, maar toen nummer 2 ariiveerde en in de box naast hem kwam staan, was dat helemaal over. Maatje was er dus alles goed, vooral toen nr 3 er ook nog bij kwam. Ze kunnen daar lekker naar buiten en naar binnen wanneer ze willen. Onze oudste van 25 blijft thuis, samen met zijn vriendin van 21. Voor hem zou het niet werken. Wat taboe betreft, nooit gehoord of gemerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 13:56 



 
Profiel   

Pensionstal met pensioenvoorziening is geen taboe. Het ergens particulier gratis aanbod is wel een aandachtspunt, daar gaat nog wel eens wat mis, ook omdat het paard dan verkocht/geschonken wordt en dus niet meer van jouw is. Dat betekent geen financiele zorgen meer, maar dus ook geen zeggenschap. De belofte die er tegenover staat, heeft nog wel eens een houdbaarheidsdatum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 14:56 



 
Profiel   

Welke omgeving zoek je? In mijn omgeving was er niet veel, maar mijn paard staat nu in het Drents Rusthuis, in Nieuw Schoonebeek.
Vind het een héééle fijne plek, en ze letten echt heel goed op. In de lente/zomermaanden staan ze 24/7 buiten, in de wintermaanden blijven er een aantal ook nog 24/7 buiten maar je kan ook kiezen dat ze dan 's nachts op stal gaan. Er is een hele ruime zandpaddock bij en een hele ruime overkapping waar ze altijd droog kunnen staan en eten. Daarnaast letten ze goed op ieder paard; ze zien wondjes snel en dat houden ze dan ook tweemaal daags in de gaten en verzorgen zij. Laatst was ik er ook weer en kreeg mijn paard slobber bijgevoerd, omdat ze zagen dat hij nog even dat extraatje nodig had dagelijks. (altijd zo geweest in overgang van zomer naar winter). Daarnaast merken ze ook snel als je paard te oud wordt om in de grote groep te lopen, dan gaat hij/zij naar de ''echte bejaardengroep''.
Oh en wat ik belangrijk vond; hij/zij blijft jouw paard :-)
Ik zou deze plek echt zeker aanraden, als je verder nog vragen hebt dan staat PB open!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 16:47 



 
Profiel   

Citaat
Betekenis 'TABOE'
Je hebt gezocht op het woord: TABOE.

1ta·boe (bijvoeglijk naamwoord)
1
verboden erover te spreken of als woord te gebruiken
2ta·boe (het/de; o en m; meervoud: taboes)
1
iets dat niet gedaan of gezegd mag worden

https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... 9jNAthKjmE

Nog nooit gemerkt dat het verboden was om erover te praten :)
Meningen zullen wellicht verdeeld zijn over wel/niet op een rusthuis zetten of thuis zelf verzorgen.
Over het algemeen willen mensen met een oud paard voor een dubbeltje op de eerste rang. Volpension maar weinig betalen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 16:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 100 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen