Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 100 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Het paardenrusthuis een taboe?

 
Profiel   

Evamarie schreef
Wie heeft ervaring met het Drents Rusthuis en 't Kruis in Leende?


Er is een topic over rusthuis van der Kruis. Even zoeken.
Ik ben erg tevreden en meer met mij.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 15:36 



 
Profiel   

Ik heb mijn paarden aan huis en daar blijven ze ook tot dat ze naar de eeuwige groene weiden gaan. Ik heb mijn eerste paard op 30 jarige leeftijd thuis in laten slapen. De zorg was de laatste jaren best intensief, maar hij is tot kort voor zijn dood een heel karige oude heer gebleven.

Als ik ze thuis niet zou kunnen houden dan zou ik ook een mooie pensioenplek uit kiezen. Tenzij je ze ergens hebt staan waar ze kunnen blijven, maar niet elke pensionstal is daarvoor even geschikt. Er zijn diverse goede rusthuizen in Nederland. Die zijn volledig ingericht op de zorg voor oude paarden. Dat is wel heel fijn. Zelf ken ik enkel die in Soest. Mooie plek, maar er zijn er meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 15:57 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Wie heeft ervaring met het Drents Rusthuis en 't Kruis in Leende?


Van der Kruis haha! Mijn paard staat op de locatie in Heeze. Onbeperkt hooi, altijd kan je langskomen, elke dag wordt er gecheckt, ze kennen alle paarden bij naam en als je appt krijg je altijd snel antwoord van Petra die direct kan vertellen hoe het met je paard gaat. Ik ga wekelijks (of vaker). Mijn paard is dolgelukkig op de natuurweide in de kudde.
Er loopt idd al een flinke tijd een topic over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 19:38 



 
Profiel   

1 van mijn haflingers staat in Frankrijk met pensioen. De eigenaar heeft daar heel wat hectare grond en er is altijd toezicht. Hij staat daar inmiddels alweer 6 jaar. Het kost een stuk minder dan in Nederland en hij staat altijd buiten, ze hebben een gigantische stuk grond waar ze kunnen lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 20:10 



 

Mag ik vragen waar hij staat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 22:23 



 
Profiel   

Bij equine pensions:) Ze hebben het daar echt heerlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 23:05 



 

Dat is in Frankrijk volgens mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 12:50 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Dat is in Frankrijk volgens mij


Maar dat zegt ze, dat haar paard in Frankrijk staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 12:56 



 
Profiel   

Onali schreef
Is er een reden waarom hij niet kan blijven waar hij staat?



Mee eens! Waarom willen ze het dan uitbesteden ipv er zelf voor te zorgen????

Ik vind dat paardenrusthuizen meer zijn voor oude manegepaarden, oude politiepaarden of oude paarden waarvan de eigenaar is overleden en of door gezondheidsproblemen niet meer in staat zijn om voor ze te kunnen zorgen.

Maar voor particulieren waarvan hun paarden te oud zijn om nog actief te kunnen rijden of wat dan ook????
Dan willen ze ervanaf..... lijkt het wel
Vind het maar vreemd iets..... dat een ander dan voor het dier moet gaan zorgen en plek bezet houden voor de oude paarden die een plekje hard nodig hebben.

Het is anders als je een plek zoekt voor oude paarden maar dat je wel de eigenaar blijft en alle kosten blijft betalen zoals een pensioenstalling maar dan voor oudjes. Dan is het anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 13:30 



 
Profiel   

Ragdollcat schreef
Onali schreef
Is er een reden waarom hij niet kan blijven waar hij staat?



Mee eens! Waarom willen ze het dan uitbesteden ipv er zelf voor te zorgen????

Ik vind dat paardenrusthuizen meer zijn voor oude manegepaarden, oude politiepaarden of oude paarden waarvan de eigenaar is overleden en of door gezondheidsproblemen niet meer in staat zijn om voor ze te kunnen zorgen.

Maar voor particulieren waarvan hun paarden te oud zijn om nog actief te kunnen rijden of wat dan ook????
Dan willen ze ervanaf..... lijkt het wel
Vind het maar vreemd iets..... dat een ander dan voor het dier moet gaan zorgen en plek bezet houden voor de oude paarden die een plekje hard nodig hebben.

Het is anders als je een plek zoekt voor oude paarden maar dat je wel de eigenaar blijft en alle kosten blijft betalen zoals een pensioenstalling maar dan voor oudjes. Dan is het anders.


Volgens mij snap jij écht niet wat een paardenrusthuis is... Dat is namelijk gewoon dat laatste. Er zijn zoveel redenen waarom een paard moet verhuizen, zoals de mijne, hier in de buurt is er geen mogelijkheid haar genoeg te laten lopen voor haar artrose. Getuigd imo alleen maar van een heleboel liefde om een paard verder weg te zetten, verder te rijden elke keer, langs gaan voor knuffels en eten in plaats van je paard lekker in de buurt houden voor je eigen genot...
Beetje verdrietig hoe je mensen hier veroordeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 16:00 



 
Profiel   

Ragdollcat schreef
Onali schreef
Is er een reden waarom hij niet kan blijven waar hij staat?



Mee eens! Waarom willen ze het dan uitbesteden ipv er zelf voor te zorgen????

Ik vind dat paardenrusthuizen meer zijn voor oude manegepaarden, oude politiepaarden of oude paarden waarvan de eigenaar is overleden en of door gezondheidsproblemen niet meer in staat zijn om voor ze te kunnen zorgen.

Maar voor particulieren waarvan hun paarden te oud zijn om nog actief te kunnen rijden of wat dan ook????
Dan willen ze ervanaf..... lijkt het wel
Vind het maar vreemd iets..... dat een ander dan voor het dier moet gaan zorgen en plek bezet houden voor de oude paarden die een plekje hard nodig hebben.

Het is anders als je een plek zoekt voor oude paarden maar dat je wel de eigenaar blijft en alle kosten blijft betalen zoals een pensioenstalling maar dan voor oudjes. Dan is het anders.



Een paardenrusthuis blijf je gewoon eigenaar. Ik heb mijn haflinger speciaal naar Frankrijk laten brengen.

Was dat moeilijk voor mij? Ja! Was dat beter voor hem? Ook ja! Hij heeft een blessure waardoor hij niet kan werken, op droge grond moet staan en veel moet lopen. Ik heb hem daarom speciaal naar Frankrijk gebracht.

Ik betaal maandelijks voor hem en alhoewel dat goedkoper is dan veel rusthuizen hier ben ik aan de eindstreep meer kwijt. Ik ga jaarlijks heen, iknheb hem gebracht met een speciaal transportbedrijf, en als een dierenarts moet komen dan betaal ik gewoon de kosten ondanks dat de meeste van verder moeten komen dan in Nederland gebruikelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 18:44 



 

Dat is toch het beste wat je kan doen als eigenaar!

Zelf heb ik mijn paard het liefst dichtbij, helaas is er weinig te vinden in de buurt.

Iemand nog een adres aan te bevelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 20:17 



 
Profiel   

Toen ik emigreerde heb ik mijn niet meer belastbare maar verder gezonde paard bij yn it span in Friesland gezet. Daar heeft ze tot haar dood (koliek) met tevredenheid gestaan. Het was geen paard wat goed in kuddes kon (daardoor was ze ook permanent geblesseerd geraakt helaas) en daar had ze wat ze nodig had.

Ragdollcat, een paard ergens in pensioen zetten is doorgaans gewoon een geschikte pensionplek zoeken. Alle kosten blijven voor jezelf. Dus je boze reactie is nergens voor nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 20:26 



 
Profiel   

Oke, nu begrijp ik het beter!

Het is dat ik anders had meegemaakt van de paardeneigenaren dat ik ken vroeger. Was echt schandalig gewoon.... waaronder ook gewoon weggegeven....

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 20:36 



 

Sizzle schreef
Toen ik emigreerde heb ik mijn niet meer belastbare maar verder gezonde paard bij yn it span in Friesland gezet. Daar heeft ze tot haar dood (koliek) met tevredenheid gestaan. Het was geen paard wat goed in kuddes kon (daardoor was ze ook permanent geblesseerd geraakt helaas) en daar had ze wat ze nodig had.

Ragdollcat, een paard ergens in pensioen zetten is doorgaans gewoon een geschikte pensionplek zoeken. Alle kosten blijven voor jezelf. Dus je boze reactie is nergens voor nodig.


Bedankt voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 20:48 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn paard toen ook naar pensioenplekjes gekeken. Stal de utrecht en klavertje 4. Later ook bij een particulier gekeken. Uiteindelijk heb ik niet voor een pensioenplek gekozen omdat ze het daar over het algemeen minder op prijs stellen als je nog regelmatig naar je paard komt en hem uit de kudde haalt. Ik heb uiteindelijk voor een pensionstal gekozen waar ze veel buiten komen (zomer 24/7 en winter zo lang als het licht is) en waar ze in kleinere groepjes (6 paarden) staan wat voor mijn paard uiteindelijk fijner is dan een grote kudde. Hij staat inmiddels na verhuizing van mijzelf wel 1 uur van huis af maar ik ga alsnog 1-2 keer per week naar hem toe :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 09:11 



 
Profiel   

Queelens schreef
Ik heb voor mijn paard toen ook naar pensioenplekjes gekeken. Stal de utrecht en klavertje 4. Later ook bij een particulier gekeken. Uiteindelijk heb ik niet voor een pensioenplek gekozen omdat ze het daar over het algemeen minder op prijs stellen als je nog regelmatig naar je paard komt en hem uit de kudde haalt. Ik heb uiteindelijk voor een pensionstal gekozen waar ze veel buiten komen (zomer 24/7 en winter zo lang als het licht is) en waar ze in kleinere groepjes (6 paarden) staan wat voor mijn paard uiteindelijk fijner is dan een grote kudde. Hij staat inmiddels na verhuizing van mijzelf wel 1 uur van huis af maar ik ga alsnog 1-2 keer per week naar hem toe :)



Dat klinkt het paard erg leuk in de oren! Kleine koppels zijn altijd goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 09:19 



 

Queelens schreef
Ik heb voor mijn paard toen ook naar pensioenplekjes gekeken. Stal de utrecht en klavertje 4. Later ook bij een particulier gekeken. Uiteindelijk heb ik niet voor een pensioenplek gekozen omdat ze het daar over het algemeen minder op prijs stellen als je nog regelmatig naar je paard komt en hem uit de kudde haalt. Ik heb uiteindelijk voor een pensionstal gekozen waar ze veel buiten komen (zomer 24/7 en winter zo lang als het licht is) en waar ze in kleinere groepjes (6 paarden) staan wat voor mijn paard uiteindelijk fijner is dan een grote kudde. Hij staat inmiddels na verhuizing van mijzelf wel 1 uur van huis af maar ik ga alsnog 1-2 keer per week naar hem toe :)


Wat goed zeg, en dat is incl de gehele verzorging neem ik aan
Wat betaal je daarvoor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 17:56 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Queelens schreef
Ik heb voor mijn paard toen ook naar pensioenplekjes gekeken. Stal de utrecht en klavertje 4. Later ook bij een particulier gekeken. Uiteindelijk heb ik niet voor een pensioenplek gekozen omdat ze het daar over het algemeen minder op prijs stellen als je nog regelmatig naar je paard komt en hem uit de kudde haalt. Ik heb uiteindelijk voor een pensionstal gekozen waar ze veel buiten komen (zomer 24/7 en winter zo lang als het licht is) en waar ze in kleinere groepjes (6 paarden) staan wat voor mijn paard uiteindelijk fijner is dan een grote kudde. Hij staat inmiddels na verhuizing van mijzelf wel 1 uur van huis af maar ik ga alsnog 1-2 keer per week naar hem toe :)


Wat goed zeg, en dat is incl de gehele verzorging neem ik aan
Wat betaal je daarvoor?


Ja ze worden binnen-buiten gezet, gevoerd en de stallen gemest (hoewel ik dat zelf ook nog doe als ik er ben want ze halen niet alle plas eruit, maargoed, detail) er zijn ook 24/7 kuddes van ook ca 8 paarden die in de winter ook dag en nacht buiten staan, maar mijn oudje vindt de stal toch prettig dat ik daarvoor heb gekozen :j kost ca 275 pm afhankelijk van wat je precies neemt allemaal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 21:02 



 
Profiel   

ingedebruijn schreef
Ik heb mijn merrie een aantal jaar bij Klavertje 4 gehad. In het begin top.. Tot ze ineens gingen groeien. Ik heb mijn paard daar met wormen, slecht gebit, mager en slechte hoeven weggehaald. Leuke plek voor dominante paarden maar mijn merrie ging helemaal kopje onder.

Deze stal zal ik dan ook niet aanraden.


Deze ervaring deel ik helaas ook. Er komen steeds maar paarden bij dus vind nu de kwalieit ten onder gaan door kwantiteit

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 18:57 



 

Blaze1994 schreef
ingedebruijn schreef
Ik heb mijn merrie een aantal jaar bij Klavertje 4 gehad. In het begin top.. Tot ze ineens gingen groeien. Ik heb mijn paard daar met wormen, slecht gebit, mager en slechte hoeven weggehaald. Leuke plek voor dominante paarden maar mijn merrie ging helemaal kopje onder.

Deze stal zal ik dan ook niet aanraden.


Deze ervaring deel ik helaas ook. Er komen steeds maar paarden bij dus vind nu de kwalieit ten onder gaan door kwantiteit


Daar heb ik inderdaad contact mee gehad. Het mag niet voorkomen dat je, je paard er zo weg haald, dan is er onvoldoende controle.
Vind de prijs ook erg hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 19:09 



 
Profiel   

Ik ken een aantal personen die hun paard ook bij klavertjevier hebben staan.
Volgens mij mag je daar toch alleen op woensdag en zaterdag komen?
Ik zou sowieso mijn paard niet willen stallen op een stal waar ik niet dagelijks welkom ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 19:30 



 
Profiel   

Nou, ik heb er 3 paarden staan voor de winterperiode en ben zondagochtend wezen kijken en ze zagen er super uit. Ik mag zeker niet klagen. Half april komen ze weer naar huis en aankomende winer gaan ze er weer naar toe. Super geregeld. En dat je alleen op woensdag en zaterdag mag komen?? ik ben zondagochtend geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 12:15 



 
Profiel   

Mijn pony heeft ook bij klavertje4 gestaan en je bent elke dag welkom alleen zondag tot 12u. Ik vind ze er goed voor de paarden en er wordt meegedacht.

Ik vond zelf het concept pensioenstal (of rusthuis) niet werken omdat ik mij schuldig voelde om na al die jaren de zorg uit handen te geven nu hij niet meer kan “werken” . Mijn pony staat dus weer lekker dicht bij huis in een paddock paradise waar ik hem zelf in de gaten kan houden. Dat werkt voor mij toch het beste :D dat neemt niet weg dat ik het wel een goed concept vind, alleen niet voor ons weggelegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 22:52 



 
Profiel   

Mousmous schreef
Nou, ik heb er 3 paarden staan voor de winterperiode en ben zondagochtend wezen kijken en ze zagen er super uit. Ik mag zeker niet klagen. Half april komen ze weer naar huis en aankomende winer gaan ze er weer naar toe. Super geregeld. En dat je alleen op woensdag en zaterdag mag komen?? ik ben zondagochtend geweest.


Ik heb het ook alleen maar van horen zeggen. Is al jaren geleden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-21 14:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 100 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen