Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Help heeft mijn paard een hartaanval gekregen?

 
Profiel   

Hoi allemaal,


Ik heb me daarstraks rot verschrokken.
Ik en mijn zus gingen onze pony’s op de wei zetten. We hadden ze even voor een paar weken op een andere stal gezet omdat bij ons thuis alles onder water was gelopen.
Onze 27-jarige welshpony staat in een stal en onze twee Shetlanders in een andere stal ernaast.
We namen eerst de twee shetties en toen namen we Charly ( welshpony ) .
Hij begon zoals gewoonlijk hard te hinniken omdat hij dacht dat we zonder hem gingen, dus nam mijn zus hem uit de stal.
Net voor hij zijn stal uitliep, stapte hij achteruit, schrok hij ineens enorm en begon helemaal te trillen met zijn ogen halfopen.
Ik heb me nog nooit zo hard geschrokken en dacht echt dat dit het einde was.
Mijn zus trok hem met al haar kracht terug recht zodat hij niet tegen de kant kon vallen en ineens kwam hij terug bij.
Hij begon weer te hinniken, opende zijn ogen en er was niks meer aan de hand.
Ik ben nu bij hem in de wei en hij gedraagt zich zoals altijd, maar ik weet echt niet wat hij zojuist gekregen heeft.

Kan iemand mij aub helpen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 11:27 



 
Profiel   

Bel een dierenarts als je het niet vertrouwd.
Lijkt geen hartaanval. Maar kan wel een ander ouderdomskwaal zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 11:28 



 
Profiel   

Knert schreef
Bel een dierenarts als je het niet vertrouwd.
Lijkt geen hartaanval. Maar kan wel een ander ouderdomskwaal zijn.


Bedankt voor het antwoorden, het ding is nu dat hij gewoon weer helemaal de oude is.
Het duurde 10 seconde en het was weg ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 11:31 



 
Profiel   

Lijkt mij geen hartaanval, maar eerder een epileptische aanval.
Ik ken een paard dat op latere leeftijd epileptische aanvallen kreeg, lijkt hier op.
Maar ik ben geen da, dus ik zou de da bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 11:33 



 
Profiel   

Klinkt mij eerder epilepsie achtig in de oren. Een d.a bellen en het verhaal voorleggen kan altijd denk ik, wat zij er dan van denken

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 11:35 



 
Profiel   

hart aanval kan eigenlijk bijna niet, paarden overleven dat eigenlijk niet. Misschien indd even overleggen met je dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 11:35 



 
Profiel   

Klinkt als een tia, een stolsel dat tijdelijk de zuurstoftoevoer naar de hersenen blokkeert. Daar is altijd een oorzaak voor, het kan zijn dat het hart onvoldoende pompt (verdikte hartspier, gaatje etc). Die oorzaak moet je laten behandelen, anders sterft jouw paardje op een dag een heel pijnlijke dood. Behandeling kan meestal met medicijnen, maar je moet het natuurlijk wel laten onderzoeken om de oorzaak te achterhalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 11:36 



 
Profiel   

Florence_li schreef
Knert schreef
Bel een dierenarts als je het niet vertrouwd.
Lijkt geen hartaanval. Maar kan wel een ander ouderdomskwaal zijn.


Bedankt voor het antwoorden, het ding is nu dat hij gewoon weer helemaal de oude is.
Het duurde 10 seconde en het was weg ;(


Maar ook dat kan zo weer veranderen, het kan ook weer terug komen. En met oudjes moet je gewoon verstandig zijn en de dierenarts erbij halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 11:37 



 
Profiel   

:) Bedankt voor alle voorbeelden

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 12:06 



 
Profiel   

Ben benieuwd of het nog vaker gebeurt is en of jullie er een dierenarts erbij hebben gehaald. Want ik vraag me af wat een dierenarts zou moeten doen wanneer alles weer normaal is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-21 15:45 



 
Profiel   

Dinopino, een dierenarts kán niks meer zien wanneer alles normaal is.
Het enig is het hart controleren of er wellicht een ruis zit of andere dingen te horen zijn.
En een hartfilmpje laten maken....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 10:12 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor alle antwoorden!
We hebben er de dag erna toch een dierenarts bij gehaald en door zijn oude leeftijd, heeft hij waarschijnlijk even een kleine bloeding gehad in zijn hersenen.
Hier zijn geen directe oplossingen voor, maar hij stelt het wel weer erg goed nu

Xx Florence

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 20:39 



 
Profiel   

Even voor mijn nieuwsgierigheid : is er wel naar het hart geluisterd en was dat in orde???
En geen andere bijwerkingen van dat bloedinkje ? scheve mond, hanglip, vreemd staand oor of zoiets ???....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 10:20 



 
Profiel   

Ja hij heeft hem helemaal nagekeken en hij heeft gelukkig geen bijwerking ervan gehad :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 17:27 



 
Profiel   

mooi!!!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 12:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen