Wie rijdt er nog meer met ouder paard in de sport?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 08:14

Super leuk om weer mee te lezen! *\o/*


Marisje76 schreef:
Onze pony 21 en nog topfit! Nu z startgerechtigd.

[ [url=m/zvt4yC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf! Lekker doorgaan zo! Hebben jullie al een keer Z gestart?


spokey schreef:
Ik wil kijken of het me lukt om in het nieuwe jaar weer Z1 te starten met mijn 23 jarige. Vorig jaar een peesblessure gehad en vanaf oktober krijgt hij medicatie voor zijn cushing/PPIID.

Wat super goed! Fijn dat hij nog zo fit is! Hebben jullie al eerder z gestart?

Flicka (23) en ik hebben in juni ons Z debuut gereden, daarna is ze erg ziek geworden dus zijn we niet meer geweest. We zijn inmiddels bijna weer op ons oude niveau en hopen in het nieuwe jaar weer te gaan, sportpredikaat zou toch wel heeeel gaaf zijn! (Z1+3 bij de haflingers)


Afbeelding

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:04

Flicka12 schreef:
Super leuk om weer mee te lezen! *\o/*


Marisje76 schreef:
Onze pony 21 en nog topfit! Nu z startgerechtigd.

[ [url=m/zvt4yC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf! Lekker doorgaan zo! Hebben jullie al een keer Z gestart?


spokey schreef:
Ik wil kijken of het me lukt om in het nieuwe jaar weer Z1 te starten met mijn 23 jarige. Vorig jaar een peesblessure gehad en vanaf oktober krijgt hij medicatie voor zijn cushing/PPIID.

Wat super goed! Fijn dat hij nog zo fit is! Hebben jullie al eerder z gestart?

Flicka (23) en ik hebben in juni ons Z debuut gereden, daarna is ze erg ziek geworden dus zijn we niet meer geweest. We zijn inmiddels bijna weer op ons oude niveau en hopen in het nieuwe jaar weer te gaan, sportpredikaat zou toch wel heeeel gaaf zijn! (Z1+3 bij de haflingers)


[ [url=m/Iy9Ebd.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ruim 10 jaar geleden Z1 gestart, daarna te druk met de kinderen. Vorig jaar is hij op de scan geweest en bleek hij een peesblessure te hebben. We hebben veel gewandeld en hij heeft 20 laserbehandelingen gehad. Nu is hij er weer helemaal.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:35

Ja we hebben 2x Z gestart nu met corona liggen de lessen stil en hebben wij bij huis geen mogelijkheid om te rijden. We hebben besloten het winterseizoen maar even uit te zitten. Misschien een paar springwedstrijdjes proberen want dat vind hij ook nog heel leuk.

annahiltlady

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:42

Wat leuk om al die oudjes nog in de sport te zien <3

Ik start zelf nog met mijn (bijna) 21 jarige merrie met springen. Daarnaast is ze ook nog eens een pony dus moeten we tussen de paarden starten. Maar ze laat zich niet kennen *\o/*

Afbeelding

_Mellanie

Berichten: 2509
Geregistreerd: 11-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:37

Hier ook een 20 jarige die nog in de sport loopt.
Is meeste deel van haar leven als fokmerrie gebruikt, ik ben haar gaan rijden om haar rug beter te krijgen.
Maar ze kan ook nog wel aardig goed lopen.
We zijn inmiddels L2 (zowel ik en het paard zijn niet bekend op het niveau). Zolang ze aangeeft dat ze het aan kan blijven we door gaan.


Afbeelding


Afbeelding


En heel soms proberen we een sprongetje (maar ik heb mijn lef achtergelaten in de pony tijd).


Afbeelding

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:38

Leuk dat het topic weer leeft

Heel mooi paard Mellanie!

Annahitlady tof. Lukt het wel kwa afstanden met springen?

Flicka stoere combinatie!

Ik heb inmiddels 4 winstpunten in het zz-licht met mijn 20 jarige ruin . Begin van de winter heeft hij een flinke luchtweginfectie gehad maar boven verwachting is hij op geknapt en weer in top conditie. Nu weer een paar keer op wedstrijd geweest en regelmatig hebben we een puntje en prijs.

Afbeelding

Afbeelding

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:26

(nog) niet in de sport, maar wel sinds kort zeer enthousiast aan het lessen geslagen met de menwagen.
April is van de week 19 jaar geworden en geeft zich voor 150% als we met de wagen rijden.
Ze pakt het op als een spons.
Nadat mijn man 2 weken geleden les had gehad, was ik deze week aan de beurt en ik zit nog steeds op mijn wolkje, want ze liep zo lekker.
Afbeelding
(Wagen hangt iets achterover omdat we net een paar passen terug gegaan waren)

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:51

Ik heb een 22-jarige ruin waar ik nog recreatief dressuur mee rij. Altijd manegelessen gelopen, maar sinds juli 2020 de mijne. Hij wordt nu ong 5x per week recreatief gereden. Als hij tijdens de examens eens wat langer stil staat (toch wel gemakkelijk 4 - 5 weken), dan merk je wel dat hij echt terug aan het werk wilt.

Helaas heb ik geen foto van tijdens het rijden zelf


Afbeelding

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:05

Wat een leuk topic!

Ik start met Donner dressuur Z1 en net begonnen met spring wedstrijden, 22 april mag hij 18 kaarsjes uitblazen :D
Afbeelding

Afbeelding

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Wie rijdt er nog meer met ouder paard in de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 08:32

Heerlijk om jullie oudjes zo lekker aan het werk te zien.

Ik heb mijn 26 jarige vorige week zelfs nog meegenomen voor een 60cm cross rondje. En wat een lol heeft hij dan nog *\o/* . Half jaar niet gesprongen. Hij komt slof, slof het terrein op maar plant een cross hindernis voor zijn neus en je hoeft alleen nog maar richting aan te geven en af en toe HO Ho te roepen. En hij voelde de dagen daarna ook echt heel goed aan. Dus hij heeft er ook niks van geleden.

Ik 'gebruik' hem ook nog steeds als proefjes oefen paard. Als ik met mijn andere paard op wedstrijd ga en het proefje nog een extra keer door wil nemen. Dan loopt hij een M proef echt gewoon op zijn sloffen uit. Beheerst ook nog steeds alle Z oefeningen al betwijfel ik wel of dat nu nog winst op zou leveren. Maar goed, daar trainen we dan ook echt niet meer gericht op en het is nooit een geweldige beweger geweest.

Dus waar zoiets eindigt? Ik heb echt geeeeen idee.

Jonnekee
Berichten: 752
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:56

Tegenwoordig mag je echt blij zijn als je paard gezond oud word als ik zie wat veel jongere paarden bij ons op stal al mankeren.

De mijne word in juni 20 ( doet zeer om te zeggen) maar die gaat nog volop mee op wedstrijd op Grand-Prix niveau en loopt nog volop 4 tot 5 dagen in de week dusja wanneer is een paard oud :Y)

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 15:24

Wat leuk dat er een ‘oudjes’ topic is en jullie nog zo lekker actief zijn allemaal!

Ik hoop met Zorro het Z te halen, we hebben nu 5 winstpunten in het M2. 19 april word hij 18 jaar, gedraagt zich als een 4-jarige :D :Y) Wel vind ik het soms lastig om te bepalen wat of hoe ik dingen het beste kan doen, maar dat hebben jullie gelukkig ook! Het is het idee dat ze wat ouder zijn, maar aan het gedrag en de omgang is het bij de mijne niet te merken!
Afbeelding

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wie rijdt er nog meer met ouder paard in de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 15:39

Altijd fijn om te zien als ze het nog goed doen.

Ook wat mensen wel of niet al oud vinden.

Geen sport, maar onze 29 jarige merrie liep vorig jaar nog wel mee met buitenritjes. Eigenlijk kan ze nog prima mee, maar ik kan het getal niet zo goed loslaten en aan haar rug ga je het wel zien nu. Ze gaat ook aan de hand mee naast een ander paard.

De 23jr ruin heeft sport gelopen, maar ik vind dat hij overvraagd is en beperk dus wat we doen en wat ik vraag. Verder kan hij nog alles ( reining )

De shet zal 25+ zijn geweest, is overleden, maar liep 20+ nog voor de sulky en pittig ook. Mn New Forest van 23 heeft ook nog flinke ritjes gemaakt, maar had blessures.

Ik kijk dan vooral hoe ze zijn na een rit en de dagen erop. Maar ze lopen hier wel 24/7 vrij rond, dus blijven wel in beweging.

ivdlx
Berichten: 10
Geregistreerd: 30-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 19:28

Ik ben nu een 18 jarige fries aan het bijrijden. Plan dit jaar is een b proefje rijden. Hij is conditioneel erg slecht, kan 1 rondje in galop en daarna is die kapot :') Maar goed komende tijd is de planning om 2/3 keer per week te rijden en 1 keer vrijwerken met balkjes. Even kijken hoe hij het oppakt , maar ik hoop een leuk proefje neer te zetten. Zou dan ook zijn eerste proef ooit worden :)

MARenAMY

Berichten: 65
Geregistreerd: 03-02-24
Woonplaats: Naast mijn buren, yn it moaie Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 09:17

Ik heb toen mijn Haflinger 25 was nog gewoon veel wedstrijden met haar gereden. Ze was toen nog heel fit dus reden we altijd mee als er een wedstrijd was op de manege! *\o/*
We reden gewoon va die F-proeven die op de manege altijd gedaan worden, dus heel hoog niveau was het niet, hoor! :9
Inmiddels is mijn haffie met een welverdiend pensioen sinds afgelopen zomer.
Onze laatste wedstrijd hebben we ongeveer anderhalve maand voor haar pensioen gereden! +:)+
Binnenkort ga ik met haar een begin in de vrijheidsdressuur maken.
Maar voor ons is de echte wedstrijdsport nu sinds een half jaartje afgelopen!
Al wil koppie nog wel ontzettend graag een proef rijden, maar dat is nu voor haar oude lijf helaas te veel :(