Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie rijdt er nog meer met ouder paard in de sport?

 
Profiel   

Flower033 schreef
Hier ook een ouder paard (19 jaar inmiddels). Gewoon elke dag aan het werk. Rustdagen omdat ie zo hard gewerkt zou hebben, daar doe ik niet aan. Op het niveau waarop ik rij, is voor een paard niet echt hard werken. Dagen dat ik niet rij, longeer ik. En rust roest. En het leuke is: hij wordt alleen maar beter. We doen alles, dressuur, springen, buitenrijden. Bij alles nog even enthousiast en voorwaarts.
Soms wordt zelfs gevraagd of het een jong paard is :D


Die vraag heb ik ook eens gehad, of ik m'n jonge paard mee had (19 toen). Nadat ze enthousiast van de trailer afstormde en boordevol energie stond te kijken waar ze nu weer terecht was gekomen. Qua gedrag doet ze wel altijd alsof ze een jong paard is. Maar goed, ik heb niet de illusie dat ze ooit heel veel rustiger gaat worden. Als ze dat wel is, dan is er iets aan de hand.

Die van mij gaat om de dag aan het werk, omdat ik het zelf niet voor elkaar krijg. Ik heb wel een bijrijder die ook heel blij van haar wordt, dus dat is echt heel leuk. Die van mij loopt minimaal vier dagen in de week. Rust roest echt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 11:43 



 
Profiel   

Pol, ik bedoelde het niet verkeerd sorry. Maar ik meende wel dat ik zei let op waar zijn grens ligt. Als jij dat prima door hebt is er toch ook niets aan de hand!.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 15:47 



 
Profiel   

Leuk topic!

Ik start met mijn 24jarige in de extreme cowboyracing :D
Vroeger gesprongen, op zn 22 om beginnen scholen naar western. Krijg regelmatig de vraag of ik hem niet verkoop, want “een jonger, braaf paard vindt je bijna nergens” en dan slaan ze achterover als ze te horen krijgen dat die jeugdige vrolijke pony, al best een opa’tje is :')
[ img ]
Heb toevallig net morgen weer wedstrijd met hem ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 17:13 



 
Profiel   

Wat een leuk topic, ik voel me altijd een beetje one of a kind met m'n oudje in de sport :j

Flicka is 23 en we mogen sinds kort Z1 dressuur starten, we gaan binnenkort ons debuut maken! Zo lang het nog goed gaat en ze aangeeft dat ze het kan gaan we lekker (rustig) door. Ik doe wel rustig aan in de zin van niet elke dag trainen, genoeg rustdagen, veel afwisseling etc. :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 08:10 



 
Profiel   

Mijn oudje is vandaag 20 geworden *\o/*

Wij starten nu M1 (tussen de paarden) maar hebben wel als doel Z1. Zou leuk zijn als het nog lukt, maar ik had eigenlijk nooit verwacht ooit de L1 door te komen. Leuk wat een goed huisje en veel liefde doet met ze :+:

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet anders met haar omga nu als toen ze 12 was. We trainen nog rustig zeker 5-6 keer per week. Ook heeft zij ernstige spat aan beide achterbenen, maar ook daar is eigenlijk niets van te merken. Ik ben gezegend met zo’n lieve hardwerkende pony!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 11:10 



 
Profiel   

RedRoses schreef
Mijn oudje is vandaag 20 geworden *\o/*

Wij starten nu M1 (tussen de paarden) maar hebben wel als doel Z1. Zou leuk zijn als het nog lukt, maar ik had eigenlijk nooit verwacht ooit de L1 door te komen. Leuk wat een goed huisje en veel liefde doet met ze :+:

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet anders met haar omga nu als toen ze 12 was. We trainen nog rustig zeker 5-6 keer per week. Ook heeft zij ernstige spat aan beide achterbenen, maar ook daar is eigenlijk niets van te merken. Ik ben gezegend met zo’n lieve hardwerkende pony!

[ [url=m/dsLcZs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! *\o/* Super leuke pony!
Ons doel is Z1+3 (=SPORT bij de haflingers) :j
Ik heb Flicka gekocht toen ze 15 was en ze is alleen maar 100x verbeterd haha! Veeeel liefde en een goed huisje doet inderdaad super veel! Even voor de beeldvorming:

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 11:34 



 
Profiel   

Knap hoor, wat een prestatie zeg! Heb je al een datum voor je debuut?

Leuk dat er nog zoveel actief zijn, bij één wedstrijdlocatie vermelden ze ook de leeftijd van de paarden en meestal ben ik de enige met een paard in de dubbele cijfers.

Hopelijk kunnen we snel weer op pad, want thuis proefjes rijden daar kan ik toch niet helemaal zin in maken. Zelf stel ik geen doelen, omdat ik bang ben dat ze het niet meer kan. Alleen als ik jullie zo zie... Dan is dat helemaal geen onmogelijkheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 11:44 



 
Profiel   

Wat vind ik het fantastisch om dit te lezen. Ik ben anderhalf jaar geleden begonnen met een paard bij te rijden. Nu sinds een maand mijn eigen paard en is hij 17 jaar. Misschien dat ik ook nog eens in de sport wil starten met hem.

[ img ]
Meneer nu en we zijn er zeker nog lang niet!

Spoiler:
ik durf het niet te laten zien maar zo trof ik hem in het begin aan...[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:11 



 
Profiel   

Mijn paard is 18 en nog 1 punt Z2 en dan ZZL proberen.
Duurt soms iets langer voordat hij helemaal los in zn lijf is maar eenmaal daar is hij heel fijn..
Ik ben van mening zolang je de training aanpast en ze wat vaker een dagje " vrij" geeft en ze nog gezond zijn dit prima aan kunnen. Voel je dat hij een mindere dag heeft, ga dan niet eindeloos door en pas het aan door lekker balkjes neer te leggen of een blokje om te gaan.. morgen weer een dag...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:16 



 
Profiel   

Wat een leuk toppic van mijn stalgenoot!

Mijn pony is geboren in 2000, dus wordt dit jaar al 21. Dat is zeker niet te zien of te merken! Samen mogen we sinds ruim een jaar Z1 starten (tussen de paarden). Deze zomer hoop ik de wedstrijden weer op te pakken.

Ze is nog heel fit en zit nog vol energie! Starten met een ouder paard kan, zo lang je ze maar goed in beweging houdt denk ik. Zodra ze langer stilstaan (weken, maanden...) wordt het lastiger en gaan ze sneller achteruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 15:32 



 
Profiel   

[ img ]
Mijn Shetlander liep zijn laatste klasse 3 mendurance op 21 jarige leeftijd. Hij is nu 28 en soms vraag ik mij af of we niet eens weer een klasse 1 kunnen rijden. Hij heeft de energie er nog voor. Door mijn eigen energie kunnen we niet de trainingskilometers maken die ik zou willen.
Mijn andere pony heeft 22 jarige leeftijd zijn laatste wedstrijd gelopen in klasse 2. Die heeft helaas spat en kan nu niet meer voor de kar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 16:28 



 
Profiel   

Mijn paard is ondertussen 21, bijna 22 en ik hoop na de peesblessure nog een keer Z1 te kunnen starten.
Ze is een blij paard nu. We zijn weer begonnen met rijden..
Mijn E-pony van 33 loopt geen officiële wedstrijden meer, maar wel een patrouillerit soms.
Lekker het bos in, in beweging houden, je paard in de gaten houden. Dan komt het goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 18:24 



 
Profiel   

Leuk al die oudere sportpaardjes! Mijn paard is inmiddels 24 en mag deze week weer mee op dressuurwedstrijd in het M2! Ik merk totaal niet dat hij ouder is geworden, ik kan hem nog steeds niet houden onder het zadel haha :D

14 jaar
[ img ]

24 jaar
[ img ]

Overigens zet ik mijn paard in de winter regelmatig weken na elkaar stil als het weer slecht is. Hij heeft wel 24/7 weidegang met een open stal, maar ik kan hem altijd weer zo uit de wei plukken. Eigenlijk nooit last van stijfheid of blessures.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 22:54 



 
Profiel   

Heel dit topic nog nooit eerder gezien, wat leuk!

Mijn Friese merrie is 24 geworden dit jaar. Ik rij met haar op ZZ-Zwaar niveau.

[ img ]

We hadden onze startkaart opgezegd nadat ze een blessure kreeg (niet leeftijd gerelateerd). Maar het kriebelt toch wel om weer te gaan starten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 10:00 



 
Profiel   

Wauw wat gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 16:13 



 
Profiel   

Er komen hier weer heel wat toppers voorbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 08:13 



 
Profiel   

Mijn 19 jarige loopt nog volop Grand-Prix, zolang hij het leuk vind en lichamelijk aan kan mag hij lekker mee, mensen geloven ook nooit dat hij 19

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 00:04 



 
Profiel   

Jonnekee schreef
Mijn 19 jarige loopt nog volop Grand-Prix, zolang hij het leuk vind en lichamelijk aan kan mag hij lekker mee, mensen geloven ook nooit dat hij 19

[ Afbeelding ]

Wat een gaaf paard zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 00:25 



 
Profiel   

Duran123 schreef
Jonnekee schreef
Mijn 19 jarige loopt nog volop Grand-Prix, zolang hij het leuk vind en lichamelijk aan kan mag hij lekker mee, mensen geloven ook nooit dat hij 19

[ Afbeelding ]

Wat een gaaf paard zeg!



Dankjewel dat is hij zeker zoo trots op hem.. :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 10:59 



 
Profiel   

Heel ander niveau, maar dit is onze dochter. Ze heeft 1 keer een F proefje op de manege gereden met haar pony, en start soms Bixie:

[ img ]

en een foto van de kerstvakantie toen ze op stal een online Bixie proef reden

[ img ]


Branco is 22 jaar oud.

Leuk om al die foto's te zien. Jonnekee jouw schimmel is prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 11:05 



 
Profiel   

Mijn vriendinnetje, of moet ik zeggen varkentje :+ , is vandaag 20 geworden. Zoals ik eerder al had gepost heeft ze het afgelopen half jaar weinig gekund vanwege blessures maar vandaag na het rijden had ik eindelijk het idee dat ik m’n oude paard weer een beetje terug kreeg, wat weer hoop gaf dat het nog wel gaat lukken om weer op wedstrijden terug te komen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 13:36 



 
Profiel   

Mijn 19 jarige loopt nog succesvol Grand-Prix waarom stoppen als hij nog zo fit is daar ga ik hem echt geen plezier mee doen.
En hij verbeterd nog steeds dus zolang hij er plezier in heeft mag hij mee. :j

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 01:13 



 
Profiel   

Oh mensen dit topic had ik nodig! Mijn 16 jarige, ben ik dus altijd heel voorzichtig mee en mee geweest, in de hoop hem zo lang mogelijk mee te laten gaan en wat rijtechnische problemen die ik maar niet opgelost kreeg.

Paard is nog hartstikke fit en heet, maar hij wilde maar niet zakken en naar links buigen. Wat blijkt artrose in de nek.. Dierenarts werd bijna kwaad toen ik zei dat hij dan meer met pensioen moest :+ Hij is dus nu geïnfiltreerd, in de hoop dat het dus ook effectief aanslaat en voor langere duur en dan mag die ook nog zo lang het nog gaat mee op wedstrijd. Dierenarts werd dus zo kwaad omdat dit paard echt opleeft als ik erop kruip en hij hem al een aantal jaren kent en een dood ongelukkig paard heeft gezien toen hij even niet gereden werd! Gedraagt zich als een 4 jarige met alles ook en iedereen denkt dat ik een jong paard heb :)

Dusss.. dit topic geeft me weer even hoop na het zure nieuws! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 08:58 



 
Profiel   

Ik wil kijken of het me lukt om in het nieuwe jaar weer Z1 te starten met mijn 23 jarige. Vorig jaar een peesblessure gehad en vanaf oktober krijgt hij medicatie voor zijn cushing/PPIID.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 20:43 



 
Profiel   

Onze pony 21 en nog topfit! Nu z startgerechtigd.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 21:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen