Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

WhatsApp opzetten voor eigenaren van paarden in rusthuis?

 
Profiel   

Dit is een oprechte vraag zonder negatieve kanten.

Ik wil geen negatieve reacties ten behoeve van de stal, daar is mijn bericht niet voor bedoeld. Anders maak je maar een eigen topic aan.

Hallo allemaal,

Mijn haflinger staat sinds 2 maanden in een rusthuis voor oude en of geblesseerde paarden en pony's. Dit is de Lindehoeve in Emst.

Ze heeft het heel erg naar haar zin! En ik ben heel blij dat ik haar zo een fijne oude dag kan geven. Ze blijft van mij en ik betaal ook netjes stalling.

Nu vroeg ik mij af of er meer mensen, zijn of haar paard/pony ook bij dit rusthuis hebben staan, en er misschien behoefde is om een app groep op te stellen.
Gewoon voor de klets en leuk contact.

Ik zelf loop nu tegen het feit aan dat ik mijn haflinger,voor de 3de dag, niet op de camera heb gezien. Op de gekste tijden heb ik gekeken maar ik loop haar telkens mis. De afstand met de auto is 1,5 uur rijden (enkele reis),dus even langs om te kijken is best een reis.

De eigenaar van de stal ga ik natuurlijk niet lastig vallen met de vraag, "of het goed gaat met mijn pony?"
Ik heb ook afgesproken "geen bericht is goed bericht" dus ik ga er van uit dat het goed met haar gaat.

Stel dat we een app groepje hebben, kunnen we contact met elkaar maken om dit soort vragen aan elkaar te stellen. Bijvoorbeeld; "heeft iemand vandaag paardje die en die gezien?" En het lijkt me ook gewoon leuk om te weten wie de eigenaar van wie is.

Dus mijn vraag; zijn er mensen die dat ook handig vinden, en in zo'n app-groep willen. Óf bestaat er al zo'n groep
van dit rusthuis?

Ik ben benieuwd. :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 19:08 



 
Profiel   

Als ik jou was, zou ik het gewoon aan de staleigenaar vragen! Ik denk niet dat hij het als een belediging ziet als je dat vraagt hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 19:15 



 
Profiel   

Is het niet handiger om dat te vragen aan de eigenaar van de stal?
Zowel je gewone vragen (daar is ze toch voor) als je appgroep vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 19:15 



 
Profiel   

Ik zou even een briefje ophangen op stal. Daar lezen je stalgenoten het ipv wildvreemde bokkers zoals ik. Elke stal heeft toch van dit soort whatsapp groepen, is niks beledigends aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 20:55 



 
Profiel   

Bij het rusthuis waar ons paard stond was er een Facebook groep en hielden mensen ook onderling contact. Het rusthuis zelf had een mailing waar ze ook foto's in plaatsten. Soms kwam er een leuke foto van ons paard langs, soms ook niet :-)

In praktijk is een rusthuis ook het 'loslaten' van je paard.

In het begin gingen wij er vaak heen en later, toen we zagen dat het goed ging en zij het best kon redden zonder ons gingen we veel minder. Dat maakte het uiteindelijke afscheid ook minder zwaar :-)

Maar goed, wellicht is er inderdaad een app groepje van jouw rusthuis en kun je daar bij aansluiten :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 21:40 



 
Profiel   

Bedankt voor het mee denken!

Bij dit rusthuis zijn er 2 dagen in de week bezoek dag. Veel mensen komen niet (vaak) op stal, omdat vaak de paarden op afstand staan.

Je kunt 24/7 je paard bekijken via de webcam, maar dan moet hij wel in de grote inloop stal zijn omdat daar de camera is. Nu hebben alle paarden wel hun vaste momentjes over de dag, dat ze de inloop stal in gaan.

Mijn idee was dat Bokt zo'n wijd bereik heeft, dat er mensen op Bokt zijn die daar ook hun paard hebben staan. Vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 21:44 



 
Profiel   

Ik haak nog even in in dit topic omdat sinds mei dit jaar mijn 2 oude paarden ook bij De Lindehoeve in Emst staan. Ik zou een app groepje best op prijs stellen zeker omdat nu al 3 weken de webcam het niet doet. Het zou fijn zijn als we onderling contact hadden over het wel en wee van de paarden want ik loop er tegen aan dat ik niet iedere keer naar Emst kan reizen (enkele reis 1 uur) maar dat ik mijn paarden nu ook al 3 weken niet op de webcam heb gezien.

Kortom wat is hier uitgekomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 12:31 



 
Profiel   

ander rusthuis, maar hier ook interesse heb je een pb gestuurd

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 12:56 



 
Profiel   

Ik heb geen oud paard in Emst staan maar wel mijn merrie met veulen. Die staan er nog tot 1 november, en ik ga bijna elke week kijken dus mochten er mensen zijn die graag een check willen bij hun paard stuur dan even een pb dan kunnen we nummers uitwisselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 14:02 



 
Profiel   

Fijn om te lezen dat er toch behoefte aan is.

Inderdaad doet de webcam in Emst (rusthuis) het al een tijd niet. Daardoor ga ik aankomende zaterdag bij me oudje langs. Dit is voor mij ook de reden van mijn vraag.

Via pb heb ik al reactie gekregen van andere mensen die tegen het zelfde aan lopen.

Mocht je ook in de app-groep van het RUSTHUIS willen, stuur mij dan een pb met je telefoon nummer en dan voeg ik je toe ;)

Ik kom zelf niet op de lokatie van de merrie met veulen, of de opfok. Maar andere mensen misschien wel, en willen die ook in de groep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 17:24 



 
Profiel   

*\o/* App is een feit *\o/*

Staat jou paard ook op rusthuis Lindehoeve?

Meld je aan door mij een pb te sturen, dan voeg ik je toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 12:27 



 
Profiel   

Mijn paardje heb ik vandaag verhuisd naar een ander rusthuis.

Dit omdat ik me niet kan vinden in de manier waarop mijn paardje hier gehouden werd. Afspraken werden niet nagekomen, er is nooit overleg geweest.

De app groep is voor mij niet meer van toepassing.

Ik zal een mod vragen of hier een slotje op mag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 18:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen