Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard met pensioen aan huis

 
Profiel   

Hoi allemaal! Binnenkort gaat mijn manege weg en gaan de oudere paarden waarschijnlijk naar de slacht. Nu heb ik een band met een van die paarden en ik zou het verschrikkelijk vinden als zij naar de slacht moet. Ze is 21 jaar en ik zou haar graag thuis een pensioen willen geven. Wij hebben ruime stallen en een flinke wei thuis.

Het paard in kwestie kan nog wel bereden worden, maar ik heb het ook druk met school dus zou niet enorm intensief met haar aan de slag kunnen. Verzorging vind ik echter niet erg en bovendien is ze echt een knuffelkont. Ik ben alleen bang dat ze zich zou gaan vervelen als ze niet meer zoveel rijdt.

Daarnaast ben ik benieuwd naar kosten en tijdsinname die het zou vragen. Hebben jullie een idee? Zoals ik al zei zou ze gewoon met pensioen gaan met een weidemaatje. Hebben jullie nog tips tegen verveling etc.?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 20:09 



 
Profiel   

Een ander paard erbij, dat sowieso. Verder zou je eens kunnen kijken naar een paddock paradise systeem, met verschillende voerplaatsen, track, enz. Dan kunnen ze heel de dag scharrelen naar voer.
Super trouwens dat je dat paard een goede oude dag geeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 20:11 



 
Profiel   

Als het paard de hele dag buiten kan zijn met een ander paard dan vervelen ze zich niet zo snel hoor.
Paarden zijn al snel blij met ene hapje eten, maatje en een schone stal/24/7 verblijf.

En als je tijd hebt maak je gewoon een kort ritje.
Andere optie is een bijrijder, misschien iemand van de manege die ook gek op het paard is die dan een paar x per week komt rijden.

Als je het paard een fijn pensioen kan geven zou ik dat gewoon doen, altijd beter dan de worst in toch..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 20:14 



 
Profiel   

Fijn als je haar een fijne oude dag kan bezorgen.
Wij hebben een manegepaard als weidemaat voor ons paard gekocht/geadopteerd.
Als je genoeg weiland hebt , ze veel of altijd buiten kunnen met (schuil-) stal, zal er van verveling niet snel sprake zijn.
De kosten zijn afhankelijk van de manier van houden en de gezondheid van het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 20:15 



 
Profiel   

Als ze de hele dag rond lopen in de wei en kunnen eten vermaken de paarden zich goed hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 20:43 



 
Profiel   

Wat geweldig dat jij haar nog een pensioen wilt geven, aan huis nog wel. Een (shetlander?) weidemaatje erbij, lekker veel hooi en genoeg vitamine toevoeging waar nodig voor een oudje. Ze zal zich prima vermaken hoor, op pensioen. :D
Qua kosten is er erg veel te vinden op bokt! Het ligt aan de pakken hooi die je besteld dus welk soort en welke maat, welke brokken, wel of geen stro\zaagsel in (schuil) stal, speciale verzorging die er bij komt(bijv. hoeven), mestafvoer en hoe je dat wilt, etc. erg veel factoren dus..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 20:52 



 
Profiel   

Lief dat je het paard wil overnemen! En 21 jaar, zo oud is dat niet, daar kun je nog lekker mee aan de slag als ze verder niks mankeert. Desnoods zoek je een verzorger, misschien wel iemand die je kent van de manege, om een beetje te helpen met de verzorging en het rijden.
Zorg inderdaad voor een maatje erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 21:04 



 

Lief dat jij het paard nog oude dag wil gunnen :)
Is het een optie om nog een tweede manegepaard (pony?) te adopteren? Zodat hij niet alleen is?
Mits het haalbaar is voor jou natuurlijk.

Het maakt verder niet veel uit dat je geen tijd hebt om te rijden hoor, zolang ze goed verzorgd worden en met een maatje buiten is het dikke prima. Heb je af en toe tijd voor een ritje dan is het wellicht ook goed. Tenzij het echt een erg druk paard is natuurlijk ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 21:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen