Wat te doen met mijn verzorgpony naast het rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_Jo
Berichten: 203
Geregistreerd: 22-12-21

Wat te doen met mijn verzorgpony naast het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 19:09

Hoi bokkers,

Ik heb dus een verzorgpony van 24 jaar, een Welsh. Maar nu wil ik naast het rijden meer op de grond dingen gaan doen. Maar ze vind grondwerk en vrijheidsdressuur niet zo leuk :(. Hoe kan ik dit leuk maken of iets anders om te doen? We doen al af en toe, wandelen of aan de longe.

Wie weet nog wat om te doen? Of grondwerk/vrijheidsdressuur leuker te maken?

Alvast bedankt voor de mensen die een reactie achterlaten.

Rosemaryy
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-02-22

Re: Wat te doen met mijn verzorgpony naast het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:26

Ik zou proberen om zoveel mogelijk af te wisselen, een dagje wandelen in het bos en dan een dagje longeren en de volgende dag grondwerk bijvoorbeeld. Dan houd je het voor jezelf en voor je verzorgpony leuk. Tijdens grondwerk kan je denk ik ook veel afwisselen met verschillende oefeningen, dus niet te lang hetzelfde doen.

Horse_Jo
Berichten: 203
Geregistreerd: 22-12-21

Re: Wat te doen met mijn verzorgpony naast het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 17:00

Dankje, ga het proberen.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:12

Al eens gedacht aan dressuur aan de hand of lange teugelen? Dan ga je er naast lopen en doe je allerlei dingen die je onder het zadel ook kunt doen. Je kunt zelfs oefeningen in draf en galop doen, uiteindelijk! Ook voor jouw eigen conditie erg goed.

Ik doe dit ook sinds een jaartje ofzo met mijn ouder wordende pony. Die wordt ook nog wel gereden, maar voor de afwisseling is 1 keer per week erg leuk. Ik heb eerst aan de hand van een aantal gratis video cursussen kennis gemaakt met dressuur aan de hand en ook het lange teugelen. Maar het werd pas echt leuk toen ik er les in ben gaan nemen! Daardoor werd het voor mijn pony ook leuker. Ik heb nu ongeveer 1 keer per maand les in dressuur aan de hand en we boeken echt vooruitgang nu!

Verder kan ik ook erg genieten van wandelen in de omgeving met mijn pony.

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Re: Wat te doen met mijn verzorgpony naast het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:57

Wellicht goed om aan de eigenaar te vragen wat zij met de pony hebben gedaan, misschien hebben zij nog goede ideeën.

Voor de rest is idd afwisseling heel belangrijk bij longeren en grondwerk, vaak van hand veranderen, oefeningen die de pony moeilijk vindt kort houden, en veel belonen. Daarnaast lekker veel gaan wandelen met de pony en evt bepaalde oefeningen van grondwerk buiten herhalen. Afhankelijk van je conditie evt ook gaan hardlopen met de pony, kan ook heel leuk zijn.