Online wedstrijd Golden Oldie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gabon

Berichten: 1208
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Diemen

Online wedstrijd Golden Oldie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 06:50


callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Online wedstrijd Golden Oldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 09:20

Ik wil je filmpje graag afkijken, maar het geluid is zo slecht, door de harde wind, dat ik het niet kan verstaan. Daar zou ik persoonlijk een aparte geluidsopname onder zetten.

Gabon

Berichten: 1208
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 10:00

callippo schreef:
Ik wil je filmpje graag afkijken, maar het geluid is zo slecht, door de harde wind, dat ik het niet kan verstaan. Daar zou ik persoonlijk een aparte geluidsopname onder zetten.


Tekst staat er ook onder.

Dit is Orchid’s Gabon, Bon. Hij is een echte golden oldie, ook door z’n gouden kleur. Bon is een New Forest van 22 jaar, op 7-7 wordt hij 23. Ik kocht hem toen hij 4 was, 18 jaar geleden. Toen ik hem net had liep hij door een ongeluk in de paddock spat door trauma op. Door rechtrichten aan de hand is hij gelukkig weer goed hersteld en hebben we Western wedstrijden gereden, koeien gedreven en op het strand gereden. Maar ook zonder zadel, zonder hoofdstel. Toen Bon 18 jaar was hebben we een punt in het Z1 gereden. Hierdoor kon ik meedoen aan de trainersclub van DressagePro waar ik Jasmijn van ken. Anders had ik MyCompass.Horse misschien niet ontdekt.
Bon staat, sinds 3 maanden, in een Paarden Paradise, in de buurt van Amsterdam. Hier hebben ze een mineralen buffet, veel beweging en altijd ruwvoer, wel in netten zodat ze niet te dik worden. Hij is gek op rondjes rennen op de track, hij gedraagt zich nog als een 4-jarige! Ook hebben ze een poeltje.
Bij de voerplekken is het bij hun voeten altijd droog en ze hebben een droge ligplek. Door de verschillende voerplekken en de track die ze delen met een andere kudde is er veel beweging en wordt er veel gespeeld. Ik heb lang gezocht naar een echt fijne plek, want als een paard wel lekker buiten staat maar tot z’n enkels in de drek, opgejaagd wordt, met lange tussenpozen zonder eten staat en er geen droge ligplaats is, is dat ook geen paardenwelzijn. Hier liggen de paarden veel door de droge plekken en rust die in de kudde heerst.
Bon is gek op aandacht. Ik geef grondwerk les met hem, kinder lessen, gaan naar het bos en hij helpt graag bij coachingssessies. Gabon is een vriendelijke knuffelpony waardoor ook kinderen en volwassenen die nog geen enkele ervaring met paarden hebben of zelfs bang zijn zich meteen bij hem op hun gemak voelen.
Helaas heeft Bon EORTH, waardoor er tanden getrokken moesten worden. Met een klein beetje voer-management, o.a. slobber, heeft hij daar nu geen last meer van.
Hij heeft geen ijzers.
Mijn dressuur wedstrijden reed ik met hoofdstel en laarzen uit de prullenbak. 1 keer werd ik door de jury op het matje geroepen dat ik zijn benen niet had geschoren. Dus ik heb hem uit protest nu niet gewassen.
Alles wat ik van Bon leer geef ik weer door aan mijn lesklanten. Mijn bedrijf is er voor de paarden, vandaar de naam Viviane 4 Horses.
Ik kan nog úren door vertellen over mijn beste vriend.
Ik hoop dat ik nog lang van Bon kan Genieten!

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Online wedstrijd Golden Oldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 12:41

Fijn, dankjewel! Dat had ik op de mobiele site van Mycompass niet gezien.
Jullie staan echt op een prachtige plek!!

Gabon

Berichten: 1208
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 12:58

callippo schreef:
Fijn, dankjewel! Dat had ik op de mobiele site van Mycompass niet gezien.
Jullie staan echt op een prachtige plek!!

Dankjewel!!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Online wedstrijd Golden Oldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 17:29

Omdat ‘stem op mij’ topics niet zijn toegestaan sluit ik deze en verwijder deze later.