Oude merrie wil (bijna) niets meer eten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Oude merrie wil (bijna) niets meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 15:18

Misschien toch ook Havens Crumbs proberen, op stal eten alle paarden het met smaak op en ze blijven er mooi mee op gewicht, ook de oudere paarden ondanks dat 1 bijna geen tanden meer heeft.

0000
Berichten: 5475
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Oude merrie wil (bijna) niets meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 15:32

Ik zou echt op PPID testen. Ik heb er een staan die heeft het al jaren (en ziet er absoluut niet typisch zo uit, heeft verder helemaal geen klachten). Staat ook op medicatie en stopte een jaar geleden plotseling met eten. Beetje hetzelfde verhaal, ik haal wat nieuws, hij eet het een of twee keer er daarna niet meer. Bloed getrokken en waardes bleken echt idioot hoog (ondanks medicatie en een paard zonder verdere klachten, geen typische vacht etc etc). Medicatie iets opgehoogd en binnen een paar dagen at hij weer volop en dat is tot de dag van vandaag zo gebleven.

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Oude merrie wil (bijna) niets meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 16:39

Misschien is het al gezegd, maar wat ongezoete (of zelfgemaakte) appelmoes door het voer wil ook weleens helpen

monsera
Berichten: 3076
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 20:58

Ik zou toch echt gaan mengen iets heel lekkers met iets minder lekkers en werkt het niet kun je er toch weer mee stoppen.

In het begin meer van het lekkere dus de subli slobber en een of 2 handjes senior en dit uit bouwen. Ook de merrie brok die ze wel wil eten erdoor.
Ik zou ook echt de 18+ van pavo of de fibrebeet gaan proberen.


De Bonpard zal je denk ik niet verder helpen. Erg duur en minder smaakvol.

rocky_1995

Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 21:11

Kelan schreef:
Bonpard heb ik hier inderdaad liggen (dat is het voer wat ik van de dierenarts kreeg). Dat ging helaas ook met weinig enthousiasme. Dat probeer ik vanavond weer. Misschien moet ze even wennen.

Agrobs ga ik ook maar eens als volgende proberen. Ik heb het idee dat het iets lekker ruikends moet zijn (die Subli Slobber ruikt ook heerlijk, ik zou het bijna zelf proberen ;-) )

In de groep is ze nog net zo als altijd. Vroeger was ze de baas. In april hebben we een nieuwe pony er bij gekregen, die is toen de baas geworden (dan zie je toch dat ze ouder is). Maar ze is nog steeds een goede 2e. }>

En vwb afstemmen met de dierenarts: ik ken de DA al heel lang, en zij mijn paard ook. Dus dat komt wel goed wanneer het richting inslapen zou gaan (dat is wat mij betreft nu nog niet aan de orde). Eerder dit jaar heb ik een van mijn andere paarden moeten laten inslapen. Toen heb ik op maandagochtend de dierenarts gebeld met "het is tijd", en is ze eind vd middag gekomen. Daar hadden we ook samen al zo'n traject mee gehad, dat er op het einde gewoon snel gehandeld kon worden.


Jammer dat ze de Bonpard ook niet lust. Die gaat er hier met veel liefde in. Mocht je er vanaf willen stuur mij maar een PB. :)

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 21:39

Mijn uitermate kieskeurige opa vindt hipalgo overheerlijk.

Afbeelding

Zowel los als gemengd door de senior Priores (zonder muesli erdoor blieft meneer dit niet)..

En ik moet zeggen dat ik het wel snap. Het ruikt heerlijk!

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:18

Bagheera_206 schreef:
p.s. Agrobs alpin senior heb ik nog een hele, dichte zak van over, meneer wilt dat echt niet eten, zit blijkbaar een kruid in dat hij niet lekker vind ruiken. de geopende zak heb ik aan stalgenoot kunnen slijten. al haar paarden vonden het geweldig.
Dus als je er belangstelling voor hebt, moet je me maar een pb sturen.


Heb je de rode Agrobs Pre Alpin Senior of de blauwe Agrobs Horse Alpin Senior? Hier vonden ze de blauwe Agrobs Horse Alpin Senior lekkerder.

Hier deed ik idd ook af en toe aanvullen met Agrobs Protein Flakes en de Agrobs Alpengrün Mash.[/quote]
Hoi,
Ik heb echt de pre alpin senior van Agrobs. weet niet precies wat je met rood bedoeld.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Oude merrie wil (bijna) niets meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:40

Kleur van de zijkant van de zak ;)

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:46

Seniorenbrok van Masters al geprobeerd ? Ik zag dat die tip al gegeven werd. Veel paarden vinden die slobber lekkerder dan sp.

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Re: Oude merrie wil (bijna) niets meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:24

Als het iets lekker ruikend moet zijn: nutrimash van Vitalbix. Enige slobber waar ik mijn kieskeurige merrie na de zandkoliek weer mee aan het eten heb gekregen. Voor de rest wilde ze niks en niks.

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 17:43

zippora schreef:
Bagheera_206 schreef:
p.s. Agrobs alpin senior heb ik nog een hele, dichte zak van over, meneer wilt dat echt niet eten, zit blijkbaar een kruid in dat hij niet lekker vind ruiken. de geopende zak heb ik aan stalgenoot kunnen slijten. al haar paarden vonden het geweldig.
Dus als je er belangstelling voor hebt, moet je me maar een pb sturen.


Heb je de rode Agrobs Pre Alpin Senior of de blauwe Agrobs Horse Alpin Senior? Hier vonden ze de blauwe Agrobs Horse Alpin Senior lekkerder.

Hier deed ik idd ook af en toe aanvullen met Agrobs Protein Flakes en de Agrobs Alpengrün Mash.

Hoi,
Ik heb echt de pre alpin senior van Agrobs. weet niet precies wat je met rood bedoeld.[/quote]

Dat is volgens mij de rode zak. De Horse Alpin Senior is de blauwe zak.

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 17:44

Shirley schreef:
Kleur van de zijkant van de zak ;)


Ja, sorry! :=

Afbeelding

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 18:31

2 droge scheppen seniores geeft halve emmer voer? Hier gaf 1 schep bijna een hele emmer gaat dat wel goed? Ik deed er een schep pavo 18+ bij om het zoeter te maken dan werd het veel beter gegeten en marstall force vit brok en 2 pompen lijnzaadolie. Dat gaf een hele volle bouwemmer en dat 2 x per dag voor een fijn b ponytje, denk dat mensen vaak te weinig geven maar hij moet t wel eten natuurlijk. Daarbij stond ze zomer en winter op goed gras ze is prachtig op gewicht 32 geworden. Begrijp ik dat je dierenarts de tanden heeft bekeken? Of echt een tandarts met verdoving