21 jaar, goede pensioenplek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: 21 jaar, goede pensioenplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:49

Ben een paar jaar geleden op snor geweest. Heb wat namen maar weet niet hoe het er nu is:
Afbeelding

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 18:03

Mijne heeft een aantal maanden bij Lindehoeve gestaan, dus ik denk geen heel betrouwbare graadmeter. Ik was een tevreden klant, helaas door eczeem weer terug moeten halen naar de kust. De camera in stal vond ik geweldig, uren heb ik erop gekeken naar mijn paardenvriendje.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: 21 jaar, goede pensioenplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 18:24

Paardenrusthuis Van der Kruis. Paard staat in de natuurweide in Heeze. Lieve mensen die echt met de paarden begaan zijn. Paard kan zich geen betere pensioenplek wensen!

Apacheshadow
Berichten: 887
Geregistreerd: 25-10-08

Re: 21 jaar, goede pensioenplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:02

T' Zwaluwke in Asten/heusden. Net een nieuw stalgebouw opgezet. In kuddes naar buiten en snachts op stal

Wintu

Berichten: 2966
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 02:47

pillow schreef:
Ik begrijp nooit waarom je een paard dat niks meer kan doen en je hooguit 2 x per jaar ziet wilt houden. Dan kan je haar net zo goed of beter nog naar de slager doen of anders laten hemelen. Een paard heeft echt niet het besef dat het lekker met pensioen is of dat het einde is. En bij 2 x per jaar zien is toch ook uit jou leven, behalve dat je er maandelijks op je bankrekening aan herinnerd wordt.

Omdat sommige mensen het gewoon fijn vinden om hun paard een fijne oude dag te geven, doe je jouw paarden fijn hemelen, dat wil niet iedereen. Dus als iemand zijn paard op pensioen wil doen, dan mag dat fijn, ook als dat geld kost. Waar bemoei je je mee in deze.

Wintu

Berichten: 2966
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 02:49

pillow schreef:
Hettieheks schreef:
Dan zou je Wintu hier op bokt eens kunnen benaderen. Die kan je wellicht in die regio aan tips helpen.

In die regio zijn veel wolven dus...

Ja, en, wat een negativiteit Pillow het topic door.

Wintu

Berichten: 2966
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 02:53

Cowgirl schreef:
Freyr schreef:
De Koggehoeve in Berkhout of paardenrusthuis van der Kruis komen direct bij mij op.



Mijn haflinger heeft op de koggehoeve gestaan het laatste half jaar van zijn leven.
Echt top stal.
Mijn fjord heb ik 2,5 jaar geleden ook laten inschrijven maar toen was er al een wacthtlijst van 5 a 6 jaar.

Dus houd daar ook rekening mee als je een pensioenstal aanschrijft.

Omdat ik nu verhuisd ben ben ik eigenlijk op zoek naar iets in drenthe/gr of friesland. Mocht iemand tip hebben. Wel voor HB gevoelig paard en het liefst met een track.

Mijn paard staat sinds anderhalve maand op pensioen. Op een fijne stal, momenteel vol, maar er wordt gebouwd aan ruimte voor nog eens 20 paarden, ze staan wel in groepen, zowel binnen als buiten, dus dat moet je willen. Niet op een Track, maar wel van 8 tot 17 buiten en dat in de winter, zowel op wei als paddock. In de nachten binnen ivm de wolven. Je mag altijd pb sturen, dan kan ik je van gegevens voorzien. Mijn paard is momenteel met 18 de jongste en de oudsten zijn 26, dus wel echt een rusthuis.

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 07:17

pillow schreef:
Hettieheks schreef:
Dan zou je Wintu hier op bokt eens kunnen benaderen. Die kan je wellicht in die regio aan tips helpen.

In die regio zijn veel wolven dus...
lp

Volgens mij was de vraag of iemand in die regio iets wist qua stalling, niet of en waar er wolven lopen
:+

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Re: 21 jaar, goede pensioenplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 08:22

Ik zie dat Van der Kruis al een aantal keer benoemd is maar ook ik kan die plek zeker aanraden!

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Re: 21 jaar, goede pensioenplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 08:24

Iemand enig idee aan wat voor prijs per maand ik moet denken bij v/d Kruis?

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:00

Dit waren de prijzen van 2023:
Natuurstalling: 190
Groepsstalling: 205
Individuele winterstalling: 225
Individuele stalling:250
Inclusief bekappen, enten en ontwormen

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:09

Mijn paard heeft z’n pensioen mogen genieten bij de Zorgstal in Helvoirt. Paddock paradise met meerdere groepen een hele fijne meedenkende mensen. Iets duurder dan bij vd Kruis (ook een topplek) maar wel met meer faciliteiten.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:12

Ibbel schreef:
De Wildtshof in Uddel is ook goed. Prima (medische) begeleiding, verschillende groepen voor paarden met verschillende behoeftes. Grote inloopstallen of individuele stalling wanneer dat beter is.

Hier staat mijn nu 21 jarige al vier jaar , echt een topplek.

Alles uit handen genomen, elke dag gecontroleerd, 24/7 buiten in een groep ( er zijn meerdere groepen dus altijd eentje waar je paard past) met enorme loopstal en elke dag individuele aandacht. controle, voeding en medicatie.
In de winter hebben ze naast grote paddock en stal ook tracks waar ze over lopen rondom alle weilanden.
Zomer's (mei- november over het algemeen) op de wei, maar voor insuline resistente paarden zijn er andere oplossingen.

Ik zag hier al iets langskomen over dat het zo duur is. Het is veel geld ( vergelijkbare prijs met gewone Nederlandse pensionstalling overigens) , Maar daar zit dan ook de perfecte verzorging bij met alle inbegrepen.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: 21 jaar, goede pensioenplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:29

In Nieuw-Schoonebeek zit ook een rusthuis. Drents rusthuis voor paarden. Mijn paard heeft daar een half jaar gestaan, toen heb ik hem weer naar huis gehaald. Maar dat lag absoluut niet aan de stal of aan de eigenaren want die doen echt super werk. De paarden staan daar in de zomer in twee groepen 24/7 buiten. In de winter gaan sommige 's-nachts op stal, de andere in de grote schuren. Mijn paard is niet gewend om in een grote groep te staan en kon zich daar niet handhaven helaas. Ze zijn ook goed betaalbaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34642
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:38

Volgens mij biedt stal Joel bij Ede ook pensioenplekken aan. Was destijds wel zo toen wij een pensionplekje zochten voor een A pony. Stond toen een hele grote groep pensionado's, lekker buiten met grote open schuilstal en onbeperkt ruwvoer.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: 21 jaar, goede pensioenplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:46

Mijn paard heeft een fijn pensioen gehad op paardenrusthuis Jakari in Lopik.
Maar ik ben met klanten ook wel van kruis geweest, zag er ook mooi uit.
Een paard van 21 kan nog prima verhuizen wanneer dat gedaan wordt met verstand.

Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 12:56

Iedereen alvast heel erg bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Dit helpt mij zeker op weg! Ik snap niet helemaal waarom ik mijn oma-paard zou laten inslapen als ze er gewoon goed uitziet en lekker relaxt paard kan zijn met andere oudjes de laatste (vele) jaren van haar leven? Mbt lokatie ben ik flexibel in NL, maar familie woont NH. Als iemand daar een gouden tip heeft laat het alsjeblieft weten.

@sizzle: bedankt voor de lokale opties, ik ga hier ook naar kijken. Ik weet dat het hier flink depressief kan zijn met kou, regen, sneeuw en de fog, maar waar ze nu al staat is al iets buiten die omgeving :). Prijzen voor de tracks zijn hier echt flink hoog en weinig beschikbaarheid. Mbt de ondergrond zit ik hier wel beter dan haar naar de bergen te brengen, dat gaat haar niet lukken.

Mbt transport: zo is ze ook gebracht 3-4 jaar terug. Dat was een goede ervaring en ik vind in de truck een beter idee dan zelf rijden met trailer. Ik heb hier een professionele partij voor die ik regelmatig zie rijden. Enkel waar ze dan heen gebracht gaat worden is nog een lastige, maar ik ben wel wat stapjes verder. Dank daarvoor!

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: 21 jaar, goede pensioenplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 23:45

Je kent je merrie het beste en als je denkt dat ze dit aankan dan begrijp ik je keuze natuurlijk! Ik dacht dat ze niet fit was vanwege blessures en vandaar mijn kanttekening. Hoop dat er een fijne plek voor je paard tussen alle tips zit!