Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 186 van de 201 [ 5009 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189 ... 201  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Voeding voor het oudere paard

 
Profiel   

is dat deze?

https://www.horsefoodthebest.nl/assorti ... mix-detail


wat kost die?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-20 16:31 



 
Profiel   

ellepel schreef


Ja die!

Geen idee. Heb het nog niet betaald :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-20 16:33 



 
Profiel   

ik vind het al via google, 15,90.
geen rare prijs!

ben wel benieuwd, het lijkt zo kwa samenstelling best wel goed te zijn.


kom ineens op deze site terecht.
https://www.voergoed.com/Senior. die hebben best veel voor seniors zie ik en als het klopt valt het ook te bezorgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-20 18:00 



 
Profiel   

Ik zie dag de fosfor / calcium verhouding wel wat uit elkaar ligt.

Ik kreeg laatst het advies dat oudere paarden extra vitamine c en k nodig hebben en dat zit hier niet aan toegevoegd.
Voor zover ik als leek dit dan bekijk zou dit niet mijn eerste keus zijn :D :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 22:30 



 
Profiel   

monsera schreef
Ik zie dag de fosfor / calcium verhouding wel wat uit elkaar ligt.

Ik kreeg laatst het advies dat oudere paarden extra vitamine c en k nodig hebben en dat zit hier niet aan toegevoegd.
Voor zover ik als leek dit dan bekijk zou dit niet mijn eerste keus zijn :D :o


Maar het is bijvoeren he?! Wij geven het als extraatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-20 00:35 



 
Profiel   

Vraag over de sojaschroot. Kan je dit gewoon droog voeren? Of mengen jullie het ergens doorheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-20 22:59 



 
Profiel   

ik deed het door de slobber.
zo droog weet ik niet of het goed te eten is?
het is wel een soort meel, maar dan wat dikker

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-20 07:58 



 
Profiel   

De sojaschroot bij mij bestaat uit hele kleine vlokjes. Omdat ik alleen maar slobber voer, gaat het hier gewoon door de slobber. Geen ervaring met droog voeren, kan vast wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-20 09:37 



 
Profiel   

Hier ook een soort kleine vlokjes/ stukjes. Ik voer het door de grasbrok en de bietenpulp. Droog is het wel erg droog vind ik dan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-20 14:40 



 
Profiel   

Ik voer het zowel droog als door de slobber.
Het is zoals eerder aangegeven een beetje zoals meel.
Mijn paard heeft met beide geen moeite al gaat ze meestal wel water drinken nadat ik het droog gevoerd heb. Ook knoeit ze er meer mee als ik droog voer.
Daarom heeft mijn voorkeur het door de slobber te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-20 18:15 



 
Profiel   

Ik volg even; heb ook een oud besje van 27 :) Ik lees goede tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 11:45 



 
Profiel   

Eventueel bij interesse:
Ik heb nog een paar kilo sojaschroot staan.
Ophalen in de buurt van etten leur, Breda.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 12:53 



 
Profiel   

Heeft iemand hier ervaring met kortgehakselde, kunstmatig gedroogde grasbalen als alternatief voor hooi?
Voor paarden die hooi niet meer wegkrijgen?

https://grasdrogerijruinerwold.nl/grasbalen/

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 09:16 



 
Profiel   

ik zag die reclame gister voorbij komen op marktplaats.
ik denk dat dat gedroogde gras overeenkomt met de grasmix van Havens?
dat ziet er zo uit:

[ img ]

mijn ruin vond het niet erg lekker, het ruikt ook een beetje muf vond ik.

maar gewoon proberen.
ik had het in een grote bak klaargezet in de stal zodat hij als hij wilde pakken kon.
maar mijn ruin eet dus gewoon al zijn uitgespuugde hooipropjes weer op,dus die krijgt dan genoeg binnen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 12:44 



 
Profiel   

Het lijkt denk ik op compact gras van Hartog.
Dat heb ik gevoerd een aantal jaar, maar dat is inmiddels ook te stug voor mijn senior.
Grasmix en de Complete Care senior 5 star (oid), beiden van Hartog, krijgt hij wel nog weg, dus die krijgt hij nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 13:18 



 
Profiel   

Hoi, lees hier wel eens mee en heb ook wel eens wat gepost geloof ik.
Ik heb een haflingermerrie van 30, gaat nog supergoed alleen haar tanden zijn niet heel best meer. Ik ben nu tevreden hoe ze eruit ziet, hoewel ze in de winter altijd wat invalt. Mijn hoefsmid geeft me vaak goede tips, alleen ik weet soms niet meer waar ik goed aan doe.

Ik heb haar nu op 2x daags 630 gram Seniores Priores en 660 gram Seniorcobs van Höveler (net even gewogen hoeveel ik nou precies geef :Y) ). Daarnaast halve schep Pavo Natures best en vitaminebrok, en onbeperkt hooi.
Nu tipte mijn hoefsmid laatst Masters Horsebrox, iemand hier ervaring mee? Welke slobber is nou echt het best? Ik kijk dan op voervergelijk en kom er dan ook weer niet echt uit. Ik had haar een tijd op alleen de Seniorcobs van Höveler, maar vind nu dat ze het toch wel weer goed doet op de Seniores Priores. Maar dat vindt mijn hoefsmid weer minder goed voer waardoor ik weer ga twijfelen :7

Resumé, wat vinden jullie nou de beste, complete slobber waar gewoon voldoende voedingsstoffen in zitten? Voor een oudje met slecht gebit die in de winter steeds lastiger op gewicht te houden is?

Dit is de dame in kwestie, vind haar nu mooi op gewicht/ bespiering:


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 14:13 



 
Profiel   

Ziet er zo netjes uit voor 30. Sowieso, maar je zou het niet zeggen dat ze 30 is op deze foto.

De Masters heeft ook een senioren voer, dus moet je het vergelijken.

Ik vind de SP ook echt rotzooi qua ingredienten en voer die niet. Dan pak ik wiesencobs, lucerne mix/brok, gras mix/brok vitamine etc.

Geef de 2 oudjes nu tegen mn gevoel in wel 18+, maar meer omdat ik vind dat hun laatste levensfase ook mooi mag zijn met lekker eten en ik wil dat ze hun voer goed opeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 16:25 



 
Profiel   

Masters voer is een beetje te vergelijken met sp. Mijn paard vond de masters seniorenbrok net wat lekkerder als sp. Ander voordeel is de goede darmbacterieen die erin zitten en dat het sneller geweekt is.
Sp als voer geven kan heel goed, het bevat alleen niet veel eiwitten. Maar misschien dat dat meer in de Hoveler brok zit ? Als ze het goed op die combi doet, waarom zou je dan het voer veranderen ?! Dat invallen ( vooral als het langs de ruggengraad is ) zou op tekorten aan eiwitten kunnen duiden trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 17:35 



 
Profiel   

hier is bijna niks te krijgen van veel merken,
dat van höveler niet, masters niet.
zie trouwens dan op de internetsite staan Masters van voermeesters is?
grappig, want voermeesters verkopen ze hier bij de welkoop.

wil morgen een zak vezels en kruiden halen voor mijn merrie om te kijken wat dat is.
ik vind de sp wel mooi voer,maar mijn ruin krijgt er serieus jeuk van en ik denk van het graan wat er in zit
dus hij komt straks denk ik op bietenpulp,grasbrok, en iets van fibrebeet of fibrenuggets.

hij staat nu nog in wat gras, en is zo.

[ img ]
hij is 28

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 19:45 



 
Profiel   

Maris schreef
Masters voer is een beetje te vergelijken met sp. Mijn paard vond de masters seniorenbrok net wat lekkerder als sp. Ander voordeel is de goede darmbacterieen die erin zitten en dat het sneller geweekt is.
Sp als voer geven kan heel goed, het bevat alleen niet veel eiwitten. Maar misschien dat dat meer in de Hoveler brok zit ? Als ze het goed op die combi doet, waarom zou je dan het voer veranderen ?! Dat invallen ( vooral als het langs de ruggengraad is ) zou op tekorten aan eiwitten kunnen duiden trouwens.


Ik had haar een tijdje alleen op hooicobs van Höveler, maar vond haar weer wat invallen dus daarom de Seniores weer erbij gegeven. Maar dit is dus niet heel goed voer aldus mijn hoefsmid, zelfde als wat jij zegt superpony. Vind zelf ook dat het best snel zurig ruikt en de hooicobs hebben dat veel minder. Maar ze doet het nu in ieder geval heel goed op de combi. Maar Masters senior is dus vergelijkbaar met de Seniores? Alleen dus beter qua goede darmbacteriën?

Vwb. het invallen, zo begint het (en weet ik dat ik meer moet gaan voeren); zie lijn op haar buik in witte cirkel :)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 21:11 



 
Profiel   

@ellepel: jouw oudje ziet er ook goed uit! Vwb. het voer, ik bestel alles online. Gewoon per 8 zakken ofzo, dn vallen de transportkosten wel mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 21:14 



 
Profiel   

doe je dat via 1 site of meerdere.
ik heb wel es bij petsplace besteld of agradi :j

mijn merrie is trouwens iets minder in conditie hoor.
die valt erg snel terug op de bovenlijn,zij is 27
zal es kijken of ik een foto van haar kan maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 07:52 



 
Profiel   

ellepel schreef
doe je dat via 1 site of meerdere.
ik heb wel es bij petsplace besteld of agradi :j

mijn merrie is trouwens iets minder in conditie hoor.
die valt erg snel terug op de bovenlijn,zij is 27
zal es kijken of ik een foto van haar kan maken.


Höveler rechtstreeks via hoveler.nl, geloof 6 euro transportkosten. Heb tegenwoordig een Welkoop in de buurt dus daar haal ik de Seniores nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 12:11 



 
Profiel   

ja de welkoop heb ik ook dichtbij,die zit 2km vanaf stal.
maar ik heb geen auto en kan met de scooter net 1 zak per keer halen.
heb wel dat ik 3 dagen achter elkaar kom, elke keer 1 zak mee :')

ik ben voor mijn merrie nog wat zoekende naar een muesli die ik kan gebruiken om te mengen door de slobber zodat het wat lekkerder is.
heb een tijd subli omnia gegeven, op zich wel mooi.
en heb nu een zak van Havens, the green vet.
en net vanmiddag een zak Voermeesters vezels en kruiden gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 16:37 



 
Profiel   

Ik geef al een tijdje de Pavo Natures best, vindt ze heerlijk en doet ze het goed op.
En 20kg voer op de scooter is esn uitdaging ja haha! Je kan bij de Welkoop ook online bestellen toch?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 19:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 186 van de 201 [ 5009 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189 ... 201  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen