Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 187 van de 201 [ 5009 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190 ... 201  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Voeding voor het oudere paard

 
Profiel   

ja klopt, komt wel transporttoeslag overheen.
maar moet straks maar eens wat meer bestellen, voorraadje voor de winter :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 21:05 



 
Profiel   

Neroo schreef
Hoi!

Ik heb ook een vraagje. Heeft iemand hier ervaring met hippolyt beste jahre?
Ik voer momenteel de hesta mix classic voor sobere rassen maar ik heb het idee dat mijn ouder wordende pony ( 23 jaar is ie ) behoefte heeft aan iets meer. Hij ziet er nu goed uit, kontje kakt wel een beetje in. Ik heb het idee dat hij niet meer het optimale kan halen uit zijn huidige voer. Hij krijgt dagelijks ook een 1/3 schep fibrebeet bij. Ben tevreden over st. hippolyt verder, dus ben in hun assortiment verder gaan kijken. Ik hoor graag of er ervaringen mee zijn! En hoeveel jullie ervan voeren per dag.



Hoi Neroo,

Ik heb goede ervaringen met voer van St. Hippolyt. Ze hebben nu ook een graanvrije, melassevrij, suikerarm en koolhydraatarm voer. Ik voer zelf Equigard (classic) 1 voerschep verdeeld over 2 voerbeurten en Glandogard 145 gram per dag op aanraden van Mariska van Het stralende paard (ze heeft ook een website). Hier zitten veel meer vitamines in, dan in andere voeders. Mijn paard doet het hier heel goed op. Mijn paard heeft PPID en is nu na 3 consulten klachtenvrij. Echte aanrader. Ook de Glyx (slobber, hooivervangers) producten van St. Hippolyt zijn top!

Oh en niet geheel onbelangrijk, mijn paard vindt het voer van St. Hippolyt heerlijk. Is er dol op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 23:43 



 
Profiel   

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven over een voersoort voor mijn oudere ruin. Hij is erg kieskeurig en over het algemeen na een paar jaar uitgegeten op zijn voer. Zo ook nu. Daarnaast was ik zelf ook al van plan om een overstap te doen. Hij is niet mager (ribben voelbaar, maar niet persee zichtbaar), maar zijn spieren nemen wel af. Ik dacht dat iets eiwitrijker voer is het proberen waard (voeren ook arm hooi). Voorheen heb ik hem altijd op arm voer gehad, behalve afgelopen herfst/winter. Toen was hij behoorlijk afgevallen en ik heb hem Fibrebeet gevoerd (maar dat hoeft hij ook niet meer). Hij is overigens snel te druk.
Ik heb geprobeerd: fibra, cavalor fibreforce en pianissimo, pavo natures best en daily plus en care4life, subli dieetmix.

Ik zoek dus voer:
*Iets eiwitrijke voer
*Wat een paard niet druk maakt en ook niet persee veel dikker maakt
*Iets wat lekker smaakt/ruikt voor de moeilijke eter
*Muesli en/of slobber
*Hij is snel wat opgeblazen/buikerig, dit wil ik niet te veel uitlokken door voer
*Iets waar genoeg vitaminen en mineralen in zitten (of eventueel advies voor een vitamine korrel)
*Eventueel lijnzaad toegevoegd vanwege het verharen
*Eventueel iets waar paarden soepeler van lopen (is stijf en krijgt daarvoor al supplementen, maar misschien kan het beter)

Ik heb al op voervergelijk gekeken, maar er is zoveel keus en soms weinig ervaringen. Hoor graag jullie input.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 23:22 



 
Profiel   

Yaffie, mijn paard heeft sinds 1.5 jaar een nare blessure en doet niks meer, hij is ook chronisch bevangen en tevens mist hij aardig wat kiezen, zijn gebit is op. Dus moet met name in de winter ook beetje opletten.
Hij mist wat bespiering in de bovenlijn inmiddels. Hij is 32. Hij staat altijd zonder deken trouwens

Ik geef ipv gewone brok nu merrie/veulenbrok. Zit meer eiwit in en dat doet hem zichtbaar goed. Die krijgen we van onze voerleverancier en is gewoon een compleet voer.
Ik wil zelf altijd zo normaal mogelijk blijven voeren zolang dat lukt.
Zelf voer ik hem Pavo 18+, vindt hij lekker en hij krijgt een schep slobber met zijn medicatie.

Hij ziet er momenteel zo uit
[ img ]

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, ieder dier is anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 10:00 



 
Profiel   

[img]
[ img ]
[/img]
[ img ]

Iemand tips om mijn paard wat dikker te krijgen? Zoals op de foto s te zien, is hij er mager. Hij valt eigenlijk elk jaar wel terug zo rond november, maar dit jaar is het wel heel erg.
Seniores priores krijgt hij al en is een van de weinige slobbers waar hij wat van aanzet en lust. Ingrediƫnten interesseren me niet zo heel veel, het gaat mij er voornamelijk om dat hij het lust en er van aanzet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 14:23 



 
Profiel   

Paard van een vriendin van mij kwam eindelijk aan toen ze fibrebeet ging voeren. Misschien is dat een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 15:05 



 
Profiel   

Hoeveel sp krijgt hij en eet hij nog goed hooi ? Moet je letten op suikers ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 15:08 



 
Profiel   

Ik hoef gelukkig niet te letten op suikers. Gebit is nog prima in tact en hij eet nog goed hooi! Ook best flinke porties, maar waar het blijft? Ik ga 4x per week naar hem toe en dan krijgt hij iedere keer 2 scheppen prior. Ik durf niet goed meer in 1 voorbeurt te geven...

Paard is een kwpn er van bijna 25 en ik rijd hem sinds maart niet meer. Enkel 4x per week een wandelingetje met een half uurtje grazen tussendoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 17:32 



 
Profiel   

Rambogirl schreef
Paard van een vriendin van mij kwam eindelijk aan toen ze fibrebeet ging voeren. Misschien is dat een optie?

Is dat qua dikmaker vergelijkbaar met de priores of zet het meer aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 17:33 



 
Profiel   

happy2014 schreef
Ik hoef gelukkig niet te letten op suikers. Gebit is nog prima in tact en hij eet nog goed hooi! Ook best flinke porties, maar waar het blijft? Ik ga 4x per week naar hem toe en dan krijgt hij iedere keer 2 scheppen prior. Ik durf niet goed meer in 1 voorbeurt te geven...

Paard is een kwpn er van bijna 25 en ik rijd hem sinds maart niet meer. Enkel 4x per week een wandelingetje met een half uurtje grazen tussendoor.


Ook al andere mogelijker veroorzakers onderzocht? Gebit, wormen etc?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 17:52 



 
Profiel   

Seniores kreeg tie ook, maar hij was duidelijk meer fan van de fibrebeet.
Ik moet zeggen dat ik de seniores priores ook altijd maar zurig vind ruiken. Zelfs al had ik m net aangemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 17:53 



 
Profiel   

wat eet je paard nu allemaal dan?
hoeveel kilo hooi gaat er ongeveer in op een dag?
is wel handig om te weten want als er te weinig in gaat kun je beter meer hooi geven dan allerlei dure slobbers :j

ik ben zelf heel,erg tevreden over de combinatie seniores priores met fibrenuggets.
fibrenuggets is eigenlijk een grasbrok en heb het idee dat die goed helpt.
1 schep sp, met een schep nuggets en dat laten weken en geven.
liefst 3x daags,dat zet mooi aan :j
en ik geef bodybuilder van Mijten er bij voor wat extra
eiwit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 17:53 



 
Profiel   

Ik sta op een pensionstal, type grootschalig. Ik kan dus helaas niet verwachten dat ze maatwerk gaan doen voor mijn paard. Ik kan zelf ook niet even 3x per dag heen en weer, daar is het te ver voor.

Meer hooi is geen optie, we hebben 4 rondes dat is het. Er wordt wel op gevoel gevoerd dus de paar oudjes die er staan, krijgen al meer.

Het zijn allemaal boxen alleen mijn paard heeft een hele grote open stal met een enorme plaat plus paddock als uitloop. Die stal deelt hij we met een ander paard, dus het hooi ook! Ze hebben we allebei eigen portie en ik geloof dat mijn paard minimaal zijn eigen portie binnen krijgt. Hoeveel kilo? Ik heb geen idee maar er ligt echt wel een berg in. Hij staat niet lang zonder. Wel een uur of 3 bezig voor het op is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 18:02 



 
Profiel   

ellepel schreef
wat eet je paard nu allemaal dan?
hoeveel kilo hooi gaat er ongeveer in op een dag?
is wel handig om te weten want als er te weinig in gaat kun je beter meer hooi geven dan allerlei dure slobbers :j

ik ben zelf heel,erg tevreden over de combinatie seniores priores met fibrenuggets.
fibrenuggets is eigenlijk een grasbrok en heb het idee dat die goed helpt.
1 schep sp, met een schep nuggets en dat laten weken en geven.
liefst 3x daags,dat zet mooi aan :j
en ik geef bodybuilder van Mijten er bij voor wat extra
eiwit.


Dit klinkt als een fijne combi! Deze onthoud ik even!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 18:04 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
happy2014 schreef
Ik hoef gelukkig niet te letten op suikers. Gebit is nog prima in tact en hij eet nog goed hooi! Ook best flinke porties, maar waar het blijft? Ik ga 4x per week naar hem toe en dan krijgt hij iedere keer 2 scheppen prior. Ik durf niet goed meer in 1 voorbeurt te geven...

Paard is een kwpn er van bijna 25 en ik rijd hem sinds maart niet meer. Enkel 4x per week een wandelingetje met een half uurtje grazen tussendoor.


Ook al andere mogelijker veroorzakers onderzocht? Gebit, wormen etc?

Helaas zou ik bijna zeggen... tandarts komt twee x per jaar en gebit is super in orde. Geen cushing of andere dingen in bloed en ook geen wormen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 23:44 



 
Profiel   

is dat andere paard wel op gewicht dan die er bij loopt,laat die jouw paard wel eten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-20 07:38 



 
Profiel   

Ja die is wel op gewicht ( 2 jarige tinker). De ronker krijgt zijn hooi buiten op de plaat en die van mij in stal. Als mijn paard zijn hooi eerder op heeft, gaat hij mee eten met de tinker. Andersom niet, dat staat mijn paard niet toe.

Het gekke is dat er echt veel ingaat, alleen zie je dat nu niet terug..

Ik heb zojuist fibrebeet en nuggets gekocht en ga nu even tijdelijk elke dag naar hem toe en hem dan 2 porties geven ( 1 voor het poetsen en wandelen en 1 erna) eens kijken of dat wat aanzet

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 14:40 



 
Profiel   

Happy als je eraan kan geraken Cushcare Condition van Dodson&Horrell. Ook geschikt voor niet-cushing paarden :D
Op 2 weken tijd echt een heel mooi verschil al hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 19:04 



 
Profiel   

mocht het nou zijn dat je paard denkt van bah dat eet ik niet..
wat kan want die 2 van mij hebben dat ook wel.
doe er dan even een schep muesli door.
dan smaakt het lekkerder :j


[ img ]

ik verbaas me er over dat hij zo goed op gewicht blijft.
ben er wel blij mee.foto is van gisteren :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 20:25 



 
Profiel   

nou ik heb net een emmertje pavo fibre beet gemaakt en een emmertje nuggets. Dit ga ik hem vanaf nu elke dag brengen, ben benieuwd!

Kan ik het ook bij elkaar gooien? dus de fibrebeet mengen met de grasbrok (nugget)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 16:46 



 
Profiel   

ja hoor, heb ik ook wel gedaan,kan prima :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 20:16 



 
Profiel   

Gedaan! Vanaf nu elke dag 1 schep fibrebeet me een halve schep nuggets. Ik hoop dat hij gaat aanzetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 20:22 



 
Profiel   

nou wilde ik sojaschroot bestellen bij agri webshop.
maar zijn de verzendkosten ineens echt belachelijk hoog?

wat betalen jullie voor verzendkosten?

ga nu voor eerst maar een zak subli atleet bestellen bij de welkoop.
die zit vlak bij stal en kan ik het zo ophalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 22:26 



 
Profiel   

Ik bestel het hier: https://www.grevers-winkel.nl/product/9 ... ?sqr=Soja&, maar via bol.com kan ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 22:30 



 
Profiel   

bij bol is het 25 euro.
terwijl zo een zak eigenlijk maar een tientje is
maar bij grevers is het ook zo duur zie ik.
21 euro.
en als ik bij de grasbrok kijk van Hartog staat er ook 20 euro.
die is normaal maar een 11 euro namelijk.
dan word het alsnog veel te veel geld.
nou is de subli atleet ook prijzig.
moeilijk hoor, oude paarden zijn gewoon best duur!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 09:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 187 van de 201 [ 5009 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190 ... 201  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen