[INFO] Voeding voor het oudere paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Voeding voor het oudere paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:10

Ik heb het eens geprobeerd toen mijn oma uitgekeken was op de Vitalbix. Ik ben inmiddels bijna volledig over op Agrobs en doe er nu handje Pavo Senior Fibre door gooien, omdat het nu eenmaal op moet. Hier krijgen ze het ook weg met een slecht gebit.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [INFO] Voeding voor het oudere paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:04

Agrobs is super mooi voer.
Mijn oudje krijgt Agrobs kraftpakket geweekt met Marstall graanvrij-mix en Action Quality senior en herstel slobber. Met de Agrobs senior mineral
Maar ik ben dealer van diverse merken waaronder deze dus dat is mooi makkelijk.
Mijn oudje moet alles geweekt hebben maar daar zijn tegenwoordig zat voeders voor.

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:47

Noraafjord schreef:
Voert hier iemand de pavo seniorfibre? Ik ben benieuwd naar ervaringen hiervan en of paarden het nog goed wegkrijgen als ze geen hooi meer kunnen eten?


mijn merrie kan dat soort mixen ook niet goed weg krijgen.
maar het is echt uitproberen, want de een lukt het wel en een ander maakt daar ook nog proppen van.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:19

baudyh schreef:
Agrobs is super mooi voer.
Mijn oudje krijgt Agrobs kraftpakket geweekt met Marstall graanvrij-mix en Action Quality senior en herstel slobber. Met de Agrobs senior mineral
Maar ik ben dealer van diverse merken waaronder deze dus dat is mooi makkelijk.
Mijn oudje moet alles geweekt hebben maar daar zijn tegenwoordig zat voeders voor.


Hier Agrobs Horse Alpin Senior, Mash en Seniormineral. :) Kan allemaal prima geweekt worden.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [INFO] Voeding voor het oudere paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:06

Mijn oudje ook een tijdje op de Agrobs senior gehad maar hij at het op een gegeven moment niet meer. Tja lastig.

Jessicauvita

Berichten: 2578
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 07:18

Voor mijn ( net overleden ) pony met slecht gebit gaf ik 3x per dag seniores priores van Subli , en van Hartog de senioren Lucerne. En buiten overdag pikte ze nog een beetje mee van het kuil van mijn andere paard . Ze deed het er prima op, zag er goed uit en de emmers slobber was echt elke keer weer een traktatie voor haar.

NadiaM

Berichten: 1111
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 09:02

Ik heb dit gevoerd, maar vind het eigenlijk hetzelfde als de Vitalbix Fibre wat ik voer.
Hij eet wel maar laat ook de grovere stukjes liggen.
Dus eet er toch te weinig van vind ik

Noraafjord schreef:
Voert hier iemand de pavo seniorfibre? Ik ben benieuwd naar ervaringen hiervan en of paarden het nog goed wegkrijgen als ze geen hooi meer kunnen eten?

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 15:10

Vraagje :j

Mijn oude shet kan geen hooi meer eten en de meeste soorten luzerne lust hij/ eet hij ook niet. Nu eet hij de Hartog senior wel goed dus dat is fijn. Ik lees dat daar ook een balancer inzit klopt dit. Hoef ik dus naast deze luzerne niet nog extra vitalbix daily bij te voeren? Ik geef ook nog speedibeet, zemelen en wortels erbij.

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 15:15