AH Kerst...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:48

Waar staat dat ik wil verbieden en verwijderen? Nergens...

Ik vind het wel een gemiste kans en jammer dat AH hier niet bij stilgestaan heeft. Ze hadden letterlijk elk ander dier kunnen kiezen en dan was de boodschap nog steeds hetzelfde geweest.
Konijn, hond, kat, gans, paard, cavia, geit, etc etc. Dat maakt t imo extra jammer dat ze net dat ene dier eruit pikken dat je niet met twee in een klein bakkie moet stoppen.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:49

Nou ja als je het niet wil verbieden, dan valt er verder weinig aan te doen...

Misschien hadden ze de hamster kunnen verkleden? Want het is denk ook zo wat om hun mascotte ineens aan te passen...

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-21 14:50

Zucht. Bokt, Bokt, Bokt toch. Eén klein schattig kerstfilmpje en heel het forum is in rep en roer. Waar is jullie kerstgedachte gebleven? Meen te weten dat de christmas commercial van Budweiser met de Shires niet zo'n oproer gaf...

Echt, dames.....

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:52

Cer schreef:
Nou ja als je het niet wil verbieden, dan valt er verder weinig aan te doen...

Misschien hadden ze de hamster kunnen verkleden? Want het is denk ook zo wat om hun mascotte ineens aan te passen...


Juist omdat het in mascotte is hadden ze toch wel beter kunnen weten?


CoonArt schreef:
Waar is jullie kerstgedachte gebleven?

Bij dierenwelzijn denk ik, lijkt me geen verkeerd doel op zich.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-21 14:54

Mars schreef:
Cer schreef:
Nou ja als je het niet wil verbieden, dan valt er verder weinig aan te doen...

Misschien hadden ze de hamster kunnen verkleden? Want het is denk ook zo wat om hun mascotte ineens aan te passen...


Juist omdat het in mascotte is hadden ze toch wel beter kunnen weten?


CoonArt schreef:
Waar is jullie kerstgedachte gebleven?

Bij dierenwelzijn denk ik, lijkt me geen verkeerd doel op zich.

Kom op, het is maar een minuut-spotje. En nog niet eens echt... :o

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:05

CoonArt schreef:
Zucht. Bokt, Bokt, Bokt toch. Eén klein schattig kerstfilmpje en heel het forum is in rep en roer. Waar is jullie kerstgedachte gebleven? Meen te weten dat de christmas commercial van Budweiser met de Shires niet zo'n oproer gaf...

Echt, dames.....

Ik denk dat dat komt omdat het kopen van een Shire voor de meeste mensen lastiger is dan het kopen van een hamster :')
hoewel . ... er zijn ook idiote paarden eigenaren natuurlijk

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:15

Er zijn volgens mij naardere dingen aan de hand in de wereld dan een geanimeerde hamster in een commercial jongens. Come on. :')

Ik vind het een supermooie reclame en ben jaloers op mensen die het voor elkaar krijgen emoties op te roepen bij mensen door een animatie. Vind dat echt zo knap :wow:

kimmie261

Berichten: 19213
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:20

AH heeft zijn hamsters altijd in groepjes bij elkaar lopen en zitten, ze kunnen ook vliegen en boodschappen doen :j , heeft volgens mij tot nog toe geen run op hamsters gegeven want wie wil er niet een hamster die de boodschappen doet :D

Dat er serieus mensen zijn die van een lieve positieve reclame iets negatiefs kunnen maken.... :=

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-21 15:30

kimmie261 schreef:
AH heeft zijn hamsters altijd in groepjes bij elkaar lopen en zitten, ze kunnen ook vliegen en boodschappen doen :j , heeft volgens mij tot nog toe geen run op hamsters gegeven want wie wil er niet een hamster die de boodschappen doet :D

Dat er serieus mensen zijn die van een lieve positieve reclame iets negatiefs kunnen maken.... :=

Daarom! Dus niet zo miezemeutjes doen Bokt, in deze mooie feestmaand! En niet gelijk BA! HUMBUG! gillen... :')

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:31

Vind het eerder schokkend dat er gewoon over dierenleed heen geluld wordt. Er zijn zo ontzettend veel hamsters die verkeerd worden gehouden... :n

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:32

Amy223 schreef:
Vind het eerder schokkend dat er gewoon over dierenleed heen geluld wordt. Er zijn zo ontzettend veel hamsters die verkeerd worden gehouden... :n

.....HOE is een animatie filmpje dierenleed..... echt... ik snap het gewoon niet :')

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-21 15:34

Cer schreef:
Amy223 schreef:
Vind het eerder schokkend dat er gewoon over dierenleed heen geluld wordt. Er zijn zo ontzettend veel hamsters die verkeerd worden gehouden... :n

.....HOE is een animatie filmpje dierenleed..... echt... ik snap het gewoon niet :')


Afbeelding

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:35

Amy223 schreef:
Vind het eerder schokkend dat er gewoon over dierenleed heen geluld wordt. Er zijn zo ontzettend veel hamsters die verkeerd worden gehouden... :n


Er wordt helemaal niet over dierenleed heen geluld, iedereen vindt dierenleed verschrikkelijk.

Maar dit filmpje vind ik geen dierenleed, daar er geen levend dier bij betrokken is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:36

Ayasha schreef:
Ook dat ze geen hartjes op ramen tekenen gezien ze dat concept niet kennen?


Niet?!?!? Ik wilde ook zo graag een hartjeshamster -O- -O- -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:37

kimmie261 schreef:
AH heeft zijn hamsters altijd in groepjes bij elkaar lopen en zitten, ze kunnen ook vliegen en boodschappen doen :j , heeft volgens mij tot nog toe geen run op hamsters gegeven want wie wil er niet een hamster die de boodschappen doet :D

Dat er serieus mensen zijn die van een lieve positieve reclame iets negatiefs kunnen maken.... :=


Is dat geen dierenarbeid? Of in dit geval: Hamsterarbeid? :+
Hamsteren! :):)

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:38

Ik moet eerlijk bekennen dat het eerste wat ik dacht ook was "jammer dat ze een hamster hiervoor nemen, want die zet je niet met een ander samen om te spelen". Dus schiet daarmee de reclame an sich zijn doel al simpelweg voorbij.

Is het een enorm punt? Nee, maar commercieel gezien hadden ze inderdaad beter een konijn ofzo kunnen doen, óf dan ook echt de hamstereeeh-hamster (die meer als tekenfilmfiguur eruit ziet) kunnen gebruiken ipv een realistisch geanimeerde hamster.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:40

Ik moest bijna huilen van deze reclame.

Lang leve de zwangerschapshormonen. :') :+

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:47

Ik vind het een geniale reclame, vooral de cavia-opmerking _O- _O- _O-

Tsja, en dat de reclame dierenleed zou promoten.. Ik snap het punt wel, maar dan kun je inderdaad wel alle films en reclames etc met dieren verbieden. De reclames met blije koeien in de wei laten immers ook niet het echte beeld uit de zuivelindustrie zien... Dus die dan ook maar niet meer?

Mensen die zich niet inlezen over het houden van dieren gaan dat niet ineens beter of slechter doen door een AH reclame.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:51

Zouden mensen al gezocht hebben naar paarse koeien voor in de tuin? waar dan chocola uitkomt ofzoiets?
Of die van de duikplank af gingen?

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:58

Cer schreef:
Amy223 schreef:
Vind het eerder schokkend dat er gewoon over dierenleed heen geluld wordt. Er zijn zo ontzettend veel hamsters die verkeerd worden gehouden... :n

.....HOE is een animatie filmpje dierenleed..... echt... ik snap het gewoon niet :')


Het hok? Looprad te klein. Syrische hamster hoort een veel groter hok te hebben. Met meer uitdaging, verstopplekken.

En 2 van zulke hamsters bij elkaar zetten = dood van 1 hamster.
Ik kan me best voorstellen dat als kinderen deze reclame zien, ze dit ook gaan proberen.

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:01

Als AH een goed hamsterverblijf voor kerst reclame had willen maken, dan was kerstsfeer hamsterscape inderdaad een veel betere keuze geweest, maar AH draait hier op de standaard kerst cliche, die voor iedereen herkenbaar is.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:24

Ik heb hem nog niet helemaal gezien maar ik vind de reclames en dan met name de kerst reclames altijd wel heel leuk.
En het is een reclame... niet echt mensen

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:43

Adamootje schreef:
Ik moest bijna huilen van deze reclame.

Lang leve de zwangerschapshormonen. :') :+


Hahaha, ik ook!!! :')

En mijn man begon meteen over een vriendinnetje voor onze hamster (voor de grap, hij weet ook prima dat dat niet goed is.)

Onjuistheden terzijde, het is toch gewoon een heel schattig filmpje? Volgens mij hebben we ook geen problemen met geanimeerde vogeltjes die een kerstboom versieren en dat soort dingen.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:57

Onwaarheden.... Ja, want een hamster gaat niet kilometers lopen, bevriest ongeveer gelijk als hij in een berg sneeuw valt misschien, en het terugvinden van het dier straten verderop is ook nog nooit iemand gebeurd als een hamster uiteindelijk het huis stiekem verlaat.

Ik snap ergens de frustraties, anderszijds snap ik ze gewoon niet. Het is een reclame, een animatie, een FICTIEVE situatie. Let it go. Ik vond hem wel schattig!

Misschien hadden ze hun 'hamsteren' hamsters ervoor moeten gebruiken, dan was het nog fictiever geweest, en was er niemand over gevallen. Of nou ja, ook dan was het waarschijnlijk niet goed, want je kan nooit 100% iedereen tevreden stellen, er zijn áltijd wel mensen die anders over iets denken.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:00

Grappig, ik heb niemand gehoord over Ozosnel in die krappe stal :D