De kerstboom opzetten.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 21:44

I love it! Maar meestal doe ik dat de dag na Sinterklaas, voor de kids is dat 'duidelijker' en daarnaast heb ik altijd een echte boom. Die ga ik nu nog niet vinden :Y) maar ik kijk wel lekker mee wat jullie er van maken!

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 21:56

Oooh ik wil stiekem ook al :') Heb in ieder geval de slinger met lampjes alweer in de vensterbank liggen, oogt gelijk zoveel gezelliger! De boom twijfel ik nog ontzettend over. Vorig jaar kon ik die 3x per week weer overeind zetten en opnieuw inrichten met 2 jonge katten van een halfjaar oud. Hoop ergens dat ze dit jaar rustiger zijn maar vooral de kater is nog steeds zo'n hufter _O-

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 07:45

Mijn vriend kwam thuis: Ooh wat gezellig schat!
Helemaal niet wat ik had verwacht, dacht echt dat hij zou zeggen wat vroeg blabla haha.

LWDaisy

Berichten: 4803
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:27

lor1_1984 schreef:
listiglistje schreef:
Heerlijk mensen die al 3 weken de boom hebben staan!
Ik krijg nu al zin om los te gaan :')
Nog 2 weken geduld, want ik heb 2 weekenden hier vrienden en familie op bezoek.

Ik wil het graag klassiek houden met rood en groen.
Een probleem misschien... ik heb momenteel energievolle kittens van 16 en 21 maanden.
Ik hoop dat ze alles heel gaan laten :=

Kunststof ballen, de haakjes goed aanknijpen om de tak én het oog vd kerstbal, de katten een eigen glitterkerstbal geven waar ze mee mogen spelen en zo nodig de boom verankeren zodat hij niet kan omvallen zou je een heel eind moeten helpen. :D


Wij hebben onze (nep)boom vastgezet in een emmer cement :') We hopen dat hij op die manier niet tegen de grond zal gaan. De ballen zullen het aantrekkelijkste zijn voor de katten denk ik. De slingers zullen ook wel fijn blinken in hun oogjes. Ik hoop op leuke foto's, maar zonder toegetakelde boom.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:05

Oh in cement, wat slim! Wel wat rigoreus _O- Ik dacht ook dat de ballen het interessantst zou zijn maar m'n kater vond het nog leuker om er gewoon in te klimmen :')

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:26

Ergens wil ik ook, maarrrr ik ben 21 november nog jarig. Dus éérst dat. En daarna die boom maar denk ik :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101952
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:38

Leuk verjaardagscadeautje voor jezelf toch? De boom opzetten. :Y)

iirrssjjee

Berichten: 5946
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:39

Hier komt hij altijd als Sinterklaas weg is!

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:42

Bellatrix schreef:
Leuk verjaardagscadeautje voor jezelf toch? De boom opzetten. :Y)

Haa nouuuu.... Met mijn verjaardag wil ik de boel ook versieren (Ja, 34 worden én slingers) dus dat is dan wat teveel _O-

Selina

Berichten: 14340
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:51

Winged schreef:
Ergens wil ik ook, maarrrr ik ben 21 november nog jarig. Dus éérst dat. En daarna die boom maar denk ik :+


Als je hem nu al opzet, kunnen je verjaardagscadeaus eronder.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101952
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:51

Slim. :))

Amber_anne

Berichten: 6939
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:58

Petrichor schreef:
Mijn vriend kwam thuis: Ooh wat gezellig schat!
Helemaal niet wat ik had verwacht, dacht echt dat hij zou zeggen wat vroeg blabla haha.


Super lief <3

pmarena

Berichten: 48221
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:14

Grappig dat hij zo enthousiast reageerde :))

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:19

iirrssjjee schreef:
Hier komt hij altijd als Sinterklaas weg is!


Gelukkig vieren wij geen Sinterklaas en heb ik die drempel dus niet. Maar hou me wel aan de traditie van kerstversiering vanaf de eerste advent tot drie koningen.

Maar ga wel de lichtjes in mijn huiskamer den doen.

stalxpaard

Berichten: 1110
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:50

Oh een topic naar mijn hart <3 . Hier begint het ook al heel erg te kriebelen.

Ik woon nog thuis en de kerstboom zetten is hier een hele happening samen met mijn zusje. Weken struinen we alle winkels hier in de buurt af. We beginnen rond deze tijd met ideeën op doen en inventariseren wat we nog hebben. Opzetten gebeurd in het weekend rondom 20 november. Eerder gebeurde ook al eens met een boel protest van ons pa. Maar 3x raden wie er nu al bij kerstshow van onze plaatselijke Intratuin is weze kijken en dolenthousiast thuis kwam..... We beginnen hem langzaam aan te infecteren met ons kerstvirus. Het is zijn eigen schuld. Ik ben jarig met Kerst, geboren op de geplande datum. Hij had daar ook een aandeel in :') .
Dit was de 2021 - editie.

Afbeelding

Sky_As

Berichten: 4768
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:56

ik mag nog niet |( |( |(

chanicha

Berichten: 12182
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 12:08

Leuke boom stalxpaard :j
Sky_As jammer :(:)

iirrssjjee

Berichten: 5946
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:20

Sharani schreef:
iirrssjjee schreef:
Hier komt hij altijd als Sinterklaas weg is!


Gelukkig vieren wij geen Sinterklaas en heb ik die drempel dus niet. Maar hou me wel aan de traditie van kerstversiering vanaf de eerste advent tot drie koningen.

Maar ga wel de lichtjes in mijn huiskamer den doen.


Wij ook niet, maar vind dat een mooie mijlpaal. Van mijn man hoeft het sowieso niet, dus dit is onze deal :+

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:33

Hier nog geen boom, maar ik ga volgende week wel al aan de slag met de lichtjes! :) De echte echte kerstversiering wacht ik nog even mee totdat het op z'n minst koud wordt :+

cursebreaker

Berichten: 11533
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:52

Wat een heerrrrlijk topic dit!!! <3

Wij doen al jaren niet meer aan 'wachten tot na Sinterklaas' ondanks dat we een kind hebben hahaha.
Ik vind het ook serieus altijd zoveel werk en dan zo zonde als we het dan maar een maandje hebben staan, dus wij beginnen meestal ook wat vroeger/midden november al ermee.

Onze zoon kwam er zelf mee dat 'Sinterklaas de kerstboom ook wel mooi zal vinden en wil zien he?' toen hij jonger was en sindsdien gaat alles hier gewoon al mooi versierd/opgetuigd worden in november hihi. Wat een mooie bomen, kerst dorpjes en versieringen komen er al langs <3 Krijg ook alweer heel veel zin in die gezelligheid in huis als het versierd is.

CharleyT
Berichten: 4006
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:56

Vjestagirl schreef:
Voor half december komt dat ding mijn woonkamer niet in XD


Wij nog steeds 6 0f 7 december opzetten(Na Sinterklaas) en 7 januari(Na Drie koningen) weer opruimen.
Als kind al meegekregen en we houden die traditie maar in ere.

jen

Berichten: 3215
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:57

Ik wil hem ook al opzetten maar mag ook nog niet van mn vriend. Veel te vroeg vind hij :Z ik denk toch dat hij halverwege november op gezet gaat worden hoor, heb al nieuwe ballen klaarliggen <|-

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 14:29

Jeetje, ik ben nog niet eens zover dat het al eind Oktober is.

Maar ben ook niet echt opgevoed met veel versiering en probeer er zelf ook vaak onderuit te komen.
Hadden eerst een kleinere kunstboom met vaste lampjes en strikjes en houten dingetjes. Daar deed ik een doek om en zette ik zo weer in de schuur. Kon ik hem ook zo weer neerzetten.
Na Sinterklaas en dan 6 of 7 Januari moest ie weer opgeruimd.

Mijn man wil heeeeeeeeeel graag, maar ik verzin alweer jaren smoesjes; kat, kitten, pup, geen zin in.

Hebben een kunstboom, maar buiten ene haag van kerstbomen, dus eigenlijk staan ze hier het hele jaar :)

thequeensmum
Berichten: 3562
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 14:46

superpony schreef:
Jeetje, ik ben nog niet eens zover dat het al eind Oktober is.

Maar ben ook niet echt opgevoed met veel versiering en probeer er zelf ook vaak onderuit te komen.
Hadden eerst een kleinere kunstboom met vaste lampjes en strikjes en houten dingetjes. Daar deed ik een doek om en zette ik zo weer in de schuur. Kon ik hem ook zo weer neerzetten.
Na Sinterklaas en dan 6 of 7 Januari moest ie weer opgeruimd.

Mijn man wil heeeeeeeeeel graag, maar ik verzin alweer jaren smoesjes; kat, kitten, pup, geen zin in.

Hebben een kunstboom, maar buiten ene haag van kerstbomen, dus eigenlijk staan ze hier het hele jaar :)


Dit snap ik dus niet goed. Jij bent er niet mee opgevoed en probeert eronderuit te komen, maar je man wil heeeeeeeel graag. Grappig dat binnen jullie huishouden jij dan degene bent die dit bepaalt. Als je je man daarmee zo’n groot plezier zou kunnen doen waarom zou je het dan laten? Ik doe weleens beroerdere dingen om mijn man te plezieren.
Maar goed, jij bent mij niet. En vind je het nou werkelijk niet gezellig, zo’n mooi versierde boom met lampjes in deze letterlijk en figuurlijke donkere tijd?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:07

thequeensmum schreef:
Dit snap ik dus niet goed. Jij bent er niet mee opgevoed en probeert eronderuit te komen, maar je man wil heeeeeeeel graag. Grappig dat binnen jullie huishouden jij dan degene bent die dit bepaalt. Als je je man daarmee zo’n groot plezier zou kunnen doen waarom zou je het dan laten? Ik doe weleens beroerdere dingen om mijn man te plezieren.
Maar goed, jij bent mij niet. En vind je het nou werkelijk niet gezellig, zo’n mooi versierde boom met lampjes in deze letterlijk en figuurlijke donkere tijd?


Je trekt veel teveel conclusies uit een vrij kort stukje. Hoe weet je nu hoe we dit bespreken? En hoe weet je of we een alternatief hebben of een middenweg?

En nee, ik vind er geen bal aan. Ik vind een versierde winkelstraat in de winter heel gezellig. En versierde tuinen en huizen ook als het echt winter is.
Maar binnen in huis doet me helemaal niks. Net als kerst zelf niet. En nog andere verplichte dagen zoals pasen, verjaardagen etc.

Wij deden thuis wel overdreven aan Sinterklaas en dat heb ik altijd gezellig en leuk gevonden tot bijna 6jr geleden. Snoepen nog wel wat op 5 December samen en kiezen leuke tv uit.

Maar volgens mij is iedereen er vrij in om te doen wat hij/zij wil en leuk vindt en was dit topic niet bedoeld om op enkele zinnen te gaan oordelen op anderen.

Ik volg, wil de foto's zien en doe misschien inspiratie op. Maar ik vind het zeker nu nog te vroeg.