Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Harig, vies, puur natuur, heerlijk paard zijn

 
Profiel   

Wat een contrast met voorgaande jaren :D
Sinds ik mijn eigen paddock paradise run en 2 paarden heb waar ik niet actief wat mee kan doen, boeit het me ook steeds minder hoe ze erbij lopen (uiteraard wel gezond!). Jim is dit jaar voor het eerst in 13 jaar niet geschoren, poetsen doen we maar een paar keer per week en dekens liggen in een box opgeborgen.
En ik vind ze prachtig zo! Puur natuur, heerlijk paard kunnen zijn, je lekker vies kunnen maken, ik hou er van <3
Gisteren de camera weer eens meegenomen en gewoon lekker tussen de paarden gaan lopen. Dat is zo leuk! De kuddedynamiek, de verhoudingen onderling, hun dagelijkse bezigheden. Ik vind het echt heerlijk om na een werkdag gewoon poep te scheppen tussen de paarden en contact met ze te hebben. Onze plek is zo rustig. Iedereen die hier komt zegt hetzelfde: "Je landt hier echt even en wordt helemaal zen."
Met dank aan de fantastische kudde uiteraard, want zij bepalen uiteindelijk de sfeer. Ze staan in totaal met 6 pony's: 2 tinkers, 2 haflingers, 1 kruising haflinger en een paint. Allemaal sobere dieren in de leeftijd van 1,5-25 jaar.

Genoeg gekletst, hier mijn harige en vieze knapperds <3

Een klein paspoortje:
LC Tecum Special Moon (aka Noura)
Paint horse
Geboren 10 maart 2020, wat haar een echte njaarling maakt :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Prioriteiten stellen :+
[ img ]

Jim
Haflinger
Paspoortgeboortedatum zegt 1 januari 2005, wat hem alweer bijna 17 maakt :oo
Inmiddels alweer ruim 13 jaar bij mij <3
[ img ]

[ img ]

Met hun seniormattie Crum. En ja, Noura wordt een grote :oo :=
[ img ]

En Crum en Jim :+:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Noura duikt ook nog wel eens achter Crum als iets net te spannend wordt :+:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 09:15 



 
Profiel   

Heerlijk hé.. Geeft zoveel rust.
Mag je echt helemaal niets meer doen met Jim? Dit is toch dé Jim van de oortjes op de veluwe-foto's hé?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 10:13 



 
Profiel   

Ze zien er prachtig uit hoor! ik ben ook niet zo van de poets; af en toe borstel erover en klaar. Ik zie ze bij mij op stal vaak iedere week in de shampoo en met dekens. Om vervolgens weer in de modder te gaan rollen...zeker in deze tijd ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 10:14 



 
Profiel   

neile schreef
Heerlijk hé.. Geeft zoveel rust.
Mag je echt helemaal niets meer doen met Jim? Dit is toch dé Jim van de oortjes op de veluwe-foto's hé?

We mogen nog 2x per week een stapritje doen, voor het mentale welzijn. Maar hij is helaas dusdanig kapot dat het verder pensioen is tot het niet meer gaat.
Maar van die ritjes genieten we allebei enorm <3
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 10:23 



 

Heerlijk TS! <3 zo zijn ze nog het mooist vind ik.

Ik doe het dit jaar ook voor het eerst met mijn (warmbloed)paarden, dekenloos! Ondanks dat ze al wat ouder zijn! Ze zien er ongelooflijk schattig uit en voelen zich zó goed in hun vel <3 voor mij geen dekens meer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 10:26 



 
Profiel   

Wat een mooi topic! Het is ook eens veel leuker om zo "niet gemaakte" foto's te zien, maar gewoon de paarden zoals ze echt zijn! Super tof!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 10:35 



 
Profiel   

Wat heerlijk he.
Ik kan ook zo genieten van die zanderige wolbalen sinds ik niet heel fanatiek meer rijd. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 10:36 



 
Profiel   

De leukerds staan er mooi op. Je ziet dat ze relaxt maar wel nieuwsgierig zijn naar wat er om ze heen gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 10:41 



 
Profiel   

<3 mooi. Tevreden paardjes. Ik vind ze niet eens zo heel smerig en harig moet ik zeggen. :+ Die viezerds hier waren erger en hariger. Heerlijke ontspannen hanglipjes, een zoet tinkersnorretje (wat mis ik dat, tinkersnorretje prutsen -O- )

Gewoon een ontspannen bende tuig. Jim ziet er gelukkig en tevreden uit :j baasje is dat ook duidelijk, zo baas zo paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 10:41 



 
Profiel   

Het zijn inderdaad heerlijke zen foto's.

Maar ik vind het toch helemaal niks
Mijn shetlander en 25 jarige zien er ook zo uit en ik vind het vre-se-lijk. Geef mij maar een strak in het haar, geschoren, dekentje op paard. :')
Ik doe het omdat ik het fijn voor ze vind. Maar gelukkig heb ik ook nog mijn rijpaard die ik wel gepimpt heb. Daar kijk ik nu deze winter maar naar. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 11:04 



 
Profiel   

Oef, ik heb het eerder gezegd, maar jeetje, nu Jim zo harig is en weer lange manen heeft, dacht ik toch echt even foto's van Jip voorbij te zien komen...
Ware het niet dat die er al bijna een jaar niet meer is.
De gelijkenis is zo treffend...

Heerlijk stel paarden heb je, Amanda!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 19:28 



 
Profiel   

noem je dat vies :+


haha, maar mooie en leuke foto’s!
:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 19:29 



 
Profiel   

Heerlijke foto's! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 01:19 



 
Profiel   

Ik heb er ook zo eentje die het liefst in de modder ligt en ook nu nog de poel in gaat…

Ik borstel wel grondig elke dag.


[ img ]

[ img ]

Afgelopen donderdag na een plons in de poel:


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 06:58 



 
Profiel   

AnneliesHem schreef
Ik heb er ook zo eentje die het liefst in de modder ligt en ook nu nog de poel in gaat…

Ik borstel wel grondig elke dag.


[ [url=m/OYalOu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even offtopic, maar mag ik vragen wat er met die boom aan de hand is op de eerste foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 08:16 



 
Profiel   

Ginny135 schreef
AnneliesHem schreef
Ik heb er ook zo eentje die het liefst in de modder ligt en ook nu nog de poel in gaat…

Ik borstel wel grondig elke dag.


[ [url=m/OYalOu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even offtopic, maar mag ik vragen wat er met die boom aan de hand is op de eerste foto?


Dat zijn de eetbare bomen die ze ‘aanknagen’. Rond de hele track eten ze schors en bladeren/takken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 10:12 



 
Profiel   

Heerlijk plekje heb je voor ze!

Ik heb zelf een enter, maar vindt het heerlijk om te mesten. Af en toe komt ze even bij mij kijken.

Ik merk dat het voor onze band erg goed is en kan er erg van genieten als ik weer 3 tevreden paarden zie staan <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 10:44 



 
Profiel   

Oh wat een leuke paarden! Die snuitjes zijn zo cute <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 10:49 



 
Profiel   

Lekker hoor! :D
Je hebt de kleur mee, ik heb een schimpie en een lichte appie, die hebben meestal de kleur van de grond. :+
Behalve als er sneeuw ligt. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:45 



 
Profiel   

Ginny135 schreef
Even offtopic, maar mag ik vragen wat er met die boom aan de hand is op de eerste foto?


Dat zijn de eetbare bomen die ze ‘aanknagen’. Rond de hele track eten ze schors en bladeren/takken.[/quote]

Ja, lijkt alsof het paard een voorbeen mankeert en dat er een boom voor in de plaats gekomen is. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:53 



 
Profiel   

hwn schreef
Ginny135 schreef
Even offtopic, maar mag ik vragen wat er met die boom aan de hand is op de eerste foto?


Dat zijn de eetbare bomen die ze ‘aanknagen’. Rond de hele track eten ze schors en bladeren/takken.


Ja, lijkt alsof het paard een voorbeen mankeert en dat er een boom voor in de plaats gekomen is. :)[/quote]

Haha ja zie het nu ook pas, houten been :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:57 



 
Profiel   

Wat heerlijk om je paarden zo te kunnen houden :D En mijn motto is dan ook : Een vies paard, is een blij paard :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 22:51 



 
Profiel   

MirandaMalik schreef
Lekker hoor! :D
Je hebt de kleur mee, ik heb een schimpie en een lichte appie, die hebben meestal de kleur van de grond. :+
Behalve als er sneeuw ligt. :')

Hahaha mijn bonte is ook vaak egaal grijs :D
Jim houdt zich wel schoon moet ik zeggen. Zelfs zonder deken.

Getty_Maan: ja precies dat :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:11 



 
Profiel   

Ze zijn hartstikke netjes schoon hoor :))

Heerlijke foto's, ze kunnen echt paard zijn <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:40 



 
Profiel   

Na een paar dagen regen is het een stuk minder schoon :+
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen