Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Het volle jaar van welsh cob Roadie

 
Profiel   

Vandaag is Roadie alweer 6 jaar van mij <3 de tijd vliegt, maar we hebben het dan ook superleuk samen! Voor wie Roadie niet kent:

Naam: Boekens Roadie
Ras: Welsh Cob
Leeftijd: 9
Geslacht: Ruin

Dit jaar had ik mezelf als voornemen lekker veel weg te gaan met de trailer en daarnaast wedstrijden te gaan starten. Zelf had ik nog nooit officieel gestart, Roadie ook niet, dus een nieuw avontuur voor ons beide!

In Januari begonnen we met online wedstrijden rijden, omdat ‘echte’ nog niet mochten. In 5 proefjes waren we de B door!

[ img ]

En toen lag er opeens sneeuw!

[ img ]

In maart maakten we een mooie dronevideo in Appelscha

https://youtu.be/9Po_vujoJ1Y

[ img ]

[ img ]

1 april waren we L1 startgerechtigd. Nog steeds reden we online onze proeven door. Daarnaast deden we mee aan een portfolioshoot op het strand van Workum :)

[ img ]

Verder gingen we iedere week met de trailer naar het bos, waardoor Roadie steeds beter de trailer op liep. In mei hadden we de selecties voor de Friese kampioenschappen, voor het eerst echt op locatie wedstrijd rijden. Ik was heel zenuwachtig, maar met 62% mocht ik toch door naar de kampioenschappen.

2 juli was het zo ver. Ik was misselijk van de zenuwen, maar wat deed Roadie zijn best! Met 194,5 en 187 punten zijn we 14e geworden van Friesland in de klasse L1. Wat was ik trots op hem!

[ img ]

We trainden hard verder en mochten in juli de overstap maken naar het L2. Met 4 winstpunten gingen we weer naar huis :)

[ img ]

Maar we reden ook nog steeds elke week een rondje in Appelscha, heerlijk om het hoofd leeg te maken!

[ img ]

In augustus gingen we nog een keer L2 starten en kregen we 190 en 203,5 punt! Voor de eerste keer sinds corona was het weer voor prijzen en mochten we lintjes mee naar huis nemen!

[ img ]

Eind augustus gingen we samen met mijn zusje en haar paard Odin op vakantie naar de veluwe. Heerlijk dagenlang struinen door de bossen en de heide <3

[ img ]

[ img ]

In september hadden we ons M1 debuut en gingen we weer met 4 winstpunten naar huis. Wat was ik trots op hem!

In oktober zijn we verhuisd naar een stal bij mij in het dorp, omdat het qua reistijd naast mijn werk niet meer te doen was. Hij wende snel, we konden weer regelmatig trainen, maar ook lekker buitenritjes maken. In november hadden we een fotoshoot samen met stalgenootjes

[ img ]

[ img ]

En we reden nog een paar wedstrijden.

[ img ]

De teller staat nu op M1+7. Het doel is om het M1 uit te rijden en dan eerst door te trainen voor het M2. We zien wel hoe ver we komen, als we er allebei maar plezier in hebben!

Wil je roadie volgen: @welshcobroadie
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 09:26 



 
Profiel   

Wat een leuk dier <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 10:04 



 
Profiel   

Wauw jullie hebben mooie stappen gezet dit jaar! Leuk ook dat je zo vaak naar buiten gaat. Het bruine hoofdstel staat ook heel mooi <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:16 



 
Profiel   

Wat een mooie combinatie zijn jullie! Veel succes voor volgend jaar!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:36 



 
Profiel   

Wat een leuke welsh zeg! Hoe groot is hij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:12 



 
Profiel   

Thanks allemaal! Ik ben ook echt heel blij met hem <3

Hij is 1.53 trouwens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:26 



 
Profiel   

Wauw wat gaaf zeg, wat zijn jullie lekker bezig geweest dit jaar. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:01 



 
Profiel   

Prachtig dier! Ik houd van Welsh Cobs. Leuk om te zien wat jullie allemaal doen, en met dat dressuurtalent lijkt het ook goed te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:10 



 
Profiel   

miereneter schreef
Prachtig dier! Ik houd van Welsh Cobs. Leuk om te zien wat jullie allemaal doen, en met dat dressuurtalent lijkt het ook goed te zitten.


Hmm talent, dat weet ik niet. Hij vindt het erg moeilijk, maar probeert het wel en doet zijn best. Overigens vindt hij alleen dressuur rijden niks aan, dus ik moet hem wel te vriend houden met een sprongetje of een buitenrit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 07:35 



 
Profiel   

Mooi overzicht! Mag je trots op zijn! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:26 



 
Profiel   

Dat is inderdaad een vol jaar, wat een vooruitgang hebben jullie geboekt! En het ziet er gewoon uit alsof jullie plezier hebben samen, dat is het belangrijkste! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:52 



 
Profiel   

Wat een leuk overzicht! Ik volg je ook op Instagram, altijd leuk om te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:56 



 
Profiel   

Ballard_L schreef
miereneter schreef
Prachtig dier! Ik houd van Welsh Cobs. Leuk om te zien wat jullie allemaal doen, en met dat dressuurtalent lijkt het ook goed te zitten.


Hmm talent, dat weet ik niet. Hij vindt het erg moeilijk, maar probeert het wel en doet zijn best. Overigens vindt hij alleen dressuur rijden niks aan, dus ik moet hem wel te vriend houden met een sprongetje of een buitenrit :)


Ik bedoelde ook niet in de zin dat hij morgen GP rijdt of zo, hoor :Y) . Maar vind dat je hem mooi aan het lopen hebt en vriendelijk lijkt te rijden. Hoop straks ook zo'n veelzijdig paard te hebben aan de mijne, ben zelf niet zo'n fanatieke dressuurmiep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:15 



 
Profiel   

Hele mooie Cob en wat ben je leuk met hem bezig!
En dat hoofdje <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:26 



 
Profiel   

wat een leuke en veelzijdige pony! Veel plezier met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:58 



 
Profiel   

Wat een prachtdier en wat doen jullie leuke dingen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:43 



 
Profiel   

wauw jullie zij de wedstrijden wel echt doorgevlogen zeg! super knap..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:56 



 
Profiel   

Thanks iedereen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 07:54 



 
Profiel   

Wat een pret hoofd, super leuk dier!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 08:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen