Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 27 van de 238 [ 5943 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 238  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Harmonie in chaos vinden

 
Profiel   

Vigo zoekt heel veel contact nu. Had N ook beloofd om dat uit hem te krijgen. :j
Erg mooi paard is het ook. N zei laatst ‘ik weet niet waarom ik gefokt heb! Ik moet hem straks beleren ook nog!’ (Ik schoot in de lach. Had ze duidelijk oprecht nog niet bij stil gestaan dat wat ze met die merrie aant doen was ook nog met Vigo zou moeten. _O-)
Heb haar gezegd dat ze mij dan maar in de buurt moet houden. _O-
Vandaag kwam er een wandelaar aan en hij was meteen alert en ging voor me staan. Pas toen de wandelaar gepasseerd was kwam hij weer langs me staan.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Zo begon het met me op zoeken.
[ img ]
[ img ]

Ik maak er ook gebruik van om hem nu aan alles te wennen kwa aanrakingen. Eerst schrok hij van elke aanraking. Vandaag stond hij met zijn lipje naar voren en zijn nek gestrekt en koppie scheef te genieten terwijl ik op zijn rug aan het aaien was en vrij ruw ook. Hij is nu gewoon dat ik in het voorbijgaan even op zijn kont aai. Desentiseren kán met een stok en plastick zak. Het kan ook op deze manier. Mensen zijn leuk. Aaien is leuk, doet goed. :j hij heeft ook zijn eerste snoepjes gegeten maar is wel kieskeurig, er is een smaak die hij gewoon uit spuugt. _O-
Het zou appel moeten zijn maar ik ruik er eerder iets drop-achtig in en Vigo is het duidelijk met me eens. _O- Ik denk dat ee zich vergist hebben met vullen ofzo.

alle andere wil hij wel. (Ik lust ook geen drop). :))

Joy neigt meer naar mijn man kwa eten. Die vreet alles. :))
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:29 



 
Profiel   

Zoals je N beschrijft denk ik dat het helemaal goed gaat komen met haar en Vigo.

Sommige van die paarden likpotjes zijn ook dropachtig. Gruwel.

Een kliko, altijd handig voor de restjes.

Mijn eerste arabier was ook niet zo heel erg gewend om aangeraakt te worden. Zeker aan de andere kant dan waar je stond was raar. De eerste keer dat ik linksvoor naast haar stond en haar met mijn linkerhand aan de rechterkant van haar hals kriebelde sprong ze bijna een meter de lucht in van schrik. Het wende wel snel.

Arabierig typje krijgt sinds een week gedroogde goudsbloem bij haar eten. Geen aanrader volgens haar dus ze eet er behendig omheen. Dus nu scheuren we die gedroogde bloemen in hele kleine stukjes en mengen ze nog beter door haar eten. Nu moet ze wel. Ze heeft zich er met lange tanden bij neergelegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:44 



 
Profiel   

Die laatste foto van jullie samen <3

Hoe komt het dat Vigo zo'n angsthaasje was? Heeft N weinig met hem gedaan? Heeft de moeder hem overal weggehouden?

Joy levert jou veel plezier, Vigo ook en dus N ook. Hij doet echt zin naam eer aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:15 



 
Profiel   

N heeft erg weinig tijd gehad voor hem ivm en zwangerschap, hoe zijn moeder was weet ik niet. Hij is van nature ook wel een gevoelig typje. Laat ik dat nu de leuke typjes vinden. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:22 



 
Profiel   

Ik heb hier een Vigo in merrievorm en groot formaat staan. Die is ook zo enorm opgeknapt sinds er een vrouwelijke Joy bij staat. De Joy hier is vooral erg goed in het handhaven van persoonlijke ruimte, ze kruipt het liefst op schoot en negeert je aura, ze vindt dat ze bij je aura hoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:27 



 
Profiel   

Vigo houdt wel netjes zijn afstand maar dat komt ook omdat ik hem de 1e keer uit reflex een elleboog gegeven heb toen hij dat niet deed. Hij was toen totaal in shock. := het was sneu en grappig tegelijk. _O-
Sinds heeft ie onthouden dat hij beleefd moet vragen of hij in mijn ruimte mag.

Hij leert heel snel.

Kon hem vandaag echt op zijn rug aaien en over hem met mijn armen.. Dat soort sh*t mag niet eng zijn, dat moet normaal zijn. :j leuk zelfs. Des te makkelijker wordt het beleren over een paar jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:37 



 
Profiel   

Ik vind je verhalen heerlijk om te lezen. Mijn veulen (wordt groot erg groot groeicurve geeft 1.73 - 1.77m aan) is god dank zo braaf loopt mee langs de fiets over bruggen en door tunnels, langs van alles zo fijn. Heb ik straks hoop ik heel veel aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:12 



 
Profiel   

Kreeg deze van N:
[ img ]

Moet nog wat PB’s beantwoorden en een blog schrijven maar vandaag was geen succes. Vol hoofd... allerlei klusjes te doen.. Blauwe hand dankzij Terror maar fysio is vrij zeker dat ze niks gebroken heeft iig niks dat uit verband staat. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:11 



 
Profiel   

"Eten we eerst gezellig samen dat ene bakkie leeg, doen we daarna samen dat andere."

De rust die ze samen uitstralen, heerlijk om te zien.

Vol hoofd, klusjes en een blauwe hand. Niet de beste dag maar je hand doet het nog (en je hoofd ook).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:23 



 
Profiel   

Leuk hé :+:
N stuurt ook regelmatig dat het zo’n leuk stel is... Vigo steunt enorm op Joy, toen hij geënt moest worden had hij ook Joy nodig. _O-

Ze wilde haar hoofdstel niet braaf om laten doen maar mijn zadel lag er al op dus wil die neus dan niet lossen. Waarop ze me tussen haar neus en het metalen handvat van de stal geramd heeft (zal zo eens een foto maken van dat handvat.) en toen werd het bitch tegen bitch dus daarop heb ik mijn hand iets laten naar beneden zakken en heb ik haar neusgaten dicht gepitst. :o
Er zijn zo van die dagen dat het minder harmonieus verloopt, ook hier. :o

Het werd zo snel dik en blauw dat ik even vreesde dat ze iets gebroken had en het voelde ook behoorlijk pijnlijk, zodra er ledematen gebroken of iig flink gekneusd worden gaan we met Rêve in de fase ‘all bets are off.’ :o

Dit zou ik met een normaal paard niet doen.


Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-01-22 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:34 



 
Profiel   

Ja, erg leuk. Lekker samen in de zon een bakkie doen, of twee ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:39 



 
Profiel   

Hij houdt Vigo goed bij ondanks dat die paard gefokt is. Je ziet duidelijk dat Joy breder gaat worden maar ik vind hem nog niet ogen alsof hij in hoogte enorm gaat achterblijven. >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:42 



 
Profiel   

Als Joy de 1.50-1.55 gaat aantikken is dat toch prima? Wordt vast een lekker bonkie.
Hij staat nog steeds bovenaan op mijn lijstje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 23:01 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Als Joy de 1.50-1.55 gaat aantikken is dat toch prima? Wordt vast een lekker bonkie.
Hij staat nog steeds bovenaan op mijn lijstje.

Rêve is om en bij de 1.55. Da’s een mooie maat voor mij. Groter hoeft hij niet te worden. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 23:16 



 
Profiel   

Hoe is het met je hand vandaag? Geloof dat het gisteren lompe paardendag was. Hier bij ons thuis heeft de oudste merrie van mij mijn vaders voet ferm gekneusd omdat ze zich bij het bekappen van haar voorhoeven zich door haar benen liet zakken. De doos wilt nooit op 3 benen staan als je een been op houdt om het uit te krabben of te bekappen. :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 08:07 



 
Profiel   

Nog steeds blauw en nog steeds geen blog. := Maar het doet al niet meer echt pijn dus al bij al valt het mee.
Wellicht is het geen kwestie van willen maar van kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:17 



 
Profiel   

Tja, ze denkt soms dat ze inderdaad nog 20 jaar jonger is en nog steeds goed haar evenwicht op 2 benen kan bewaren. ZE doet dat dus al haar hele leven. We houden dus al rekening er mee dat ze niet meer zo lang haar benen kan ophouden als vroeger maar nu was het ook wel een deel niet willen want we hadden pas de voet opgenomen nadat ze even had kunnen rusten. We houden hem ook al een pak lager dan een smid zou doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:38 



 
Profiel   

Ah, een merriedag dus.. Net als Rêve. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:46 



 
Profiel   

Het was gisteren blue monday meer mensen hadden een k.. dag... van mij had hij ook overgeslagen mogen worden...

Leuk die foto's van die 2 spoken ze zijn wel echt heel hecht samen :) ik vin Joy echt veel frisser ogen nu op zijn nieuwe plekje

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:55 



 
Profiel   

:j Hij is ook veel meer zichzelf, het echte "veulen-veulen" is er wel uit nu, maar hij is duidelijk op zijn gemak hier. :+: Ik durf nu ook als het minder goed gaat wel eens een dagje over te slaan. Op de vorige plek ging ik elke dag, ook als ik naar het ziekenhuis geweest was en dus strontziek naarh uis kwam van de medicatie.
Hij blijft ook mooi vol nu :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:58 



 
Profiel   

Merries… waarom vinden we die ook alweer zo leuk ??
Gelukkig niks gebroken.

Vigo is zo’n sprietje in vergelijking met Joy, ik ben liefhebber van bonkjes. :D Heerlijk zicht, zo samen uit een bak eten, dat deden mijn ijslander en haflinger ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:40 



 
Profiel   

jokari schreef
Merries… waarom vinden we die ook alweer zo leuk ??
Gelukkig niks gebroken.

Vigo is zo’n sprietje in vergelijking met Joy, ik ben liefhebber van bonkjes. :D Heerlijk zicht, zo samen uit een bak eten, dat deden mijn ijslander en haflinger ook.

Ja hé? :D ik vind hem ook altijd jonger ogen terwijl hij twee weken ouder is. :+ maar Joy is gewoon een kleine tank <3

Heb uitstel gevraagd voor mijn blog deze maand. Krijg niks aan elkaar geschreven... :\

Kwam vandaag bij mijn tattoo meneer maar is ook een vriend. Die begroette me met Jezus Kath jij ziet er moe uit.... Koffie?’
Ben ook vermagerd blijkbaar maar goed sh*t happens. :=
De koffie was lekker. De tattoo is af.. volgende maand nog een keer terug aks ie geheeld is om volledig af te werken (details) maar in wezen is ie af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:28 



 

Tof van je tattoo! Klinkt ook al als een fijne gozer. Pas goed op jezelf, die blog komt wel weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:04 



 
Profiel   

Hele lieve gast. We hadden hetzelfde boek te lezen gekregen van onze ‘mentors’ en we hadden exact dezelfde kritiek. _O- _O-

Kan gewoon heerlijk mezelf zijn bij hem en hij kan me altijd doen lachen. :+:
Tattoo staat op mijn bovenbeen en vrij dicht bij de lies. op de pijnlijke stukken bezorgd hij me altijd de slappe lach. _O-
De tattoo’s die ik heb zouden veel meer pijn ‘moeten’ doen dan ik ervaar maar ik ben gewoon het merendeel van de tijd aan het lachen met hem. Ook wel serieuzere gesprekken maar tis echt een middag ontspannen voor mij gewoon om hoe goed ik met m om kan. We drinken nu ook standaard eerst koffie voor we er aan beginnen. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:17 



 
Profiel   

Iemand enig idee of glow in the dark halsters bestaan? :+

Joy heeft het van geen vreemden, net Voor Rêve een noodhalster mogen knopen. Heb gelukkig extra lange touwen en al zeg ik het zelf: ik word vrij behendig in stevige noodhalsters knopen. :j

En om een tip die via PB kwam op te volgen:
Het was toch even genieten om mijn meisje dat ‘levensgevaarlijk’ genoemd werd zo loyaal mee liep aan haar noodhalster... het paard dat de vorige trainster niet zonder hengstenketting uit de stal haalde liep gewoon rustig mee aan een gefabriceerd halster over straat... Omdat mijn man vergeten was dat ze nog terug moesten (naja. Onverwacht is hij thuis vannacht) moesten we door het veld... maar ze liep gewoon rustig mee. :+:
En wat is ze fier op zichzelf als ze dan een ‘goed zo meisje!’ Krijgt. :+:

Mijn man vroeg, sarcastisch, of ik geen glow in the dark halsters zou beginnen kopen. Iemand enig ide of dat bestaat? :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 23:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 27 van de 238 [ 5943 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 238  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen