Een jaar lang met Zilver

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-21 08:01

Een jaar lang... alweer even geleden dat ik zo'n topic heb gemaakt. Ik gok nog met mijn palomino pony destijds. Maar een overzicht is wel leuk :D

Dit jaar hebben we plezier gemaakt, is haar zoon geboren en hebben we het fanatieke rijden weer opgepakt. Hoeveel we dit jaar hebben geleerd en vooruit zijn gegaan onder het zadel verbaasd mij. Van een hangende duikboot rauwdauwer naar een stabiele horizontale fijne aanleuning. Ik wist even niet meer hoe het allemaal moest en het plezier in rijden was al een tijd weg. Toen haar veulen was afgespeend de hulp van mijn instructeur na 2.5 jaar weer ingeschakeld. 11 september hadden we onze eerste wedstrijd en tevens laatste wedstrijd in de B. En volgende week rijden we onze eerste L2 wedstrijd. Ze is zo fijn <3

Verder hebben we heel veel plezier gemaakt. Het strand , de zee en de bossen opgezocht. Ook zijn we figurant geweest in een echte film! Ik zou zeggen , kijk vooral mee :)

Begin dit jaar hadden we een week lang redelijk wat sneeuw. Zilver vond het maar apart spul :+
Afbeelding

Hoogdrachtig.. maar niet te stoppen :+
Afbeelding

En daar was hij dan op 21 maart. Silvester Thys E. Een Omer x Pier hengstveulen
Afbeelding

De kleine was 4 weken oud en ik zag een oproep van fotografe Amanda Melchior dat ze aanwezig was bij de spartelvijver. Leuk! Inladen en gaan :D Ik zou er eigenlijk helemaal niet op :+ Vandaar het halster
Afbeelding
Afbeelding
Hierna is ze naar de bonte hengst Tiësto gegaan en verwacht ze in maart een bont veulen :D

Toen Silvester 2 maand oud was durfde ik wel naar de zee. Ik had met Ingrid Truijens afgesproken om met beide naar de zee te gaan en zodoende :j
Afbeelding

Silvester mocht naar de keuring en behaalde een eerste premie. Tevens mocht hij mee lopen in de kampioenskeuring met nog twee andere veulens. Net niet kampioen. Zilver mocht de volgende dag nog een keer. Voor de allereerste keer weer in de ring. Ze was hangerig , niet aan de hulpen en het kon allemaal wat flitsender. Maar wel super braaf. Ik was heel blij en tevreden. Vanaf dit moment ooi mijn instructeur weer benaderd voor les. Ik had er wel weer plezier in!
Foto Johanna Faber
Afbeelding

Verder wisselen we thuis altijd af. Voor de kar , longeren, rijden, aan de fiets, buitenrit . Etc. Ik had de stoute schoenen aangetrokken en onze buurman benaderd of ik in zijn mega grote weiland mocht rijden. En het mocht! Toen nog snel een fotograaf regelen en mijn vriendin kon wel langskomen. Heel erg blij met deze foto's!
Foto door Sharon Noppert
Afbeelding
Ps. Het tuig zat hier inderdaad niet goed. Ik ben hier op gewezen en heb het inmiddels aangepast

Ik had ook al een tijdje een afspraak staan met Kim om foto's te maken met de grote prinsessenjurk. Vind het resultaat fantastisch <3
Foto Kim Dekker
Afbeelding

Silvester was afgespeend en stond inmiddels 7 uur verderop in Duitsland. We begonnen met wedstrijden te rijden. Wat leuk zeg!
Foto Arjen Schilperoord
Afbeelding

En dan 3 oktober. De filmdag van Grutte Pier in Warns. Wat een beleving. Ik heb genoten en kijk met een glimlach terug op deze dag. Deze film is van Steven de Jong en komt volgend jaar uit.
Foto's door Framed by D
Afbeelding
Afbeelding

Ik ging een puzzeltocht rijden samen met een vriendin. Zo kwamen we weer bij de spartelvijver uit waar Amanda Melchior alweer stond :D Haar platen zijn altijd zo gaaf <3
Afbeelding

Onze rijvereniging had een rit georganiseerd aan zee. Heel goed voor haar watervrees dacht ik :D Ze deed het zo goed!
Foto Ninke fotografie
Afbeelding

En afgelopen zaterdag hadden wij keuring en IBOP van de Barock Pinto. Ik heb haar daar ingeschreven zodat het veulen een beter papier zou krijgen en het makkelijker inschrijven is straks. Ze werd ster en behaalde haar IBOP predikaat!! Wat is ze een wereldpaard <3
Foto Annie Damhof
Afbeelding

Eigenlijk heb ik meer foto's. En meer te vertellen. Helaas zit ik al op de 15 foto's. Ik vind ontspanning zoals je ziet erg belangrijk :D Wat een geweldig jaar was het en hoop nog veel met haar te beleven <3

Luckyy80

Berichten: 1013
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:16

Heerlijke foto's <3

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-21 16:46

Luckyy80 schreef:
Heerlijke foto's <3

Dankjewel :D

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 08:42

Zilver <3. Jullie doen zo'n ontzettend leuke dingen samen. En de kleine is ook al zo knap. Gefeliciteerd met het predikaat.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 08:51

Wat hebben jullie een fijn en veelzijdig jaar gehad zo te zien! <3 heerlijk!

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 08:55

Wat een heerlijk paard! En wat hebben jullie veel leuke dingen gedaan samen!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:21

Mooi overzicht met prachtige foto's zeg! Ik vind zilver ook zo schattig en mooi <3

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:30

Heerlijk overzicht! Ik vind het zo'n fantastisch dier en ook zo leuk om jullie topic te volgen <3
Op naar weer een mooi jaar!

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:52

Ik vind jullie een fantastische combinatie en super leuk om te zien wat jullie allemaal doen samen !
Ben benieuwd naar haar veulen volgend jaar !

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:57

Wat leuk en veelzijdig zijn jullie bezig.
Ik vind die strandfoto met silvester erbij heel gaaf.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:25

Heerlijk zeg! Genieten met een grote G bij elke foto!
Wat een leuk stel zijn jullie

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-21 15:14

miereneter schreef:
Zilver <3. Jullie doen zo'n ontzettend leuke dingen samen. En de kleine is ook al zo knap. Gefeliciteerd met het predikaat.

Bedankt! Ze deed het zo goed :D
Afwisseling vind ik zelf ook heel erg leuk :j

webster543 schreef:
Heerlijk zeg! Genieten met een grote G bij elke foto!
Wat een leuk stel zijn jullie

Dankjewel! We maken er beide het beste van :) Ik zou niet meer zonder haar kunnen

Splinter schreef:
Wat leuk en veelzijdig zijn jullie bezig.
Ik vind die strandfoto met silvester erbij heel gaaf.

Ik zou niet kunnen bedenken wat ze niet zou kunnen :D Die vind ik zelf ook geweldig mooi <3

little_birdy schreef:
Ik vind jullie een fantastische combinatie en super leuk om te zien wat jullie allemaal doen samen !
Ben benieuwd naar haar veulen volgend jaar !

Leuk om te lezen! Ik ben ook heel erg benieuwd wat voor bont patroon het gaat worden *\o/*

Renee1991 schreef:
Heerlijk overzicht! Ik vind het zo'n fantastisch dier en ook zo leuk om jullie topic te volgen <3
Op naar weer een mooi jaar!

Dankjewel! Heel leuk! Ik hoop het van harte dat we dit elk jaar weer kunnen doen. Genieten en plezier hebben :j

Appeltje_1 schreef:
Mooi overzicht met prachtige foto's zeg! Ik vind zilver ook zo schattig en mooi <3

Dankje! Schattig is ze zeker <3 Kijk die snoet
Afbeelding

loulou schreef:
Wat een heerlijk paard! En wat hebben jullie veel leuke dingen gedaan samen!

loez schreef:
Wat hebben jullie een fijn en veelzijdig jaar gehad zo te zien! <3 heerlijk!

Dankjullie wel! Plezier staat voorop :D De rest komt later wel :P

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:24

Volgens mij heb jij echt lol met je knol, tenminste dat straalt er wel vanaf. Enige wat ik me afvraag is hoe het bit nu vastzit op de strandfoto en die foto in het water erboven. Geen kritiek maar nieuwsgierigheid want het lijkt wel alsof het bit nergens aan vast zit :roll: .... magisch :=

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:39

Wat een prachtig overzicht heb je gemaakt! Echt een gaaf paard om te zien, die kan bijna alles volgens mij :) <3

Muronia

Berichten: 19557
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 07:26

Wat een mooi en veelzijdig jaaroverzicht! Wat hebben jullie ondanks dracht en veulen nog veel gedaan en wat is Zilver een braaf dier zeg <3

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Een jaar lang met Zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:33

Wat een leuk jaaroverzicht! Ik ben benieuwd wat het nieuwe veulen gaat geven!