Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Een jaar lang met de mannen; hoge pieken en diepe dalen

 
Profiel   

Hi bokkers!

Graag wil ik jullie ook dit jaar een overzichtje laten zien van het afgelopen jaar met mijn twee mannetjes.
Van hele mooie en fijne nieuwe ontdekkingen tot balanceren op het randje van de dood, 2021 had het allemaal.
Ik neem jullie graag mee in ons jaar!

Op 8 januari zijn we verhuisd naar ons nieuwe plekje. Mijn vriend en ik hadden een huis gekocht en natuurlijk moesten de pony's ook mee. We vonden een heel fijn plekje naast het bos op 10 minuutjes rijden van ons nieuwe huis. De pony's verhuisden vast in januari zodat wij in april alle tijd hadden om ons huis op te knappen en te verhuizen.


[ img ]

Dit was het enige stukje met gras wat je kon vinden in het bos. De pony's vonden dit heel gek. Ze komen uit Friesland en daar ligt onder ieder blaadje onder de boom toch echt gras. Dus de eerste weken zijn ze super fanatiek geweest met snuffelen en zoeken naar gras onder de paden. Maar toen kwamen ze er toch echt achter dat je op bospaden niet altijd gras hebt. Wat een tegenvaller :Y) :+

In februari was er sneeuw en zoals je aan Larix zijn snoet ziet, werd ook daaronder eten gezocht, het blijven wel shets natuurlijk he? We hebben heel veel gewandeld in februari en ontzettend genoten van onze nieuwe omgeving.


[ img ]


Eind februari ging het met Larix niet goed. Hij bleef steeds koliekerig en we hebben tot de dag van vandaag de oorzaak niet kunnen vinden; zand, wormen, voeding, etc. alles is uitgesloten. In een derde koliekaanval in die week kreeg hij een epileptische aanval. Je schrikt je een ongeluk als je dat ziet. De dierenarts dacht dat het kwam door de hoeveelheid pijn die hij had. Larix voelde zich heel slecht en ik was mij aan het voorbereiden op het ergste.


[ img ]


Ik houd ontzettend veel van mijn dieren maar qua dat soort keuzes ben ik bijzonder rationeel. Als ze blijvend pijn houden en er is geen toekomst meer, dan houdt het gewoon op. Het was op het moment van de foto de hele dag bizar koud maar de zon scheen wel. Ik heb daar uren gezeten :brr: en gewacht tot hij opknapte. Uiteindelijk kwam hij iets bij en spoiler alert; mijn lieve vriend Larix is er nog steeds *\%/* .

Tsja, het weer van 2021, ik hoef jullie vast niet te vertellen dat er zo ontzettend veel regen was. Maar dat weerhield ons er niet van om lekker het bos in te gaan. Coco probeerde Larix zijn touw steeds vast te pakken en Lair loste dit wel even op door gewoon Coco zijn hele halster vast te pakken. Altijd baas boven baas he? :=


[ img ]


En toen was Lair jarig, wie had dat gedacht? Ik in ieder geval niet! We hebben een lekkere taart gemaakt en samen met zijn 2 vrienden heeft hij 25 kaarsjes uit mogen blazen!


[ img ]


Begin mei was Coco ook jarig, die werd alweer 4 jaar en is nu ook alweer 3 jaar bij mij. Ik ben zo trots op hoe lekker bomproof hij is en wat een leuk karaktertje er in zit. Het is een appaloosa pony met fancy ouders en een hele stamboom maar ergens is hij wat mislukt _O-, hij heeft namelijk geen enkele stip op een wit voorhoofd na. Geeft niet, ik houd nog steeds heel veel van hem. Ook hij kreeg natuurlijk taart! Y)(^)


[ img ]

Beide mannen werden lekker geschoren, Coco zijn manenbos ziet erna altijd zo ontzettend stom er uit :evaw: .


[ img ]


Ook Lair werd ontdaan van die dikke wintervacht. Lair gaat er altijd helemaal voor staan, al die kriebels en dik pak haar weg. Hij is altijd helemaal happy als het weer zo ver is! Het valt ook niet mee om shetlander te zijn in Nederland!


[ img ]


Met Coco ging ik intussen weer lekker fietsen. Dit kent hij al goed. Omdat hij nog zo jong is, fiets ik veel liever met ze dan werken in de bak / longeerring. Mooi stukken rechtuit! Daarnaast wordt hij zo ook nog braver, ideaal want in 2022 ga ik hem voor de kar zetten :) Onderweg kwamen we ook een nieuwe woning tegen, Coco overweegt een bod te doen!


[ img ]


Intussen kwamen er steeds meer zonnestralen en vonden de mannen het wel heel gezellig samen!


[ img ]


Ik weet niet hoeveel uur we samen in het bos hebben gespendeerd in 2021 maar het zijn er heel, heel veel. Of alleen met Larix, of alleen met Coco, of ze allebei. Soms met het paard erbij. Ik hoop dat we in 2022 minstens zoveel uur in het bos mogen spenderen!


[ img ]


Ohja, en Coco is dus een mini paard, maar als je zo kijkt, is het ook net een ezeltje toch? :)*


[ img ]


Hij heeft zulke lange puntige oortjes. De schat haha.
Ook in het najaar hebben we lekker veel gefietst. Nu iets meer over de verharde wegen want zoveel regen! Alles heeft het halve jaar gewoon blank gestaan, kan ik in 2022 alvast iets minder regen bestellen? :)F


[ img ]


Coco zit momenteel in de lange lijnen fase. Hij kent alle commando's zowel aan de longeerlijn, als los, als naast de fiets perfect. Ook lange lijnen gaat super, zo trots op dit kereltje!

En die shetlanders, in de winter, ze worden ook zo ontzettend fluffy he?


[ img ]

Voor Coco staat er voor 2022 een sportief doel op de planning; lekker voor de sulky het bos in! Daarnaast hoop ik dat 2022 ons een gezonde Larix mag blijven geven. Ik ben ontzettend gek met hem en zou hem het liefst nog jaren willen knuffelen. We genieten van elke dag en ik doe alles wat ik kan doen om hem fit te houden.


[ img ]


Rest ons jullie alle liefde en goeds te wensen voor 2022 en natuurlijk heel veel uren met onze lieve vrienden aan onze zijde!

Lisa, Larix & Coco
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:30 



 
Profiel   

Wat een schatjes zeg en wat doe je veel leuke dingen met ze! Geniet van ze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:38 



 
Profiel   

Wat een heerlijke foto's. Echt genieten! En hopelijk iets minder regen het komende jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:21 



 
Profiel   

wat leuk om te zien hoeveel plezier jullie hebben!
wat een mooie omgeving ook om te wandelen.
:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:38 



 
Profiel   

Wat leuk geschreven en die feestelijke blikken onder de hoedjes zijn echt geweldig! _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 09:45 



 
Profiel   

Wat een schatjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:49 



 
Profiel   

Dankjulliewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:50 



 
Profiel   

O hier smelt je toch van! Wat een leuk stel heb je.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 18:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen