Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Een jaar samen met Welsh Cob Samson

 
Profiel   

Dit is een verslag van het eerste jaar met mijn eerste eigen pony. Ik kan bijna niet geloven hoe ver we in een jaar zijn gekomen en ik ben benieuwd wat 2022 ons zal brengen.

November 2020
Mijn grote droom kwam uit. Hier stond ik dan, naast mijn eerste eigen pony. Samson stond op een stal waar ik al jaren lang hielp en verschillende pony's reed. Een van deze pony's was Samson. Ik heb de kans gekregen om hem zelf te beleren en in dat proces werd al snel duidelijk dat het erg goed klikte tussen ons. Eigenlijk was ik nog helemaal niet van plan om een pony te kopen, eerst wilde ik afstuderen. Maar dat liep toch even anders :D
Deze foto is gemaakt op de dag dat ik hem kocht.

[ img ]


December 2020
Samson was nu iets meer dan een jaar onder het zadel. In het eerste jaar werd hij meestal maar 1 a 2 keer per week gereden, voornamelijk in het bos. Hij was dus nog best groen. In november en december heb ik vooral veel met hem gewandeld en heb ik grondwerk met hem gedaan.
Eind december ben ik voor het eerst alleen met hem op buitenrit geweest. Hij vond het ontzettend spannend om zonder ander paard op buitenrit te gaan, dus ik merkte al snel dat dit nog veel oefening nodig had.
Deze maand heeft een goede vriendin ook mooie foto's van ons gemaakt.

[ img ]


Januari 2021
Alleen buitenrijden bleef een opgave. Hij vond ontzettend veel dingen spannend en kon deze spanning zo ver opbouwen dat hij soms echt in paniek raakte om de kleinste dingen. Ik ben veel blijven wandelen en bleef laagdrempelige buitenritjes maken waarbij ik afstapte als ik merkte dat hij steun vanaf de grond nodig had.

Februari 2021
Samson was helemaal in zijn element toen er sneeuw lag. Het ene moment rende hij bokkend door de wei en het volgende moment lag hij languit in de sneeuw te slapen.

[ img ]


Maart 2021
Het buitenrijden ging steeds beter. Samson werd stoerder en we konden ondertussen zelfs een tweeuursrit naar het bos maken, zonder andere pony erbij.

April 2021
Op 17 april werd Samson 10 jaar oud. Op zijn verjaardag heb ik samen met een vriendin en haar pony een buitenritje gemaakt. Daarbij heb ik voor de eerste keer zonder zadel op Samson gereden.

Mei 2021
Aan het begin van mei zijn we naar een andere stalling verhuisd, dichterbij het bos. We rijden het liefste buiten, dus dat was ideaal voor ons. Ik heb hem onder het zadel verhuisd. Samen met een vriendin en haar pony voor de kar. Dit was een ontzettend leuk avontuur. De foto is gemaakt bij de aankomst op de nieuwe stalling.

[ img ]


Juni 2021
Samson en ik genoten in volle teugen van het rijden in het bos en heidegebied waar we nu stonden. Het buitenrijden ging ondertussen ontzettend goed. Een vriendin heeft foto's van ons gemaakt, waarbij ik voor het eerst zonder zadel met Samson gegaloppeerd heb.
Aangezien Samson nu braaf was op buitenrit was ik weer opzoek naar een nieuwe uitdaging en deze had ik nu gevonden. Aangezien ik al snel meer zonder zadel reed dan met, heb ik maar een barebackpad aangeschaft :D

[ img ]

DayDream21 @ [ITP] Knappe Welsh Cob Samson op de heide


Juli 2021
In de zomervakantie zou ik voor twee weken leiding zijn tijdens ponykamp en Samson moest natuurlijk mee :D We hebben samen een dagtocht begeleid, waarbij we zeker 6 uur hebben gereden. Daarnaast hebben we een grondwerk demonstratie mogen geven, waarbij Samson niet meer zo onder de indruk was van de paraplu.

[ img ]


Augustus 2021
Samson en ik crossen het liefst door de bossen, maar ik vind het ook belangrijk om dressuurmatig bezig te blijven. Ik probeer één keer in de week in de bak te rijden, maar in de praktijk gebeurt het een stuk minder vaak := We hebben dus nog genoeg punten om aan te werken, maar Samson is een alleskunner en loopt zo toch erg leuk rond.

[ img ]


In augustus hebben Samson en ik onze eerste shoot gehad.

[ img ]


September
Eind juni ben ik verhuisd, wat betekende dat mijn reistijd naar Samson 45 minuten was. Ik moest met de trein en een stuk fietsen. Eigenlijk was ik erg tevreden over de stalling en wilde ik Samson niet álweer verhuizen, maar de reistijd bleek toch echt te veel voor mij. Daarom heb ik toen toch besloten om hem dichter bij huis te stallen.
Dit was een goede keus. Ik sta op een super fijne, gezellige stalling die grenst aan een prachtig groot natuurgebied. Samson is hier helemaal op zijn plek en geniet volgens mij net zoveel van de omgeving als ik.

[ img ]


Samsons springvaardigheden moeten natuurlijk ook verder ontwikkeld worden. In de bak hebben we nog maar twee keer gesprongen, maar op buitenrit nemen we regelmatig een aantal boomstammetjes mee.

[ img ]


Oktober
In oktober kwam ik aan het eind van mijn buitenrit een fotograaf tegen die vroeg of ze foto's van mijn pony en mij mocht maken. De resultaten zijn erg leuk geworden!

[ img ]

[ img ]

Daarnaast heb ik in oktober een driedaagse trektocht georganiseerd vanaf de stal waar ik Samson gekocht heb, naar Samsons nieuwe pensionstalling. De middelste dag heb ik op Samson meegereden. Dit was weer een hele leuke ervaring.

[ img ]


November
Toen ik Samson op 1 november 2020 kocht, had ik niet verwacht dat we in een jaar zo ver zouden komen. Ondertussen doe ik van alles met hem. We rijden met zadel, barebackpad of zonder zadel. Ik rijd heb soms met bit, maar steeds vaker bitloos. Zowel in het bos als dressuurmatig. Mijn droompony was een pony waarmee ik alles kon, maar niet 'te braaf' was. En dat is Samson. Een werkwillige, enthousiaste, nieuwsgierige en voorwaartse pony. Zo rijden we ondertussen rond:

[ img ]

[ img ]


December
Afgelopen week werd Samson helaas ziekjes. Hij kreeg een flinke snotneus en verhoging. Gelukkig blijkt het een 'gewoon' virusje te zijn en lijkt hij zich alweer een stuk beter te voelen. Nu mag hij lekker uitzieken en aansterken terwijl hij verwend wordt met extra veel lekkers :Y)

Onze plannen voor volgend jaar zijn: het springen in de bak oppakken, met neckrope rijden, onze eerste priveles (foei O:) ) en vooral samen heel veel lol maken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 23:43 



 
Profiel   

Wat een mooie pony en een leuk verslag van het eerste jaar samen.
Ik hoop dat jullie nog vele jaren samen mogen blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 23:57 



 
Profiel   

Wat zijn jullie leuk samen! En heel knap dat jullie in een jaar zoveel vertrouwen hebben kunnen opbouwen. Geniet ervan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 00:38 



 
Profiel   

Wat een leuke pony! En al heel veel bereikt in één jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 00:58 



 
Profiel   

Hier word ik nou blij van! Hier is onze hobby voor bedoeld: samen pret maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:21 



 
Profiel   

Ninx schreef
Hier word ik nou blij van! Hier is onze hobby voor bedoeld: samen pret maken!


Nou, dit dacht ik precies, ik dacht: dit wil heel Nederland nou als ze een paard kopen!

Ik ben fan van Samson, wat een onwijs leuk dier!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:29 



 
Profiel   

Wat een geweldige pony!! En wat hebben jullie veel gedaan en bereikt dit jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:44 



 
Profiel   

Bedankt voor de lieve reacties! Leuk dat we het plezier wat we samen beleven ook uitstralen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:04 



 
Profiel   

ruitje schreef
Ninx schreef
Hier word ik nou blij van! Hier is onze hobby voor bedoeld: samen pret maken!


Nou, dit dacht ik precies, ik dacht: dit wil heel Nederland nou als ze een paard kopen!

Ik ben fan van Samson, wat een onwijs leuk dier!!


*\o/* <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:09 



 
Profiel   

Wat leuk, May!
Jullie zijn een mooi stel. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:21 



 
Profiel   

Wat een fantastische, veelzijdige pony heb je daar. En leuk dat je ook zo veel verschillende dingen met hem doet. Jullie zijn een mooie combinatie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:55 



 
Profiel   

Wat een droom May, wat zijn jij en Samson een geweldig team <3

Op naar een minstens net zo mooi jaar als dit jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 18:27 



 
Profiel   

Wat een leuk dier en wat draagt hij zichzelf mooi. Gefeliciteerd met dat leuke paardje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 19:27 



 
Profiel   

Een heerlijk jaaroverzicht.
Ik wens jullie voor het nieuwe jaar minstens evenveel plezier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 20:18 



 
Profiel   

Wat een leuk overzicht van jou met knappe Samson! <3
Ik vond het gezellig samen op stal en samen rijden, hopelijk ooit in de toekomst weer :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 21:07 



 
Profiel   

Wat een lieve reacties weer, bedankt allemaal!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 22:54 



 
Profiel   

Wat een fantastisch eerste jaar samen, het geluk straalt er van af. Hopelijk volgen er nog veel zoals deze! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 10:29 



 
Profiel   

Leuk overzicht, jullie hebben beide veel plezier.
Op naar het nieuwe jaar met nieuwe uitdagingen 8-)

(bij sommige foto's wel jammer dat je telefoon zo zichtbaar in je broek zit)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 13:28 



 
Profiel   

Prachtige combi!! #jaloers koester het maar, jullie zien er samen zo blij uit, wat een voorbeeld
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen