Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn eerste halfjaar met stippelmeisje Lily

 
Profiel   

Na 12 jaar eigen paarden te hebben gehad, heb ik in 2019 de beslissing gemaakt om te stoppen met de paarden om privé redenen.

Maar ja....eenmaal een paardenmeisje, altijd een paardenmeisje.
Nadat we waren verhuisd toch weer een verzorgpony gevonden, in de hoop dat dat voldoening zou geven.
Echter werd de wens voor een eigen pony hierdoor alleen maar groter.

Mid 2020 tot begin 2021 was een moeilijke periode voor mij op persoonlijk vlak (veel gebeurd) en ik miste mijn ontspanningsplekje, waar ik echt mijn hoofd kon legen.

Er goed over nagedacht en besloten toch eens rond te gaan kijken.
Ditmaal voor een kleintje. Onder het zadel heb ik mijn plezier verloren nadat ik begin 2018 flink ben gevallen van mijn tinkermerrie.
Ik kon mijn ontspanning gewoonweg niet meer vinden.

Ik genoot ook eigenlijk veel meer van het contact met een paard en het grondwerken. Daarbij altijd al een zwak gehad voor kleintjes.

Wel verwacht dat ik met een bonte thuis zou komen, na al die tinkers zitten de bontjes toch wel echt in mijn hart. Per toeval via een andere advertentie (ze stond nog niet officieel te koop) bij deze kleine dame terecht gekomen. Alsof het zo heeft moeten zijn :D

En nee geen bonte, maar een stippel :D wie had dat gedacht!

4 uur gereden naar het zuiden van Zeeland (lang leve file), maar dat was het helemaal waard.
Er was direct een klik en ik kreeg haar maar niet uit mijn hoofd.

[ img ]

Kort erna werd ze gebracht (juni 2021), naar mijn oude vertrouwde plekje waar ik met mijn tinkermerrie ook heb gestaan.

En daar was ze dan, een 12 jarige mini appaloosa merrie (v. Rocky vd Hoeve, v.v. Rayo).
Bij mij werd ze omgedoopt naar Lily (officieel heet ze Carolientje vd Hoeve).

[ img ]

[ img ]

Ze voelde zich al snel op haar gemak in de kudde, ze is de allerkleinste (er is nog een appie van 20 cm groter) maar zo voelt ze zich niet :D

Zo leuk ook om te zien dat ze mijn voorliefde voor tinkers ook heeft, al snel was de enige tinker in de groep haar grootste vriendje <3

[ img ]
Ze heeft op de foto ook plakijzertjes. Haar hoefjes waren vrij kort en ze moest erg wennen aan de paddockplaten. Met als gevolg dat ze vreselijk gevoelig liep. Ik wilde haar niet laten beslaan dus besloten om voor plakijzers te gaan. Deze hebben uiteindelijk ruim 10 weken gezeten.
Daarna heeft ze een weekje gevoeliger gelopen, maar inmiddels zijn haar hoefjes helemaal gewend :D

Lily heeft echt een geweldig karakter, wat ben ik blij met haar!
Ze is een echte allemansvriend en absoluut geen miepmerrie. Ze vindt alle paarden interessant en alle paarden vinden haar ook mega interessant haha :D

[ img ]

Ze was hiervoor ook van mensen waarbij ze vooral gebruikt werd al knuffel en wandelpony voor hun jonge dochtertje en ook hier heeft ze zich ontpopt tot een perfecte kinderpony <3
Bij volwassen kan ze soms wat ongeduldig zijn met stilstaan, het is wel een dametje met karakter natuurlijk }> Maar met de kleintjes is ze zoooo lief en geduldig <3

Ze heeft 2 geweldige lieve meisjes als verzorgers, eentje van 5 en eentje van 6 (uiteraard samen met hun moeders).

[ img ]

[ img ]

Ik krijg bijna wekelijks foto's en filmpjes en kan er zo ontzettend van genieten <3 <3 <3
Naast mijn fulltime baan en huishouden ben ik ook ontzettend dankbaar voor hun hulp met deze dame.

We zijn inmiddels ook al enkele keren naar het bos geweest, zowel alleen als met anderen. En ook dit doet ze zo geweldig goed <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ze is gek op springen!

[ img ]
Mevrouw vindt het springen zó leuk, dat ze een keer besloot haar eigen plan te trekken.
Ik was nog niet klaar met de balkjes, maar mevrouw besloot dat het zo ook prima ging :D
Lol dat ze had! :Y)



Er werd op stal een schriktraining georganiseerd, uiteraard deden we mee!
Hierbij vond ze eigenlijk niks eng en stond ze overal vooraan.
Wel grappig om te merken dat ze er na 3 kwartier/een uur er wel klaar mee was. Dan keek ze even en was t oke leuk ik ga weer :') en vervolgens liep ze weg richting de uitgang van de bak :')

[ img ]

[ img ]

Bij de eigenaren voor de mensen waar ik haar heb gekocht (ze is daar zo'n 3 jaar geweest) heeft ze voor de sulky gelopen. Dit is iets wat ik dolgraag op wil gaan pakken en onverwachts tegen een geweldige deal aangelopen afgelopen weekend in hetzelfde dorp. Afgelopen weekend dus te voet de sulky en het tuig opgehaald :D wel nog zelf mee getrokken en Lily aan de hand mee genomen (vriendinnetje was gelukkig ook mee). Mevrouw was op het andere terrein toch wel erg onrustig, dus ik wilde geen risico nemen. Zo ging het ook prima :D

We gaan in ieder geval eerst nog even verder met oefenen met lange lijnen en dan hopelijk over een tijdje op pad met de sulky in de bossen :D

[ img ]

Als laatste nog een paar leuke foto's <3

http://boktimg.nl/img/m/Oa6KfW.jpg

http://boktimg.nl/img/m/QW2VJm.jpg

Op naar nog heel veel mooie jaartjes samen en dat straks ook een eigen kindje van haar kan gaan genieten <3 <3



Laatst bijgewerkt door Neonlight op 06-12-21 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Foto's in links veranderd, max 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:48 



 
Profiel   

Wat een schatje zeg! Ben benieuwd hoe ze het voor de wagen doet straks! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:52 



 
Profiel   

Ik heb dit topic echt met een grote grijns gelezen en ik moest erg lachen om het filmpje; heerlijk om te zien. Wat een schatje! <3 Ik snap dat je helemaal verliefd op haar bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 23:28 



 
Profiel   

Wat een leukerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 09:49 



 
Profiel   

Die vind ik ook wel heel erg leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 09:59 



 
Profiel   

Hele leuke pony mooi hoofdje en ook mooie foto's

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:25 



 
Profiel   

Wat een leuke pony. (Hier een zwak voor stippels) Ik wens jullie nog vele mooie jaren met zijn allen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:30 



 
Profiel   

Hé wat leuk, weer een kleintje in de hitaktief. :D Met stippels deze keer in plaats van een vos.
Wat een leuk ding!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:58 



 
Profiel   

Wat een héérlijke pony <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 20:00 



 
Profiel   

Zo'n leuk topic! Echt een dametje met pit, ik heb genoten van de fotos en filmpjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 23:42 



 
Profiel   

Leuke pony en veel plezier nog met haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 07:31 



 
Profiel   

Pittig dametje! :D Ziet er superleuk uit, hopelijk heb je nog lang plezier met haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 07:33 



 
Profiel   

Stippels zijn toch ook geweldig leuk, net als de rest van je pony <3 . Wat een leuk en fanatiek diertje! Wat n mazzel ook voor de verzorgertjes.

Mag rustig vaker eens wat plaatsen over haar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 07:36 



 
Profiel   

Heee, dit is de eerste appaloosa shet die net als die van mij opeens bruine haren in haar wintervacht krijgt :')

Bereid je maar vast voor, die van mij begint altijd prima met verharen, maar die stomme bruine haren blijven altijd veel langer zitten dan de rest :+
Krijg ik altijd een soort pony in zomervacht met rare lange bruine haren erbovenop....

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 08:56 



 
Profiel   

Wat een prachtig beestje ! En zo te lezen niet enkel van uiterlijk!
Omdat ik zelf men, ben ik wel erg benieuwd naar het vervolg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 10:02 



 
Profiel   

Wat een heerlijk paardje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 10:27 



 
Profiel   

wat een plaatje!! Heel mooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:49 



 
Profiel   

Wat een dotje! Hele mooie kleur en dat filmpje is echt te schattig :D mooi als ze zo zin hebben en lekker rond gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:57 



 
Profiel   

Wat een geweldige pony! Ik zou er ook voor gegaan zijn in jouw plaats. <3
Nog veel plezier met haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:36 



 
Profiel   

Dat filmpje ook, fantastisch! Heel veel plezier met haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:39 



 

Wat een heerlijk ding heb je daar zeg, nog vele jaren erbij :D!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 20:30 



 
Profiel   

Wat een leukie is het toch <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 21:01 



 
Profiel   

Wat leuk we staan bij Uitgelicht! :D :D

Bedankt iedereen voor alle leuke reacties <3

Borisje: klopt :D ze staat gelukkig wel in de kleine hit, daar is de groep net wat kleiner :D

Getup: nou echt! Ik heb zelden een pony meegemaakt die zo gek is op kinderen. Werken met volwassenen moest ze nog een beetje aan wennen, maar voor de kleintjes doet ze alles <3

gerlindie: wat grappig om te horen dat jouw appie dat ook heeft! Ik ben altijd gewend dat paarden in de winter vaak lichter wordt maar zij wordt inderdaad juist donkerder met die bruine haren XD

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 23:01 



 
Profiel   

Calanddra schreef
Wat leuk we staan bij Uitgelicht! :D :D

Bedankt iedereen voor alle leuke reacties <3

Borisje: klopt :D ze staat gelukkig wel in de kleine hit, daar is de groep net wat kleiner :D

Getup: nou echt! Ik heb zelden een pony meegemaakt die zo gek is op kinderen. Werken met volwassenen moest ze nog een beetje aan wennen, maar voor de kleintjes doet ze alles <3

gerlindie: wat grappig om te horen dat jouw appie dat ook heeft! Ik ben altijd gewend dat paarden in de winter vaak lichter wordt maar zij wordt inderdaad juist donkerder met die bruine haren XD


Die van mij is ondertussen 30, en komt in het voorjaar helemaal niet meer van haar lange haren af.
Maar de is wel een echte verrassing hoe haar zomervacht wordt; soms heeft ze drie stippen op haar kont, soms zit ze er van oren tot staart onder.

Maakt scheren heel leuk :D

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 06:44 



 
Profiel   

Oh wat een prachtige pony TS!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 22:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen