Mijn kleine zwarte parel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeniseMacho

Berichten: 157
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Mijn kleine zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-21 17:05

Hoihoi allemaal :wave:

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een topic gemaakt heb, maar er is veel veranderd in de tussentijd. Sommige zullen nog wel weten dat mijn lieve shetlander maatje Macho in 2018 is overleden aan koliek. Daarna had ik wel nog een verzorgpony, maar geen eigen paardje.

Maaaaar daar kwam verandering in in maart dit jaar !!!
Alvast even voorstellen:

Zorro v. Liemeer
15 jaar
1.06 cm

Ik zat al echt een jaar af en toe te kijken naar shetlanders en al een paar keer wat doorgestuurd naar een vriendin, maar het gaf mij nooit het "dat is hem" gevoel. Dus heb ik het maar van me afgezet.
Tot dat Zorro op mijn pad kwam! Ik zat op facebook te kijken en daar stond hij bij paard zoekt baas en wat was ik gelijk verliefd op zijn koppie en stoere uitstraling.
Een van de foto's van de advertentie :~
Afbeelding
Maar dan ga je natuurlijk ook realistisch ( of naja meer beren op de weg zien :') ) nadenken van: "moet ik het wel doen?" "heb ik er tijd voor?" "Gaat het niet tegenvallen na Macho"
Maar ik was wel echt op eerste oogopslag verliefd op hem, dus ik had mijn vriendin gebeld en alles uitgelegd en die zei: "Denise, je zit me al een jaar lang shetlanders te sturen, dus nu ga je ook gewoon een keer reageren ook" :')
Duidelijk dus haha, en gelijk had ze. Diep van binnen wist ik dat ik een shetlander miste in mijn leven en ik gewoon niet zonder kon.

Gelijk Paard zoekt baas een berichtje gestuurd en kreeg meteen bericht dat er veel mensen waren die interesse hadden chips, maar had ook niks anders verwacht met zo'n knapperd. Ik alle informatie en foto's doorgestuurd die ze graag wilde hebben en ze vroegen of ik langs wilde komen AHHHH jaaaa tuurlijk wilde ik dat, ik was echt door het dolle heen en ik was gelukkig de eerste die mocht komen kijken! Dat was voor mij wel echt een must, omdat ik niet teleurgesteld wilde worden als ik helemaal verliefd op hem was en er ook nog andere mensen kwamen kijken! Maar hij mocht gelijk met mij mee als het klikte :D
Ik was 7 maart jarig en ik zou hem 9 maart op gaan halen samen met die vriendin ohhhhh wat gingen de dagen langzaam haha!
Het was eindelijk zover, het was voor ons 3 uur heen en 3 uur terug rijden ongeveer en de trailer gelijk meegenomen een hele wereldreis zo voelde het tenminste hahah!! Overlevingspakket mee in de auto en gaan :Y)
We kwamen het terrein op en ik zag hem al lopen en zei: OOH wat een schatje. Mijn vriendin begon helaas net te laat met filmen, want dat had er echt hilarisch uitgezien denk ik :')
Het klikte eigenlijk meteen en hij begon mij gelijk te kriebelen en kusjes te geven tijdens het poetsen waarop mijn vriendin zei: Nou die gaat wel mee naar huis denk ik haha.
Eigenlijk had mijn gevoel dat al de hele tijd gezegd, maar toch wil je niet teveel hopen.
en jahoor hij ging mee naar huis *\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding
Het was weer een lange reis terug naar huis, maar wat was het allemaal waard!! <3
Eerste foto thuis
Afbeelding
Ik werd gelijk op de proef gesteld, want doordat er toen Rhino was in ons land moest hij 2 weken apart staan van de rest en het was echt k*t weer en mocht toen dus nog niet droog staan in de stallen :')
Maar we hebben het overleefd en de eerste keer dat ik met hem in de bak mocht is me zo bijgebleven! Hij liep de hele tijd achter me aan en kwam naar me toe rennen. Toen heb ik wel even een traantje weggepinkt dat ik zo gelukkig was met hem :j
Afbeelding

In april was hij jarig en werd hij 15 jaar *\%/*
Afbeelding

Ik wist dat hij beleerd was voor de wagen, dus ik had alvast een tuig gekocht en tot ik een karretje had gevonden gingen we lekker lange lijnen! :o
Afbeelding

Eind april hebben we hem geschoren, omdat we merkte dat hij last had van zijn dikke vacht
Afbeelding
En of hij er blij mee was! Hij had super erge jeuk en allemaal plekjes onder zijn dikke vacht. Gelukkig was dat heel snel weg na dat zijn huid lekker kon ademen!
Hij was wel echt zo knap <3

Ook een bloesemshoot gedaan bij een vriendin van mij en foto's gemaakt in het weiland tussen de wildbloemen ( @jenniferfotografie op insta)
Zo verliefd <3
Afbeelding
Afbeelding


En even een kusje dat hoort er ook bij :))
Afbeelding

Een stalgenootje had zijn manen even in vorm geknipt en WAUW wat een hunk :~ :wow:
Gelukkig vond hij dat zelf ook :o
Afbeelding
Afbeelding

Ook zijn we naar het strand geweest en dat is altijd een droom geweest om met Macho te doen, maar dat is helaas een droom gebleven en heb ik dat niet kunnen doen. En dat ik dat nu met Zorro heb kunnen doen voelt echt geweldig! <3
Afbeelding

Het is zo'n boefje, maar met een hart van goud! Regelmatig krijg ik appjes dat hij ontsnapt is, omdat iemand het hek op een kier heeft laten staan of als ie dicht zit, maar niet in het slot doet hij hem zelf wel even open :+ :j
En ik trof hem een keer zo aan :') Heeeeeeel trots en blij met zichzelf zoals je kan zien :j
Afbeelding

En last but not least onze eerste kerstfoto {:) <|- <3 ( ook gemaakt door @jenniferfotografie)
Afbeelding


Ik ben zo ongelofelijk blij met hem en ik heb geen seconde spijt gehad dat hij met mij mee naar huis is gegaan! En ben zo benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen :D
Hij is al zoveel veranderd hoe hij eruit ziet en benieuwd als hij straks aan t werk kan voor de kar en spieren gaat kweken :D
Hij heeft een verzorgstertje van 9 die hem 2/3x in de week rijdt en dat gaat heel goed en ze zijn helemaal gek op elkaar het is zo aandoenlijk :o
Ik heb een sulky gekocht die we binnenkort gaan uitproberen, dus dat is super leuk en verder wil ik graag nog verder in de vrijheidsdressuur met hem <3

Als jullie ons willen blijven volgen kan dat op insta: @thesupermacho
Respect als je alles hebt gelezen en tot de volgende keer
Groetjes van ons! :evaw:

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Mijn kleine zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 17:30

Ahw! <3
Wat een leuk snoetje, en wat fijn dat je zo blij met hem bent. Jullie gaan vast, hopelijk nog lang van elkaar genieten! :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mijn kleine zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 17:33

ITP --> EJL-ITP

Ponymiep0
Berichten: 46
Geregistreerd: 12-01-21

Re: Mijn kleine zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 17:39

Ahh wat een leukerd! Uit alles wat je zegt blijkt hoe blij jullie samen zijn heel mooi om te lezen

MarliesV

Berichten: 15178
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Mijn kleine zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:46

Och wat een bekkie, snap dat je daar verliefd op bent geworden.

Ben benieuwd hoe hij het gaat doen voor de wagen.

Bentuh

Berichten: 3431
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Mijn kleine zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:15

die foto met het hooinet dat koppie. daar kan je toch niet boos op worden..

DeniseMacho

Berichten: 157
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 17:54

happypaardje schreef:
Ahw! <3
Wat een leuk snoetje, en wat fijn dat je zo blij met hem bent. Jullie gaan vast, hopelijk nog lang van elkaar genieten! :)


Dankjewel! :D

DeniseMacho

Berichten: 157
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 17:55

Ponymiep0 schreef:
Ahh wat een leukerd! Uit alles wat je zegt blijkt hoe blij jullie samen zijn heel mooi om te lezen


Liefff dankjewel!! :)

DeniseMacho

Berichten: 157
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 17:59

MarliesV schreef:
Och wat een bekkie, snap dat je daar verliefd op bent geworden.

Ben benieuwd hoe hij het gaat doen voor de wagen.


Jaaaa hè <3
Hij heeft jaren voor de wagen gelopen, dus ik ga het morgen proberen ben zo benieuwd! :))

DeniseMacho

Berichten: 157
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 18:00

Bentuh schreef:
die foto met het hooinet dat koppie. daar kan je toch niet boos op worden..


Echt hè hahahahaha :') :=
Moest zo hard lachen toen ik het zag, omdat hij me zo vol trots aan zat te kijken _O-

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Mijn kleine zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 17:25

Een groot individu in een klein jasje _O- Wat een heerlijke pony om te zien, super dat jullie zo veel plezier met elkaar hebben. Het zit 'em ook in de simpele dingen <3