Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Het eerste jaar samen met Scooby

 
Profiel   

Na het overlijden van mijn paard in december 2020, ging ik in januari 2021 vooral langzaam opzoek naar een nieuw vriendje voor het leven. Gezien de overspannen paardenmarkt door corona, ging ik ervanuit dat het wel even zou duren voordat ik 'The match' zou vinden maar alles liep anders.

Op 6 januari zag ik deze foto op marktplaats voorbij komen.

[ img ]

Het voelde meteen goed en ook de beschrijving klopte met wat ik zocht dus meteen gebeld om een afspraak te plannen.

Op 9 januari ben ik samen met mijn vader (hij steunt mij al 20 jaar bij alles wat met paarden te maken heeft) naar Breda gereden om Scooby te bezoeken en proef te rijden. Het was even onwennig om na 11 jaar om een ander paard te stappen maar het voelde meteen goed. Na wat onderhandelen, mocht ik Scooby 's middags van mij noemen.

De eerste foto die ik van hem gemaakt heb
[ img ]

Na een week nauwelijks slapen van de zenuwen, was de dag aangebroken. Op 16 januari reden mijn vader en ik weer naar Breda om Scooby op te halen.

[ img ]

Helaas ging het na 3 weken tijdens een longeerles van mijn vader (ik was aan het werk) vreselijk mis. Hoe het precies gebeurd is, weet niemand maar hij kwam bloedend uit de longeerhal. Na onderzoek van de dierenarts, bleek dat hij een diepe snee in zijn achterbeen had en dat een operatie noodzakelijk was.
Op 5 februari is hij in Someren in de kliniek succesvol geopereerd. De pezen waren gelukkig net niet geraakt maar het herstel zou lang gaan duren.
[ img ]

Na een paar dagen kreeg hij gelukkig weer praatjes
[ img ]

Na 10 dagen mocht hij gelukkig weer mee naar huis met een heel behandelplan.
[ img ]

Toen begon het werk voor mij en mijn vader. Iedere dag 2x per dag wandelen. In het begin maar 1 rondjes, later iedere dag 1 minuut langer. Helaas kreeg hij een terugval en moest hij weer terug op de antibiotica. Ik dacht toen echt dit komt nooit meer goed |( maar hij herstelde zich daarna goed. Gelukkig steunde mijn vader mij bij alles en zei hij iedere dag: "Het komt goed. herstel is nooit een rechte stijgende lijn"

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Na 3 maanden wandelen en langzaam opbouwen met longeren, mocht ik in mei weer erop. Ik had hier super naar uitgekeken maar helaas liep het iets anders. Mijn nieuwe dekje bracht geen geluk en na 1 rondje lag ik in het zand.
[ img ]

3 weken later voelde ik me genoeg hersteld om weer op te stappen. Helaas had ik nu ontzettend veel angst om weer te vallen. Met genoeg privelessen is dit helemaal goed gekomen en konden wij in de zomer eindelijk samen gaan genieten.


[ img ]
Eindelijk mocht hij weer lekker op de wei, alleen en samen met zijn vriendjes

Maakte mijn vriend eindelijk de eerste rijfoto's van ons (mijn vader kan geen smartphone bedienen)

[ img ]

http://boktimg.nl/img/m/AyQP3h.jpg

http://boktimg.nl/img/m/7JAedi.jpg

Laatst nog een paar leuke foto's laten maken voor mijn vriend. Een fotoshoot staat nog op de planning.
http://boktimg.nl/img/m/ooX06Z.jpg

http://boktimg.nl/img/m/Tv3GLt.jpg

http://boktimg.nl/img/m/Ou15Bl.jpg

Het eerste jaar is bijna voorbij. Wat heb ik in het begin vaak gedacht: "Heb ik wel de goede keuze gemaakt?"
Niks liep zoals ik had verwacht en al had ik al 15 jaar een eigen paard, nooit was het 100% mijn verantwoordelijkheid geweest. Ik moet zeggen dat ik dit toch wel onderschat had en vaak dacht dit komt nooit meer goed. Gelukkig steunde mijn familie mij overal bij en dankzij hun opbeurende woorden, bleef ik doorgaan en weer opnieuw proberen.
Nu een jaar later ben ik zo blij dat ik niet heb opgegeven. Wij hebben samen nog heel veel te leren maar Scooby is alles wat ik zocht in een pony en ik zou heb geen moment meer willen missen. Op naar nog veel meer avonturen samen.



Laatst bijgewerkt door Sica op 12-12-21 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Teveel aan foto's in link gezet

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 21:48 



 
Profiel   

Ik verplaats deze naar een jaar lang in the picture EJL-ITP, en heb de foto's die teveel waren (maximaal 15) in link geplaatst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:05 



 
Profiel   

Wat een knapperd! <3

Fijn dat jullie toch nog zo van elkaar kunnen genieten! En dat Scooby goed herstelt!
Is hij altijd zo fris bij het rijden of kwam het gewoon doordat hij nog niet vaak is gereden/weinig beweging?
Hoe dan ook, het ziet er wel goed uit! +:)+

Nog veel plezier en succes samen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 11:22 



 
Profiel   

Appeltje_1 schreef
Wat een knapperd! <3

Fijn dat jullie toch nog zo van elkaar kunnen genieten! En dat Scooby goed herstelt!
Is hij altijd zo fris bij het rijden of kwam het gewoon doordat hij nog niet vaak is gereden/weinig beweging?
Hoe dan ook, het ziet er wel goed uit! +:)+

Nog veel plezier en succes samen! <3


Dankjewel.

Hij is nu heel rustig met rijden. Wel voorwaarts maar niks gemeens. Hij was toen gewoon te fris van al het stilstaan en een zonnevlek in de bak was echt teveel toen.
Later tijdens privélessen hebben wij gemerkt dat hij ook beter loopt met weinig druk ipv veel (mijn vorige paard had juist andersom) en wrs heb ik toen als reactie op zijn wegrennen teveel druk gepakt waardoor hij nog meer ontplofte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 11:49 



 
Profiel   

Nare start van een tijd die zo leuk hoort te zijn, elkaar leren kennen en mooie herinneringen maken...Fijn dat je nu de inhaal slag kan gaan maken. Veel plezier in 2022 +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 17:18 



 
Profiel   

_Carien schreef
Nare start van een tijd die zo leuk hoort te zijn, elkaar leren kennen en mooie herinneringen maken...Fijn dat je nu de inhaal slag kan gaan maken. Veel plezier in 2022 +:)+


Dat gaat helemaal goed komen in 2022 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 18:54 



 
Profiel   

Je pony heeft een ontzettend schattig hoofdje <3 . Wat een pech zeg in het begin, fijn dat hij er weer bovenop is gekomen. En dat je zoveel steun hebt aan je vader!

Lekker genieten in 2022!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 10:02 



 
Profiel   

Wat een pittig eerste jaar hebben jullie gehad! Hopelijk komend jaar meer geluk. Fijn dat hij wel weer helemaal is hersteld.
Geweldig dier om te zien, he-le-maal in mijn straatje. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 10:22 



 
Profiel   

Jeetje wat een pech! Nu gaan jullie gelukkig de goede kant op om straks samen nog heeeel lang te kunnen genieten.

Ik viel ook gelijk op zijn koppie! <3 En riep gelijk dat ik ook zo'n black foto wou maken met zo 1 <3 Maar volgens mij woon jij wel heel ver weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 14:27 



 
Profiel   

Hopelijk voor 2022 iets minder pech samen! Schattig hoofdje heeft je paardje, een lieve uitstraling ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 15:41 



 
Profiel   

maj0 schreef
Jeetje wat een pech! Nu gaan jullie gelukkig de goede kant op om straks samen nog heeeel lang te kunnen genieten.

Ik viel ook gelijk op zijn koppie! <3 En riep gelijk dat ik ook zo'n black foto wou maken met zo 1 <3 Maar volgens mij woon jij wel heel ver weg.


Ik woon in margraten, veel zuidelijker in Limburg kun je niet gaan dus voor de meeste Nederlanders is dat heel ver weg :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 18:46 



 
Profiel   

Dankjewel iedereen voor de lieve berichtjes.

Ik geniet iedere dag meer en meer van hem en nadat wij weer regelmatig mocht bewegen, werd hij ook een stuk liever. Nu knuffelt hij het liefst de hele dag **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 18:49 



 
Profiel   

Wauw! wat een verhaal! goed dat je niet hebt opgegeven! en wat een mooi koppie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 20:59 



 
Profiel   

Vandaag is Scooby dan echt 1 jaar bij mij *\o/*

Alsof hij het weet, want sinds nieuw jaar gaan we opeens weer met sprongen vooruit zowel wel rijden als met grondwerk.

Super trots op mijn kleine pony <3
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen