Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Van Stalpaard naar Kuddepaard

 
Profiel   

Dit word ons eerste fototopic.
Deze maand heb ik mijn paard 12 jaar. En iedere dag geniet ik van hem.
Dit jaar was een jaar met grote verandering:
mijn paard veranderde van stalpaard naar kudde paard.

Januari stonden we nog in een traditionele pensionstal met binnenbak buitenbak en het bos om de hoek. Overdag in de paddock en snachts op stal.
[ img ]

Diezelfde maand overleed heel onverwachts mijn stalgenootje en buitenrijmaatje. Drama. De ritjes zonder haar waren altijd zo fijn, ze was zo'n lief mens...mis haar nog steeds
[ img ]

Nieuw stalgenootje kwam en bleek een oude vriendin van vorige stal te zijn. Onze paarden werden dikke vrienden. Maar haar paard was niet blij met de beperkte bewegingsvrijheid en we besloten samen de sprong te wagen en iets in eigen beheer te nemen...
We vertrokken te paard/koets naar ons eigen stekkie
[ img ]

Daar hadden we een soort van mini track gemaakt. Paarden waren superblij en speelden de hele dag. We maakten heerlijke ritten want we zaten echt aan de rand van het bos.
[ img ]

Helaas bleken de bomen bij stal vol met processierups te zitten
Ook had de buurman esdoorns in zijn tuin en stond de omgeving vol met JKK. Paarden speelden niet meer en stonden de hele dag met hun hoofd tegen het schuurtje met dikke ogen en jeukende mond.
Wat nu??? Heel toevallig hoorden we dat er ergens een paddock paradise werd gemaakt en we gingen kijken.
Het was nog niet helemaal klaar maar we wisten het. Hier worden onze paarden blij van, ruimte heuvels water en schuilplekken. We kwamen op de wachtlijst en zodra het licht op groen sprong gingen we, weer, verhuizen.
[ img ]

[ img ]

Geen binnenbak meer. Geen stal. Maar een superfijne buitenbak en longeercirkel. Helaas geen bos om de hoek, de bosritjes zijn nu iets minder en anders maar ik geniet er niet minder om. Paard is blij dus baas is ook blij.

We hebben hier wel last van boskabouters
[ img ]
En hele grote schapen
[ img ]


De track is nog volop in ontwikkeling en inmiddels staan er nu 19 paarden en een shetje. En er heerst een heerlijke rust in de kudde. Er worden dan ook veel foto's gemaakt door iedereen

Mijn paard gaat iedere dag pootje baden, zelfs als het vriest.
[ img ]

Onlangs is de nieuwe schuilstal geopend, en zeg nu zelf is het uitzicht vanuit de schuilstal niet prachtig? Je ziet maar een klein stukje van de track hoor.
[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]


Ik hoop hier nog heel lang te mogen genieten. Mijn paard heeft het super naar zijn zin.


Laatst bijgewerkt door hiphopje op 27-12-21 23:54, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 23:33 



 
Profiel   

Ziet er prachtig uit daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 23:38 



 
Profiel   

Ziet eruit als een heerlijk plekje voor je paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 23:38 



 
Profiel   

Heerlijk! Dit jaar zijn mijn 3 paarden van stal met uitloop naar 24/7 buiten gegaan. Ze zijn een heel stuk blijer. Sinds vandaag heb ik de ‘stal’ in beheer en gaat het echt een paddock paradise worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 23:39 



 
Profiel   

Wat een prachtige plek! Kan me voorstellen dat de paarden daar gelukkig zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 00:04 



 
Profiel   

Wat een droomplek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 00:08 



 
Profiel   

Hee, die ken ik nog van de paintshows. Gibbs toch? Wat een heerlijke plek hebben jullie daar, geniet ervan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 00:16 



 
Profiel   

Superleuk om Gibbs weer eens te zien. <3
Geniet van jullie mooie plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 07:59 



 

Wat fijn en wat heb je een tof paard <3 . Sneu van het verlies van je rijmaatje. Sterkte daarmee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 08:09 



 
Profiel   

Haha dat bord van een schaap. :') _O-

Die heb ik nodig voor mijn paard, met een cassettebandje van een schaap die bleert.
Dat is echt zijn kryptoniet :wow:

Mooie plek sta je!
En erg verdrietig van je vriendin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 09:17 



 
Profiel   

Mooi verhaal, wat een veranderingen voor jullie, superfijne plek gevonden, ziet er fantastisch uit, bofkont die gibs :9 .

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 13:17 



 
Profiel   

Wat ziet het er daar geweldig uit…super plekje….

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 13:21 



 
Profiel   

Ryder schreef
Hee, die ken ik nog van de paintshows. Gibbs toch? Wat een heerlijke plek hebben jullie daar, geniet ervan!

Dat kan kloppen. Weet zo snel niet wie jij dan bent hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 13:52 



 
Profiel   

Wat een bewogen jaar was het, achteraf gezien, en wat is Gibbs uiteindelijk met z'n neus in de boter gevallen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 14:09 



 
Profiel   

Wat een fijne plek zo met z’n allen bij elkaar en wat een leuk paard heb je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 14:10 



 
Profiel   

Wat een mooie PP!
Jullie zijn zo te zien naar een topplek verhuisd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 14:19 



 
Profiel   

www wouw waar is dit?? ik kan zo jaloers kijken soms naar die pp en stallingen aan de andere kant van NL ik zou er bijna om verhuizen.. Hier in kop van noord Holland echt schaarste qua paardenplek of stallen met veel binnen.. zo n gemiste kans..

heel veel geluk op je nieuwe stek het ziet er echt prachtig uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 14:21 



 
Profiel   

Het is natuurlijk ook niet overal mogelijk een fijne, goed begaanbare PP te realiseren.
Deze ziet er fantastisch uit. Beetje heuvelachtig en nette, schone zandpaden.

Als ik dat bijv hier zou doen word het met de tijd een blubber bende omdat de grond te nat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 14:23 



 
Profiel   

Popstra schreef
Het is natuurlijk ook niet overal mogelijk een fijne, goed begaanbare PP te realiseren.
Deze ziet er fantastisch uit. Beetje heuvelachtig en nette, schone zandpaden.

Als ik dat bijv hier zou doen word het met de tijd een blubber bende omdat de grond te nat is.


klopt hier ook of je moet goed draineren en verhogen en dat zijn megakosten... daarom kan ik ook jaloers kijken maar tegelijk ook wel bedenken.. ik sta aan de zee heb daarom weer geen last van dazen en zomerexceem paardjes.. ach overal is wel wat.. maar eerlijk is eerlijk.. de ruimte hier in de omgeving is echt schaars.. meer paard dan land zeg maar

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 14:28 



 
Profiel   

Zo te horen was het een jaar met ups en downs, maar wat heeft Gibbs een heerlijke plek nu!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 22:50 



 
Profiel   

Volgens mij is dit Limburg? Ik was onlangs toevallig daar om van iemand een zadel te kopen.
Deze pp ziet er echt fenomenaal uit.... zeer tevreden paarden, echt top. Kan niet anders zeggen.

Ik kreeg overigens niet het idee dat ze daar echt op hoge grond zitten, dus ze hebben dit toch wel slim aangepakt.
Je moet het treffen dat een eigenaar een passie heeft voor zoiets en dit wil creëren.

Zijn toch best veel mensen die pensioenstalling aanbieden maar verder niet zo gepassioneerd zijn over paarden. Daar zijn dan best mogelijkheden, maar staan de paarden toch binnen, worden een uurtje op zandpostzegel geparkeerd met wat geluk, en dan weer snel naar binnen..... Hopelijk raken mensen een beetje geïnspireerd door dit soort mogelijkheden. Ook beter voor je sportpaard, loopt de training er mooi uit en houdt altijd veel meer basisbespiering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 09:48 



 
Profiel   

Wat een droom!
En geen modder, dat is helemaal een half wonder :D (wij zitten opgescheept met klei, dat geeft heel andere beelden ;( )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 09:55 



 
Profiel   

Ik raak ook geïnspireerd maar dit is zoals ik al eerder melde in veel gevallen niet te realiseren in dit land. Denk dat als je dit überhaupt voor elkaar krijgt ( dan heb je ook eerst vergunningen nodig om de hoogte in te gaan en af te mogen graven als je gewoon vlak land hebt) het op klei of andere natte gronden te mogen aan leggen je niet wil weten wat dit financieel gaat kosten!? Want dat is veel.
Dan ga je een hele dure stalling krijgen.

Maar ontopic, echt fijn TS dat je deze toffe plek gevonden hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 09:58 



 
Profiel   

Het is inderdaad professioneel aangelegd. En ik voel me dan ook gezegend dat mijn paard hier mag wonen. Dit is wat ik al die jaren al zocht voor mijn paard. Daar heb ik die extra kilometers met mijn auto graag voor over. Paard is super relaxt en heeft er nog nooit zo goed uitgezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 11:56 



 
Profiel   

Dat lijkt me een prachtige plek!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 13:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen