Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gentleman, pech of geluk? Ons jaar gaat niet meer stuk!,

 
Profiel   

Het jaar is al bijna weer voorbij, maar toch nog snel een terugblik topic van mijn kanjer.

Het jaar 2021 kon niet echt slechter beginnen dan met een moeder die in paniek belt "Gentle zet geen gewicht op zijn voet en wil continue liggen".
Zo snel als het ging vanuit mijn werk naar stal gereden waar de dierenarts en hoefsmid al aanwezig waren.

Meneer had een flinke hoefzweer die helaas nog niet volledig uitgesneden kon worden. Een paar dagen met een nat ingepakt voetje en vooral lekker nat houden. Aldus de smid.

[ img ]

Gentleman had hier toch wel zijn eigen idee over wat resulteerde in meerdere kapotte halstertouwen en behoorlijk wat beurse plekken.
Maar gelukkig niks dat niet met rust kon herstellen.

Februari werden we verrast met een flink pak sneeuw. En ondanks een accommodatie met binnenbaan werd het rijden even op hold gezet. Voor mijn werk kon ik geen blessures permitteren dus zolang de frisheid er niet even uit kon aan de longe, bleef ik er liever naast.

Nadat de sneeuw eindelijk weer weg was kon het rijden weer opgepakt gaan worden. Met onze nieuwe hobby naast de dressuur gingen we ook regelmatig met balkjes en wat lage sprongen aan de gang.

Helaas moest de training toch weer tijdelijk stil gelegd worden omdat Gentleman een ongelukje had met de longeerkraal. Foto even in spoiler, maar Gentleman was met zijn buiten achterbeen over de afrastering van de longeerkraal gegaan en daarbij zich geschampt.
Spoiler:
[ img ]


Gelukkig blijkt Gentleman snel te herstellen en konden we in april toch ook weer lekker op buitenrit in Drunen. Moeder lekker te paard en ik op de mountainbike mee om zo het bos te verkennen.

[ img ]

En met het voorjaar trof ik hem ook regelmatig lekker zo aan in de paddock. Lekker dutten in het zonnetje en zich vooral niet druk maken om het feit dat hij de paddock uit moest voor de volgende.

[ img ]

Ondertussen bleven we lekker een beetje klooien met balkjes en kleine hindernissen. Er zou op de vereniging waar ik lid ben een oefenspringen georganiseerd worden en het leek mij leuk om mee te doen.






[SPR-ITP] Voor het eerst oefenspringen met Gentleman


Nee de hoogte was niet om over naar huis te schrijven. Maar we deden het wel gewoon even als "broekies".

En na 1x bleef een 2de keer ook niet uit. Helaas wel een domme val. maar eens moest de eerste keer zijn.
[SPR-ITP] Oefenspringen met Gentleman, rij je met ons mee?


Thuis helaas wel een paar keer gevallen en vond ik oxers ineens doodeng :\ . Daardoor toch wat meer onzeker geworden en heeft mijn stalgenootje hem een paar keer gereden met springen. Toch over laten halen om nog een keer oefenspringen mee te doen voor 2 rondjes. Toch heel braaf ons ding kunnen doen ondanks dat er nog genoeg ruimte is voor verbetering.


[SPR-ITP] 3x op rij, vlieg mee met go-pro oefenspringen met Gentleman!


Ondertussen stonden er ook mijn vaste dressuurwedstrijden op de planning. Lekker ouderwets op gras starten op de nootdorpse dagen.

[ img ]

[ img ]

En als kers op de taart nog mee mogen rijden met de herfstmeeting. Helaas mochten we niet door als team, maar heb ik wel mooi mijn 10de winstpunt gereden in de B. *\o/*

[ img ]

[ img ]

Helaas heb ik hierna corona opgelopen, gelukkig met als enige symptomen een neusverkoudheid en daarna hoesten maar toch wel een aanslag op mijn conditie. Het heeft ruim een maand geduurd voordat ik een half uur op mijn paard kon zitten zonder hoesten. Gelukkig hebben mijn lieve stalgenootjes erg goed voor Gentleman gezorgd en kwam hij niks te kort.


En het jaar sluiten we af met een prachtige kerstfoto!
[ img ]

[ img ]

Wat volgend jaar ons gaat brengen zien we wel. Ik hoop in ieder geval dat na de lockdowns ik weer eens op wedstrijd kan.
En met het zicht op de nieuwe lagere klassen in het springen hoop ik dat mijn stiekeme droom om ooit een keer een echt parcours te rijden iets dichterbij komt. :o

Voorlopig genieten we nog genoeg!
Groetjes van ons.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 23:09 



 
Profiel   

Wat een prachtig paard heb je! Jullie zijn lekker bezig samen, hopelijk kun je dat snel weer oppakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 09:01 



 
Profiel   

Prachtig paard, vooral de kerstfoto's <3
En wat een grappig "jasje" heb je, ik moest een paar keer kijken :D Ik wist niet dat zoiets bestond

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 11:10 



 
Profiel   

dankjewel!

Het jasje is het volgende jasje: https://www.ej.nl/ruiter/wedstrijd/weds ... xIQAvD_BwE
Gilet model zonder mouwen. Zeker met hogere temperaturen erg fijn! Ik heb hem ook al een paar keer gedragen met een ouderwetse witte blouse eronder. Echt met korte mouwen is een no-go voor mij in verband met heel snel verbranden.

[ img ]

Ik vind het toch wat meer charme hebben dan in zomertenue starten zonder jasje. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 12:40 



 
Profiel   

Prachtig paard en leuke foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 16:32 



 
Profiel   

Wat een leuk paard! Lijkt mij ene fijn dier om te rijden. Ben ook benieuwd waar je hoofdstel waar van is, ziet er heel fijn uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 08:10 



 
Profiel   

https://www.torsybridles.com/
Hier is mijn hoofdstel van. Super fijn hoofdstel wat ook in stang en trens te verkrijgen is. Goede service met passen en veel mogelijkheden.
Op wedstrijd krijg ik altijd veel vragen, zeker door de neusriemcontrole waar we altijd met vlag en wimpel doorheen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 09:34 



 
Profiel   

Prachtige kerstfoto's!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 12:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen