Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

2021, het jaar van uitbreidingen

 
Profiel   

Hey :wave:

Wat leuk dat jullie ons jaar ook willen bewonderen.

We begonnen 2021 in ons vers verbouwde huis, mijn partner heeft in de zomer van 2020 na heel erg lang dromen (en strijden) zijn ouderlijk huis over kunnen nemen.
Na 3,5 maand van volle verbouwingen, zijn wij op kerstavond in een kaal huis met enkel een bed, nachtlampje en een kerstboom in ons huis getrokken, de rest kwam eerste kerstdag het huis binnen haha.
Wij zijn het jaar begonnen met 4 paarden, onze Shoeby, Zayira, Garola en onze pony.
Voor de mensen die onze (toenmalige) kudde nog niet kende:

[ img ]

Dit zijn wij, met onze kudde.

We begonnen ons jaar redelijk rustig...hadden nog genoeg te doen uiteraard in en om het huis...maar onze paarden hadden een stal, paddock met overkapping en een rijbaan...dus die konden gelukkig vooruit.

In mei kreeg ik na 3 pogingen eindelijk het goede nieuws dat onze Garola officieel drachtig is van de onwijs knappe Spielberg
[ img ]
In April 2022 verwachten wij een kleine bruine superster die nu enorm geliefd is en waar bokker Ketly (voormalig eigenaar van Garola) heel erg naar uitkijkt en nu al zo verliefd op is. Bokker Ketly gaat namelijk de nieuwe eigenaar worden van deze superster *\%/*  <3

We hebben in juni onze eerste uitbreiding gekregen.
Mijn allerliefste Zayira was namelijk drachtig van de fantastische Lord Diamond
[ img ]

Uit deze mooie combinatie is mijn droomveulen gekomen.
Royal Highness KB is op 7 juni dan eindelijk geboren

[ img ]

[ img ]

Ondertussen dat ik heerlijk genoot van het nieuwe leven, hebben we voor onze pony een vriendinnetje erbij gevonden omdat ze overduidelijk liet merken zich niet zo goed te kunnen aarden tussen de grote paarden...zodoende kregen wij onze Betty erbij in juni
[ img ]

Zij werd al heel snel dikke maatjes met pony en waren al vrij snel onafscheidelijk van elkaar.

Vervolgens, verwachte wij in juli ook nog uitbreiding aangezien wij naast Zayira, ook onze Shoeby in 2020 hebben laten dekken door de few spot hengst Meander vd heimeriete (homozygoot voor appaloosa kenmerken)
[ img ]
Op 14 Juli zag onze My Lord Spotlight MK het levenslicht...en appaloosa kenmerken heeft hij gekregen hoor...
[ img ]

Met bovenstaande foto is onze Spotty ook nog eens zilveren bokt hengstveulen van 2021 geworden <3

Het is de rest van de zomer wat rustiger geweest qua paardenbestand...we gingen van 4 paarden naar 7 in 1 zomer tijd...

Nou maar een sprong wat verder in de tijd, eind september/begin oktober zag ik een advertentie voorbij komen op fb...de merrie in de advertentie sprak me heel erg aan en ik heb contact gezocht met de (belgische) eigenaren, nou is het zo dat am_horses@bokt de voorgaande eigenaren van deze bloedmooie merrie is geweest, ik reageerde ook op het feit dat zij deze advertentie deelde op fb en ik zodoende contact opnam met Annet en daarnaast dus met de eigenaar.
Het contact met Annet is erg leuk vanaf het begin af aan, en zodoende heeft zij mij dan ook een klein handje geholpen om deze bloedmooie merrie aan onze kudde toe te kunnen voegen.
Echter zaten er wel concequenties aan verbonden om nog een fokmerrie toe te mogen voegen...dat was dat mijn partner vond dat we meer dan genoeg paarden hadden en aangezien hij onze pony en betty gewoon "kudde-opvulling" vond, hebben we besloten om voor de pony's een mooi huisje te gaan zoeken waar ze samen konden blijven en dit is gelukt! Er is een meisje heel erg gelukkig geworden met onze pony's en een mooier huisje kon ik echt niet voor ze wensen.
Zodoende kwam er een plaatsje vrij in onze kudde en hebben wij onze Edi uit belgie laten komen...ik heb haar gekocht zonder te zien...puur van de foto en van Annet haar verhalen.
Bloedmooi vind ik Edi zeker, maar ze was naast bloedjemooi, ook bloedjemager en daar schrok ik (en annet) toch wel van...of ik spijt heb van Edi? Absoluut niet, ze is onwijs lief, maar heeft wel het e.e.a. meegemaakt wat haar toch wel een beetje getekend heeft. Ze is overigens onwijs lief en een goudeerlijk dier.
[ img ]
Na heel wat onbeperkt ruwvoer, slobber, supplementen etc, begint Edi eindelijk wat op te knappen.

Garola wordt ondertussen een echte big mommy:
[ img ]


Nu onze beide pony's weg waren, gingen we van 4 naar 7 paarden, terug naar 5 en weer naar 6 paarden...okee, het was nu echt gebeurd voor het jaar...no more horses are coming in this year...

Jaaaaaa.....mooi niet dus _O-
Mijn allereerste paardenliefde leerde ik in april 2006 kennen, zij heet Apache en was een toen 7 jarige bonte merrie van een ongekeurde hengst van samber x rossini en haar moeder is een new forest D pony merrie.

[ img ]

Apache werd in 2008 te koop aangeboden waarnaar wij een bod gedaan hebben welke niet geaccepteerd werd...niet veel later is Apache op transport naar Zweden gegaan waar zij tot dit jaar november gewoond heeft op een westernranch waar zij ruitervakanties gedaan heeft.
Apache was al ruim een jaar kreupel en helaas heeft ook deze ranch wat problemen ondervonden aan de gevolgen van corona, zodoende kreeg ik in oktober telefoon van de eigenaar van de ranch...wij hebben altijd contact gehad, en ik heb in die 13 jaar wel 13 x gevraagd of ik haar mocht overnemen maar altijd nee gehoord...tot deze oktober...Apache is inmiddels 22 jaar, liep kreupel en in september zijn mijn vriend en ik in Zweden op vakantie geweest waar ik ook Apache bezocht heb...

[ img ]

nu werd ik gebelt met de vraag hoe serieus ik was dat Apache bij mij op pensioen mocht komen....uuuuh...nou...als het ons gegunt wordt...sta ik vanavond nog in Zweden om haar op te halen...
Nou, dit was natuurlijk niet nodig Apache kon ook met de vrachtwagen maar nederland toe gebracht worden.
Hoewel Apache al 22 jaar is, jeeft ze een enorm sterk, gevoelig, sensibel maar geweldig karakter <3
Bijna gebeurde het dat ze helemaal niet naar nederland zou komen omdat ze zich zeer moeilijk liet laden, met 2 verschillende vrachtwagens, 2 verschillende chauffeurs en op 2 verschillende dagen, werd het in november eindelijk waar...mijn allerliefste Apache stond OP de vrachtwagen en was eindelijk onderweg naar mij, naar ons, ons forever home <3

[ img ]

Na 13 jaar wachten, hopen en dromen, werd het werkelijkheid...mijn allereerste paardenliefde staat dan eindelijk terug waar ze eigenlijk hoort, bij mij.

Onze Nessie is inmiddels vertrokken naar de kleuterschool bij mijn schoonzus waar ze het enorm naar haar zin heeft met de charmante friese mannen en vrouwen in haar groepje.
Onze spotty heeft een beetje minder geluk het einde van het jaar, hij kreeg onverwachts een abces op zijn hak en hij logeert momenteel op de kliniek in wolvega om weer snel beter te worden, Spotty gaat namelijk verhuizen rond 10 januari en hij gaat Emigreren naar Italie, wij hopen dus dat Spotty tegen die tijd beter is, anders schuiven we zijn transport gewoon wat op haha.

En met dit laatste stukje, kan ik eerlijk zeggen, dat ondanks mijn slechte gezondheid, ik op paardengebied een droomjaar heb gehad en ik mij niet gelukkiger kan wensen.

Jullie krijgen een enorme dikke nieuwjaarslebber van mijn allerliefste *\o/*
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 09:52 



 
Profiel   

Wauw wat een verhaal! Dat kun je wel een uitbereiding noemen ja ;p

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 10:46 



 
Profiel   

Wat een mooie groep paarden <3
Ik ben natuurlijk bevooroordeeld met Edi. Wat is ze al opgeknapt, heel blij dat ze bij jullie is terecht is gekomen.

Ik heb 2 hele gave merrie nakomelingen van Edi. [ img ]
Hier met Odilia, 2e op de nationale keuring

En Nigrante ondertussen ster.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 13:53 



 
Profiel   

Oh wat een leuk jaaroverzicht!
Super leuk dat Apache weer terug bij jou is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 13:59 



 
Profiel   

Wat een mooi jaaroverzicht <3 Ik kan niet wachten om ‘mijn’ veulentje te ontmoeten volgend jaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 14:49 



 
Profiel   

Wat een mooi overzicht! en zo top dat je Apache nog een mooi leven kan geven bij je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 21:55 



 
Profiel   

Ja!
Wij zijn zowiezo heel blij met onze kudde, maar Apache terug in mijn leven na zoveel jaar is toch wel het cadeautje van 2021 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 16:44 



 
Profiel   

Ik zag de foto van Apache bij uitgelicht staan en herkende haar gelijk! Ik heb in 2015 op de ranch stagegelopen waar ze toen stond :D Het blijft een prachtige dame <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 18:13 



 
Profiel   

Stuk voor stuk prachtige paarden!

Wat zal joun vriend ook blij zijn, denkt yes 2 minder, komen er net zo hard er weer 2 bij :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 19:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen