Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

2021: Een jaar vol met onverwachte verrassingen

 
Profiel   

2021 is bijna voorbij, dus het is weer tijd voor het traditionele jaaroverzicht!

Normaal open ik het jaaroverzicht met de dromen of doelen van het voorgaande jaar. Helaas eindigde 2020 op zo'n negatieve noot, dat ik vorig jaar geen jaaroverzicht heb gemaakt. En op 12 januari 2021 spatte mijn droom uiteen en sliepen we mijn lieve rode vriend Dex in na teveel medische complicaties.

[ img ]

[EJL-ITP] 2019: Een jaar vol met click 'n treats
[EJL-ITP] 2018: Onze zoektocht naar enthousiasme
[EJL-ITP] 2017: Ons jaar van eerste keren


winter
Zonder Dex, heb ik een groot deel v/d winter zonder paarden doorgebracht. Ondanks het verlies, begon ik toch weer rond te kijken voor een nieuw paard. Het voelde alsof ik in een zwart gat viel zonder mijn dagelijkse paarden-tijd.

En via via kwam ik uit bij een mooie Spaanse merrie, 12 jaar oud én drachtig.. Ze viel eigenlijk buiten veel van mij criteria, maar toch zijn we gaan kijken. Ze was bescheiden, een tikkeltje afstandelijk maar ontzettend lief. Floor leek totaal niet op Dex én dat vond ik ontzettend fijn. Zo was ze niet te vergelijken en konden ze in mijn hoofd naast elkaar 'bestaan'.

En ondanks haar dracht - iets wat ik heel spannend vond - stond ze een paar weken later op stal:
[ img ]

Ik vond haar zo mooi en trots:
[ img ]

lente
Omdat onze stal in opbouw in eerste instantie niet genoeg ruimte bood voor 3 paarden, stond Floor tijdelijk bij de buren. Maar nadat de ergste vorst uit de grond was getrokken, konden we eindelijk alles omploegen, palen slaan & de track uitbreiden. We waren allemaal wat zenuwachtig voor het samen zetten - ik voornamelijk uit angst voor trappen richting Floor haar drachtige buik - maar dat ging zonder slag of stoot. Het leek alsof de kudde nooit anders had gestaan.

En het genieten begon nu echt. Ik begon met de basis van clickertraining met Floortje. Al snel werd ze een stuk aanhankelijker en kwam ze me hinnikend begroeten. Door middel van clickertraining begonnen we ook alvast met wat zwangerschapsgymnastiek om Floortje fit te houden:

[ img ]

[ img ]

Mooi meisje:
[ img ]

Maar er was geen houden aan en in mei zag Floor eruit alsof ze op knappen stond. Ze was 25 mei uitgerekend, deze foto was 2 weken voor die datum:

[ img ]

Maar alle slapeloze nachten door de birth alarm waren al snel vergeven toen ze een mooi hengstveulen ter wereld bracht:

[ img ]

[ img ]

Zomer

Floor bleek een echte 'oermoeder' en lette op elke pas van veulen Oliver. Ze hebben 2 weken apart van de kudde gestaan, want zodra een ander paard naar Oliver keek werd ze woest. Maar na die 2 weken ontspande ze meer, mocht Oliver steeds meer zelf rondrennen en uiteindelijk ook met kuddegenoten staan. De band tussen die twee was zo mooi om te zien:

[ img ]

Oliver ontpopte zich al snel als stoer hengstenveulen die over de paddock paradise heen scheurde, met kuddegenoten speelde of bij zijn moeder hing. In deze maanden heb ik niet zoveel met Floortje gedaan. Lekker wat geknuffeld, maar haar vooral laten genieten met haar zoon:

[ img ]

[ img ]

Met Oliver trainde ik spelenderwijs het veulen ABC. Hij genoot optimaal van kriebels, ideaal om hem mee te belonen. Zo begonnen we met halstertraining, het geven van voetjes en meelopen. Hier de eerste halstertraining met Ollie:



Video: het behandelen van wondjes met clickertraining

Najaar

Oliver groeide al snel op tot een heel stoer veulen. Floor daarentegen had het steeds zwaarder met haar drukke en grote veulen. Ze viel steeds meer af, tot je haar ribben kon tellen, ondanks het bijvoeren, gras & onbeperkt ruwvoer.

[ img ]

In november is Oliver daarom naar zijn nieuwe eigenaresse vertrokken waar hij nu heerlijk met vriendjes op een paddock paradise achtige stalling staat. Een van de laatste foto's van moeder en kind:

[ img ]

op naar 2022
Ondertussen is Floor gelukkig alweer flink aangekomen en zie je haar ribben steeds minder. Helaas is mijn limiet van 15 foto's op :'). We zijn ondertussen weer lekker aan het (clicker)trainen, wandelen en overwinteren. Voor volgend jaar hoop ik vooral te genieten van onze paddock paradise, een keertje met Floor naar het bos te gaan en misschien een buitenritje. Maar we doen alles lekker op Floor haar tempo <3.

Bedankt voor het lezen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 12:32 



 
Profiel   

Wauw wat een prachtige foto's en leuk veulen! Gelukkig eindigt dit jaar beter voor je <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 12:34 



 
Profiel   

Wat zijn ze knap!!
Heel veel geluk met Floor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 13:14 



 
Profiel   

Wauw wat een mooi verhaal. Klinkt heel erg vriendelijk en liefdevol :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 13:23 



 
Profiel   

halterscoll schreef
Wauw wat een prachtige foto's en leuk veulen! Gelukkig eindigt dit jaar beter voor je <3
bedankt voor de lieve reactie! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 21:04 



 
Profiel   

Wat een geluk dat je zo'n leuk meisje hebt <3 en zo bijzonder dat je dan ook meteen een veulen met haar hebt gekregen.
Lekker genieten samen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 21:33 



 
Profiel   

Wat een knapperd en het veulen wauw.. love die kleurtjes <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 21:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen