Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Het zesde jaar met Horonae!

 
Profiel   

[RIJ-ITP] Het eerste jaar met Horonae!
[RIJ-ITP] Het tweede jaar met Horonae!
[RIJ-ITP] Het derde jaar met Horonae!
[ITP] Het vierde jaar met Horonae!
[ITP] Het vijfde jaar met Horonae!

“Optimism – the doctrine or belief that everything is beautiful, including what is ugly.” ~ Ambrose Bierce


Januari 2021
We eindigden vorig jaar met het vinden van een nieuwe instructeur, en dit jaar gingen we vol aan de bak om de basis te verbeteren en verder te sleutelen aan onze oefeningen!
[ img ]

Februari 2021
Niet veel interessants te melden, we oefenen lekker door. :)
[ img ]

Maart 2021
In maart was het tijd om weer eens een online proefje te rijden, nu in het Z1. We hebben lang nodig gehad voor we het Z1 onder de knie hadden, maar eindelijk waren we zo ver!
[ img ]

April 2021
Gingen we voor het eerst weer op pad voor een dressuurwedstrijdje. Ze was lekker kijkerig, zo weer op ander terrein, maar het was een leerzame ervaring!
[ img ]

Mei 2021
Het weer werd weer een beetje beter en warmer, dus we konden weer (veilig) gaan crossen. *\o/*
[ img ]

Juni 2021
En naast lekker rijden en chillen, doen we ook weleens wat anders. Zoals een fietstochtje, Roné gewoon lekker aan de hand mee. Super braaf dier is het!
[ img ]

Juli 2021
We gaan weer lekker op wedstrijd, en krijgen daar deze leuke foto's van!
[ img ]
[ img ]

Augustus 2021
Hoewel we qua springwedstrijden niet veel hebben gedaan dit jaar, hebben we in augustus wel de wedstrijd op stal even meegepakt, dat was weer genieten!
[ img ]

September 2021
En de maand erop, gaan we gewoon lekker crossen! Hoezo veelzijdig? :D
[ img ]

Oktober 2021
We krijgen de smaak te pakken op wedstrijd, en de rode lintjes veranderen steeds vaker in oranje lintjes! Ik zeg het niet graag, maar toch wel gek op die gekke knol van mij, ze doet het toch maar stoer tussen de andere, stiekem misschien iets luxere dressuurpaarden. (Tegen Roné zeg ik natuurlijk alleen dat zij de allerknapste is, ze heeft een teer zieltje ;) )
[ img ]
[ img ]

November 2021
In november gebeurde er ineens iets vreemds, in hele korte tijd leek Roné het bit niet meer te willen accepteren. Uiteraard meteen na laten kijken en de tandarts laten komen. Gebit was goed in orde, er leek alleen een soort 'kneuzing' (meer een gevoelige plek) onder het tandvlees van de kiezen te zitten. Niet echt duidelijk hoe of waarom, maar we gingen lekker een paar weken zonder bit rijden zodat het ruim de tijd had om te helen.

Onze buitenrit met de bokkers ging dus lekker bitloos :D
[ img ]

December 2021
Begin van de maand nog lekker bitloos doorgereden, en recentelijk er voor het eerst weer een bit in gehangen. Helaas nog steeds hetzelfde probleem, ze was gewoon niet op haar gemak. Maar die weken bitloos rijden hebben ook weer bewezen dat ze druk op haar neus ook erg irritant vind, en ondertussen stond ze nog net niet te trappelen om aan het werk te gaan. Lastig lastig.

Op advies van mijn instructeur een keertje met een simpel rubberen bitje geprobeerd.

En ineens was het probleem opgelost. :')

Dus nu rijden we al weer 2 weken lang super lekker rond, paard weer helemaal happy met haar rubberen bitje en de aanleuning en mond is weer mooi rustig.

Raar paard ben je toch Roné. Maar goed, ik hou toch wel van je. :o
[ img ]


En dat was het alweer voor dit jaar! Helaas weer in lockdown dus helaas geen wedstrijden, maar we staan te trappelen om Z2 te gaan starten zodra het weer kan. Doel voor volgend jaar is om weer lekker te springen en te crossen, en hopelijk mijn eerste punten in het ZZL te rijden!

En volgens traditie, ook een video overzicht van het afgelopen jaar. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 02:52 



 

Tof overzicht! Ik heb jullie eerste topic ook even bekeken, wat een verschil met toen! Knap werk. Hopelijk kunnen jullie volgend jaar weer veel meters maken op ander terrein!

Ik vind het een gaaf paard! Heeft ze vitiligo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 03:14 



 
Profiel   

Knappe Roné. Echt leuk om jullie eerste topics ook even terug te kijken. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 10:00 



 
Profiel   

Ik vind jouw paard echt een enorm aansprekend dier! Daar staat gewoon 1bonkpaard.

Tof hoe veelzijdig jullie zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 11:11 



 
Profiel   

Ik volg jullie stiekem al op instagram maar ik blijf Roné een geweldig paard vinden, zo leuk om de overzichtjes van afgelopen jaren terug te kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 11:13 



 
Profiel   

@culaccino, ja! Dat is dit jaar op komen zetten, was wel weer een verassing haha.

@absque_dubio, hihi, dankjewel!!

@Rocamor, dankje! Het is echt een grote dame ja, maar ook met een groot hart. <3

@_mars, lief! Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 12:59 



 
Profiel   

Jullie zijn echt een fantastische combinatie! Op naar een goed nieuwjaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 14:03 



 
Profiel   

Wat een knap paard zeg! En mooi verschil zo door de jaren heen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 14:28 



 
Profiel   

Leuk zeg dat je dit al elk jaar doet sinds je haar hebt! Op naar een net zo'n mooi 2022!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 16:50 



 
Profiel   

Wat een stoer dier zeg! Stoere cross bok! :j :))
Het is niet de mooiste om te zien maar ze heeft wel uitstraling. En wat leuk dat ze zo veelzijdig is.

Zijn ze erachter gekomen waarom ze het bit niet meer fijn vond? En waarom rubber wel lukt? Zit er niet een onderhuidse ontsteking in de mond ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 14:26 



 
Profiel   

Knappe rone! Op naar een spetterend 2022!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 17:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen