Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

2021 met Nayeli

 
Profiel   

2021 was voornamelijk een pech jaar voor Nayeli (en automatisch voor mij) helaas. De foto's staan niet op volgorde ;)

We hebben wel fijne wandelingetjes gemaakt.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Haar headshaking was op een gegeven moment zo erg dat ze zelfs door de medicijnen heen schudde. Ik was radeloos ;( Gelukkig stond er al een (bioresonatie)scan gepland met een vriendin van me die een opleiding tot paarden therapeut aan het doen is.
Uit deze scan kwam (in het kort) dat haar hele immuunsysteem overbelast was. Er kwam zo veel naar voren, dat het moeilijk was om te zien wat de (hoofd)oorzaak was. Het advies was om te stoppen met alle krachtvoer/supplementen/medicijnen. En dan na circa drie weken een reinigingskuurtje te doen. Ik heb dit advies opgevolgd, want wat had ik te verliezen ... Krachtvoer/supplementen direct gestopt, medicijnen langzaam afgebouwd. En warempel, na een week begon ik al verschil te merken. Langzaam maar zeker werd ze weer zichzelf. Na ongeveer een maand (of waren het er twee?) nog eens een scan laten doen. En er was niets meer te zien *\o/* Uiteraard had ik dit zelf ook al aan haar gemerkt, maar de bevestiging was heel fijn! Ik kreeg groen licht om weer te beginnen met rijden :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Maar madam dacht er anders over ;(
Een week na het goede nieuws, is ze uitgebroken naar een andere wei en heeft daar van een ander paard een hele nare trap gehad. Gevolg, linkerachterbeen open tot op de pees :(:) De pees net niet geraakt gelukkig. Over geluk bij een ongeluk gesproken O:)

Even opletten, niet voor gevoelige mensen (foto van de onbehandelde wond)
Spoiler:
[ img ]


Het revalidatie proces was pittig voor haar. 4 weken boxrust, maximaal 10 minuutjes stappen per dag. Het verband mocht absoluut niet nat worden. Ze heeft heel wat rondjes gedraaid in de stal :+

Maar het is goed gekomen! Het been is nog wat dik (voornamelijk bij het litteken), maar dit is waarschijnlijk ook blijvend. Ze lijkt er geen last van te hebben en beweegt soepel.
Headshaken doet ze nog af en toe, met variabele omstandigheden. Ik heb me er bij neer gelegd dat ze dit altijd (minimaal) zal blijven doen.

Langzaam zijn we nu weer aan het opbouwen. Voornamelijk grondwerk (Showmanship, In Hand Trail, dubbele longe) en 1ste kerstdag heb ik er voor het eerst sinds twee jaar (!) weer eens op gezeten :D Wat een fantastisch gevoel! En ze was zo braaf, alsof de laatste keer de week er voor was

[ img ]

Maar we doen rustig aan en de meeste tijd staat ze lekker zo met haar vriendjes op de wei <3

[ img ]

Benieuwd wat 2022 ons gaat brengen ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 17:26 



 

Ah, zo te lezen doe je het zo goed met je paard en wat spreek je liefdevol over haar. <3 mooi om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 00:40 



 
Profiel   

Pff wat een pech. Hopelijk hebben jullie meer geluk in 2022!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 09:14 



 
Profiel   

Wat leuk, in uitgelicht vandaag :D

Evamarie schreef
Ah, zo te lezen doe je het zo goed met je paard en wat spreek je liefdevol over haar. <3 mooi om te zien.


Dankjewel :o

halterscoll schreef
Pff wat een pech. Hopelijk hebben jullie meer geluk in 2022!


Ja dat hoop ik ook O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 11:10 



 
Profiel   

Ik hoop dat 2022 jullie veel meer geluk mag brengen dan afgelopen jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 11:14 



 
Profiel   

Zag de foto op uitgelicht, toen dacht ik dat je mijne had gestolen. :D
Maar op de andere foto's lijken ze minder op elkaar.
Gelukkig kun je weer een beetje bezig en gaat het goed!
Mooi paard en gave set!
Ik zag toevallig een paars hoofdstel op endurancemarkt op fb aangeboden, die zou daar wel mooi bijpassen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 17:35 



 
Profiel   

Wouw mooi paard heb je daar! Klinkt als een behoorlijk heftig jaar. Hopelijk is 2022 beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 12:51 



 
Profiel   

The_Cat schreef
Ik hoop dat 2022 jullie veel meer geluk mag brengen dan afgelopen jaar!


Dankjewel, dat hoop ik ook :)

MirandaMalik schreef
Zag de foto op uitgelicht, toen dacht ik dat je mijne had gestolen. :D
Maar op de andere foto's lijken ze minder op elkaar.
Gelukkig kun je weer een beetje bezig en gaat het goed!
Mooi paard en gave set!
Ik zag toevallig een paars hoofdstel op endurancemarkt op fb aangeboden, die zou daar wel mooi bijpassen! :D


Haha := Kan me voorstellen dat je dan zoiets hebt van huh? >;) _O-
Ik ben ook blij dat we weer (meer) bezig kunnen zijn.
Paars is mijn favoriete kleur <3 Maar ik heb ook zo'n zelfde setje in het rood en ik moet zeggen dat die nog beter bij haar past :D Ondanks dat ik western ruiter ben, houd ik wel van matchende setjes O:)


LyonaHorse schreef
Wouw mooi paard heb je daar! Klinkt als een behoorlijk heftig jaar. Hopelijk is 2022 beter!


Dankjewel :o Ja het was heftig. Maar gelukkig voelt en gaat het nu al een stuk beter. Op naar leuke avonturen in 2022! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 00:17 



 
Profiel   

Rood, getsie! :D
Ik heb lichtblauw en lichtroze voor mijn stoere ruin. _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 23:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen