Adventskalenders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:27

Bijnaaaaa! *\o/*

Ik heb de Pokémon kalender, Pickwick, Yankee candle en Milka. :D

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 13:12

Ik heb de kalender van nespresso gekocht. Verder zijn er een paar chocoladekalenders voor de kinderen. De mac-kalender toch maar laten schieten

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:30

Ik heb vandaag de advent kalender uitgewisseld met m'n beste vriendin.
Heb mijn cadeautjes in 2 van m'n boeken karretjes bovenin gelegd en 2 pakketjes ervoor gezet, omdat ik die niet goed kwijt kwam. Aangezien een deel van de advent gevuld is met boeken, is dit wel een prima plekje ervoor :j Wij hebben geen 24 dagen advent dit jaar - vorig jaar wel - en starten op 12 december. Ze krijgt van mij dan ook 25dec nog een laatste cadeautje als extraatje.

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft op veel cadeautjes allemaal stickertjes geplakt met lieve en grappige berichtjes, echt zo lief <3

--

En dit heb ik uiteindelijk allemaal voor haar ingepakt :

1. Book pouch blauw met bloemetjes + nougat
2. herbruikbare/opvouwbare tas met shopaholic quote (past goed bij d'r haha) + glaasje in industriële houder voor plantje in te hangen
3. Boek ‘the Roommate’ + chocolade spekken
4. Bodycream loveli + luxe jam
5. Bloemen/Kruiden droogklem + cadeaubon my unique style
6. Deurstopper velvet met kwastje
7. Boek ‘Cliffrock castle 1’ + nougat
8. Handwarmers + Haarband + doosje met chocolaatjes
9. Sieraden doosje guts & gusto (dit is zo eentje voor mee te nemen op reisje, hand formaat met rits enz, echt super handig) + ketting G&G
10. Boek ‘Roomies’ + kerst bal met droogbloemen
11. Schoudertasje uqqies + extra strap om af te wisselen
12. Parfum Katy Perry + verse thee (Haarlemse Christmas tea van the Art of tea)
13. Sieradendoosje velvet groen met goud + choco lepels
14. Roségouden armband violet hamden

--

Momenteel druk bezig met het inpakken van de cadeautjes voor m'n zoontjes kalender en dan morgen alles afmaken met de zakjes ophangen ook e.d.

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:42

cursebreaker schreef:
Ik heb vandaag de advent kalender uitgewisseld met m'n beste vriendin.
Heb mijn cadeautjes in 2 van m'n boeken karretjes bovenin gelegd en 2 pakketjes ervoor gezet, omdat ik die niet goed kwijt kwam. Aangezien een deel van de advent gevuld is met boeken, is dit wel een prima plekje ervoor :j Wij hebben geen 24 dagen advent dit jaar - vorig jaar wel - en starten op 12 december. Ze krijgt van mij dan ook 25dec nog een laatste cadeautje als extraatje.

[ [url=m/AE3zij.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tvBaEn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze heeft op veel cadeautjes allemaal stickertjes geplakt met lieve en grappige berichtjes, echt zo lief <3

--

En dit heb ik uiteindelijk allemaal voor haar ingepakt :

1. Book pouch blauw met bloemetjes + nougat
2. herbruikbare/opvouwbare tas met shopaholic quote (past goed bij d'r haha) + glaasje in industriële houder voor plantje in te hangen
3. Boek ‘the Roommate’ + chocolade spekken
4. Bodycream loveli + luxe jam
5. Bloemen/Kruiden droogklem + cadeaubon my unique style
6. Deurstopper velvet met kwastje
7. Boek ‘Cliffrock castle 1’ + nougat
8. Handwarmers + Haarband + doosje met chocolaatjes
9. Sieraden doosje guts & gusto (dit is zo eentje voor mee te nemen op reisje, hand formaat met rits enz, echt super handig) + ketting G&G
10. Boek ‘Roomies’ + kerst bal met droogbloemen
11. Schoudertasje uqqies + extra strap om af te wisselen
12. Parfum Katy Perry + verse thee (Haarlemse Christmas tea van the Art of tea)
13. Sieradendoosje velvet groen met goud + choco lepels
14. Roségouden armband violet hamden

--

Momenteel druk bezig met het inpakken van de cadeautjes voor m'n zoontjes kalender en dan morgen alles afmaken met de zakjes ophangen ook e.d.




Wat was jullie budget? Ik wil dit volgend jaar ook gaan doen met een vriendin maar geen idee welk bedrag fijn is om mee te werken.

Anderen die dit gedaan hebben mogen ook graag reageren :D

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:49

Ik heb met m'n vriendin niet echt een concreet budget afgesproken. We zijn zo goed op elkaar ingespeeld dat we vooral altijd gewoon heel persoonlijk en passende cadeautjes kopen en dat het qua budget dan een beetje kijken is wat je zelf kunt doen. Maar we hebben altijd wel overeenkomende producten; boeken, beauty producten, paar sieraden, home deco - had ik vorig jaar dan ook allemaal van haar gekregen dat soort dingen - waardoor het kostenplaatje van beiden wel vergelijkbaar is.

En alles kun je zo gek maken als je wilt natuurlijk. Stainless steel sieraden zijn bv. ook superleuk ipv echt goud, zilver etc. Dus daarin kun je dan zelf wat spelen qua budget, en zeker ook dmv inkopen met acties kun je dan soms net wat luxer gaan. Met boeken hetzelfde, wij lezen toevallig beiden veel Engelstalig dus dat scheelt qua inkoop sowieso al per boek maar tegenwoordig vind je via vinted ook veel e.d. waar we ook gebruik van kunnen maken.

Als je het prettig vind zou je een gemiddeld bedrag per dag bv kunnen afspreken, en dan kun je zelf schuiven op dagen dat je iets duurder hebt, je op een andere dag iets goedkoper gaat bv. Of gewoon echt een totaal budget afspreken. Ik tel eerlijk gezegd niet zo, maar schrijf wel alles op - al kan ik dat beter niet doen hahaha. Maar zo heb ik op 1 dag een boek van 2,75 (met Amazon sale gekocht) en spekken voor 2,25 en ben ik met €5 klaar en op een andere dag heb ik voor €38 iets :') En ik schrijf ook altijd op wat ik krijg zodat ik ook voor volgend jaar weer een soort leidraad heb. Vorig jaar was de eerste keer, dus voor beiden nog een beetje onwennig/nieuw en spannend, maar was toen echt fantastisch en heeft alweer geholpen met het maken van dit jaar omdat we weten welke richting we op kunnen.

Ik was dit jaar per dag gemiddeld €21 kwijt en heb voor 14 dagen cadeautjes. Maar je kunt dit uiteraard vele malen goedkoper doen ook hoor. Er is zeker lokaal vaak heel veel goedkoper te vinden, zeker als je ook nog acties in de gaten houd. En je zou dit natuurlijk kunnen verdelen door het hele jaar heen. Ik begin al vroeger met inkopen en koop dan beetje bij beetje in, dan is iets luxer inkopen ook niet erg en heb ik graag voor haar over. Financieel kan het qua budget dus ik ben blij dat ik niet heel erg hoef op te letten hierin - andersom hetzelfde eigenlijk haha. Dus geen idee of je hier veel aan hebt :') Maar voor ons is dit echt gewoon super leuk om elkaar cadeau te doen. Geld maakt niet gelukkig en spullen ook niet enz, maar je beste vriendin (of wie dan ook) leuke dingen geven waar ze heel dankbaar mee is, is gewoon leuk hihi en wat het me dan kost maakt me niet zoveel uit als ik het kan missen. Geld nemen we uiteindelijk niet mee het graf in zeg maar, lol. Maar goed, budget e.d. is natuurlijk heel persoonlijk, dus als je daar twijfels over hebt enz, zou ik het gewoon eens bespreekbaar maken.

We hebben dus nooit echt iets concreets afgesproken, maar we zijn zo goed op elkaar ingespeeld en qua uitgaves kunnen we een beetje hetzelfde veroorloven, wat luxer, dat we nooit echt een budget hebben afgesproken omdat onze kalenders toch wel een beetje hetzelfde zijn vanzelf haha. Vorig jaar was m'n gemiddelde per dag wel echt wat lager, maar toen had ik ook voor 25 dagen cadeautjes gekocht (24 + 1e kerstdag)

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 23:11

Wat een leuke spullen heb je in de adventskalender gedaan cursebreaker!

Het is bijna 1 december :):)

In de adventskalender voor mijn vader heb ik 21 soorten koffiecups en 3 soorten bonen gedaan, vanaf sterkte 8 en hoger. Zoveel mogelijk fair trade en milieuvriendelijk. En ook een beetje de merken die hij zelf niet koopt (voor zover ik weet). Café royal, nescafe farmers, plus origins, koffiejongens, fika, mokafina en jones brothers. Dus het is leuker voor hem dan de Nespresso kalender denk/hoop ik. Ook omdat mijn moeder hem kennelijk alle Nespresso smaken al had laten proeven :Y)

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 07:59

Hier waren gisteren alle adventskalenders bij de selfridges 50% korting, dat is nog eens leuk! Gelijk er maar 2 ingeslagen extra, kon ze daar niet voor laten liggen :D

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 08:21

Ik zou geen adventkalenders kopen dit jaar. Heb ik me redelijk aan gehouden. Enkel eentje van Lidl’s Favorina merk met pralines. Paar euro.

Maar…
Twee jaar geleden had ik de grootste kalender van de Bodyshop bewaard, en vorig jaar aan een vriendin cadeau gedaan, gevuld met allemaal verzorgingsproducten waar zij meer plezier van heeft dan ik.

En nu heb ik dezelfde doos teruggekregen, gevuld met… Geen idee.

Technisch gezien heb ik hem niet gekocht nu, dus dat telt niet. :D
In elk geval is het een duurzame Bodyshop kalender geworden!

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 08:37

Wij hebben ongeveer €50 per kalender besteed. En 24 pakjes, er zitten ook dagen bij met wat lekkers en een bijzondere thee en dagen met wat duurdere cadeautjes.

Voor ons was het de eerste keer dat we deze kalenders maakten, maar we willen er een traditie van maken. Het was zo leuk om te doen :j .

De hangende kalender heb ik voor mijn dochter gemaakt. De mandjes in kerstboom vorm heeft mijn jongste dochter voor haar zus gemaakt en het mandje met de lampjes heeft mijn oudste dochter voor mij gemaakt. De doos links, heb ik voor mijn zoon gemaakt en op de achtergrond de bierkalender van mijn man.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:11

Sharani schreef:
Wij hebben ongeveer €50 per kalender besteed. En 24 pakjes, er zitten ook dagen bij met wat lekkers en een bijzondere thee en dagen met wat duurdere cadeautjes.

Voor ons was het de eerste keer dat we deze kalenders maakten, maar we willen er een traditie van maken. Het was zo leuk om te doen :j .

De hangende kalender heb ik voor mijn dochter gemaakt. De mandjes in kerstboom vorm heeft mijn jongste dochter voor haar zus gemaakt en het mandje met de lampjes heeft mijn oudste dochter voor mij gemaakt. De doos links, heb ik voor mijn zoon gemaakt en op de achtergrond de bierkalender van mijn man.

[ [url=m/LDd09F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/peRyBT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mJFwjl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pHy67k.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat ziet dat er feestelijk uit!
Heel leuk dat jullie dat voor elkaar doen.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:21

Dat ziet er inderdaad fantastisch uit zo zeg <3

Mijn man loopt niet perse warm van die kant en klare adventskalenders in winkels/webshops, maar misschien dat ik toch een keer ook iets ga maken voor 'm in de toekomst. Nu heeft ie wel een kraslot adventskalender staan, maar meer hoeft voor hem ook niet. Maar ik denk dat hij zo'n gepersonaliseerde ook wel echt geinig gaat vinden. Ik weet alleen zo al nooit wat ik moet kopen voor 'm, dus ik heb geen idee hoe ik een advent van 24 dagen moet vullen :')

pradadaan

Berichten: 4667
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:33

Wat creatief al die zelf gemaakte kalenders, ik zou niet genoeg inspiratie hebben voor 24 vakjes denk ik

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:17

Superleuk Sharani!!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:36

@Dallista, uiteraard telt een gekregen kalender niet! :D


@Sharani, zo het zit duidelijk in de familie om er iets moois van te maken zeg, ziet er prachtig uit allemaal!!


Ik heb van de week nog een Rituals kalender op maat gemaakt van mijn overkill aan Rituals o.a. overgebleven uit kalenders van vorig jaar (daarom dus nu ook geen Rituals kalender meer voor mij), de ontvangster ken ik alleen van een facebookgroep, maar ik denk zomaar dat ze er heel blij mee gaat zijn :D
Afbeelding

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:53

Ik vind dat idee om de doos van de groene Bodyshopkalender te bewaren en weer te vullen een hele goede, dat ga ik voor mijn man doen komend jaar, want leuke mannenkalenders zijn er niet zo heel veel. En in die doosjes past wat meer dan in de kalender die ik vorig jaar had gemaakt, met van die hele kleine doosjes van een kalender van de Action :).

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:12

Voor mannen is het o.a. gereedschap, koffie en bier. Niet zoveel keuze als voor vrouwen Geloof dat Axe of Dove er ook eentje voor mannen heeft.

Heb zojuist mijn Pukka thee kalender binnen gekregen.

Morgen mogen we al beginnen met de deurtjes open te maken. :D

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:19

Het merendeel van mijn adventskalenders is maar 8-12 dagen dus ik moet helaas nog even wachten. Ik kan wel vanaf morgen starten met de pukka thee advent en de milka advent dus elke dag een theetje met een chocolaatje is al iets haha.

Voor mijn man denk ik er ook serieus aan om volgend jaar eentje te maken. De standaard adventskalenders heeft hij minder mee, het is voor hem dan teveel van hetzelfde. Dus eentje persoonlijk voor hem samenstellen lijkt me echt tof <3

Zoonlief staat te springen om te mogen beginnen. Ben benieuwd wat hij van alle cadeautjes gaat vinden! En mijn vriendin tzt ook wanneer we beginnen vanaf 12 december.

Delen we in het topic ook de dagelijkse inhoud of een apart topic? En dan de dag erna bv. Dus op 2 december de inhoud van 1december delen ivm spoilers? Lijkt me wel leuk om te zien wat iedereen krijgt <3

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:26

Dat vind ik ook altijd zo leuk om te zien :j .

Hier kunnen we ook niet wachten om aan de Adventskalender te beginnen :D .

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:33

Onze adventskalenders staan ook sinds vanavond, maar ik kan nu geen foto uploaden.

De hond heeft er 1 van Vitakraft, mijn man heeft er 7 en ik 9. Mijn man had er eerst 2 en ik 4, want ik had nog een puzzel en een sudoku adventskalender gekocht. En vervolgens heeft mijn man er nog een paar gekocht voor ons beiden :Y)

We hebben er ieder 3 van Kinder, 1 van rittersport en van rohan. Mijn man nog santas choco factory, ik van Milka en sexy xmas. Die laatste heb ik van mijn man gekregen, met half ontblote mannen erop :+

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Adventskalenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:37

Als we nou gewoon hier delen maar gebruik maken van de spoiler tag voor niet unieke kalenders dan gaat dat toch ook prima? Anders moet je zo nadenken wat je wanneer plaatst.

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:48

Het werd eerder ook hier gedeeld in spoilers inderdaad. :j Dus dan kan het ook gewoon op dezelfde dag, of pas op 24 december, wat je zelf leuk vind haha.
Ik heb volgens mij niet echt unieke kalenders, misschien die van Pokémon maar zag al iemand anders hier die hem ook had geloof ik? Ik kijk wel eventjes of ik wat plaats. :D

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:51

Ik heb de spulletjes meestal niet eens meer compleet/samen wanneer het 24december is, dus idd dan gewoon dagelijks delen met spoiler - op de niet unieke na dan - is prima. De unieke kalender van m'n vriendin kan ik wel zonder spoiler doen xD

Van Pokémon hebben wij idd eentje staan, maar die is voor onze zoon dan:
Afbeelding

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 01:46

Dit zijn ze:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 08:31

Ik heb er maar drie. :=

Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

pradadaan

Berichten: 4667
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 12:10

Uhm ja oeps := :o
Zonder bier kalender er op
Afbeelding