Een jaar samen met mijn Tank Orrie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Een jaar samen met mijn Tank Orrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 23:13

Wat een leuk terugblik op een bewogen jaar. Mooi dier!
En Jokonootje en dierenfanaten, mooie foto’s!

La_Lune

Berichten: 427
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Een jaar samen met mijn Tank Orrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 00:07

Wat spreek jij liefdevol over jouw paardje, en zo mooi dat je haar de kans hebt gegeven om nog zo fijn terecht te komen.
Maar met dat koppie had ik dr ook niet kunnen laten staan <3

SjonnieZ

Berichten: 2317
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Een jaar samen met mijn Tank Orrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 00:17

Dit verhaal laat zien wat liefde en goed management voor een paard kan betekenen.. respect TS en ik hoop dat jullie nog lang van mekaar mogen genieten.

Marigold

Berichten: 12572
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:49

Wauw, hartverwarmend hoe dit paard veranderd is in uitstraling en alles! Je bent zo lief voor haar en geeft haar zoveel vertrouwen, je ziet het letterlijk in het paard terug.
Die rustige en lieve blik in haar ogen nu, en ze staat er prachtig verzorgd bij!

Ik had nog nooit van de term ‘glow-up’ gehoord maar dat is exact de term die hierbij past! :+:

Ik hoop dat jullie nog lang samen kunnen genieten van elkaar.

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 21:06

Granoek schreef:
Montgri schreef:
Wat doen alle reacties mij goed zeg!

Ik doe zeker mijn best en ben ook bewust dat wanneer zij pijn heeft het klaar is. Eigenlijk wil ik dit zelfs al voorzijn. Maar paarden zijn hard voor zichzelf en moeilijk te zien :(

Maar ik ben al heel erg blij dat ik haar nu een mooi jaartje heb mogen geven. Dat doet mij al goed. Ook oudere paarden verdienen het een mooi einde te krijgen zonder te verpieteren. Voor mijn gevoel genieten oudjes er altijd extra veel van. Ook is ze oprecht beter gaan lopen. Minder stram. Waarschijnlijk ook door de supplementen en de beweging die ze nu heeft.

CPL…. Ja echt een aandachtspunt. En zeker geen pretje om te verzorgen als baasje. Ik denk zelfs met deze ervaring en extra verzorging dat ik een ‘normaal’ paard zonder CPL saai ga vinden in de verzorging hahaha. Maar het paard zelf kan er niets aan doen en verdient simpelweg de beste verzorging. Dan moet je je er als eigenaar maar overheen zetten en gewoon doen. Ik heb er immers zelf voor gekozen.


Ohhh heel herkenbaar dat laatste!
Ik zit nu met eentje met straalkanker en heb zo veel gehuild en nu is het echt precies zoals je zegt, er overheen en gewoon doen. Je kunt het niet niét doen, kan gewoon niet. Man up.
En nu is het een soort van routine.


Wat geef jij tegen het stram lopen? Ik heb het trekpaard van mijn zus er bij genomen en die heeft het ook. Ik gaf duivelsklauw en probeer nu MSM maar heb het idee dat die minder goed werkt


Ik geef haar duivelsklauw (halve dosering) en Glucosemine. Een combinatie hiervan.
Verder kruiden zoals kleefkruid, brandnetel, goudsbloem, zeewier en lijnzaadolie. Ook allemaal met een andere werking, maar allemaal wel ook ondersteunend tegen ontstekingen/stramheid/zuiverend etc. Ik weet niet of dit allemaal ook bijdraagd in haar beweging, maar het doet niet niets als ik der bekijk denk ik.

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Een jaar samen met mijn Tank Orrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 21:16

Jullie reacties doen mij echt stuk voor stuk goed!

En ook al doe ik zo mijn best. Ben ik van mening dat ik ‘nog’ meer kan doen om haar nog meer te ondersteunen. Zoals vaker een fysio of osteo behanding en lymfe drainage massages. En ook meer actief houden in het longeren, wandelen en uithoudingsvermogen/conditie. En voel me ook schuldig dat dat mij op dit moment gewoon niet lukt. Helaas loop ik zelf nu tegen hoge werkdruk aan en weinig energie. Ik kijk uit naar de kerstvakantie van werk. Weer twee weken echt tijd hebben en lekker samen zijn. Vanaf dat punt wordt het ook snel weer wat lichter savonds.

Maar wat mij goed doet is dat ze nu ook zo goed in de groep ligt met de nieuwe paarden. Ze kan lekker scharrelen of een flink stuk weiland, paddock, bestraat erf en onder/in een grote schuur. En savonds lekker op stal om op der eigen plekje tot rust te komen van de dag en hooi te eten. En ze begint al goed maarjes te worden met de rest. Komende week komt er nog een ouder paard bij op stalling, die er dan ook nieuw is. Hopelijk kan ze daar ook goed mee samen :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Een jaar samen met mijn Tank Orrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:01

Oh ik heb nog niet de twee gecombineerd, wist niet of het kon!
Goudsbloem, kleefkruid en lijnzaadolie krijgen ze hier ook inderdaad!
Hier ook weer een jeuk uitbraak pfffff. We potteren maar verder hé haha.

Goed bezig!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een jaar samen met mijn Tank Orrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 00:31

Wat een lief gezicht heeft je paard. Fijn voor je dat ze zo opgeknapt is qua vertrouwen en karakter. En ook fijn dat jullie nu een betere groep paarden hebben. Leuk die donkere shet, zijn die gek op elkaar?

En yep ook hier dit jaar in juli onze 'kudde' aangevuld met een trekpaardmerrie van 18. Een comtois. Mankeert ook van alles, maar is erg lief. Alleen voor ohz en alleen buitenritjes maar heel weinig in de bak.