2022 een zeer bewogen jaar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

2022 een zeer bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 11:37

2022

Een bewogen jaar met intens verdriet maar ook weer met nieuwe vreugde.

Ik begin het jaar met mijn grote vriend jelmer een fries van 22 jaar.

We hebben het nieuwe jaar ingeluid met een ritje aan zee!
Zo reden we dagelijks met dit uitzicht
Afbeelding

Afbeelding


Jelmer aka blubber monster, zijn favoriete outfit!

Afbeelding


Begin april kwam er inneens een berg sneeuw naar beneden. Jelmer genoot intens van het koude weer.

Afbeelding


En toen kwam er een bucket list moment... eindelijk kon er iemand jel vasthouden bij de bloesem zodat ik foto's kon maken. Nooit wetende dat dit de laatste foto's van hem zouden zijn. Maar deze zijn me nu zo dierbaar.

Afbeelding

Afbeelding


In mei ging het inneens mis hoe mis kan je hier lezen.

[MD] ouder paard plots omvallen Ik moest plotseling afscheid nemen van mijn beste vriend, mijn hart werd in stukken gescheurd en ik kwam er achter dat je letterlijk ziek kon zijn van verdriet. ONS verhaal was nog niet af, kon nog niet af zijn want ik had nog zoveel plannen... maar helaas het was echt klaar.

We gaan even door naar juli. Waar ik een beetje op marktplaats zat te neuzen. En spontaan verliefd werd op dit koppie. Een fries... ik wilde geen fries meer maar deze had een kolletje dus ik kon wel gaan kijken. Want ze leek niet op jelmer. Helaas waren er al andere afspraken om haar te bekijken dus ik zei als het nog mogelijk is en de andere kijkers haken af kom ik graag kijken.
Afbeelding


Toen werd ik begin augustus gebeld dat mensen hadden afgezegd en ben ik met een stalgenoot gaan kijken. Ik was aan het twijfelen voornamelijk een interne strijd met mezelf of het wel eerlijk was naar jelmer ... heb daar met tranen in m'n ogen gestaan tot de kleine dame haar neus in m'n gezicht duwde voor een knuffel. Ik was om..... en het wachten tot half oktober kon beginnen.

Afbeelding


Elke dag kreeg ik foto's en filmpjes van de fokker en ik ben nog 2 keer gaan kijken. Ik werd steeds gekker op de kleine dame en de dagen duurde almaar langer.

Afbeelding

Toen was het eindelijk zo ver!!!! Ik was misselijk van de zenuwen en het kwam met bakken uit de lucht toen ze samen met haar moeder werd gebracht. ( mama ging uiteraard mee terug) Ons avontuur kon beginnen!!

Afbeelding



Afbeelding

We zijn nu aan het wandelen, poetsen, knuffelen en doen af en toe een gekke dingen dag zodat alles normaal en gewoon wordt en ik over een paar jaar met een los teugeltje naar zee kan. Maar nu mag ze eerst opgroeien, spelen in de paddock en strakjes heerlijk 24/7 op het land. En ik ben met de dag gekker op deze kleine meid. Ze is een echte knuffelbeer, super dapper en echt mijn vriendinnetje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Langzaamaan werd ik na mijn verdriet weer mezelf. Ik had nooit gedacht dat mijn verdriet weer zou kunnen plaatsmaken voor liefde. Tuurlijk zijn er momenten waarbij ik nog instort. Maar wetende dat Shiva er voor me is en ik daar ook zulke mooie herinneringen mee aan het maken ben maakt weer een lach op m'n gezicht.

Ik ben samen met shiva een nieuw boek begonnen en het boek van Jelmer staat geschreven in mijn hart.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 30-11-22 06:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link aangepast

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: 2022 een zeer bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 00:43

Prachtige foto’s van Jelmer in de bloesem <3 Heel veel sterkte nog met het verlies. En op een mooie toekomst met Shiva!

Wesseltje

Berichten: 2180
Geregistreerd: 17-09-06

Re: 2022 een zeer bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 01:04

Wat heftig van Jelmer, wat een knapperd. Sterkte Y;(

Wat fijn dat je een plekje in je hart vrij hebt kunnen maken voor Shiva <3 veel geluk samen.

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Re: 2022 een zeer bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 06:27

Wat leuk! in uitgelicht :)

bedankt voor de reacties!

miereneter

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-05-17

Re: 2022 een zeer bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 07:10

Mooi eerbetoon aan je grote vriend die er niet meer is. En wat fijn dat je je hart toch open kon stellen voor dit knappe veulen. Op naar vele, vele jaren!

_Jelske

Berichten: 1316
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: 2022 een zeer bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 08:45

Wat een indrukwekkend verhaal Stephanie! En wat is het een plaatje hé, die Shiva? <3
Je hebt het in ieder geval super mooi verwoord en uit het topic spreekt niets dan liefde en waardering voor jouw dieren. ;)

ElfBeau_067

Berichten: 1991
Geregistreerd: 03-11-22

Re: 2022 een zeer bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 10:50

Sterkte zielig voor Jelmer. Ik hoop dat je dezelfde prachtige avonturen beleeft met Shiva (behalve het laatste stukje).

Flubberboot

Berichten: 2853
Geregistreerd: 14-09-21

Re: 2022 een zeer bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 12:13

Prachtige foto's! Wat heftig om zo ineens afscheid te moeten nemen van Jelmer... Veel sterkte hier nog mee!

Wat is Shiva een knapperd zeg! Ik wens jullie veel succes en veel leuke avonturen samen!!

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: 2022 een zeer bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 15:39

Knap kind. Ken de fokker wel goed. We hebben beide een Zilver waar Wikke in de afstamming zit, die we bij dezelfde handelaar hebben gekocht met 1,5 jaar oud. Erg toevallig allemaal.

Nog contact met haar gehad over dit veulen. Vind Shiva erg gaaf. Ze kan uitstekend bewegen. Heel veel plezier met haar!! En nog sterkte gewenst met het verlies van Jelmer Y;(

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 19:09

Wat een lieve woorden allemaal! Bedankt :o

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 20:59

Kabayo schreef:
Knap kind. Ken de fokker wel goed. We hebben beide een Zilver waar Wikke in de afstamming zit, die we bij dezelfde handelaar hebben gekocht met 1,5 jaar oud. Erg toevallig allemaal.

Nog contact met haar gehad over dit veulen. Vind Shiva erg gaaf. Ze kan uitstekend bewegen. Heel veel plezier met haar!! En nog sterkte gewenst met het verlies van Jelmer Y;(


Wat leuk dat jullie elkaar kennen! Ik heb nu nog contact met haar en had me geen betere fokker kunnen bedenken!

hannelot
Berichten: 961
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: 2022 een zeer bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:32

Mooi paard! Sterkte!

Eefjebeefje

Berichten: 122
Geregistreerd: 22-03-22
Woonplaats: ergens...

Re: 2022 een zeer bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:35

Leuke foto's zeg!

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: 2022 een zeer bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 13:10

Wat een 'mooi' verhaal op het verlies en verdriet na. Maar wat heeft dit meisje geluk dat ze bij jou mag wonen ze krijgt een mooi leventje bij jou. Zoveel liefde zie je in je tekst. Het is een prachtige dame en wat een mooie foto's heel veel geluk met elkaar

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Re: 2022 een zeer bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 05:51

bedankt weer voor de lieve berichten allemaal!