Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Friese knul Jelske is eindelijk volwassen en aan de bak!

 
Profiel   

Spiergroei check! +:)+

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 09:30 



 
Profiel   

Ondanks dat dit topic al een tijdje stil ligt.

Wil ik toch even vermelden dat jelske verkocht is.

Hij mag vertoeven in de koningklijke stallen in den haag. En wordt dus opgeleid om straks de glazen koets te mogen trekken met zijn collega's.

Met zijn 3,5 jaar is hij momenteel de jongste hengst op de koninklijke stallen.

En ik ondanks dat het een jammer is dat ik hem moest verkopen. Ben ik toch wel onwijs trots op hem!.

Daarom nog een laatste plaatje van hem uit het verkoop filmpje geknipt.
Enneh.. Allemaal kijken he in september! :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 21:48 



 
Profiel   

Ik kan me voorstellen dat je trots op hem bent! Wil je met ons delen waarom je besloten hebt om hem te verkopen, en hoe dat process omtrend DH gegaan is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 21:50 



 
Profiel   

Ik nou ik heb een dochtertje. En ik ben alleenstaand. Ik ben ook deels afgekeurd voor 45% en ik trok het financieel niet meer met al die inflatie ellende en energie ellende. Dus helaas heb ik de knoop moeten doorhakken om hem twee jaar eerder te verkopen dan de bedoeling was.

Ik ben momenteel bezig met een omscholing en ik heb een heel mooi bedrag opzij gezet voor een nieuw veulen. Maar eerst wil ik financieel stabiel zijn.


De verkoop an sich verliep eigenlijk best bijzonder. Ik had al gehoord en gelezen dat DH paarden altijd op een proef periode meeneemt. En bij toeval heb ik een kennis die er werkt (die kwam niet kijken voor de bezichtiging hoor) waardoor ik kon verifiëren dat de meneer die kwam kijken daadwerkelijk bij de koninklijke stallen werkte.

We hebben jelske even buiten ingespannen en zijn de woonwijk ingereden. Jelske had toen al (op het verkoop filmpje na) een jaar niet voor de wagen gestaan. Laat staan het erf af.

Maar goed ik wist dat het een koele kikker was dus ik maakte me niet zo druk.
We gingen de woonwijk in. Auto's die voorbij kwamen geraced. Honden die blaften eenden die opvlogen. Fietsers. Het deed 'm niks. Na tien min zei de meneer : Hij heeft zijn karaktertje al laten zien. Ik wil 'm wel proberen.

Hij is een week later opgehaald.
Ze laten de paarden eerst keuren röntgenfoto en alles er bij op hun kosten. Dat was even spannend.
Maar hij kwam er doorheen.

En toen hebben ze hem vier weken geprobeerd. Ik kreeg regelmatig updates. Ze hebben hem gelijk die week al in het tweespan gezet dwars door den haag. En hij liep met oortjes er op doorheen.

En met ieder filmpje zag je hem groeien in zelfvertrouwen en vrolijker lopen voor de wagen.

Uiteindelijk dan het verlossende woord :D Hij had veel geleerd en hij moet nog veel leren. Maar hij mocht blijven!

En gezien jelske voor de koets lopen veeeeel leuker vind dan zadel werk. En hij echt een mensen paard is. Denk ik dat hij niet beter terecht kon komen ook :)


Laatst bijgewerkt door Absolem op 03-02-23 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 22:04 



 
Profiel   

Wat een mooi verhaal.
Dat sommige paarden het fijner vinden voor de wagen is herkenbaar.
Een goede oplossing voor iedereen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 22:24 



 
Profiel   

Wat een mooie update van Jelske,je hebt je uiterste best voor hem gedaan.

Dankzij joun inzet, hebben zij er zo'n geschikt en leuk dier aan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 22:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen