[VOLG] Mijn onverwachte project

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 12:14

Dandelion07, hahahah dat geloof ik dat je die kleur ook wilt, ideaal, sowieso een hele schone pony :D
Dankjewel allemaal voor de leuke reacties!

Daar is Zorro weer <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onder z'n vacht is het nog altijd een gratenpak, maar het bijvoeren doet hem zichtbaar goed!
Hij staat al heel braaf vast aan een touwtje, poetsen vindt hij prima, hoefjes geeft hij nog beter dan m'n 2 grote paarden :') En meelopen gaat steeds beter! :D
Hij leert enorm snel en is ook echt heel lief van karakter, daar gaat iemand later een leuke pony aan hebben! <3

Melzazu
Berichten: 1767
Geregistreerd: 13-10-19

Re: [VOLG] Mijn onverwachte project

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 12:57

Wat een heerlijke krullenbol is het toch <3

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [VOLG] Mijn onverwachte project

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 13:00

Hij ziet er ook zo wakker uit nu, mooi!

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Mijn onverwachte project

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 13:45

Oh lekker frisse blik ook. De vacht is echt zo veranderd al. Lekker ding is het <3

Dounya

Berichten: 102
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: In de Polder

Re: [VOLG] Mijn onverwachte project

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 15:33

oh die oogopslag op de eerste foto! wat een heldere frisse blik!!

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [VOLG] Mijn onverwachte project

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 15:49

Het lijkt net of hij de hele dag in zijn pyjama rondloopt met die lange haren <3

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: [VOLG] Mijn onverwachte project

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 16:06

Wat een schatje <3
Hij kijkt zo veel helderder!

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn onverwachte project

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 16:52

De blik in z'n ogen is anders; zachter of zo. <3 Ik ben zo benieuwd hoe hij er uitziet als hij al dat haar straks kwijt is in het voorjaar.

Mendi

Berichten: 2287
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 17:15

Hij is om op te vreten zo lief <3 Ik ben benieuwd of je straks nog afscheid van hem kan nemen :o

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 17:30

Ach wat een gupje en wat mooi hoe Fuego zich erover ontfermt. Hij kijkt inderdaad al beter uit zijn ogen.

Ik denk dat het een kleine maat Tinkertje is, hij heeft natuurlijk ook een slechte start gehad maar als hij nu rond de 6 maanden is dan is hij zo'n 10 cm kleiner dan mijn C pony veulentje rond dezelfde leeftijd.

LWDaisy

Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 17:40

Wat een schattig ding zeg! Fijn dat hij bij jou een plekje gevonden heeft!

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-23 09:39

Dankjewel allemaal, hij knapt echt zichtbaar op de kleine spruit :D
Leuk om te zien hoe zo'n diertje helemaal opbloeit! <3

Autumnn schreef:
Het lijkt net of hij de hele dag in zijn pyjama rondloopt met die lange haren <3

_O- Nu je het zegt inderdaad _O-

Mendi schreef:
Hij is om op te vreten zo lief <3 Ik ben benieuwd of je straks nog afscheid van hem kan nemen :o

Het is echt een schatje hoor! Maar denk er toch over na dat hij voor te verkopen is straks omdat ik toch op andere type paarden val en hij voor mijzelf te klein zal blijven ben ik bang. Al zal het ongetwijfeld moeilijk worden hoor om afscheid te nemen van dit doetje <3 Ik geef hem in ieder geval genoeg mee zodat straks iemand een super pony eraan gaat hebben <3

mooney schreef:
Ach wat een gupje en wat mooi hoe Fuego zich erover ontfermt. Hij kijkt inderdaad al beter uit zijn ogen.

Ik denk dat het een kleine maat Tinkertje is, hij heeft natuurlijk ook een slechte start gehad maar als hij nu rond de 6 maanden is dan is hij zo'n 10 cm kleiner dan mijn C pony veulentje rond dezelfde leeftijd.

Ik denk ook dat hij niet mega groot gaat worden maar denk wel dat hij nog een groeispurt gaat krijgen. We zullen zien wat hij van de zomer gaat doen :D
Fuego is zo idioot als hij soms is met andere paarden echt de perfecte leider voor een kudde! Hij beschermt Zorro echt maar ook Zorro mag absoluut niks verkeerd doen want dan voelt die kleine het ook hoor! Vaak genoeg dat hij een boze blik of een beet in zn achterbeen krijgt ofzo :') Hij heeft ze allemaal goed opgevoed zeg maar haha! Ook voor m'n jonge Quarter is hij echt zichtbaar een grote steun :D

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Mijn onverwachte project

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:02

Fijn dat hij zo opgevoed wordt. Ik zie dat vaak als mensen paarden 'redden' dat die paarden en zeker veulens, met veel te veel wegkomen, en later worden ze dan erg vervelend en asociaal want niet door andere paarden opgevoed. Dit is echt heel gezond voor hem.

Ik vind hem ook goed opgeknapt, mentaal en fysiek. De vacht is echt al veel beter, maar vooral zijn blik valt me op. Hij kijkt nu echt de wereld in ipv alleen maar te bestaan en heel zielig te zijn. Mooi om te zien dit :)

ElfBeau_067

Berichten: 1991
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:05

Wat een schatje! Ik ben even niet wezen kijken en hij heeft gelijk een soort glow up. Z’n vacht ziet er anders uit zeg! Echt mooi! Je krijgt hier geen spijt van! <3

Happy_Hippie

Berichten: 865
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:18

mooney schreef:
Ach wat een gupje en wat mooi hoe Fuego zich erover ontfermt. Hij kijkt inderdaad al beter uit zijn ogen.

Ik denk dat het een kleine maat Tinkertje is, hij heeft natuurlijk ook een slechte start gehad maar als hij nu rond de 6 maanden is dan is hij zo'n 10 cm kleiner dan mijn C pony veulentje rond dezelfde leeftijd.



Ons paard heeft ook een heeele slechte start gehad, bijna letterlijk dood van de wormen, kon niet meer staan :( en volgens de verkoper niks aan de hand.

Maar mede door goede zorg, goed voer, aandacht en ruim voldoende vitamines mineralen etc is ze er nu na 3,5jaar helemaal weer bovenop en is ze toch nog gegroeid tot een paard van 1.65 (4jaar nu) terwijl er dachten dat ze echt niet meer zou groeien.

Van alles is nog mogelijk met de juiste voeding en zorg ben ik van overtuigd!


Ts, wat ziet die der goed uit zeg! Je ziet m echt snel opknappen prachtig om te zien <3


*Typos

ElfBeau_067

Berichten: 1991
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:19

Happy_Hippie schreef:
mooney schreef:
Ach wat een gupje en wat mooi hoe Fuego zich erover ontfermt. Hij kijkt inderdaad al beter uit zijn ogen.

Ik denk dat het een kleine maat Tinkertje is, hij heeft natuurlijk ook een slechte start gehad maar als hij nu rond de 6 maanden is dan is hij zo'n 10 cm kleiner dan mijn C pony veulentje rond dezelfde leeftijd.



Ons paard heeft ook een heeele slechte start gehad, bijna letterlijk dood van de wormen, kon niet meer staan :( en volgens de verkoper niks aan de hand.

Maar mede door goede zorg, goed voer, aandacht en ruim voldoende vitamines mineralen etc is ze er nu na 3,5jaar helemaal weer bovenop en is ze toch nog gegroeid tot een paard van 1.65 (4jaar nu) terwijl er dachten dat ze echt niet meer zou groeien.

Van alles is nog mogelijk met de juiste voeding en zorg ben ik van overtuigd!


Wat vreselijk! Maar goed dat ‘ie in jullie handen is gekomen, echt goed van je!

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:25

Happy_Hippie schreef:
mooney schreef:
Ach wat een gupje en wat mooi hoe Fuego zich erover ontfermt. Hij kijkt inderdaad al beter uit zijn ogen.

Ik denk dat het een kleine maat Tinkertje is, hij heeft natuurlijk ook een slechte start gehad maar als hij nu rond de 6 maanden is dan is hij zo'n 10 cm kleiner dan mijn C pony veulentje rond dezelfde leeftijd.



Ons paard heeft ook een heeele slechte start gehad, bijna letterlijk dood van de wormen, kon niet meer staan :( en volgens de verkoper niks aan de hand.

Maar mede door goede zorg, goed voer, aandacht en ruim voldoende vitamines mineralen etc is ze er nu na 3,5jaar helemaal weer bovenop en is ze toch nog gegroeid tot een paard van 1.65 (4jaar nu) terwijl er dachten dat ze echt niet meer zou groeien.

Van alles is nog mogelijk met de juiste voeding en zorg ben ik van overtuigd!


Ts, wat ziet die der goed uit zeg! Je ziet m echt snel opknappen prachtig om te zien <3


*Typos

Maar dat is he, goed voeren en ruim voldoende en dan komen ze soms toch nog wel heel leuk bij :j
ElfBeau_067 schreef:
Wat vreselijk! Maar goed dat ‘ie in jullie handen is gekomen, echt goed van je!

Elfje Beau je bent altijd zo leuk in hoe je reageert <3

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Mijn onverwachte project

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:37

Ooooh wat een droppie! Ik ga volgen.

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Mijn onverwachte project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 13:27

Zonnige groetjes van Zorro <3
Kijk eens hoe goed hij zich al ontwikkeld, ligt nu ook al goed in de groep gelukkig, hij doet het heel goed!!
Afbeelding
Afbeelding

Avalanche, zeker fijn dat hij al zo door de rest wordt opgevoed!
Hij had mij van het weekend gebeten (ik was ze wortels nt voeren en hij wilde meer) nou dat heeft ie geweten :') Bijten of schoppen is voor mij not done, of het nu een veulen, m’n mini of een van de grote is, bijten doen we hier niet :D

Mirjam79

Berichten: 1697
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: [VOLG] Mijn onverwachte project

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 13:53

Wat een mooie pluizebollen heb je staan. Heerlijk om te zien dat ze het zo goed doen samen.
Consequent zijn hindert niks toch?

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [VOLG] Mijn onverwachte project

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 14:22

Het begint al een stuk meer paard te worden! Hij kijkt al een stuk (eigen)wijzer uit zijn ogen. Dat blijkt ook maar weer uit het bijten :Y)

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn onverwachte project

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 15:06

Moppieeeeeeeeeeeeee!!!! <3

Koekie73

Berichten: 2648
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 15:12

_Tarzan schreef:
Zonnige groetjes van Zorro <3
Kijk eens hoe goed hij zich al ontwikkeld, ligt nu ook al goed in de groep gelukkig, hij doet het heel goed!!
[ [url=m/TtJDwh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AWJm8R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Avalanche, zeker fijn dat hij al zo door de rest wordt opgevoed!
Hij had mij van het weekend gebeten (ik was ze wortels nt voeren en hij wilde meer) nou dat heeft ie geweten :') Bijten of schoppen is voor mij not done, of het nu een veulen, m’n mini of een van de grote is, bijten doen we hier niet :D


Ah, harig dropje :knuffel: Jouw kudde klinkt zo fijn, kan niet anders dan dat hem dit goed doet.

Villanelle

Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 15:24

Hij is echt uber cute, kan niet anders zeggen. Hij is één van mijn dosissen zonneschijn op een dag op t moment :D en dat alleen al vanaf t scherm..

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 15:32

Mirjam79 schreef:
Wat een mooie pluizebollen heb je staan. Heerlijk om te zien dat ze het zo goed doen samen.
Consequent zijn hindert niks toch?

Zeker niet, maar omdat ze het had over veulens die dan te veel verwend worden. Hier wordt hij gewoon even consequent opgevoed als de rest :D

Autumnn schreef:
Het begint al een stuk meer paard te worden! Hij kijkt al een stuk (eigen)wijzer uit zijn ogen. Dat blijkt ook maar weer uit het bijten :Y)

Hahaha ja, kleine draak begint zich compleet thuis te voelen hier :')

Adelaide71 schreef:
Moppieeeeeeeeeeeeee!!!! <3

Dat is hij zeker <3

Koekie73 schreef:
Ah, harig dropje :knuffel: Jouw kudde klinkt zo fijn, kan niet anders dan dat hem dit goed doet.

Zet 4 gestoorde paarden bij elkaar en je krijgt een mooie kudde _O-
M'n andalusier hengst, de leider, is een getraumatiseerd dier die 12 jaar in Spanje heeft gestaan en heel wat sociaal contact gemist heeft, nieuw paard introduceren gaat er normaal ook altijd hard aan toe en heeft veel tijd en geduld nodig :=
De Quarter is opgegroeid zonder moeder en heeft 6 jaar in dezelfde kudde gestaan waar ik hem dus uit heb gehaald toen ik hem kocht. Kan absoluut niet alleen blijven en je merkt dat die echt alleen voeding gehad heeft maar geen opvoeding :=
De mini heb ik als 2 jarige groene uit de opfok gekocht en is nu een hele brave lieve pony met échte pony streken :))

Ze hebben dus allemaal wel een steekje los _O-