Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 74 van de 207 [ 5169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 207  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

 
Profiel   

Flevolander schreef
Leuke discussie btw.. wat is voor jullie de moeilijkste lijn in je “meest gevreesde” proef?


Ik denk toch wel die slangevolte in galop met de tweede boog in contra. Je moet aan zoveel dingen denken om ervoor te zorgen dat je die oefening netjes en correct kunt rijden zonder dat je die oefening moet gaan 'overleven' :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 07:58 



 
Profiel   

Snorlex schreef
Twee passen voor A terug, en na ongeveer twee passen weer aanspringen :)


Dit inderdaad, iets voor de A naar draf, draven bij A en na A weer andere galop aanspringen.

Die slangenvolte met een wissel van contra naar contra was zeker wel een gemene. Ook nog wel een slangenvolte gehad met 6 bogen met wissel na de eerste en voor de laatste boog.
Middengalop op de diagonaal met wissel op X was ook wel bijzonder.
Lastigste was denk ik: E kwartpirouette links, X wissel, B kwartpirouette rechts. Maar die bestaat al een tijdje niet meer.


Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 22-01-21 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 08:14 



 
Profiel   

veertje99 schreef
Flevolander schreef
Leuke discussie btw.. wat is voor jullie de moeilijkste lijn in je “meest gevreesde” proef?


Ik denk toch wel die slangevolte in galop met de tweede boog in contra. Je moet aan zoveel dingen denken om ervoor te zorgen dat je die oefening netjes en correct kunt rijden zonder dat je die oefening moet gaan 'overleven' :+


Doe mij maar de vliegende wissel van contra naar contra. In mijn hoofd was dat ellende. In de uitvoering nooit een probleem haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 08:15 



 
Profiel   

Flevolander schreef
Leuke discussie btw.. wat is voor jullie de moeilijkste lijn in je “meest gevreesde” proef?


Meest gevreesde proef heb ik niet maar ik werd wel even zenuwachtig toen ik de L2 proef 11 zag. In galop bij E afwenden en een overgang naar draf. Verwachten ze dan een soort kwart pirouette ofzo? Vast niet natuurlijk maar wat wel.. #Vraagjeaandejuryleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 08:34 



 
Profiel   

Gewoon afwenden zoals je in draf ook doet. En daarna overgang draf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 08:38 



 
Profiel   

_Anneruth schreef
Flevolander schreef
Leuke discussie btw.. wat is voor jullie de moeilijkste lijn in je “meest gevreesde” proef?


Meest gevreesde proef heb ik niet maar ik werd wel even zenuwachtig toen ik de L2 proef 11 zag. In galop bij E afwenden en een overgang naar draf. Verwachten ze dan een soort kwart pirouette ofzo? Vast niet natuurlijk maar wat wel.. #Vraagjeaandejuryleden.


Nee, anders had er wel kwartpirouette gestaan. :P
Het is gewoon zoals het er staat, bij E afwenden en naar draf. Als dit nog problemen oplevert dan betekent dit dat de balans en controle in galop nog niet helemaal is zoals je zou willen. Dus daar zou ik aan werken. Niet alleen maar rechtuit en grote voltes galopperen maar ook kleinere voltes en gewoon eens bij E afwenden en bij B weer de hoek om. En wat meer schakelen in galop dus echt naar voren maar ook echt weer terug. Is een stukje geslotenheid, balans maar ook gehoorzaamheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 08:39 



 
Profiel   

Niet moeilijker dan dat het er staat zeg maar ;-). Mijn paard galoppeert groot en heeft moeite om het gewicht over te nemen op het achteren. Daar loop ik ook tegenaan met het terugrijden vanuit de middengalop. Ik ben op dit moment dan ook aan het oefenen op het schakelen en kleine pasjes op achter zetten. Dan gaat me dat vast ook helpen bij deze oefening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 08:45 



 
Profiel   

Ja fijn dat het abdere proeven worden. Ookvoor het beoordelen!

Ik vind proef 19 alleen niet helemaal M2 waardig. Als je met alleen deze proef M2 +10 word denk ik wel dat je jezelf hard in de vingers snijd maar dat is ieder voor zich.

Ik heb er zin in en wil proberen dit weekend gewoon nog proef 22 te doen... als het een keer niet regent.
De meest lastige is denk ik proef 21 van de M2 proeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 09:02 



 
Profiel   

Ik had mijn punten teruggekregen van maandag. Super blij mee! 197,5. Helaas punten laten liggen op het galop stuk, terwijl dit normaal ons sterkste onderdeel is.

Ben gisteren met mama begonnen aan het oefenen voor het L. En mijn paard is prima voor elkaar, maar wijken goed aanleren is altijd even lastig in het begin. Maar goed. Heel hard oefenen, totdat die het vlekkeloos kan en dan maar eens een L proefje gaan insturen! Ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 09:13 



 
Profiel   

Mooie punten M_Bronkhorst! Gefeliciteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 09:58 



 
Profiel   

leonie87 schreef
Ja fijn dat het abdere proeven worden. Ookvoor het beoordelen!

Ik vind proef 19 alleen niet helemaal M2 waardig. Als je met alleen deze proef M2 +10 word denk ik wel dat je jezelf hard in de vingers snijd maar dat is ieder voor zich.

Ik heb er zin in en wil proberen dit weekend gewoon nog proef 22 te doen... als het een keer niet regent.
De meest lastige is denk ik proef 21 van de M2 proeven.

Ik vind juist 22 de moeilijkste. Nu na heeeeel vaak gereden te hebben valt dat ook wel weer mee..
Wat ik wel jammer vind aan 19 is dat er geen travers in zit. Liever travers dan SB :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 11:08 



 
Profiel   

Proeven lopen op in moeilijkheid!! 1e proef van de klasse is altijd de makkelijkste... de laatste is de proef die op de kampioenschappen wordt gereden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 11:23 



 
Profiel   

Grappig genoeg vind ik in het Z2 de laatste proef bij far de fijnste. Daar is de eerste mijn horror proef met een vliegende wissel van contra naar contra op de slangevolte. Het drafgedeelte van die proef is dan wel weer relatief basic, maar mede daarom vind ik proef 30 ook veel leuker.

Zit waarschijnlijk bij iedereen ook wel voorkeur op basis van welke oefening je net wel of niet handig bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 11:54 



 
Profiel   

M2 proef 19 is denk ik de makkelijkste proef. Hoewel, ‘makkelijk’ is natuurlijk subjectief. Maar ik vind het wel een fijne proef om de overstap M1-M2 te maken. Beetje kalmpjes wennen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 11:57 



 
Profiel   

Hier startpas binnen *\o/* Morgen het eerste proefje opnemen. Leuk om hier mee te lezen hoe het allemaal bevalt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 17:16 



 
Profiel   

Wel fijn dat we nu een mail gekregen hebben omtrent de proefwijzingen én het filmen als je niet achter de C kan staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 17:45 



 
Profiel   

HarmanyL schreef
Wel fijn dat we nu een mail gekregen hebben omtrent de proefwijzingen én het filmen als je niet achter de C kan staan

Mail? Ik heb niks gezien, wat staat erin?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 19:17 



 
Profiel   

MirZam schreef
HarmanyL schreef
Wel fijn dat we nu een mail gekregen hebben omtrent de proefwijzingen én het filmen als je niet achter de C kan staan

Mail? Ik heb niks gezien, wat staat erin?


ik denk als jury zijnde of niet Harmany?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 20:37 



 
Profiel   

Ja als jury.

Er is soms nog verwarring over hoe je mag filmen als er niet achter C gefilmd kan worden. Er mag vanuit de rijbaan voor de letter C of op de AC lijn, bij G gefilmd worden op het moment dat er geen mogelijkheid is om achter C te staan of doordat een deel van de combinatie wegvalt (door bijvoorbeeld de bakrand) wanneer er achter C gefilmd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 20:43 



 
Profiel   

Ik vind 26 de meest irritante proef! Bij zowel 25 als 26 moet je uitgestrekte galop rijden op de diagonaal en dan ergens aan het eind van proef 26 eenvoudige wissels op de (korte) diagonaal :') Gas geven is mijn paard’s hobby, dus tja... die eenvoudige wissel daar is nooit ons beste exemplaar _O- :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 21:11 



 
Profiel   

HarmanyL schreef
Ja als jury.

Er is soms nog verwarring over hoe je mag filmen als er niet achter C gefilmd kan worden. Er mag vanuit de rijbaan voor de letter C of op de AC lijn, bij G gefilmd worden op het moment dat er geen mogelijkheid is om achter C te staan of doordat een deel van de combinatie wegvalt (door bijvoorbeeld de bakrand) wanneer er achter C gefilmd wordt.


Ah!
De bak inkorten toch als je voor C moet staan?
Dat heb ik laatst gedaan.
De zon stond verkeerd dus moest het vanaf de kant waar struiken naast de bak staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 22:17 



 
Profiel   

HarmanyL schreef
Ja als jury.

Er is soms nog verwarring over hoe je mag filmen als er niet achter C gefilmd kan worden. Er mag vanuit de rijbaan voor de letter C of op de AC lijn, bij G gefilmd worden op het moment dat er geen mogelijkheid is om achter C te staan of doordat een deel van de combinatie wegvalt (door bijvoorbeeld de bakrand) wanneer er achter C gefilmd wordt.


Ik blijf dit apart vinden. Als we zo proef 18 zouden filmen dan krijgt m'n filmer het heen en weer en dat lijkt me niet echt een rustig beeld geven.

Jury,s keuren jullie nu ook echt proeven af als de bak wordt ingekort of iemand voor bv halthouden bij C de binnenhoefslag neemt zodat het paard beter in beeld is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 22:50 



 
Profiel   

Ik heb vandaag nog iemand geadviseerd om even iets eerder af te wenden zodat het hh en aw er beter zichtbaar op zou staan.
Volgens mij zijn het de uitzonderingen die het afkeuren en zijn de meeste blij dat ze het fatsoenlijk kunnen beoordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 22:52 



 
Profiel   

JeanneV schreef
Proeven lopen op in moeilijkheid!! 1e proef van de klasse is altijd de makkelijkste... de laatste is de proef die op de kampioenschappen wordt gereden!

Ja, doe mij maar een rot proef. Ik heb dat echt nodig om mijn focus te houden. Als je elke keer de baan half rond moet verlies ik het. Hoe meer van die rottige lijntjes hoe beter :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 23:48 



 
Profiel   

Vraagje, met hoeveel werkdagen mocht je de KNHS een mailtje sturen of het wel goed was gegaan met het filmpje?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 11:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 74 van de 207 [ 5169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 207  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen