Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 61 [ 1523 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 61  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijden kletstopic 2022

 
Profiel   

Die van mij is met vreemde stallen dan weer enorm makkelijk :') Ik huurde er met Nk bijvoorbeeld ook 1, terwijl dat 1 proef was. Maar was er enorm blij mee met dat koude gure weer. Zij plast dus niet in de bak of trailer, maar zet haar in een stal en ze doet het wel als ze even rustig kan staan. Bij de da zet ik haar ook altijd even in de wachtstallen, dan kan ze na de lange reis ook even plassen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 20:30 



 
Profiel   

Spelendius blijf je dat dan ook doen tot die 5 winstpunten?
Ik vind het z2 dan weer makkelijker dan het z1 om door te sturen .

Wat enorm leuk de haflingerdagen. Ik jureer wel eens op de wedstrijden. Blijft mooi al die blondjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 06:05 



 
Profiel   

Nimber schreef
Spelendius blijf je dat dan ook doen tot die 5 winstpunten?
Ik vind het z2 dan weer makkelijker dan het z1 om door te sturen .

Wat enorm leuk de haflingerdagen. Ik jureer wel eens op de wedstrijden. Blijft mooi al die blondjes.



Ik denk dat ik nu de 1e 3 wedstrijden het zo ga doen.
1e proef Z1 en dan 2e proef Z2

En daarna gewoon 2 proeven Z2

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 17:20 



 
Profiel   

splenius schreef
Nimber schreef
Spelendius blijf je dat dan ook doen tot die 5 winstpunten?
Ik vind het z2 dan weer makkelijker dan het z1 om door te sturen .

Wat enorm leuk de haflingerdagen. Ik jureer wel eens op de wedstrijden. Blijft mooi al die blondjes.



Ik denk dat ik nu de 1e 3 wedstrijden het zo ga doen.
1e proef Z1 en dan 2e proef Z2

En daarna gewoon 2 proeven Z2
Dat kan helaas niet! Als je eenmaal 1x Z2 bent gestart, mag je niet tegelijktijdig Z1 blijven starten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 19:21 



 
Profiel   

volgens mij mag je al een tijdje flexibel starten tegenwoordig.. of wel.. tot 5 winstpunten mag je een klasse lager starten als je dat wil

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 19:33 



 
Profiel   

Mag ik ook met jullie mee kletsen? Ik woon in Oostenrijk en met er echt veel voor over hebben om te kunnen starten. Een beetje motivatie van andere actieve wedstrijdruiters zou dus wel welkom zijn. :o Ik heb zo moeten leren omdenken omdat je het Nederlandse systeem gewend bent en het hier echt anders werkt.

Ik heb 2 paarden die ik A start. Ik ben al 4 of 5 wedstrijden gestart maar er zijn hier dus alleen in de zomer wedstrijden. Of ik zou naar Wenen moeten rijden maar dat is me nog een beetje te ver :D Ik moet voor alles minimaal 2 uur rijden en gewoon kleine wedstrijden zijn er eigenlijk niet. Alles is met tenten, muziek, vlaggen, bloemstukken enz. Dus wel heftig voor een jong paard. Ik had dus besloten om ze langer thuis te houden en door te trainen en ze af en toe eens mee te nemen. Maar ze moeten eigenlijk ook vaker wat zien.... Ik wil deze zomer nog een paar wedstrijden meepakken als me dat lukt. Deze tijd nemen om ze te laten wennen aan alle gekkigheid en het verblijven in tentboxen.

De A is hier een B/L proef. Met al voltes 10 meter en soms een galopwissel door de draf. Verder niet heel spannend. Maar de L hier dat is eigenlijk al M1 in Nederland. Daar zitten al kwart keertwendingen in en eenvoudige galopwissels. De overgang is dus erg groot.

Je licentie bepaald hoe hoog mag starten en daarin of daaronder ben je vrij om te kiezen. Mensen met een licentie 1 (A rijders) komen nooit in de prijsuitreiking bij mensen met een licentie 2 of hoger. Wedstrijden zijn 2 of meer dagen en je mag de dag ervoor al aanreizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 20:04 



 
Profiel   

Ik heb weer ontzettend pech.. Of eerder mijn pony. Een van de paarden in haar kudde heeft haar vandaag toegetakeld met een flinke schaafwond en bloeduitstorting tot gevolg..

Ik zou zaterdag mijn laatste selectie starten maar daar ga ik dus absoluut niet heen nu, en die van volgende week ook niet.

Welzijn van mijn pony staat bovenaan dus ik ga haar nu laten staan totdat ik zeker weet dat die bloeduitstorting helemaal weg is, maar als ik echt pech heb kost mij dit de Regiokampioenschappen.

Kan nooit eens gewoon soepel gaan bij ons |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 20:50 



 
Profiel   

Een combinatie mag, totdat de stand van 5 winstpunten in een klasse is bereikt, ook nog blijven starten in
één klasse lager, mits de inschalingstabel dit toelaat. Zodra een stand van 5 winstpunten of meer in de
hogere klasse is bereikt, gaat de promotie definitief in en mag niet meer in de lagere klasse worden gestart.

Kan dus wel Z1 en Z2 starten op 1 dag. Tot 5 winstpunten in de Z2

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 20:51 



 
Profiel   

Welkom! :)

Ik herken wat je omschrijft - alleen grote wedstrijden met alles erop en eraan, ook meteen meerdaags met aankomst van tevoren, veel reistijd enzovoort - eigenlijk heel erg uit Polen. Elk land is weer een wereldje apart wat starten betreft, voor mij was Nederland weer heeeeel erg wennen :o

In Polen moest men destijds 90cm parcours afleggen om M dressuur te mogen starten := ik heb L gesprongen voordat ik ooit een dressuurproef heb gereden :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 20:52 



 
Profiel   

Esperanza, klinkt wel gaaf. Ik zoek juist graag die grotere wedstrijden op met aankleding, maar is niet altijd te vinden. Mijn 1e wedstrijd buiten de deur was voor Nl begrippen een grote aangeklede :') was voor paard de 2e? Wedstrijd geloof ik. Ook met de vorige zochten we dat op, maar meer omdat die locaties ook fijn starten waren.

Mijne vonden witte hekjes op eigen locatie spannender dan vlaggen en noem maar op op een vreemde. Maar dat is natuurlijk wel minder als bij jullie gok ik. Hoewel ik dat met huidige graag zou doen. Die wordt alleen maar beter in zulke omgevingen, pony vroeger ook al. Met paard heb ik een keer meegedaan aan baanverkennen, maar dat kan ik zelfs beter niet doen. :')

Ik wil wel meer van je lezen over wedstrijden daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:11 



 
Profiel   

Fly high wat bijzonder dat je daar hebt gestart. Vroeger waren grote wedstrijden “ normaal” had je ook niet elk weekend in de buurt wedstrijd maar moest je soms wat verder weg. Bijna alle buiten concoursen waren hier 6 of meer ringen en naast de dressuur had je ook 2 spring ringen. Sommige concoursen hadden ook nog de afdelings dressuur erbij en soms ook menrubrieken. Ik vond t altijd geweldig. Dat mis ik soms echt. En hier in de regio heb je dat niet meer. Almeloseruiterdagen vind ik nu nog een gaaf concours maar ik heb geen paard in de basissport. April wil ik naar Texel dat heb ik voorheen al jaren gedaan en vind ik ook zo leuk.

Voor Corona ben ik in Florida wezen groomen en dat was ook heel interessant hoe wedstrijden daar verlopen. Mag Nederland wel een voorbeeld aan nemen qua controle van welzijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 04:49 



 
Profiel   

De enige goede keuze Discodip, maar wel heel erg balen....

Fly_high schreef
Welkom! :)
In Polen moest men destijds 90cm parcours afleggen om M dressuur te mogen starten := ik heb L gesprongen voordat ik ooit een dressuurproef heb gereden :P


Ja, ze hebben hier wel zoiets, je moet je Reiterpass, Reiternadel en Lizenz halen voor je A kunt starten, maar dat heb ik niet hoeven doen omdat ik mijn resultaten uit Nederland naar de Bond hier heb gestuurd en dat hebben ze overgenomen. Ik heb een RD3 Lizenz. Dus alleen voor dressuur, maar anders had ik dus drie examens moeten afleggen, met theorie, dressuur, springen en een paar crosshindernissen. Tussen de kinderen, want dit doe je als kind meestal al :') Was niet onhaalbaar geweest hoor, maar ik ben blij dat het zo kon.

@Nimber, hier het het dus echt nog 'ons kent ons' en dat gaat helaas soms wel ten koste van het welzijn. Sommige juryleden durven geen neusriemen controle te doen, want bekende namen.... dat vind ik wel jammer (vriendin is jurylid en die vertelt soms dingen...) Daar is Nederland wel weer iets verder.

@fly high, heb je ook moeten leren omdenken qua voorbereiden op wedstijden zelf? Ik had voor mijn Nederlandse manier van denken dus eerst veel stress. Toch gaan proberen aan te rijden met de trailer en dan na de proeven weer naar huis. Maar je rubrieken zijn nooit direct na elkaar en dus lange wachttijen. Ik heb nu besloten gewoon een stal te nemen en dus waarschijnlijk meer rust.

@MWM, het heeft ook zeker wel wat hoor, een echt evenement. Maar voor jonge paarden die voor het eerst meegaan.... poe. Mijn toen 5 jarige Dreamboy x Gribaldi vond daar wel wat van. :') Hij wilde eerst de ring niet in en tijdens de proef (die echt super ging, ontspannen ook) sprong hij gewoon de baan uit bij A. :') :') :') Maar hij gaat ook wel zo'n paard worden wat dan goed presteert (denk ik).

Waar ik de eerste jaren het meest mee heb geworsteld is goede les. Want dat is hier gewoon niet. Maar ik heb nu een Pixio en iedere week weer les van mijn Nederlandse instructrice. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 07:51 



 

Klinkt ingewikkeld...

Ooooh balen discodipp. Ik wou eigenlijk komend weekend nog wel starten maar krijg geen wedstrijd meer gevonden waar ik nog in kan schrijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 07:53 



 
Profiel   

Esperanza, wat interessant. Werkt dat een beetje zo’n pixio en dan op afstand les?
Komt dat wel zonder vertraging over?

Wij gaan komend weekend weer starten, gelukkig dicht in de buurt want het word best warm als ik dat zo zie :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 11:04 



 
Profiel   

Ik vind t ook allemaal ingewikkeld :')
Dan is t toch maar goed geregeld in ons kleine landje haha!

Ik ga vanmiddag toch even een dierenarts laten komen voor een echo van haar bil. Wil echt weten of er echt niets kapot is, ze loopt gelukkig helemaal rad, zowel op harde als zachte grond. Maar toch..

@Robijntje: Wellicht Grubbenvorst dan proberen? Daar heb ik mij afgemeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 11:04 



 
Profiel   

DiscoDipp schreef
Ik vind t ook allemaal ingewikkeld :')
Dan is t toch maar goed geregeld in ons kleine landje haha!

Ik ga vanmiddag toch even een dierenarts laten komen voor een echo van haar bil. Wil echt weten of er echt niets kapot is, ze loopt gelukkig helemaal rad, zowel op harde als zachte grond. Maar toch..

@Robijntje: Wellicht Grubbenvorst dan proberen? Daar heb ik mij afgemeld.


Sterkte! Hopelijk valt het allemaal mee! Ik ben ook zo hoor, als ik twijfel meld ik af. Hoewel het wel aan de reden en het niveau ligt, bij normaal wondje kijk ik aan als ze maar paar dagen stil zou staan. Maar bij een wat ernstiger wondje of zwelling vind ik het ook niet eerlijk om paard voor het eerst weer te rijden op een wedstrijd.

Ik heb tijd zadel problemen gehad. Zadels waar ik op kon rijden liep paard niet meer onder en waar paard onder liep kon ik niet op rijden zonder ondraaglijke pijn. Ik had me geselecteerd voor het Nk. Die heb ik dus niet afgemeld, ook al was het onzeker hoe vaak ik kon rijden van te voren. Maar het verschil was dat zij dus wel al die tijd gelogeerd was, dus in top conditie en het maar B was (of in het L1 was ze mee op vakantie met moeder dus hippiade was 1e keer in 2 weken dat ik reed en zij serieuzer moest dan lange teugel buiten haha). Ik had er 2 keer opgeZeten.

Voor die van volgende week kan je altijd vanmiddag na da bezoek nog kijken! Ik zal duimen dat het allemaal mee valt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 11:11 



 

Zal ik gewoon mailen of ik jouw startplek mag :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 11:47 



 
Profiel   

Ik moet idd ook gewoon in t B, maar ik wil t echt niet riskeren dat ik iets meer kapot maak dan dat t al is. Kan haar beter gewoon 2 weken vakantie geven en alleen wandelen/longeren.

@Robijntje: Zou t gewoon proberen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 12:17 



 

Geregeld :')

Beterschap met je pony :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 12:18 



 
Profiel   

Maar als je kan longeren, wat is er dan zwaarder aan rijden? Of zit het onder het zadel? Dan is het weer anders natuurlijk

Ik bedoelde ook alleen zoals ik al schreef, wie weet valt het enorm mee bij de da en zou je volgende week wel gewoon kunnen gaan. Dat kan je altijd beslissen na het bezoek. Hopelijk valt het gewoon mee. Niet vanwege wedstrijden, maar het is gewoon naar als paard wat mankeert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 12:24 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Geregeld :')

Beterschap met je pony :(:)


Rij ze der uit he! Moet mijn plek voor de regio’s behouden _O-

Dankjewel! Dierenarts is net geweest, ze heeft een spierkneuzing dus ik kan over 10-12 dagen weer op gaan pakken en in de tussentijds stappen en alleen joggen aan de longe. Ze krijgt Metacam en heeft een extra tetanus gehad.

@mywishmax: Ik wil er nu niet opstappen omdat ze heel makkelijk in de verzameling gaat en dan veel druk op de achterhand zet. Vooral op wedstrijd als ik der vraag flink de motor aan te zetten.

Dan laat ik haar liever n weekje of 2 staan, voordat ik dadelijk meer kapot maak dan mij lief is. Ze is pas net 5, en ik heb er 3 jaar geleden eentje af kunnen geven door een gescheurde spier.. Dus ik krijg hier echt flashbacks van, liever even het zekere voor t onzekere nemen. Tis maar 1 selectie denk ik dan maar..


Laatst bijgewerkt door DiscoDipp op 30-06-22 14:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 14:23 



 

Gelukkig 'slechts' een spier kneuzing.

Hahahaha ik doe mijn best. Mijn enige doel is een winstpunt, hop die b uit :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 14:25 



 

Goh, ik ben echt slecht voorbereid, bedenk me net dat ik helemaal geen voorlezer heb geregeld haha. Oeps.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 16:53 



 

Robijntjah schreef
Goh, ik ben echt slecht voorbereid, bedenk me net dat ik helemaal geen voorlezer heb geregeld haha. Oeps.

Hahahah oeps! Ik heb een voorlezer geregeld voor mn debuut maar ze heeft zelf ook al heeeeeel lang niet meer voorgelezen. Dus ik leer mij beide proeven zoveel mogelijk uit mn hoofd en de voorlezer als ondersteuning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 16:56 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Goh, ik ben echt slecht voorbereid, bedenk me net dat ik helemaal geen voorlezer heb geregeld haha. Oeps.


:') :')
Jammer dat ik niet in de buurt woon, anders had ik je graag geholpen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 16:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 61 [ 1523 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 61  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen