Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 49 van de 61 [ 1523 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 61  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijden kletstopic 2022

 

Doe dat laatste maar! Doe ik ook :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 13:05 



 
Profiel   

Het betekent volgens mij dat je voor de selectie inderdaad geklasseerd wordt op een geschoonde uitslag, dus enkel de L1combinaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 13:06 



 
Profiel   

Haha voor de selectie rijd je altijd alleen tegen eigen klasse. Dus zelfs al ze de B en L1 samenvoegen voor prijsuitreiking, omdat de 2 rubrieken zo klein zijn, zal dat voor de selectie niet uitmaken. Dan krijg je inderdaad gewoon de plaatsingspunten hoe jij in de B rubriek van jouw ring geëindigd bent.

Wij hebben we ooit gehad dat door vertraging van jury de helft door jury 1 en andere helft door jury 2 gepureerd werd. Dat werden 2 klassementen voor de prijsuitreiking, maar kregen beide ook de plaatsingspunten. Dus op 1 wedstrijd hadden 2 ruiters 1 punt voor de 1e plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 13:07 



 
Profiel   

Bij ons is het in Beek al gebeurt dat er 2 ringen waren dus ook 2 1ste plekken etc.

Maar dan ga ik er vanuit dat ze ook een extra prijsuitreiking houden. Ik zit bij het L1 erbij, en dan hebben ze nog een ring B met 27 man. Over de 40 starts in het B dus.

Ik ga hun gewoon even een mail sturen over hoe ze het voor zich zien, anders ga ik mooi naar Someren. Kwa selecties voor de regio’s zit ik er toch al bij, kan ik net zo goed genieten van de laatste 2 wedstrijden in het B.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 13:14 



 
Profiel   

Dan zit je niet bij de L1 erbij, want de rubrieken zijn te groot om samen te voegen. Pas als er minder dan 8 combinaties in een klasse zitten kan deze worden samengevoegd voor de prijsuitreiking, als ze door dezelfde jury beoordeeld worden, maar niet voor de selectie. Je bent gewoon een 2e B rubriek ivm grootte en dus ook een apart klassement. En toevallig in dezelfde ring als waar daarvoor de L1 is, maar daar heb je niks mee te maken als de rubrieken dus groter zijn als 8 combinaties.

Sowieso voor de selectie maakt het niet uit dat je in dezelfde ring start als het L1.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 13:20 



 
Profiel   

Ik begrijp het ook zoals MWM het uitlegt, je rijdt in dezelfde ring als L1 maar het blijft een aparte B rubriek, zowel voor de prijzen als tbv selecties. Alleen wel gescheiden van de eerste B rubriek vanwege groot aantal combinaties in de B.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 14:47 



 
Profiel   

Nu is het inderdaad duidelijk! Dankje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 15:53 



 
Profiel   

Haha het is soms gewoon maar ingewikkeld hoor! Vooral wanneer ze wel twee klasses bij elkaar mogen doen qua prijsuitreiking en wanneer niet.

Maar bij selecties worden aantal afgevaardigden bepaald per klasse, dus zelfs als je een rubriek van 3 in de b en 3 l1 had ben je voor de selectie nog apart. Dan kan je dus jouw voorbeeld krijgen van 4e bij prijsuitreikingen, maar 1e van de b voor selectie. Het enige 'nadeel' of juist voordeel kan zijn dat de kleinere rubriek betere plaatsingspunten krijgt, omdat er nu eenmaal minder combinaties zijn. Terwijl bijvoorbeeld de nummer 1 van die ring in de grote ring in de middenmoot zou zitten. Maar goed, 1 goed resultaat is niet genoeg natuurlijk haha.

Het selectiereglement van de kring, regio en eventueel NK is altijd fijn om even door te lezen. En een mail sturen kan nooit kwaad he? Liever een keer te veel iets vragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 16:18 



 
Profiel   

DiscoDipp schreef
Even een vraagje voor de gene die de regels beter begrijpen dan mij :')

Ik zie dat bij de volgende selectie de B opgedeeld is in 2 ringen. De eerste ring B staat aansluitend na de pauze bij het L1 en de andere ring B is op zichzelf een ring.

Betekent dat nu dat ik tegen het L1 rij? Dus als ik zeg maar 10e wordt, maar er staan geen B ruiters voor mij dat ik evengoed 1e ben voor de selecties? Of betekent dat dan ook echt een 10e plek?
Snap het even niet zo goed :') Anders ga ik liever naar de Kerst dressuur in Someren _O-


Ik begrijp dat je in Brabant rijdt?

De selectie is per klasse. Uitslag zal waarschijnlijk ook over 1 rubriek gaan.

Als de groep zo groot is dat ze over 2 ringen verreden moet worden, dan zijn er ook 2 verschillende groepen met selectiepunten.

Is dat niet zo, dan moeten ze voor de selectiestand de B en L1 uit elkaar halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 16:22 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
DiscoDipp schreef
Even een vraagje voor de gene die de regels beter begrijpen dan mij :')

Ik zie dat bij de volgende selectie de B opgedeeld is in 2 ringen. De eerste ring B staat aansluitend na de pauze bij het L1 en de andere ring B is op zichzelf een ring.

Betekent dat nu dat ik tegen het L1 rij? Dus als ik zeg maar 10e wordt, maar er staan geen B ruiters voor mij dat ik evengoed 1e ben voor de selecties? Of betekent dat dan ook echt een 10e plek?
Snap het even niet zo goed :') Anders ga ik liever naar de Kerst dressuur in Someren _O-


Ik begrijp dat je in Brabant rijdt?

De selectie is per klasse. Uitslag zal waarschijnlijk ook over 1 rubriek gaan.

Als de groep zo groot is dat ze over 2 ringen verreden moet worden, dan zijn er ook 2 verschillende groepen met selectiepunten.

Is dat niet zo, dan moeten ze voor de selectiestand de B en L1 uit elkaar halen.



Nee in Limburg. Maar idd, het wel zal uit mekaar gehaald worden. Beek was al dubbele punten, dat wordt hier ook, en de week erna waarschijnlijk ook.

Vraag me ook af waar in godsnaam al die ruiters ineens vanaf komen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 18:30 



 
Profiel   

Haha dat is tegenwoordig inderdaad best bijzonder dat je twee ringen moet maken.

Zeker in de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 18:35 



 
Profiel   

Succes iedereen dit weekend, wij hebben volgende week een wedstrijd gepland staan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 16:12 



 
Profiel   

Wij ook volgend weekend! Wij waren vandaag op pad voor een clinic van Danielle van Mierlo. Wat geeft zij fijn les zeg, echt heerlijk gereden en fijne tips meegekregen.

[ img ]

Succes voor degene die dit weekend wedstrijd hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 22:47 



 
Profiel   

Ik moet zeggen, ik vind de selecties allemaal maar moeilijk, vooral omdat het per regio zo verschilt :+ Heb vorig jaar meegedaan maar uiteindelijk niet de regio gereden want stapte met dat paard over naar de Subtop.

Leuk, Autumn! Was het een proefgericht clinic, of gewoon algemeen?

Ik heb gisteren mijn LT-debuut gemaakt in Houten tijdens de Jumping Amsterdam selectie. Was misschien beetje dom van mijzelf, met zoiets inschrijven maar ik heb soms beetje moeite met begrijpend lezen :Y). MAAR! Het is gelukkig goed afgelopen, we zijn netjes met 63,235% thuis gekomen, wat een 19e plek uit 30 was. Zelfs tussen combinaties zoals Marieke vd Putten met Jameson RS2, en Kuvasz RS2 (en nog veel meer internationale ruiters) wat ook logisch was naderhand :').

Volgend weekend debuteer ik eentje in Kootwijkerbroek in het ZZZ, en dan neem ik deze ook weer mee voor de LT. Ik mag in principe gelijk Inter I aangezien je daarvoor maar 1x 60% hoeft te rijden in de PSG, maar ik heb mijzelf verteld dat ik pas overstap als ik 65% gemiddeld rij in de PSG :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:11 



 
Profiel   

Nee, het was gewoon een “normale” les. Ik zag dat zij ook de hippische trainingsdagen doet, dat wil ik van haar wel graag doen :D

Wat goed R_Alexander! En wat tof dat je tussen zulke namen hebt gestart, maar je moet jezelf niet onderschatten hoor :D mag jij trouwens nu dan bij JA rijden?

Ik heb zondag wedstrijd, maar vandaag was paard niet lekker. Geen koorts, maar een beetje suffig en sloom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:26 



 
Profiel   

Wat vervelend Autumn, hopelijk knapt die zo op!

We hebben zondag ook wedstrijd, maar het gaat ff wisselend... zaterdag was het hele tijd alleen maar bokken en rennen en weer rennen en bokken, totdat ik eraf lag :') Zondag was die weer absoluut niet vooruit te branden en beetje oud manegepaard vibes, zou wel spierpijn hebben gehad van al dat bokken := Ik heb hem vandaag dagje vrij gegeven en kijk morgen nog hoe het gaat. Zaterdag waren we eigenlijk tijdens andere mensen hun springles aan het rijden, vandaar dat opgefokte en bokkerige denk ik, Henkie heeft al paar maanden niet gesprongen en is het er heel duidelijk niet mee eens :+ ik heb hem na mijn val wel paar keer een kruisje laten springen en toen was die ineens weer verdacht braaf ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:43 



 
Profiel   

Selectie is idd echt overal anders. Hier in Utrecht kan je gewoon 2 maanden randomn in de regio starten en tellen de drie beste. Kan je dus nog best wat in manipuleren door heel vaak te gaan of zelfs bepaalde jurys te kiezen :+
Ik heb er drie gestart en ga wel horen of ik erbij zit.

Gefeliciteerd R_Alexander!

Fijn dat je lekker gelest hebt autumn :) balen dat ie nu niet helemaal fit is, hopelijk knapt ie snel op.

Hier woensdag wezen trainen, maar maandag was de tandarts geweest en vond dr eigenlijk net mwah. Had ik iets beter moeten plannen. Gister lekker met balkjes gespeeld :)

Stout fly_high! Jij nog wel heel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:47 



 
Profiel   

Gaaf R_Alexander!

Dus je hebt je boktnaam eer aangedaan Fly_high? Hopelijk geen last meer van?

In onze kring zijn er dan weer maar 3 selectie wedstrijden en die moet je dus allemaal rijden.

Ik heb eergisteren les gehad en dat ging alweer een heel stuk beter. Fijne tips gekregen wat we meer aan het werk kunnen alleen is vandaag de dierenarts op stal geweest om te enten dus even een paar dagen rustig aan. De 28e gaan we weer op pad dus we hebben nog even de tijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 22:48 



 
Profiel   

Ohh super leuk, Autumn! Hopelijk lukt het dan om dat te gaan doen, veel plezier alvast! Nee, ik ben zeker niet door naar Jumping Amsterdam. Was ook gelukkig niet helemaal het doel ook dus gelukkig ben ik niet teleurgesteld. Ben allang blij dat ik na zulke paarden nog een beetje een degelijke score kon rijden :Y)

@Fly_high: Neee! Wat erg, paarden blijven toch onvoorspelbaar :+

@Noisy: Lekker als de les goed gaat, waar moeten jullie de 28e heen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 22:54 



 
Profiel   

Noukie schreef
Selectie is idd echt overal anders. Hier in Utrecht kan je gewoon 2 maanden randomn in de regio starten en tellen de drie beste. Kan je dus nog best wat in manipuleren door heel vaak te gaan of zelfs bepaalde jurys te kiezen :+
Ik heb er drie gestart en ga wel horen of ik erbij zit


Deze opmerking hoor ik vaker, maar hoe doen mensen dat, op jury een wedstrijd kiezen? Meestal zie je toch pas op de definitieve startlijst wie de jury is?

Nice, Alexander, gaaf om tussen die namen te rijden en dan ook nog goed mee te kunnen draaien.

Haha, Fly, vooral dat hij verdacht braaf was toen hij een kruisje mocht springen. Hopelijk houdt hij nu zijn circus kunsten voor zichzelf in zijn eigen tijd ipv onder het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 07:25 



 
Profiel   

Bij sommige wedstrijden staan de juryleden er eerder op en soms hebben mensen gewoon korte lijntjes met organisaties. Waar een wil is...
Uiteindelijk lijkt het me niet zo zinvol, alsof je op de regio je jury kan kiezen :')
Trouwens ook zat wedstrijden waar je gewoon pas ziet wie er zat als je je protocol terugkrijgt hoor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 07:34 



 
Profiel   

En mensen die niet meer bij een vereniging starten, omdat die verkeerde juryleden uitnodigen :+ waren gewoon hele leuke juryleden, wij waren er als vereniging blij mee en als ruiter ook. Eerlijk en fijn, maar die ruiters die niet meer kwamen gaven die juryleden de schuld van de slechte punten :=
Zaten ook juryleden bij die jij ook kent, noukie haha. Waar rijd jij trouwens buiten tegenwoordig? Wil weer eens weg, maar niemand om mee te gaan en geennidee wat leuk rijden is.

Word wel jaloers van al jullie verhalen zeg! Gefeliciteerd allemaal!

Ik moet waarschijnlijk rentree ook weer uit gaan stellen. Volgende week dinsdag komt de fysio voor paard en de wedstrijd die ik wilde gaan rijden is half januari. Maar mijn instructie is met zwangerschapsverlof, dus heb al een maand geen les gehad. Die laatste les was ook vreselijk met een mega fris paard. Die helaas niet fris is de 1e 10 minuten ofzo, maar dan bij wijze van anderhalf uur kan blijven spoken, haha. Daarna even wat gedoe gehad dus rijden op lager pitje tot afgelopen week. Degene waar ik bij wil lessen nu kan maar 1 keer per 2 weken en dat is dus volgende week woensdag, dag na de behandeling en ze moet eigenlijk een paar dagen rust. Daarna komen de feestdagen dus zou ik 2 keer kunnen lessen hooguit. Dan moet ze na de behandeling wel enorm vooruit gaan ineens en ik geen tegenslagen meer qua gezondheid... Afgelopen weekend met die kou kan ik amper rijden, want been valt dan uit.

Is ook heel stom, bepaalde dingen gaan in training heel goed. Beter als ooit. Maar andere dingen die normaal simpel waren hebben we wat problemen mee. Op goede dag rijd ik heerlijk, op mijn slechte dagen kan ik alleen stappen en galoperen zolang been het blijft doen. Zou wel L2 kunnen starten, maar heb daar geen zin meer in. Maar het kriebelt enorm na 2 jaar niet weggeweest te zijn. Alleen wil ik niet starten als ik het nog niet goed genoeg vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 07:57 



 
Profiel   

Jij perfectionist! :P
Maar snap je wel hoor. Het weer zit je komende weken ook niet echt mee kijkt het. Snap ook dat het inmiddels wel kriebelt om weer te gaan!

Ik ga nu in Ede de hei op meestal. Als t straks wat warmer is mag je wel een keer aanhaken als ie braaf is? Of soms de Treek. Kan je wel makkelijker parkeren.

Enne.... Nieuwsgierig naar die juryleden :+ Pb? O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 08:46 



 
Profiel   

Het enige wat ze doet is een keer stil staan en dan moet de ander voorop of een metertje opzij. Als ik alleen ben sta ik soms gewoon tijdje stil ergers,maar ze is echt heel fijn buiten haha. Moeder nam haar altijd 2 weken mee naar de Veluwe en dan kwam ik een paar dagen. Dus als het wat beter weer is lijkt het me heel leuk!

Ja, ik ben perfectionistisch haha. Vroeger al he :') Maar nu extra uit zelfbescherming. Ik pb je even!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 08:57 



 
Profiel   

@MWM volgens mij ben je een tikje te perfectionistisch ;) maar ja, who am I to judge, ik liep maandenlang over een stom B-proefje te piekeren want wat als het niet perfect zou gaan (dan stort de wereld uiteraard in := ). Ik snap die wedstrijdkriebels in ieder geval wel, succes met voorbereiden!

@Noukie juryshoppen zie ik ook buiten selecties om, vooral als men alleen bij de eigen vereniging rijdt :j en ook stallen die bijv. al paar dagen voor de wedstrijd witte hekjes, juryhokje etc in de baan zetten zodat eigen combinaties er aan kunnen wennen, terwijl mensen van buitenaf de baan niet mogen verkennen. Maar goed, zodra je op de kampioenschappen of ergens hoger in de sport terechtkomt heb je er niets meet aan, en als je per sede ene keer in die B of L MOET WINNEN ten koste wat het kost dan so be it.

Ik heb gelukkig niets vervelends overgehouden aan mijn val, op een gekneusde vinger na maar die doet het ook al redelijk :P Het was echt zo stom jeugdig bokken, elke keer uit draf aan de losse teugel, zonder enige boosheid of verzet maar gewoon oortjes erop en lekker jolig meespringen met al die springende paarden om ons heen :') Hij kon soms al zo reageren met crosslessen of losrijden op wedstrijd, nou nu dus blijkbaar ook.

Ik moet zondag al vroeg in de ochtend mijn proef rijden, 6u opstaan om in te vlechten dus, ik heb er nu al spijt van :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 17:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 49 van de 61 [ 1523 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 61  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen