Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 318 van de 320 [ 7993 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 315, 316, 317, 318, 319, 320  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

 
Profiel   

Anouk ook hier nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

miicchhellee, wat naar zeg! Hopelijk kunnen ze haar verder helpen.

Laura1982, leuk dat je weer met Ilias op pad gaat!

Optiwolk, wel eens naar Tristan Tucker gekeken? TRT method heeft voor Kristall veel verschil gemaakt.

Kristall zit nog in opbouwfase, dus denk dat ik eerst weer M ga starten begin volgend jaar, doel was natuurlijk Z1 debuut 18 december maar dan mogen we net beginnen met de galop (nu gaat dan Karel mee in het ZZL). Ze heeft wel helemaal groen licht en loopt ook top maar op advies bouwen we verder rustig op. Karel had de laatste keer geen winst in het ZZL, maar dat lag meer bij de omstandigheden en aan mijzelf. Het inrijden was echt kak (heel klein, veel ruiters) en het was laat waardoor ik moe was en de proef te rommelig. Hoort erbij. Zonder downs geen ups :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 17:35 



 
Profiel   

miicchhellee schreef
Hier helaas minder goed. Merrie 4 weken geleden met longeren onderuit gegaan, helaas met een achterbeen achter haar uit.

Chiro er al bij gehad, gelukkig wel iedere dag iets verbetering maar ik blijf zelf een kleine hups voelen als ik haar vraag onder de massa te blijven. Jammer dat niemand iets ziet.
Ga nu met haar voor Equitron behandelingen en hopelijk gaat dat verbetering geven.

Jammer we waren zo fijn op weg!


Jeetje wat vervelend! Ik ken iemand die het proberen zeker waard is. Zei kan echt toveren met paarden die eigenlijk voor slacht weg zouden moeten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 18:16 



 
Profiel   

miicchhellee schreef
Hier helaas minder goed. Merrie 4 weken geleden met longeren onderuit gegaan, helaas met een achterbeen achter haar uit.

Chiro er al bij gehad, gelukkig wel iedere dag iets verbetering maar ik blijf zelf een kleine hups voelen als ik haar vraag onder de massa te blijven. Jammer dat niemand iets ziet.
Ga nu met haar voor Equitron behandelingen en hopelijk gaat dat verbetering geven.

Jammer we waren zo fijn op weg!

Heel veel sterkte hopelijk valt het mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 18:24 



 
Profiel   

Michelle, sterkte en wil je ons op de hoogte houden? Althans, ik vind het altijd super interessant, zeker gezien de blessure geschiedenis die ik al met m’n paarden heb gehad. Succes in ieder geval!

Optiwolk, hè vervelend als je zo blijft hangen. Ik had het ook in het z1 maar dan doordat m’n 6jes paard de eenvoudige wissels verklooide. Ik had te weinig om te compenseren. In het z2 kwamen bij ons de punten weer. Geen idee waar bij jou de punten blijven liggen natuurlijk.

Laura, succes met Ilias. Weer op naar de wp-en

Hier weinig nieuws want ik heb eigenlijk even niets te rijden. Henkie natuurlijk geblesseerd, merrie staat dik te wezen. Die is echt al aan de maat voor het feit dat ze eind maart uitgerekend is.
Dan hebben we rooie duivel Willem, die maakt wel hele grote vorderingen. Geen idee in hoeverre ik vorderingen/tegenslagen had gedeeld, maar Willem vind z’n eigen schaduw nog eng. Was onbeleerd en 6 jaar oud.
Maar het gaat erg goed met hem. Hij is zadel en ruitermak te noemen, zij het laatste nog een beetje extra bevestiging nodig heeft.
Rechtsom vind hij nog erg spannend en galop is per ongeluk een x 3 passen gedaan ohz maar nog niet verder. Maar feit dat er iemand op zit is al een feestje waard. Ik hoop dat hij zich met zulke grote sprongen blijft ontwikkelen want dan zie ik mezelf er binnenkort wel eens een keer opzitten ook. Voor nu, laat ik dat even over aan de proffs. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 19:01 



 
Profiel   

Zamba schreef
miicchhellee schreef
Hier helaas minder goed. Merrie 4 weken geleden met longeren onderuit gegaan, helaas met een achterbeen achter haar uit.

Chiro er al bij gehad, gelukkig wel iedere dag iets verbetering maar ik blijf zelf een kleine hups voelen als ik haar vraag onder de massa te blijven. Jammer dat niemand iets ziet.
Ga nu met haar voor Equitron behandelingen en hopelijk gaat dat verbetering geven.

Jammer we waren zo fijn op weg!


Jeetje wat vervelend! Ik ken iemand die het proberen zeker waard is. Zei kan echt toveren met paarden die eigenlijk voor slacht weg zouden moeten!


Je mag mij een PB sturen met wat informatie als je wil!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 19:41 



 
Profiel   

mellamoshan schreef
Michelle, sterkte en wil je ons op de hoogte houden? Althans, ik vind het altijd super interessant, zeker gezien de blessure geschiedenis die ik al met m’n paarden heb gehad. Succes in ieder geval!

Optiwolk, hè vervelend als je zo blijft hangen. Ik had het ook in het z1 maar dan doordat m’n 6jes paard de eenvoudige wissels verklooide. Ik had te weinig om te compenseren. In het z2 kwamen bij ons de punten weer. Geen idee waar bij jou de punten blijven liggen natuurlijk.

Laura, succes met Ilias. Weer op naar de wp-en

Hier weinig nieuws want ik heb eigenlijk even niets te rijden. Henkie natuurlijk geblesseerd, merrie staat dik te wezen. Die is echt al aan de maat voor het feit dat ze eind maart uitgerekend is.
Dan hebben we rooie duivel Willem, die maakt wel hele grote vorderingen. Geen idee in hoeverre ik vorderingen/tegenslagen had gedeeld, maar Willem vind z’n eigen schaduw nog eng. Was onbeleerd en 6 jaar oud.
Maar het gaat erg goed met hem. Hij is zadel en ruitermak te noemen, zij het laatste nog een beetje extra bevestiging nodig heeft.
Rechtsom vind hij nog erg spannend en galop is per ongeluk een x 3 passen gedaan ohz maar nog niet verder. Maar feit dat er iemand op zit is al een feestje waard. Ik hoop dat hij zich met zulke grote sprongen blijft ontwikkelen want dan zie ik mezelf er binnenkort wel eens een keer opzitten ook. Voor nu, laat ik dat even over aan de proffs. :Y)


Zal ik doen! Heb zelf goede ervaringen ermee voor mezelf maar ben benieuwd of het wil helpen bij mijn merrie, ze is tenslotte ook alweer 17 jaar en ik snap dat herstel dan ook langer kan duren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 19:43 



 
Profiel   

Michelle: hopelijk gauw beterschap!

Mellamoshan: door de spanning zitten er wat storingen in de aanleuning en is het allemaal zo net niet.

Urosa: succes!
Ja ik heb gisteren het gesprek toevallig ook nog gehad, maar ben zelf gestart met Parelli dus nog even uitzoeken waar het verschil zit.
Van wat ik er nu uit begrijp gebruikt tristan heel veel driving en een stukje friendly en leert hij gewoon heel goed kijken waar je moet stoppen met vragen.
Verder moet ik er gewoon veel meer mee op de baan hoor en ben eigenlijk aan het twijfelen om es alleen te gaan, want het is de entourage die voor druk zorgt soms.
Moet dan wel proefje uit het hoofd gaan leren… maar dat moet op een bepaald niveau sowieso dus misschien maar de korte pijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 10:50 



 
Profiel   

Optiwolk, ik rijd ook uit mijn hoofd, in het begin is het nog beetje spannend maar het went echt snel en ik vind het fijn! En er zijn qua grondwerk inderdaad meerdere wegen, vaak zijn er best wat gemeenschappelijke noemers en is het ook een kwestie van wie je het meeste aanspreekt. Bij mij past TRT method het beste.

Afgelopen vrijdag les gehad met Karel bij Jill Huijbregts, dat was wel heel tof! Vanaf vandaag 10 minuten draf met Kristall en dat is wel fijn hoor! 5 min was wel heel weinig. Benen blijven ook mooi droog dus ben wel positief :D Zaterdag hebben wij de 1ste selectie, maar zag de startlijst en zie het wel somber in :+ als we onderaan eindigen rijd ik de andere 2 niet, die zijn verder weg en vind ik dan zonde van de moeite. Zaterdag iig genieten en proberen een strakke proef neer te zetten :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 15:58 



 
Profiel   

Lekker sturen Urosa komt vast goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 22:31 



 
Profiel   

Ik lees zo even bij, maar eerst een beetje een ego update :o

Zaterdag ben ik teruggekomen van een paar weken weg voor het werk en gisteren heb ik meteen twee proeven in het ZZZ gewonnen *\o/*
Het was voor mijn gevoel erg hoog gepunt, maar ik ben alsnog natuurlijk erg blij met deze scores!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 23:12 



 
Profiel   

Sw gefeliciteerd moet een heerlijk gevoel zijn. En boeiend dat het hoog gepunt is gewoon lekker van genieten

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 11:12 



 
Profiel   

SW, lekker hoor! Gefeliciteerd en tof commentaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 14:35 



 
Profiel   

SW wat tof! Gefeliciteerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 06:42 



 
Profiel   

Dat is inderdaad een hele mooie Come back! en prachtige cijfers ook onderin!

Afgelopen zaterdag heb ik m'n laatste punt in de ZZZ gereden. Werd best laag gepunt (of slecht gereden) maar wel mooie scores van 62,0% en 62,7% en 2 3e prijzen. Ben er heel blij mee! Het voelt alleen best krom dat als ik rij op de stand: gas is alles dat ik dan deze scores rij en als ik op netjes ga en zo netjes mogelijk afwerken het te saai is en ik geen punten rij. Ik moet dus nog een beetje finetunen. Nu verder trainen en in februari ons PSG debuut.

k ben trouwens wel benieuwd of jullie allemaal een 20x60 rijbaan hebben of dat jullie daar in trainen. Ik heb namelijk een 20x40 en een 20x50(of 55) bak en ik vind het best lastig om op letters te rijden met de wedstrijd. Hebben jullie daar ook last van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 14:56 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal :D

Netjes Vibabu! Dat balans heb ik ook wat moeite mee, vooral omdat Roz beter loopt als ze een beetje heet is, maar het moet natuurlijk wel foutloos blijven.
De tweede proef reed ik ook iets meer gedurfd in de galoptour met een mooie uitgestrekte galop & pirouette naar links, maar daardoor kreeg ik wel een erg ehh explosieve serie om de 4 8)7

Ik train in een 30x70 of 20x50 bak, maar wij zetten wel eens per maand de 20x60 en 20x40 uit (gewoon met balkjes & pylonnen als letters) zodat iedereen even kan oefenen.

Optiwolk, ik volg de methodes van Chris Irwin gecombineerd met wat ik geleerd heb van David Cowley's "Two-Way Trust" methode met de filmpaarden op set. Er zijn zo veel opties, maar het is een beetje puzzelen om te vinden wat het beste bij jouw paarden past. Ik vind Chris erg fijn voor jongere paarden, maar gebruik David's methodes meer voor wanneer er erg veel afleidingen aanwezig zijn.

Ik rijd meestal ook uit het hoofd, maar dat is vooral zodat Roz niet weet wat er gaat gebeuren :')
Ik visualizeer mijn proef hetzelfde alsdat ik mijn springparcours leer.

PS. Mijn excuses voor mijn Nederlandse spelling, na zoveel jaar in Canada begin ik er nu toch wel wat moeite mee te krijgen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 15:34 



 
Profiel   

SW, ik zie nooit fouten in je teksten hoor, maar misschien corrigeren mijn hersenen het automatisch :') en fijne manier om dan 1x per maand eens een ring uit te zetten!

vibabu, gefeliciteerd, stoer dat je nu PSG mag gaan starten! Ik rijd in een 18x38 en dat is wel eens lastig ja. Alleen met les of wedstrijden rijd ik in een 20x60. Ik oefen de proeven wel thuis, rijd ik sommige oefeningen in 2en. Merk wel dat het beter werkt als helemaal geen proeven oefenen. Maar geloof wel dat regelmatig in 20x60 (of iig grotere baan) trainen zou leiden tot betere wedstrijdresultaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 21:27 



 
Profiel   

Wij hebben een 20x 60 baan buiten en 20x40 binnen. Ik rijd eigenlijk altijd buiten tenzij het hard regent of zoals nu bij -10 dan ga ik wel naar binnen [ img ]
Dit is onze baan buiten.
Binnen hebben we een boel spiegels daar ben ik ook gelukkig mee.

Afgelopen weekend eerst psg gestart op de vrijdag. Dat ging nog niet vanzelf
Omdat hij echt veel spanning op de omgeving had. Met fouten in beide series, een pirouette en een wissel na de zigzag aan stront kwamen we nog uit op 59% de volgende dag hebben we interI gestart. Met nog voldoende ruimte voor verbetering hebben we 61,9% behaald en daarmee ons startbewijs voor de zware tour! Ik ben zo onwijs trots!

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-22 19:00 



 
Profiel   

O wauw wat ontzettend knap! Gefeliciteerd met je startbewijs. Was je 2x op dezelfde locatie dat je de volgende dag wel lekker kon sturen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-22 10:14 



 
Profiel   

Ja klopt ze hadden eerst een week basis dressuur met finale aan het einde van de week en daarna 2 dagen subtop. Deze week is er de hele week springen geweest met vanavond de afsluitende finale

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-22 12:41 



 
Profiel   

Zooo we zijn officieel uit het Z1 hoor!

Gestart, vaste entourage thuis gelaten en aan vriendin gevraagd of ze voor de zekerheid proefjes wou lezen. Had ze gestudeerd maar ja …
Helemaal alleen op pad, vriendin kwam achter als ik er al bijna op zat.

Begin van de dag helemaal klote. De oprit en straat uitgegleden ipv gereden, grote banen lagen gelukkig goed.
Kom ik op stal, trailer met geen mogelijkheid open te krijgen.
De klep kreeg ik ontdooid maar de zadelkamer niet.
Alle zooi in de auto gemikt.
Paard uit stal, z’n hals, manen en staart waren 1 mestvlek. Aan -5 heel blij met de babywipes in de poetskist.
15min over gedaan om paard te laden, met hulp, met longes, uiteindelijk met voer en tussenschot scheef gelukt.
Gelukkig bouw ik altijd belachelijk veel tijdsmarge in.

Gelukkig op de baan en op wedstrijd alles goed. Paard was best kijkerig maar ipv dat mijn vaste lezer staat te brullen “rijden!” Heb ik haltgehouden en gerustgesteld. Beloond bij ontspanning en t was klaar.

Hakken net over de sloot 210 en 212 met dik veel 4en voor de zijgangen, daar liet hij me echt in de steek.
Maar ook 7 en 7,5 voor de wissels en een 8 voor afgroeten!!
Bij deze dus Z2 startgerechtigd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-22 18:21 



 
Profiel   

Lekker Optiwolk! Met 4en en dan toch nog punten rijden is best netjes toch. Betekent dat je wat marge hebt :) Eén andere lezer dan normaal houd je ook scherp ;)
Dat aanhouden van tijdmarges is heel fijn als het lukt. Die van mij is zo druk op de trailer dat ik het liefst daar aankom en meteen kan beginnen met zadelen en warmrijden. Dat is voor iedereen en alles (de trailer) beter.

Ik heb op dit moment een winterstop en ga in februari pas weer starten en het bevalt me heerlijk! even 10 stappen terug want ik heb echt veel te veel aan m'n hoofd. Nieuw huis gekocht en verbouwd waar we deze week richting moeten verhuizen, de druk die ik mezelf oplegde om de laatste punt te halen, werk waarvan ik al 9 maanden zo'n 20 uur opvang binnen mijn eigen 40 uur die al te krap was. Paarden staan dus heel even op een laag pitje waar ik me wel eens schuldig over voel. Andere kant is dat ze nooit wat te kort komen en deze paar maanden echt wel gaan overleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 15:17 



 
Profiel   

Vibabu, klinkt als een goed plan om dan even de paarden een winterbreak te geven. Het moet allemaal wel te doen zijn.

Optiwolk, heel avontuur zo! Maar gefeliciteerd met je laatste 2 winstpunten!

Wij waren zondag op wedstrijd, groom was hoofdstel vergeten met de auto inpakken. Vertrouwen is goed, maar controleren is beter? :+ gelukkig konden we een trens hoofdstel lenen, al meer dan een jaar niet mee gereden maar ging prima :') Proef was heel fijn en foutloos, hadden geluk met een jury die ons beeld eens heel erg waardeerde, 1ste met 245,5 :D nog maar 1 winstpunt en dan mogen we ZZzwaar starten :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-22 14:44 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, super prestatie :)

Ik zie eigenlijk de laatste tijd steeds meer deelnemers in het Z1 (het is het Z1 topic toch :+ ) met trens starten. Tijdens een van de laatste buiten wedstrijden was er zelfs geen enkele Z1 combi op S&T. Ik heb het idee dat de jury's het starten op trens ook meer waarderen dan een paar jaar geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-22 15:21 



 
Profiel   

Daar had ik het toevallig laatst met iemand over dat ik gewoon op een simpel trensje en zonder sporen rijdt en dat dat toch "anders" er uit ziet dan wat je meestal op het niveau ziet. Of het wel of niet gewaardeerd werd kwamen we niet echt uit. Ik heb 1x op m'n briefje gehad dat het "knap" was om hem zo voor te stellen. Mijn gevoel is er toch bij dat stang en trens toch nog wel gewaardeerd wordt op de een of andere manier. Maar het is een gevoel en niet onderbouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-22 22:52 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Gefeliciteerd, super prestatie :)

Ik zie eigenlijk de laatste tijd steeds meer deelnemers in het Z1 (het is het Z1 topic toch :+ ) met trens starten. Tijdens een van de laatste buiten wedstrijden was er zelfs geen enkele Z1 combi op S&T. Ik heb het idee dat de jury's het starten op trens ook meer waarderen dan een paar jaar geleden.


Het zal mij als jury echt worst wezen met welk bit iemand rijd. Zolang het is toegestaan door de KNHS vind ik het prima. Ik heb ook echt niet meer of minder waardering voor een trens of stang en trens. Wel waardering voor een correcte stille aanleuning.

Ik heb nu een tiental paarden Z1 en hoger gestart wisselend op stang en trens en ik heb de afgelopen 20 jaar nooit gemerkt dat ik bevooroordeeld of benadeeld zou zijn door t bit waarmee ik rijd.
Kijk naar je paard waar hij t fijnste mee loopt en waar je de meest stille constante aanleuning mee bereikt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-22 08:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 318 van de 320 [ 7993 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 315, 316, 317, 318, 319, 320  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen