Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 51 van de 61 [ 1523 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 61  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijden kletstopic 2022

 
Profiel   

cocktailtime schreef
Wij hebben overigens volgende week weer wedstrijd. Cupido ging maandag echt een stap te ver en ging in volle galop de bak door.
Zon rare sprongen dat ik een spier heb verrekt. ik was zo geschrokken van deze terugval dat ik gelijk mijn lesgeefster heb gebeld om te vragen of ze dinsdag kon.
Ze heeft er zelf even opgezeten en toen heb ik nog even gereden. Gelukkig was er toen niks aan de hand. Heb wel wat spierpijn eraan overgehouden.

Die linkergalop is en blijft een dingetje. Heb gezien dat mijn lesgeefster er geen
Moeite mee heeft. Ik daarin tegen baal gewoon echt van de situatie en dat het mij na zoveel trainen op de een of andere manier niet goed lukt.
Maargoed.. en dooooooor!


Vervelende dingen zijn dat! Heb jij nadat je instructrice had gereden ook nog fijn gereden? Hopelijk is je spierpijn snel over
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 14:44 



 

Hier ook al van die frisse harry's.

Gewoon verder trainen en je soms even extra richten op de dingen die wel goed gaan!

Wat leuk Autumn, ik mag zondag ook op kerstwedstrijd (en versierd dus moet nog even aan de knutsel).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 14:47 



 
Profiel   

Autumnn schreef
cocktailtime schreef
Wij hebben overigens volgende week weer wedstrijd. Cupido ging maandag echt een stap te ver en ging in volle galop de bak door.
Zon rare sprongen dat ik een spier heb verrekt. ik was zo geschrokken van deze terugval dat ik gelijk mijn lesgeefster heb gebeld om te vragen of ze dinsdag kon.
Ze heeft er zelf even opgezeten en toen heb ik nog even gereden. Gelukkig was er toen niks aan de hand. Heb wel wat spierpijn eraan overgehouden.

Die linkergalop is en blijft een dingetje. Heb gezien dat mijn lesgeefster er geen
Moeite mee heeft. Ik daarin tegen baal gewoon echt van de situatie en dat het mij na zoveel trainen op de een of andere manier niet goed lukt.
Maargoed.. en dooooooor!


Vervelende dingen zijn dat! Heb jij nadat je instructrice had gereden ook nog fijn gereden? Hopelijk is je spierpijn snel over


Ja, gelukkig wel! Het geeft mij ook direct meer inzicht dat ik ook zelf het probleem veroorzaak.
Ik ben in de linkergalop onzeker waardoor ik verkramp, me vast zet en cupido harder en harder gaat. Heel lastig maar stapje voor stapje hoop ok dat ik er overheen kom.
Gek genoeg had ik een jaar geleden dit ook in de rechtergalop en voel ik mij nu heel zelfverzekerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 15:25 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Hier ook al van die frisse harry's.

Gewoon verder trainen en je soms even extra richten op de dingen die wel goed gaan!

Wat leuk Autumn, ik mag zondag ook op kerstwedstrijd (en versierd dus moet nog even aan de knutsel).


Dat zeker! Maar we starten in Hegelsom toch L2 omdat ik bijna aan mijn punten zit + dat ik indoor altijd fijn vind om te starten dus hoop dat het dan toch echt wel een stukje beter gaat.

Wat een leuke vooruitzichten! Ik heb niks gezien van een kerstwedstrijd. Waar ga je heen?


Laatst bijgewerkt door cocktailtime op 07-12-22 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 15:26 



 
Profiel   

Autumnn schreef
cocktailtime schreef
Ik ben tot nu toe wel altijd gestart, maar ik roep ook als ik 1 jury heb dat ik dan niet start.
Zij punt namelijk altijd laag en het is bijna nooit goed genoeg, sorry maar ik bespaar me de moeite om al dat werk te doen van wassen en vlechten om vervolgend de grond in getrapt te worden.
Ik ben vaak genoeg thuis gekomen met lagere punten tussen de 160 en 180 en kan zeker tegen kritiek.
Tegenwoordig zit ik in het bestuur van een vereniging en hoeveel jurys al zeggen van de sport is kapot gemaakt.
- profi rijdens die overal de prijzen meepakken en het niet meer leuk maken voor een amateur ruiter
Ik bedoel maar een paard in de klasse B en L1 die al in de verzameling kan lopen die krijgt die 8 en 9 en wat komt een normale vrijetijdsruiter dan nog doen?

- een andere jury zegt ook altijd als het niet goed genoeg is dan krijg je die 5 met commentaar. Maar hoevaak in onze uitslagen staan er punten tussen de 140 en 160 punten? Die jury zegt zelf ik zit hier niet om een ruiter kapot te maken.
170 punten met commentaar is in dat geval ook genoeg om duidelijk te maken dat de proef niet goed genoeg was voor deze klasse.


Ik wilde deze discussie eigenlijk aan me voorbij laten gaan, maar hier heb je zeker een punt. Wij hebben zondag kerstwedstrijd, normale wedstrijd alleen dan met leuke prijzen. Niet dat ik daarvoor meedoe maar het maakt het wel leuk. Nu rijdt er iemand mee die al 22 wp heeft in de B, ik vind dat echt oneerlijk. Zij wilt meedoen met de selecties (en is ook geselecteerd) en gaat daarom niet over naar de L. Dan denk ik, Start dan niet. Haar laatste punten waren 217. Volgens mij zijn dat toch prima punten om mee te nemen naar de selecties…. Maar goed


Tja het is vrij om de klassen uit te rijden. Ik doe dat ook altijd en dat is een goed recht. Dat ik dan altijd 70%+ rijd dan kan ik toch maar echt 10 proeven starten en dan gaat het snel genoeg. Ik zoek ook de wedstrijden uit met leuke prijzen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 15:27 



 

Someren, het keelven. Ik vind op pad gaan voor 1 proef echt zonde van mijn tijd dus vandaar deze keuze ipv helden (wat voor mij wel weer een thuis wedstrijd zou zijn).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 15:28 



 
Profiel   

Maar de KNHS is flink bezig met het toegankelijker te maken, maar ik weet niet of wedstrijden rijden daardoor leuker wordt.

Het jureren in ieder geval niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 15:29 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Someren, het keelven. Ik vind op pad gaan voor 1 proef echt zonde van mijn tijd dus vandaar deze keuze ipv helden (wat voor mij wel weer een thuis wedstrijd zou zijn).


Ik ga idd ook niet voor een proef op pad. Te veel goede voor die paar minuten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 15:29 



 
Profiel   

Ja ik denk dat het ook prima is PSvanlot.
Maar ik heb het meer over de ruiters die paarden van andere uitbrengen oa in de sport, meerdere paarden rijden in verschillende klasses.
Een paard van 30/40.000 euro onder hun reet hebben en in de b en l1 al in de verzameling lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 15:30 



 
Profiel   

Kan iemand mij trouwens helpen O:) ik kreeg een mail over een jaarzegel en een ruiterpaspoort? Die jaarzegel kan je ophalen begreep ik, maar ik heb geen paspoort gekregen. Moet je dat nog apart aanvragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 17:47 



 
Profiel   

Ik ga zondag toch naar Helden. Vond Someren eigenlijk wel een leukere agenda. Maar ik zit echt aan mijn punten. Had geteld nog op 2 x een 1 proefse selectie en dan de Regio’s dus daar hou ik me ook maar aan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 17:55 



 
Profiel   

cocktailtime schreef
Ja ik denk dat het ook prima is PSvanlot.
Maar ik heb het meer over de ruiters die paarden van andere uitbrengen oa in de sport, meerdere paarden rijden in verschillende klasses.
Een paard van 30/40.000 euro onder hun reet hebben en in de b en l1 al in de verzameling lopen.


Die kom ik toch echt maar weinig tegen en daarbij is verzameling ook helemaal niet toegestaan in de B t/m M2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 20:36 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
cocktailtime schreef
Ja ik denk dat het ook prima is PSvanlot.
Maar ik heb het meer over de ruiters die paarden van andere uitbrengen oa in de sport, meerdere paarden rijden in verschillende klasses.
Een paard van 30/40.000 euro onder hun reet hebben en in de b en l1 al in de verzameling lopen.


Die kom ik toch echt maar weinig tegen en daarbij is verzameling ook helemaal niet toegestaan in de B t/m M2.

Denk dat het ligt aan waar je start, PS. Ik moet zeggen dat ik, wat Cocktailtime zegt, wel herken. Ik ben zelf ook iemand die er meerdere start, heb er momenteel een stuk of 8 die ik start vanaf de L2. Ik merk wel het verschil qua jureren ook. Ik heb een paar jonkies die zijn gewoon vanuit hun zelf heel mooi in het front, en hoef er weinig aan te doen en heb ook paar die nog wat hulp nodig hebben maar de km moeten maken. Ze worden allebei erg anders gejureerd. Degene die al mooi zijn en hoger bovenin lopen, worden vanaf een 10 naar beneden gescoord als er foutjes zijn. Degene die hulp nodig hebben, beginnen op een 5 en moet je maar omhoog proberen te krikken.

Verzameling is niet toegestaan, maar zie vaak zat op mijn protocol "meer zetten" of "lang in de nek" ook al lopen ze netjes op de loodlijn, maar gewoon niet op en top boven in, heb ook paar gehad die lopen met neusje er net uit, vinden ze makkelijker en ik denk dan "Ja is L2"... wil veel jury tegenwoordig niet zien. Die jureren het L alsof ze mij in het Z jureren. Ik kan wel even wat protocollen ergens zoeken, misschien heb ik nog wat liggen qua voorbeelden.

Veel professionals rijden voor eigenaren, niet zichzelf, dus die hebben niet altijd te keus om wel of niet te starten, of waar ze starten etc. Er is ook geen andere mogelijkheden, en veel van die paarden moeten gewoon geklasseerd worden voor de verkoop. Dus dan wil je ook ergens rijden waar dat makkelijker haalbaar is. Dan zijn de paarden die verkocht moeten worden "meer waard" (nu is alle waarde boven die prijs van de slager natuurlijk emotionele waarde maar goed, andere discussie).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 23:26 



 
Profiel   

Maar dat is vanaf L2, cocktailtime heeft get over de b en l1. Die ruiters, zoals jij ook dus, mogen geen B meer starten sowieso en vaak ook al geen L1 meer. Als ze dat nog wel mogen hebben ze zelf toch nog niet zo hoog gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 07:32 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Maar dat is vanaf L2, cocktailtime heeft get over de b en l1. Die ruiters, zoals jij ook dus, mogen geen B meer starten sowieso en vaak ook al geen L1 meer. Als ze dat nog wel mogen hebben ze zelf toch nog niet zo hoog gereden.


Precies wat ik wilde zeggen. Vanaf het L2 inderdaad.
Dat is toch wat anders dan het B of L1.

En een mooi front is ook nog wat anders dan in verzameling door de B/L1 lopen.

En ik jureer overal dus weet wel wat er gereden wordt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 07:37 



 
Profiel   

Discussie over juryleden is lastig. Ik heb 1 jury waar ik met mijn vorige paard ( Tinker) niet graag starte, omdat ik 4 x 179 / 179,5 heb gereden. Zonder commentaar op de coupon. Ik was op het secretariaat aan het helpen toen deze persoon handtekening kwam zetten onder zijn ring. En letterlijk zei: het was best heel netjes maar ik kan een Tinker geen winstpunt geven die horen niet in de dressuurring tja ik was met dat dier een dik uur bezig met wassen/ vlechten dus die jury sloeg ik over.
Andersom heb ik nu een mooi dressuurpaard, als ik eerlijk ben waren mijn eerste proefjes veel slordiger en met fouten gereden dan ik ooit heb gedaan. En reed wel gelijk bij de prijzen. Er werden mij veel dingen vergeven leek wel.
Maar verder kan ik mij eigenlijk altijd wel vinden in commentaar, en kijk ik niet wie jureert.
voor nu ben ik al heel blij dat ik na 5 mnd weer op mijn paard zit. Hele kleine stapjes weer proberen op te bouwen. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 07:54 



 
Profiel   

Wat goed! Rustig opbouwen idd, maar stap 1 heb je gehad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:00 



 
Profiel   

Verdorie :roll: Nou moet ik ineens in de B ring van 33 man starten.. En het B en L voor mij zijn nu ineens wel in handicap..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 19:41 



 
Profiel   

Disco: hebben ze nu iedereen die voor de sel rijden in 1 ring gezet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 21:00 



 
Profiel   

robbie88 schreef
Disco: hebben ze nu iedereen die voor de sel rijden in 1 ring gezet?


Nee, tenminste niet dat ik weet. Staan bij een aantal nog (sel) achter. Vind het gewoon vreemd allemaal :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 21:02 



 
Profiel   

Gister mijn knapperd maar even mooi gemaakt en een foto van gemaakt
[ img ]
Hopelijk eind dec een stoere rijfoto

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 21:03 



 
Profiel   

Gaaf!! Dat zou ik ook nog weleens willen, maar dan wel in de zomer maken als ie geweldig in zijn velletje zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 21:56 



 
Profiel   

Haha ja, nou ja die van mij nu met zijn wintervachtje, voor die 2 x BB springen met manlief mag het wel er op blijven. Maak van het zomer wel weer een keer , ook om de veranderingen mooi te zien. En maak ze toch zelf

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 22:29 



 
Profiel   

Hier weer op pad geweest.. ging beetje mwah. Gewoon prima maar niet super zeg maar. Beetje drammen, niet buigen.. hele week al..

Maar toch 184 en 189,5 en tweede plaats. Dus gelukkig niets voor niets weg geweest :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 22:31 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Wendy! Nette punten als je zelf al niet een top gevoel had. Soms voelt het beroerder dan het er uit ziet
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 23:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 51 van de 61 [ 1523 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 61  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen