Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 50 [ 1231 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 50  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Met je pony tussen de paarden starten

 
Profiel   

DD, tuurlijk! Het is niet zo druk als in het wedstrijden topic maar wel altijd leuk om te lezen hoe onze kruimels het doen tussen al dat grote paarden geweld :D

Lekker bezig Ladonna +:)+

Wij hebben vandaag weer eens wat gesprongen.
[ img ]
Dat gaat steeds beter, Rudi begint steeds meer op de sprong aan te trekken dus binnenkort maar eens een klein parcoursje uitzetten. Enige nadeel is dat gesleep met al dat spul en dat ik dat naderhand ook weer allemaal op moet ruimen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 23:19 



 
Profiel   

Ik heb m’n startkaart aangevraagd en ga in februari met Brix beginnen. Na 30 jaar weer KNHS starten. Wel onderling wat gedaan met Brix maar niet officieel. Gewoon weer in de B. Ik heb geen idee of mijn punten van vroeger nog ergens staan, maar ik begin opnieuw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 23:21 



 
Profiel   

Ik was na 18 jaar weer gestart en mijn punten waren er ook niet meer dus ik vrees dat de jouwe er inderdaad ook niet meer zijn Rien :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 02:46 



 
Profiel   

Ik wil wel graag nog een paar keer Z1 starten, maar nu staat het op een laag pitje ivm zwangerschap. Misschien dat ik daarna wel weer ga starten en who knows: misschien wel een andere discipline zoals endurance ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 08:56 



 
Profiel   

Ik heb net weer ingeschreven voor volgend weekend. Laatste wedstrijd was 3 december (mennen) dus wel even winterstop gehad. Ik heb zelf echt een hekel aan regen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 00:27 



 
Profiel   

Ik heb net een nieuwe trailer gekocht en me aangemeld bij de vereniging. Dus even zien wat dat brengt. Vind het wel leuk om te starten - we mogen inmiddels L1 - maar ik wil vooral dat het leuk blijft. Enige wat lastig is, vind ik soms dat mensen vragen: "Waarom een pony?" en ik heb eigenlijk geen zin om het uit te leggen. Ze bedoelen het altijd goed hoor, maar man. En naast "waarom een pony?" krijg ik dan ook: "waarom geen bit?" "waarom een springzadel?". Hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 10:44 



 
Profiel   

Dan zou ik zeggen: "Omdat ik dat wil of omdat ik dat fijn vindt."

Ik rij nu ook voorlopig op mijn springzadel, maar dat is niet omdat ik dat nou persé wil :') Mijn dressuurzadel niet nagekeken worden want hij knoept en Rudi vindt het opzadelen ermee ook niet leuk meer, dus er is iets. Hopelijk kan de zadelmaker komende week komen maar hij heeft het altijd erg druk := Dus tot die tijd rijden we in ieder geval met het springzadel. Ik moest even weer wennen maar inmiddels gaat het weer lekker. Gisteren had ik zelfs al bedacht dat ik ook met dat zadel wel op concours kan als blijkt dat mijn dressuurzadel afgeschreven is. Moet ik alleen even kijken voor een dekje want de kleuren die ik heb staan niet echt mooi bij mijn jasje

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 11:19 



 
Profiel   

Ja, alleen vaak is dat antwoord niet heel bevredigend ;-) Moet daar nog ff een keer iets tactisch op bedenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 11:53 



 
Profiel   

Je hoeft jezelf toch niet te verantwoorden? Als ze dat niet bevredigend vinden is dat hun probleem, niet dat van jou

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 12:44 



 
Profiel   

Ik ben vanochtend op wedstrijd geweest, wij mogen nu Z1 starten!!! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 13:08 



 
Profiel   

Gefeliciteerd afkepieteke!

Waarom een pony is nog een redelijk lieve vraag.
Toen ik mijn eerste punten in het ZZ bij het mennen reed kreeg ik de vraag wanneer ik een echt paard ging kopen.
Ehhhh, deze loopt ook gewoon punten in het ZZ dus waarom zou ik een ander willen?
Inmiddels is dochter ook ZZ, en mag kleindochter Z starten.
Wie kan zeggen dat ze zo met hun eigen merrie lijntje het hoogst haalbare halen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 13:13 



 
Profiel   

Wauw Afkepieteke!!! *\o/* Gefeliciteerd!!

Ja precies Dennis. Daar mag je met recht trots op zijn. Een paard is ook niet zaligmakend alhoewel er wel veel zo denken

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 13:24 



 
Profiel   

Ik heb bijna al mijn klasseringen gehaald met pony's tussen de paarden.

De laatste NRPS ruin die ik reed was als jong dier nog net ingemeten bij de E-pony's, maar ik denk dat die toen ik hem begon te trainen en daarna starten na 2 jaar stil staan, op 14 jarige leeftijd wel de 1,59/1,60 haalde. De rest allemaal D en E maatjes. NRPS en een Haflinger.
De eerste was in 2004. En ook toen waren de reacties helemaal niet zo raar. En reed ik goede punten en geregeld in de prijzen. Al vind ik dat er nu veel te veel (semi) professionele ruiters meerijden in de basisklassen. En dan heel trots op de dik 200 punten in de L2 op de de selectiewedstrijd of regio kampioenschappen.

Voor een gewone amateur hobbyruimte zijn grotere wedstrijden/concoursen gewoon niet zo leuk meer. Dan liever de kleinere wedstrijden waar je minder in negatieve zin op valt omdat je niet met je gewone beestje en minder ervaring tussen de €20.000+++++ die op dat soort wedstrijden rond rijden, hoeft te starten.

En dan vind de KNHS het gek dat het aantal startkaart en starts al jaren dalende is... Voor de hobbyruiter met lager budget, lagere prijsklasse paard en minder goede rijkunsten is officiële wedstrijden rijden echt niet zo aantrekkelijk meer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 13:41 



 
Profiel   

Wat goed Afkepieteske!
Ik ga zo de deur uit om vanavond weer te starten. Hoop weerveen puntje mee naar huis te kunnen nemen. Wordt toch wel steeds moeilijker op dit niveau

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 14:02 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Afkepietje! Heel gaaf :)

JoyceB ja dat probleem is hier in de regio ook zo, veel (semi)professionele ruiters die hun paarden opleiden in de L/M klassen. Nu ik L2 rijd is dat nog meer dan in de L1. Dus ik haal zelden een prijs, maar wel geregeld punten :) ik heb vaak tussen 175 en 190 punten waar de winnaar vaak ver boven de 200 zit. Tja. Hoe zouden ze het kunnen aanpakken…dan zou je aparte rubrieken moet hebben. Ook weer gedoe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 15:03 



 
Profiel   

Ja dat is zo maar ik hoef niet te winnen, als ik mijn winstpunt rij ben ik al tevreden. Ik zet een doel en dat is me belangrijker dan winnen. Hoewel winnen natuurlijk wel gewoon erg leuk is en je inzet een boost geeft :D Laatste 2 wedstrijden had ik net geen winst en dat lag puur aan mijzelf, ik reed te afwachtend en op het nette waardoor de impuls achterwege bleef en er teveel kleine foutjes inslopen. Nu ben ik daar veel op aan het trainen, dat ik daar zelf goed op let want ik ben nogal snel tevreden en blij met de inzet van mijn guppie

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 15:24 



 
Profiel   

In de endurance mag je nu als je afgelopen 12 maanden internationaal gestart bent (1* CEI (100 km) of meer) op de gewone wedstrijden (tot 80 km) alleen nog maar HC starten. Ook de kampioenschappen mocht je alleen in jouw hoogste klasse starten, of 1 klasse lager als je paard nog niet in die klasse was uitgebracht. Zou misschien voor dressuur (en springen?) ook een idee zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 17:18 



 
Profiel   

Mandarijn12 schreef
Ja, alleen vaak is dat antwoord niet heel bevredigend ;-) Moet daar nog ff een keer iets tactisch op bedenken.

:j hoogtevrees, beste antwoord wat je kan geven.
Met daarachter aan:en als je eenmaal aan het karakter van een pony gewend bent wil je niet anders meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 17:33 



 
Profiel   

Brix is de kinder pony van mijn dochter (nu 23). Hij mocht niet weg toen ze 18 werd. “Ben je gek, mam!”

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 17:46 



 
Profiel   

afkepieteke schreef
Ik ben vanochtend op wedstrijd geweest, wij mogen nu Z1 starten!!! *\o/*


Super,gefeliciteerd! *\o/*

Wij hebben vandaag ons Z1 oefendebuut gehad. Was super leerzaam, weet precies waar we aan moeten werken.

Wel heel grappig om te zien dat onze punten van de eenvoudige wissels verschillen van vijfen naar zevens. Oefening is nog niet helemaal bevestigd haha. Maar we trainen lekker door. Denk over 2 weekjes het echte debuut.

We hebben 2x proef 38 gereden. Eerste keer hadden we 194,5 en tweede keer hadden we 214,5. Zat echt een groot en goed verschil in na een stukje instructie. Op naar meer <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 18:53 



 
Profiel   

Sky_As schreef
Mandarijn12 schreef
Ja, alleen vaak is dat antwoord niet heel bevredigend ;-) Moet daar nog ff een keer iets tactisch op bedenken.

:j hoogtevrees, beste antwoord wat je kan geven.
Met daarachter aan:en als je eenmaal aan het karakter van een pony gewend bent wil je niet anders meer.


Hahaha, dat antwoord ik ook heel vaak :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 20:23 



 
Profiel   

Ik kom hier ook een beetje meevolgen als dat goed is?

Ik ben zelf een 46 jarige amazone uit belgie, en ik rijd mijn 2 fjordenmerries tss de paarden.

We proberen in alle disciplines een beetje mee te doen. Roxana loopt B2 dressuur, Kim L2 dressuur. Verder rijden we regelmatig een jumpingetje(60 cm ofzo want hoger durf ik niet :o ), pikken we wel eens een oefencross mee en ik ben ook enkele keren endurance in de laagste reeks gestart.

We doen ons best, maar ik heb zeker niet de ambitie om ooit op hoog niveau te raken. Vooral plezier maken, veel afwisseling en toch een beetje het wedstrijdelement meenemen.


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 22:42 



 
Profiel   

Fangio schreef
Sky_As schreef

:j hoogtevrees, beste antwoord wat je kan geven.
Met daarachter aan:en als je eenmaal aan het karakter van een pony gewend bent wil je niet anders meer.


Hahaha, dat antwoord ik ook heel vaak :D


Ja, zoiets inderdaad :Y) :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 08:16 



 
Profiel   

Feelsoproud gezellig! Zijn de klassen in België vergelijkbaar met Nederland eigenlijk? Of start je in NL?

Wat betreft rijden op een pony, ik krijg bijna nooit die vraag, wel vaak de opmerking dat het zo leuk past :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 08:36 



 
Profiel   

Hoi allen, hoe is het met onze ponies? Hier gaat het super fijn!! Na toch wel een zadel probleem te hebben gehad ben ik nu de laatste paar weken eindelijk echt super fijn ah rijden. Zo fijn dat dat ik nu gewoon lekker met hem officieel wil gaan starten! M’n laatste f proefje liep ie al zoveel fijner en ondanks dat m’n dochter niet meer wilt rijden (haar passie ligt echt bij het kunstschaatsen) heb ik even de twijfel gehad of dat ik dan toch beter op zoek moet naar een paard. Maar alles wat ik zoek heb ik al! Ja hij had wat groter mogen zijn maar deze pony is gewoon goud.. hij begint nu echt te lopen (wat een zadel wel niet kan doen) en voelt zich gewoon heel fijn. Ik ben zoveel afgevallen dat ik met m’n 63 kg alles behalve te zwaar ben en m’n lengte kan prima volgens onze instructeurs! Dus ook al zei ik dat ik geen wedstrijd ambitie had gaat het toch echt wel kriebelen en gaan we het gewoon doen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 14:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 50 [ 1231 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 50  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen