Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 39 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 165  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijden kletstopic 2023

 
Profiel   

MyWishMax schreef
Ik hoop het ook ja!

Hier startkaart aangevraagd voor begin maart na ruim 2 jaar niks. :):)


Oh leuk! Waar gaan jullie heen? :)

Ik moet over 2 weken voor het eerst L1 rijden, waarom doe ik het mezelf aan vraag ik me nu af _O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 01:34 



 
Profiel   

Fly_high schreef
MyWishMax schreef
Ik hoop het ook ja!

Hier startkaart aangevraagd voor begin maart na ruim 2 jaar niks. :):)


Oh leuk! Waar gaan jullie heen? :)

Ik moet over 2 weken voor het eerst L1 rijden, waarom doe ik het mezelf aan vraag ik me nu af _O-


Eigen vereniging dus in hazerswoude! Halverwege april bij ons op stal en eind april hebben we 3 dagen concours bij vereniging weer. Is die niet leuk voor jou ook om mee te doen? Wel groot, maar ik vind het altijd leuk rijden, zelfs als je maar 1 dag rijdt. Dagprijzen, prijzengeld en overall prijzen over het weekend.

Komt goed die l1 hoor! Tijdens het rijden is het echt wel weer leuk haha

Psvanlot, wat rot zeg! Hopelijk snel weer over.
Sp, is er niet iets gebeurd? Zoals onderuit gegleden ofzo als hij ineens zo scheef wordt? Op ander terrein kunnen ze dan door adrenaline weer gewoon doorlopen,maar thuis toch last laten zien? Balen hoor.

Ik wil ook snel wat beter weer, hopelijk gaat lijf dan weer iets beter want laatste weken/maanden is het echt prut. Heb wel echo gehad van de week en door de paarden kon ik eigen echo ook goed aflezen :') Geen chronische peesblessure wat ik 4 jaar wel dacht, maar wel gewricht die vocht uitgestoten heeft en daardoor enorme bult. Over 2 weken langs de huisarts voor nieuwe verwijzingen voor spalken voor vingers en polsen en begin maken aan aanvraag voor keuring bij knhs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 10:48 



 
Profiel   

Ik start 5 maart ook in Hazerswoude, op de Vrijhoeve. Voor het eerst met de trailer op wedstrijd dan.

Mss ook maar inschrijven voor Amaliaconcours dan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 11:56 



 
Profiel   

Wat gaan jullie snel! Ik hou het hier niet meer bij.
Nu heb ik het momenteel wel heel erg druk met van alles en nog wat.

Mywishmax, leuk dat je de startkaart hebt aangevraagd!

Wij hebben morgen weer wedstrijd.
Maar die zenuwen onder controle houden ga ik volgens mij nooit leren! Mijn vader is altijd de rust zelf en ben zo jaloers op die eigenschap dat hij altijd in alles de rust kan bewaren. Dat wil ik ook zo graag.
Straks gaan we nog even trainen.
Cupido heeft er een handje van vol om echt volle kracht vooruit te gaan. Bij axc binnen komen denkt hij al van ik rijd zo die auto met de jury in. Ik
Moet echt leren omgaan met zijn energie door meer met de benen te rijden. :')
Dan komt die ook beter over de rug en kan ik nog een beetje doorzitten aangezien meneer mij in de tl buizen in het plafond gooit, zo hoog gooit hij op.
Maar hey, ik mag niet klagen met deze ruime gangen. Maar makkelijk is het niet _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 13:21 



 
Profiel   

Gaat vast goed komen Cocktailtime!!

Wij zijn vandaag naar de Duitse bos geweest, daar is een plekje waar ik even kon longeren en van de zomer doe ik daar vaak heuvel training. Nu dacht ik, misschien kan ze daar der energie goed aan kwijt.

Nou 1,5 uur later was ze dan toch getemd :') Denk dat ik de komende tijd maar vaker even naar buiten ga, dan hoeven we in ieder geval de bak even niet in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 16:31 



 
Profiel   

Spaansepony schreef
Hebben we aan gedacht en bewust zadelmaker tandarts en dierenarts laten kijken maar hij reageert verder niet op simpele dingen. En hij buigt juist weer makkelijk als ze vragen en ernaast staan. Dus we dacht dan aan rug hals maar de dierenarts denkt van niet.

Hij toont beide kanten onder zadel vlucht gedrag maar linksom veel meer en loopt hij scheef sinds paar dagen.
Wil nog wel een osteopaat laten komen, maar moet ik nog eens in verdiepen iemand die een fijne weet?

Op buitenrit en op ander terrein loopt hij trouwens als een zonnetje linksom wel wat lastiger maar buigt wel makkelijk in en loopt dan stuk braver.


Wil hij naar t schot trekken op links? Dan kan het zijn dat hij buitenvoorbeen moeilijk wil belasten of dat er links achter wat aan de hand is. In dat geval zou ik de DA eens laten kijken naar rechter voorbeen tussenpees.
Tussenpeesblessures tonen vaak niet tot het ernstig is. Ik zou er wel serieus naar laten kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 16:56 



 
Profiel   

Charmaine schreef
Ik start 5 maart ook in Hazerswoude, op de Vrijhoeve. Voor het eerst met de trailer op wedstrijd dan.

Mss ook maar inschrijven voor Amaliaconcours dan :+


Wat ga je starten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 16:58 



 
Profiel   

Vraagje. In de M1 zit in de oefening HXK gebroken lijn 8-10m in contragalop. Nu vond ik deze omschrijving al vrij vaag aangezien je de X niet haalt wanneer je hem 8m rijdt. Maar ik ben er altijd vanuit gegaan dat de X als richting is bedoeld en zo is het ook altijd beoordeeld. Nu heb ik vandaag ineens op mijn protocol staan dat ik moet doorrijden tot X. Hoe moet ik dat interpreteren? Of is dat een jury die de oefening niet goed heeft gelezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 00:24 



 
Profiel   

Babootje schreef
Charmaine schreef
Ik start 5 maart ook in Hazerswoude, op de Vrijhoeve. Voor het eerst met de trailer op wedstrijd dan.

Mss ook maar inschrijven voor Amaliaconcours dan :+


Wat ga je starten?


Nog maar een keertje B :+ Mag nog dus wel fijn als de focus op vervoeren en gedrag op vreemd terrein ligt. 1 april starten we L1 op de eigen vereniging in Boskoop. Vind het daar fijn starten. Tis klein, goede bakbodems, loopt lekker door. Helemaal best. En kan er onder de man naar toe :D

Ik weet niet beter dan dat je m tot X moet rijden, maar mijn proefkennis is verouderd. Met 8-10 meter verwacht ik niet dat je m tot X door moét rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 00:31 



 
Profiel   

Babootje schreef
Spaansepony schreef
Hebben we aan gedacht en bewust zadelmaker tandarts en dierenarts laten kijken maar hij reageert verder niet op simpele dingen. En hij buigt juist weer makkelijk als ze vragen en ernaast staan. Dus we dacht dan aan rug hals maar de dierenarts denkt van niet.

Hij toont beide kanten onder zadel vlucht gedrag maar linksom veel meer en loopt hij scheef sinds paar dagen.
Wil nog wel een osteopaat laten komen, maar moet ik nog eens in verdiepen iemand die een fijne weet?

Op buitenrit en op ander terrein loopt hij trouwens als een zonnetje linksom wel wat lastiger maar buigt wel makkelijk in en loopt dan stuk braver.


Wil hij naar t schot trekken op links? Dan kan het zijn dat hij buitenvoorbeen moeilijk wil belasten of dat er links achter wat aan de hand is. In dat geval zou ik de DA eens laten kijken naar rechter voorbeen tussenpees.
Tussenpeesblessures tonen vaak niet tot het ernstig is. Ik zou er wel serieus naar laten kijken.


Ja hoofd naar schot en kont naar binnen zeg maar niet ernstig maar recht is het niet en soms loopt ie liever sowieso op binnen hoefslag dan issie overigens wel rechter tot bijna recht. Maar op de hoefslag niet.

Moeten ze met tussenpees kreupel lopen in buigproef? Want ze hebbben de buigproeven gedaan om te kijken of hij er kreupel uit kwam, maar dat komt ie niet. Spat zuiver zelfs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 00:37 



 
Profiel   

Bowo schreef
Vraagje. In de M1 zit in de oefening HXK gebroken lijn 8-10m in contragalop. Nu vond ik deze omschrijving al vrij vaag aangezien je de X niet haalt wanneer je hem 8m rijdt. Maar ik ben er altijd vanuit gegaan dat de X als richting is bedoeld en zo is het ook altijd beoordeeld. Nu heb ik vandaag ineens op mijn protocol staan dat ik moet doorrijden tot X. Hoe moet ik dat interpreteren? Of is dat een jury die de oefening niet goed heeft gelezen?

Je rijd inderdaad je lijn richting x en je mag vanaf 8 meter terug buigen. En als je door rijd tot 10 meter niet over de X. Ik zou het achteraf na vragen bij de jury wat ze er mee bedoeld heeft. Dat is voor ons nu net zo hard raden als voor jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 08:42 



 
Profiel   

Ik zou hem zelf altijd over de X rijden, dan houd je iets voor x aan om te richten, dan een flauwe bocht en terug naar de hoek. Op x red je een scherpe bocht niet namelijk in contragalop. Maar ik zou hem wel zoveel mogelijk richting de middellijn rijden.
Er staat 8-10 meter dus dat betekent dat je niet perse over de x hoeft, je mag er ook voor blijven.
Dus het zou kunnen dat je niet helemaal lekker richting x bent gegaan maar het kan ook zijn dat de jury niet helemaal zat op te letten en dacht dat hij over x moest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 08:56 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Eigen vereniging dus in hazerswoude! Halverwege april bij ons op stal en eind april hebben we 3 dagen concours bij vereniging weer. Is die niet leuk voor jou ook om mee te doen? Wel groot, maar ik vind het altijd leuk rijden, zelfs als je maar 1 dag rijdt. Dagprijzen, prijzengeld en overall prijzen over het weekend.


Leuk, grote plannen :D

In april hoop ik het zelf veel te druk te hebben met crossen ;) maar er staat nog niets vast dus wie weet.


We hebben gisteren dressuurles gehad en het ging wel lekker :) die L1 voelt stuk minder schrikbarend moeilijk zeg maar. Ook uitgebreid besproken hoe ik moet losrijden, daar gaat het het meeste mis bij ons, iets met traag paard dat relatief veel tijd nodig heeft om op gang te komen.

Maar dit weekend nog eerst springen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 12:11 



 
Profiel   

Alles bijgelezen, maar teveel om op te reageren haha.

Ik ga komende zondag weer springen, zaterdag mag ik jureren op de Overijsselse Kampioenschappen, ook veel zin in :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 23:30 



 
Profiel   

Ik heb afgelopen zondag een onderlinge "wedstrijd" gehad, was maar goed dat het een oefenrondje was want leek nergens op :+
Daarna nog wel fijn door de jury geholpen om toch nog goed af te kunnen stappen. Bij de onderlinge wedstrijden rij je je proefje en dan helpt de jury je nog ongeveer 10 minuten dus dat was heel nuttig!

Losrijden ging al niet zo lekker, ze liepen eerst een halfuur uit, toen schrapten ze de pauze voor mij en diegene die voor mij was had die 10 minuten uitleg niet dus ook veel te kort losgereden. En hij was gewoon vervelend, losrijden in de bak in je eentje waar je normaal groepsles hebt is blijkbaar eng.

Gister tijdens les deed ie gelukkig net zo irritant als met losrijden zondag, ik kon dat zondag niet zelf oplossen dus gister kon mijn instructrice zien wat ie dan deed en mij erdoorheen loodsen :)

Aankomende zondag gaan we een rondje springen (stel er niet te veel bij voor 50/60cm), laatste echte parcours is denk ik 10 jaar geleden :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 09:42 



 
Profiel   

Regio's waren ellende. Ze denken allemaal dat ze op de Olympische spelen rijden oid, je kon gewoon niet normaal inrijden. Omdat ik zelf veel spanning had kon ik die van m'n paard ook niet af laten vloeien. Eerste parcours reed ik dus verkeerd wat ik echt nooit heb. Trok een hele sprong om dus toen waren we uit de flow.

Zonde, maar goed als ik niet ga leer ik nooit met die spanning om te gaan.

Geen bit controle overigens :')

Waar ga je springen Fly High?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 10:01 



 
Profiel   

@Pantykous Pijnacker :)

Balen van de regio's zeg! Ik herken je verhaal wel heel erg qua spanning, ben je wellicht ook zo'n iemand die alles kan rijden zolang het thuis of oefenspringen/HC is en dan ineens vergeet hoe het hele paardrijden nou werkt zodra het voor het echt moet? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 10:34 



 
Profiel   

@Pantykous dat is balen!
Blijft eigenlijk apart dat ze dat soort dingen niet controleren op regiokampioenschappen, maar ja daar is al genoeg over geschreven hahaha (maar voor jou scheelde het wss wel een discussie nu :) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:44 



 
Profiel   

Fly_high schreef
@Pantykous Pijnacker :)

Balen van de regio's zeg! Ik herken je verhaal wel heel erg qua spanning, ben je wellicht ook zo'n iemand die alles kan rijden zolang het thuis of oefenspringen/HC is en dan ineens vergeet hoe het hele paardrijden nou werkt zodra het voor het echt moet? :')


Ja, ik maak me zeker voor zo'n wedstrijd veel te druk. De gewone wedstrijden gaan al een stuk beter :j Maar goed dit was ook pas de 3e keer L dus 2 balkjes is dan ook niet heel dramatisch in 2 rondes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:27 



 
Profiel   

Wat vervelend Panty! Hopelijk bij volgende wedstrijden weer een fijner losrijdterrrein en meer meedenkende ruiters om je heen.


Paard vanavond laten behandelen met een equissage band. Hopelijk krijgen we de rug zo beter. Volgende week zaterdag osteo en week erna wil ik weer de band doen.

Heb paard zo/ma met een simpele longeerhulp gelongeerd, morgen weer eens er op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 23:30 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Fly_high schreef
@Pantykous Pijnacker :)

Balen van de regio's zeg! Ik herken je verhaal wel heel erg qua spanning, ben je wellicht ook zo'n iemand die alles kan rijden zolang het thuis of oefenspringen/HC is en dan ineens vergeet hoe het hele paardrijden nou werkt zodra het voor het echt moet? :')


Ja, ik maak me zeker voor zo'n wedstrijd veel te druk. De gewone wedstrijden gaan al een stuk beter :j Maar goed dit was ook pas de 3e keer L dus 2 balkjes is dan ook niet heel dramatisch in 2 rondes.


Dat is zeker heel netjes :) ik vind het sowieso heel knap dat je met zo weinig ervaring op deze hoogte meteen de regio's aan durft, en 2 balkjes is dan echt niets hoor!


Wij doen voorlopig nog even 90, ik wil best graag hoger maar gezien blessures van ons beide en het feit dat mijn paard tot nu toe welgeteld 4 wedstrijden heeft gelopen denk ik dat rustig aan doen geen slechte keuze is :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 23:40 



 
Profiel   

Ik heb ook even een vraagje. In de B zit arbeidsstap. Wat is dat nou precies en hoe kan ik het oefenen? Ik heb heel Google al afgespeurd maar verder dan ‘ritmisch en vloeiend’ kom ik niet, en eerlijk gezegd snap ik dat ook niet :Y) ik krijg er een 6 voor dus blijkbaar doe ik wel iets goed :') maar ik wil het verbeteren maar ik weet dus niet wat en hoe ik het moet oefenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:22 



 
Profiel   

Gewoon een stukje stappen. Zou er niet teveel aan gaan sleutelen.

Overgang naar stap maken en gewoon doorstappen is wat ze eigenlijk van je vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:29 



 
Profiel   

Stap is sowieso een lastige gang om aan te knutselen. Bij een arbeidsstap verwachten ze een actieve stap, die ontspannen is en waarbij je licht teugelcontact houdt. Je paard moet dus actief zijn, bij mij eigen beschouw ik als het gevoel hebben dat je ieder moment kan aandraven op een lichte hulp. Dus balans is daar ook een belangrijk stukje in.
Het verschil met middenstap is dat daarbij verlenging van het frame wordt verwacht, dus je paard wordt langer, maar maakt daarbij ook grotere passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:34 



 
Profiel   

Knutselen aan de stap zou ik in de B nog niet doen. Als je paard voorwaarts stapt en fijn is in je hand, dan ben je al een heel end. De stap is een breekbare gang zeg maar, je doet eerder slecht dan goed als je in de basis te snel gaat knutselen.

Ik ga vandaag op zich wel beter dan de voorgaande dagen. Het mooie weer speelt ook een rol denk ik. Gisteren was ik nog zo onwijs moe en futloos. Vandaag moet ik ook rust nemen, maar lijkt het in de basis wel wat beter te zijn. Straks even lekker de buitenlucht in, dat is altijd goed denk ik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 13:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 39 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 165  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen