Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 69 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 165  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijden kletstopic 2023

 
Profiel   

Ook even een off topic vraagje..
Ik ben op zoek naar een adres voor onze binnenkort tot fokmerrie gepromoveerde merrie. Waar ze ook kan blijven en veulens kan krijgen. En waar wij volledig ontzorgd worden, d.w.z. dat we er niet elke dag naartoe hoeven. Rij faciliteiten uiteraard niet nodig. Wel veel naar buiten kunnen en fatsoenlijke stallen. Ik heb op zich wel een goed adres nu in Putten, maar dat is wel erg uit het zicht van ons. Liefst ook op een adres met kennis en kunde van. Kennen jullie zo'n adres waar ook goed naar de paarden wordt omgekeken? Dan hoor ik het graag. Via PB mag ook.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 11:49 



 
Profiel   

Babootje schreef
Ook even een off topic vraagje..
Ik ben op zoek naar een adres voor onze binnenkort tot fokmerrie gepromoveerde merrie. Waar ze ook kan blijven en veulens kan krijgen. En waar wij volledig ontzorgd worden, d.w.z. dat we er niet elke dag naartoe hoeven. Rij faciliteiten uiteraard niet nodig. Wel veel naar buiten kunnen en fatsoenlijke stallen. Ik heb op zich wel een goed adres nu in Putten, maar dat is wel erg uit het zicht van ons. Liefst ook op een adres met kennis en kunde van. Kennen jullie zo'n adres waar ook goed naar de paarden wordt omgekeken? Dan hoor ik het graag. Via PB mag ook.


De Bemi hoeve, maar of die plaats hebben is een tweede...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 19:57 



 
Profiel   

Hier vandaag weer eens op pad geweest. Maar dan voor een oefencross! En ze deed het zo goed! Echt heel leuk!!!
We gaan daar niet in starten, want b paarden springen vind ik zelf gewoon te eng haha!
Maar oefencrossjes zijn vrijblijvend en dat kunnen we wel!
Voor de afwisseling altijd leuk!

Nu maar weer eens kijken wanneer we weer op dressuur uitje gaan..

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:23 



 
Profiel   

Hoiiii ik heb een vraagje. Ik had laatst mijn 3e F7 proef gereden op de manege. Was net overgestapt op de paarden, maat wou graag meedoen aan de clubkampioenschappen op stal. Het paard was een beetje druk (door mijn spanning, ze is erg gevoelig), maar verder wel prima te rijden gelukkig.

Het liep erg uit, doordat de jury een half uur te laat was. Mijn beugels zaten niet gelijk, aangezien het een manegepaard was en het 2 verschillende beugelriemen zijn met andere gaatjes.

Ik stap de bak ik, begin mijn proef en ik groet. Vervolgens gaat het raampje open en krijg ik op een boze toon te horen dat ik scheef zit en er wat aan moet doen. Ik leg uit dat ik er niks aan kan doen, omdat ik het niet gelijker krijg. (We hadden 5 min staan puzzelen, maar je hebt maar 15 min inrijd tijd dus we moesten opschieten)

Ik kreeg te horen dat ik maar een gaatjestang mocht gaan kopen. Bij een manegepaard. Rest van de proef niet mooi kunnen rijden. Er is ook niet echt opgelet, want ze galoppeerde 1x perongeluk aan en het afgroeten was niet goed aangezien het paard niet stilstond en er was wel meer. Niet genoteerd op mijn protocol. Daardoor ook 2e geworden met een promotiepunt (218 pt), maar vond het niet echt eerlijk.

Dit staat allemaal op film trouwens. Moet ik het gewoon laten? Ik heb ook nu geen zin meer om proeven te rijden eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 22:10 



 
Profiel   

Wat vervelend 2cooleezels. Wat wilde je hier aan doen dan? Een klacht indienen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 05:37 



 
Profiel   

Ja, wat wil je eraan doen? Dressuur is een jurysport, dan rij je soms voor je gevoel niet best en rij je dikke winst en de andere keer rij je voor je gevoel de sterren van de hemel en rij je onder de 55%. Dat is de consequentie van een jurysport. Je kunt dan 2 dingen doen: stoppen met dressuurwedstrijden, of het naast je neerleggen, en doorgaan. De meesten kiezen het laatste, omdat de punten meestal wel kloppen met het gevoel en het niet altijd feest kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 06:59 



 
Profiel   

Ja geen idee. Vond het meer apart dat er naar me boos geschreeuwd werd in mijn proef haha terwijl ik er niet echt iets aan kon doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 07:21 



 
Profiel   

2CooleEzels schreef
Ja geen idee. Vond het meer apart dat er naar me boos geschreeuwd werd in mijn proef haha terwijl ik er niet echt iets aan kon doen.


Ik kan me bijna niet voorstellen dat een jurylid naar je geschreeuwd heeft.

Maar misschien kwam het je zo voor, dat is natuurlijk wel vervelend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 07:25 



 
Profiel   

Het is voor het paard ook erg belangrijk dat je recht zit, dus ik vind het van de manege niet oké dat er tuig gebruikt wordt dat zo scheef is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 07:30 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
2CooleEzels schreef
Ja geen idee. Vond het meer apart dat er naar me boos geschreeuwd werd in mijn proef haha terwijl ik er niet echt iets aan kon doen.


Ik kan me bijna niet voorstellen dat een jurylid naar je geschreeuwd heeft.

Maar misschien kwam het je zo voor, dat is natuurlijk wel vervelend.



Ik dacht miss ook dat het aan mij lag, maar ik heb de video terug gekeken en ik overdrijf niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 07:58 



 
Profiel   

2CooleEzels schreef
PSvanLot schreef
2CooleEzels schreef
Ja geen idee. Vond het meer apart dat er naar me boos geschreeuwd werd in mijn proef haha terwijl ik er niet echt iets aan kon doen.


Ik kan me bijna niet voorstellen dat een jurylid naar je geschreeuwd heeft.

Maar misschien kwam het je zo voor, dat is natuurlijk wel vervelend.



Ik dacht miss ook dat het aan mij lag, maar ik heb de video terug gekeken en ik overdrijf niet..


Wat betreft FNRS wedstrijden wil ik je aanraden om contact op te nemen met je manege. Geef bij hen aan hoe het op je over gekomen is en dat je een naar gevoel er aan over gehouden hebt.

Indien zij het nodig vinden om hier vervolgstappen te ondernemen weten zij tot wie ze zich kunnen richten. Zo achteraf is dat voor jou als ruiter heel lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 08:16 



 
Profiel   

Bedankt iedereen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 09:18 



 
Profiel   

ynskek schreef
Wat betreft FNRS wedstrijden wil ik je aanraden om contact op te nemen met je manege. Geef bij hen aan hoe het op je over gekomen is en dat je een naar gevoel er aan over gehouden hebt.

Indien zij het nodig vinden om hier vervolgstappen te ondernemen weten zij tot wie ze zich kunnen richten. Zo achteraf is dat voor jou als ruiter heel lastig.


Dit :)

Zo hadden wij afgelopen weekend ook tijdens een FNRS een jury die het hokje
uit kwam om vragen te stellen over een pelhambit :)

Zo sneu voor de ruiters, meisje was ook helemaal overdonderd :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 09:51 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Het is voor het paard ook erg belangrijk dat je recht zit, dus ik vind het van de manege niet oké dat er tuig gebruikt wordt dat zo scheef is.


Mee eens! Maar dan is het nogsteeds gek dat er van mij, een manege ruiter en niet mijn spullen, word verwacht dat ik er iets aan doe. Je mag natuurlijk niet zomaar even gaatjes maken. Ik kreeg de opmerking dat ik een gaatjestang moest kopen.

Of stel ik mij aan? Dit is het nadeel van maneges...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 12:08 



 
Profiel   

BloemBloem schreef
ynskek schreef
Wat betreft FNRS wedstrijden wil ik je aanraden om contact op te nemen met je manege. Geef bij hen aan hoe het op je over gekomen is en dat je een naar gevoel er aan over gehouden hebt.

Indien zij het nodig vinden om hier vervolgstappen te ondernemen weten zij tot wie ze zich kunnen richten. Zo achteraf is dat voor jou als ruiter heel lastig.



Dit :)

Zo hadden wij afgelopen weekend ook tijdens een FNRS een jury die het hokje
uit kwam om vragen te stellen over een pelhambit :)

Zo sneu voor de ruiters, meisje was ook helemaal overdonderd :(:)


Ja had ik ook en ik was helemaal uit focus en erg gespannen gaan rijden. Mijn eigen schuld, maar toch balen aangezien in zoveel beter kan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 12:10 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Hier een foto van hoe ze liep in de proef en 1 van hoe ze de les ervoor reed. Ik rijd niet perfect en dat was het dan ook zeker niet. Ik vind haar trouwens ook 1 van de lastigste paarden op stal qua dressuurmatig. Ze is ook meer een springpaardje. Ik hoef liever ook geen commentaar op basis van 1 fotootje haha. Tips mag best, liever geen haat of iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 12:13 



 
Profiel   

Maar in de les heb je er een elastiek aan zo te zien? Dat scheelt natuurlijk al enorm ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 12:37 



 
Profiel   

Ik heb me helaas afgemeld voor zondag, paard loopt niet goed. Niet zwaar kreupel, maar ook niet rad :/

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:30 



 
Profiel   

Oei dat is niet goed. Geen idee wat het kan zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:31 



 
Profiel   

Ik vermoed van de smid, die heeft dinsdagmiddag haar ijzer er opnieuw onder geslagen. Alleen daarna heb ik gelijk gereden en was er niets aan de hand.
En in de tussentijd heeft ze op stal gestaan tot woensdagochtend. Kan in de paddock zijn gebeurd daarna maar ze heeft toen rustig staan eten (stalhouder zag het was het op het terrein).

Ook niets dik of warm.. dus dan maar dit weekend rustig aan en dan kijk ik maandag weer.

Krijg er altijd de zenuwen van na 3 jaar geleden een jaar eruit te hebben geleden met een fikse peesblessure :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:37 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Maar in de les heb je er een elastiek aan zo te zien? Dat scheelt natuurlijk al enorm ;)


Dat is waar, dat was trouwens de eerste keer dat ik met elastiek reed op dat paardje. Bij mijn eigen instructrice rijd ik zonder, maar ze was toen ziek en iemand anders gaf toen les. Die wou dat ik met reed hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:53 



 
Profiel   

@Spikkel, Balen zeg dat je paard niet goed loopt! Hopelijk knapt ze snel weer op!


Ik heb vandaag de zadelmaker weer op bezoek gehad, we wilde nog een keer 3 verschillende zadels proberen, eerste viel al meteen af. Ik was zelf te snel uit balans en had teveel ruimte in het zadel. Tweede zadel zat echt heerlijk en het derde zadel had ik al eens eerder geprobeerd en zat weer super fijn. Tweede zadel zat ik te 'save' in en bij het derde zadel ging ik zelf ook echt rijden en oefeningen vragen die ik bij de tweede niet deed. Dus we hebben een nieuw fijn zadel. Kon mijn andere zadel voor een mooi bedrag inruilen en had geluk dat dit zadel uit de voorraad kon dus heb hem nu al meteen liggen :) Binnenkort maar eens kijken of iemand wat foto's kan komen maken. Heb zaterdag wedstrijd dus stiekem wel blij dat ik daar dan ook meteen mee kan rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:56 



 
Profiel   

2CooleEzels schreef
LaDonna75 schreef
Maar in de les heb je er een elastiek aan zo te zien? Dat scheelt natuurlijk al enorm ;)


Dat is waar, dat was trouwens de eerste keer dat ik met elastiek reed op dat paardje. Bij mijn eigen instructrice rijd ik zonder, maar ze was toen ziek en iemand anders gaf toen les. Die wou dat ik met reed hihi.


Loopt dit paard regelmatig met elastiek in de lessen?

Binnen de F proeven mag je namelijk tm F11 starten met een hulpteugel (slofteugel uitgesloten) als het dier hier normaliter ook mee gereden wordt.

Vanaf F12 is enkel de martingaal nog toegestaan.

Zelfde als peeskappen in alle F proeven zijn toegestaan als het dier die normaal ook om heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 16:45 



 
Profiel   

En ook morgen weer geen wedstrijd, alweer afgelast helaas. Nu maar weer nieuwe inplannen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 14:41 



 
Profiel   

Wat jammer! Hoor hier in de buurt ook meerdere die niet door gaan, of waarvan stalgenootjes zelf hebben afgemeld.
Ben blij dat onze wedstrijd wel door gaat, maar die is binnen (starten en losrijden), dus geen last van het slechte weer. Wel veel zin in
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 15:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 69 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 165  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen