Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 90 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 165  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijden kletstopic 2023

 
Profiel   

Oefenen := Hoe je ze ook op maat maakt, het blijft oefenen om het snel te kunnen en dan ook nog correct dat paard netjes blijft lopen. Hoe doe je het nu?

Ik vind kampioenschappen gewoon leuk om te rijden. En op de Nederlandse ben ik met simpele merrie toch al 2 keer netjes in de middenmoot beland met 65 procent, dus meer kan ik toch niet verwachten. Niet alleen door de profs, ook door kwaliteit van paarden. Merrie is aangekocht als recreatie paard voor mijn moeder, dus voorlopig doen we het gewoon goed :')

En qua winstpunten, ik heb er langer over gedaan voordat ik ooit begon met starten met dit paard en blijf ook langer thuis voordat ik promoveer. Dan zijn we dus al netjes klaar voor die klasse. Maar dan krijg ik wel eens te horen dat het niet eerlijk is dat ik niet met 10 punten over ga, omdat ik die 10 snel haal en gemiddeld 65 procent haal. Of dat het niet eerlijk is dat ik mee doe, want ik haal goede punten (ik had of nog geen of pas 1 wedstrijd in het M1 gereden na 2,5 jaar niks) Maar waarom is dat niet eerlijk? Ook wij hebben er hard voor getraind, alleen niet op wedstrijd. Dat is soms ook frustrerend, dus ik vind het helemaal een moeilijke discussie wie waar nu wel of niet thuishoort. Want het wordt steeds sneller dat mensen vinden dat je ergens niet meer aan mee zou mogen doen.

Het is ook maar net wat het doel is. Voor mij zijn die 10 winstpunten en zo snel mogelijk promoveren het doel niet. Wel met plezier rijden, goede punten, zelf tevreden zijn en de proef echt kunnen rijden ipv overleven. En dat het paard de proef 'makkelijk' doorloopt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 08:06 



 
Profiel   

Noukie schreef
Maar DD, realiseer jij je ook dat menig recreatie ruiter bij jou kan denken: Oh god, heb je haar weer, ik ben nu kansloos? Jouw scores liegen er ook niet om hoor!
Dus nee, geen vrachtwagen of benenzwaaier misschien, maar er zijn er zat die tegen je opkijken gok ik :D (positief bedoeld dus he!)

Wat niet wegneemt dat ik je overweging snap hoor. Ik vind er ook wat van dat de top 10 L1 op de regio uit profs bestaat.


Ja zeker wel, dat wordt me ook wel vaker gezegd zelfs. Ook op een minder leuke toon :') Dat is juist de reden dat ik de grotere selecties start en weg blijf op de kleinere concoursen.

Anders wordt er al snel gezegd dat ik daar kom om de lintjes weg te rijden en ik wil niet dat worden waar ik een hekel aan heb. Maar Limburg en voornamelijk Zuid is gewoon zo’n sterke kring, met zulke goede ervaren ruiters en ook nog mega goede paarden. Dat voor mij de koek soms ook op is, daar kom ik met mijn pony niet tegenop, al heeelemaal op een regionale of Nederlandse niet.

Maargoed, ik heb mij uitgeschreven voor de 17e. Komende woensdag krijg ik mijn springzadel, dus dan heb ik ook mooi tijd om een wat balkjes te draven etc zonder de druk van wedstrijden.

Ben echt heel benieuwd of Nien het leuk gaat vinden, zou de SGW echt tof vinden om mee te rijden :D
Moet ik me wel een inlezen over hoe en wat want ik weet er echt niets vanaf _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 08:11 



 
Profiel   

Dat vind ik dus ook frustrerend, discodipp. Zulke opmerkingen zijn niet nodig. En het is toch geen lintjes kapen? Jij traint er ook hard voor en hebt gewoon recht om daar te rijden. Je krijgt de punten niet door lief te lachen.
Maar goed, heel herkenbaar idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 08:18 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Je krijgt de punten niet door lief te lachen.


Gelukkig niet, ik kijk altijd heel boos dan zou ik nooit punten krijgen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:54 



 
Profiel   

Wat een interssante discussies hier, mag ik me hier ook melden? Ik heb tm 2017 actief eventing en springwedstrijden gereden. Daarna nog wat gereden hier en daar maar elke keer als ik net aan starten toe was was het paard niet goed of werd ze verkocht :( (heb welgeteld 2 keer gestart in 5 jaar tijd :+ ) . Heb nu sinds december een heel knap dressuurpaard te rijden, sinds april mee gaan starten, nu 5 wedstrijden mee gereden en B+15.

Ik heb dus ook een aantal selectiewedstrijden gereden en merk dat het niveau daar wel redelijk hoog ligt, zelfs in de B. Voor echte beginners soms niet leuk om tegen te rijden. Paard wat ik rij heb ik best goed voor elkaar en zou ook best een L1/L2 proefje kunnen lopen. Maar nu bewust gekozen voor meters maken in de B en hopelijk een regiokampioenschap meepakken. Zonder profs ertussen maak ik misschien nog een kans :Y) . Heb langer geleden ook wel L2/M1 selecties gereden en dat was echt niet leuk tussen alle profs met paarden die gewoon op Z niveau lopen onder profs. maar eigenlijk is het wel jammer dat je dus 1/2 niveaus lager moet starten dan je kan als je een beetje leuk mee wil doen en in de prijzen wil rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 10:19 



 
Profiel   

Het is vooral niet leuk als je niveau zo laag is dat je simpelweg geen 2 niveaus lager kunt starten := _O-

Is maar een grapje uiteraard ;) ik kan moeilijk mensen verwijten dat ze op wedstrijd beter kunnen rijden dan ik, dat is zo'n beetje de hele achterliggende gedachte van een wedstrijd om zo goed mogelijk te rijden :) Meer scheiding tussen profs en amateurs zou mooi zijn, maar hoe het in de praktijk zou moeten weet ik niet

Maar eigenlijk is het verschil in kwaliteit van je paard in dressuur nog best makkelijk te overbruggen vergeleken met springen. Idem als het om het voordeel gaat wat je aan een hoger geklasseerd paard hebt in beide disciplines.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 10:45 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Nog een oefencrossje gereden maar ik sta op het punt om dit maar op te geven : hij vindt het zo enorm spannend dat het echt niet bepaald leuk is. Overspringt zich helemaal op elke hindernis omdat hij doodsbang is om iets aan te raken en ik vind het maar moeilijk om mee te gaan met al die rare sprongen waardoor het totaalplaatje nergens op lijkt -O-


Wil hier ook nog wel even op reageren. Ik heb dus veel eventing gereden en vind het de mooiste sport op aarde. Ik heb meerdere paarden gereden in de eventing. In mijn ervaring is het echt zo dat sommige paarden gewoon te voorzichtig en kijkerig zijn voor de eventing, en dat gaan ze met alle geduld van de wereld nooit echt veranderen. Zijn vaak wel hele goede springpaarden, heb er 1 verkocht als springpaard die nu 1.40 loopt. Maar het is geen schande om te denken "Dit is geen eventer, ik verkoop hem", of "dit is geen eventer, dus ik ga springen ermee". Niet alles valt op te lossen met doorzettingsvermogen.

Het is tegenwoordig ook echt verdomd moeilijk om een paard te vinden met het juiste karakter en goed beenwerk voor de eventing, de meeste kwpn-ers, zowel springen als dressuur, zijn daar gewoon te sensibel voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 10:48 



 
Profiel   

Eef_Bam schreef
Fly_high schreef
Nog een oefencrossje gereden maar ik sta op het punt om dit maar op te geven : hij vindt het zo enorm spannend dat het echt niet bepaald leuk is. Overspringt zich helemaal op elke hindernis omdat hij doodsbang is om iets aan te raken en ik vind het maar moeilijk om mee te gaan met al die rare sprongen waardoor het totaalplaatje nergens op lijkt -O-


Wil hier ook nog wel even op reageren. Ik heb dus veel eventing gereden en vind het de mooiste sport op aarde. Ik heb meerdere paarden gereden in de eventing. In mijn ervaring is het echt zo dat sommige paarden gewoon te voorzichtig en kijkerig zijn voor de eventing, en dat gaan ze met alle geduld van de wereld nooit echt veranderen. Zijn vaak wel hele goede springpaarden, heb er 1 verkocht als springpaard die nu 1.40 loopt. Maar het is geen schande om te denken "Dit is geen eventer, ik verkoop hem", of "dit is geen eventer, dus ik ga springen ermee". Niet alles valt op te lossen met doorzettingsvermogen.

Het is tegenwoordig ook echt verdomd moeilijk om een paard te vinden met het juiste karakter en goed beenwerk voor de eventing, de meeste kwpn-ers, zowel springen als dressuur, zijn daar gewoon te sensibel voor.


Ik denk dat ik wellicht een beetje slachtoffer ben van het social media en bokt narratief dat letterlijk alles kan (of in ieder geval moet kunnen) als je maar hard genoeg je best doet, omdat de ware penny elke zwarte hengst kan temmen ;) en als je pony echt van je houdt doet die toch alles voor je.

Of het zo is... ik weet het even niet zeker. Het is in ieder geval een goudeerlijk springpaard en in springen ben ik er wel erg blij mee :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 11:29 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Dat vind ik dus ook frustrerend, discodipp. Zulke opmerkingen zijn niet nodig. En het is toch geen lintjes kapen? Jij traint er ook hard voor en hebt gewoon recht om daar te rijden. Je krijgt de punten niet door lief te lachen.
Maar goed, heel herkenbaar idd.



Ja goed ik ken er die het daadwerkelijk zo uitpluizen hoor :')

Vanaf het L2 is het sowieso gedaan met lintjes en dergelijke voor ons ga ik vanuit dus dan ga ik toch lekker voor de punten rijden.

En dus proberen om de SGW in te kunnen met Nien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 11:37 



 
Profiel   

Tot op zekere hoogte denk ik dat je best veelzijdig met je paard/pony bezig kunt zijn maar het zijn allemaal individuen en die kunnen dingen ook spannend vinden dus het is helemaal niet erg om bij sommige dingen de handdoek in de ring te gooien. Beter gezegd, ik vind het juist knap dat je voor je paard beslist dat een bepaalde discipline niet bij je paard past. Veel teveel mensen blijven pushen en jagen zo'n paard daarmee in de staak

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 11:52 



 
Profiel   

DiscoDipp schreef
MyWishMax schreef
Dat vind ik dus ook frustrerend, discodipp. Zulke opmerkingen zijn niet nodig. En het is toch geen lintjes kapen? Jij traint er ook hard voor en hebt gewoon recht om daar te rijden. Je krijgt de punten niet door lief te lachen.
Maar goed, heel herkenbaar idd.



Ja goed ik ken er die het daadwerkelijk zo uitpluizen hoor :')

Vanaf het L2 is het sowieso gedaan met lintjes en dergelijke voor ons ga ik vanuit dus dan ga ik toch lekker voor de punten rijden.

En dus proberen om de SGW in te kunnen met Nien :D


Pffff dan maak je jezelf toch helemaal gek als je dat soort dingen gaat uitpluizen..

Ik "baal" ook wel is als ik een naam (of meerdere in geval van selectie :+ ) zie staan op een startlijst, maar als ik dan uiteindelijk in een middenmoot eindig en een beetje mee kan komen ben ik trots op mezelf en heb ik lol gehad en daar draait het uiteindelijk toch om :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 12:11 



 
Profiel   

Ik heb ook de pech in een regio te zitten met veel profs. En zeker nu in de L2 (en vast ook straks in de M1) merk ik dat de eerste paar prijzen vaak naar profs of semi-profs gaan. Maar goed, ik rij mee voor de leuk en voor de punten en als we dan af en toe toch een prijs pakken, ben ik heel blij ;) Bij de eerste selectieproef zei de jury nog dat het niveau zo hoog lag, dat er supergoed gereden werd. Ik had ook een dikke winstpunt in die proef, ook al had nr 1 over de 200 punten. Ik heb besloten er niet naar te kijken maar gewoon lekker zelf te rijden. Zo lang iedereen beleefd en respectvol naar elkaar is, al rij je met het duurste of meest talentvolle paard, of met een heel knappe sportpony, iedereen is gelijk wat mij betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 12:56 



 
Profiel   

Ik herken ook veel van het rijden tegen profs tijdens selecties en kampioenschappen die je verder nooit tegenkomt hier in de regio Zuid-Holland. En ja ik vind er ook wat van...
Vroeger, in andere regio had ik daar nooit last van, of het viel me niet op, geen idee...Ik heb wel gemerkt dat nu na zoveel gedoe met voorgaande paarden, het enorm veelzijdig bezig zijn met mijn huidige paard èn mijn toch wat stijgende leeftijd, zorgt voor een veel lagere wedstrijddruk bij mezelf. Ik rij nu 1x in de maand bij mijn cluppie om de hoek. Is het druk als ik tegen 3 anderen in mijn klasse moet rijden en geniet ik met volle teugen van het samenzijn met mijn paard. Kortom, dan maar geen kampioenschappen en grote wedstrijden hoor ;-) Been there done that zeg maar....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 13:58 



 
Profiel   

Kampioenschappen rij ik liever niet meer vanaf het M1, dan zijn het toch de profs die met de titel van door gaan. Tja, ik kan het ook niet altijd helemaal onterecht vinden, ze zetten ook best vaak de beste proef neer op dat moment (iets met dat zij fulltime kunnen trainen onder begeleiding, tja dat werpt wel z'n vruchten af ... ik moet het met 1x in de week les doen en de rest zal ik toch zelf moeten verzinnen).

Ik zeg dat zij ook best vaak de beste proef ... want dit is echt niet altijd het geval. Blijkbaar kijken sommige juryleden ook regelmatig door een roze bril als ze een prof in de baan hebben. Maar dat is een andere discussie.

Ik heb overigens geen klagen, want op de 'normale' wedstrijden rij ik leuk mee en eindig ik toch ook vaak in de top 3 of zelfs bovenaan, en dat mijn D-pony tussen het grote dressuurgeweld. In juli hebben we ons Z-debuut dus ben benieuwd :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 14:15 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Oefenen := Hoe je ze ook op maat maakt, het blijft oefenen om het snel te kunnen en dan ook nog correct dat paard netjes blijft lopen. Hoe doe je het nu?


Dat wisselt dus ook een beetje, was al van plan om komende zondag inderdaad eens gewoon te oefenen met 100x langer en korter maken, kijken wat werkt voor ons, maar hoopte op misschien nog wat slimme tips hier :)
Correct blijven lopen doet ze gelukkig wel, alleen als ik te onhandig ben krijg ik dat dus rustig twee oefeningen later nog terug ‘je gaf teveel signalen, baas, nu snap ik het niet meer’

MyWishMax schreef
En qua winstpunten, ik heb er langer over gedaan voordat ik ooit begon met starten met dit paard en blijf ook langer thuis voordat ik promoveer. Dan zijn we dus al netjes klaar voor die klasse. Maar dan krijg ik wel eens te horen dat het niet eerlijk is dat ik niet met 10 punten over ga, omdat ik die 10 snel haal en gemiddeld 65 procent haal. Of dat het niet eerlijk is dat ik mee doe, want ik haal goede punten (ik had of nog geen of pas 1 wedstrijd in het M1 gereden na 2,5 jaar niks) Maar waarom is dat niet eerlijk? Ook wij hebben er hard voor getraind, alleen niet op wedstrijd. Dat is soms ook frustrerend, dus ik vind het helemaal een moeilijke discussie wie waar nu wel of niet thuishoort. Want het wordt steeds sneller dat mensen vinden dat je ergens niet meer aan mee zou mogen doen.

Het is ook maar net wat het doel is. Voor mij zijn die 10 winstpunten en zo snel mogelijk promoveren het doel niet. Wel met plezier rijden, goede punten, zelf tevreden zijn en de proef echt kunnen rijden ipv overleven. En dat het paard de proef 'makkelijk' doorloopt.


Tegen iemand zeuren dat hij/zij iets anders moet doen, omdat diegene het zelf niet eerlijk vind, dat vind ik dan weer flauw. De reglementen bepalen of het vanuit de sport gezien blijkbaar eerlijk is, wat iemand daar zelf van vind is allemaal prima, maar dat hoeft die niet bij de ander neer te leggen. Blij zijn voor een ander geeft mij iig meer energie dan als ik andermans prestatie af ga kraken ;)

Jouw laatste stukje komt op mij dan weer minder vriendelijk over, alsof in jouw ogen bij 10 winstpunten promoveren niet samen gaat met plezier, goede punten, zelf tevreden zijn en een paard dat makkelijk door de proef heen gaat. In mijn ogen heb dat allemaal ook terwijl ik toch echt bij 10 punten over ga. Jij vind het niet fijn commentaar te krijgen op jouw keuze om pas op wedstrijd gaan als je gemiddeld 65% rijdt, becommentarieer dan niet andermans keuze om op wedstrijd te gaan als diegene rond de 60% (of lager) rijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 14:45 



 
Profiel   

Ik becommentarieer dat helemaal niet. Ik zeg alleen dat met 10 winst promoveren niet mijn doel is. Als mijn doelen behaald zijn met 10 punten promoveer ik, als ze het nog niet zijn met 30 blijf ik thuis. Met deze haal ik die doelen toevallig pas later, met andere paarden heb ik niet eens de 10 winst gehaald of bij 10 wel meteen over. Ik heb juist helemaal niks gezegd wat jij schrijft. Ik Dat is jouw eigen invulling en ik snap eigenlijk niet waarom je je aangesproken voelt. Knap juist als jij diezelfde doelen al gehaald hebt met 10 winst, mij lukt dat nog niet.
Ik weet niet wat de doelen van anderen zijn, behalve van een paar mensen die ik ken. En daar zijn ook gewoon mensen bij die wel promoveren ook al rijden ze nog niet makkelijk de proef door of zijn zelf niet tevreden. Of die gewoon liever sneller door klasses heen gaan en noem alle mogelijkheden maar op. Ik vind daar niks van, moet iedereen zelf weten. Ik geef alleen aan dat het voor mij zo ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 15:01 



 
Profiel   

Ik was heel blij toen ik in de L1 10 winstpunten had na met bloed zweet en tranen elke keer net 180 punten te rijden.
1e L2 proef was meteen 2x rond de 195. Dus de keuze om over te gaan kan ook nog te maken hebben met of proeven je liggen of niet, de L1 lag ons duidelijk niet :')

Plezier in de L1 had ik dan ook absoluut niet en denk ik niet dat ik een keer echt tevreden ben geweest in de L1. Maar in de L2 was dat weer terug.

Ik wilde idd perse langer in de L1 blijven want "ik had nog nooit hoger dan 184 gescoord dus hoe kan ik er dan klaar voor zijn", beetje wat MWM eigenlijk zegt dat dat het doel is. Maar ik mocht het niet van mijn moeder omdat die de frustratie zag :+ , dus ben blij dat ik geluisterd heb. Het had natuurlijk ook totaal verkeerd uit kunnen pakken, maar het doel van promoveren was dus nu ook niet zo snel mogelijk promoveren maar weer met plezier kunnen rijden.

Dus ook hier zijn weer 100 andere redenen voor te bedenken en iedereen promoveert weer om andere redenen. En al is je reden dat je liever 55% rijdt in de hogere klasse dan 65% in de lagere klassen, of omdat je zeker weet dat je 65% kan rijden in de hogere klasse moet iedereen zelf weten en denk dat hierin niks goed of fout is. Zolang je maar niet met 9 punten over gaat, dat is wel fout 8-)
Maar ook daar zijn uitzonderingen op.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 15:02 



 
Profiel   

Roulette_ en MWM, als ik zo naar jullie onderschriften kijk met de PR's genoemd in de verschillende klasses dan ontloopt dat elkaar niets :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 15:07 



 
Profiel   

Enzo_Ollie schreef
Ik was heel blij toen ik in de L1 10 winstpunten had na met bloed zweet en tranen elke keer net 180 punten te rijden.
1e L2 proef was meteen 2x rond de 195. Dus de keuze om over te gaan kan ook nog te maken hebben met of proeven je liggen of niet, de L1 lag ons duidelijk niet :')

Plezier in de L1 had ik dan ook absoluut niet en denk ik niet dat ik een keer echt tevreden ben geweest in de L1. Maar in de L2 was dat weer terug.

Ik wilde idd perse langer in de L1 blijven want "ik had nog nooit hoger dan 184 gescoord dus hoe kan ik er dan klaar voor zijn", beetje wat MWM eigenlijk zegt dat dat het doel is. Maar ik mocht het niet van mijn moeder omdat die de frustratie zag :+ , dus ben blij dat ik geluisterd heb. Het had natuurlijk ook totaal verkeerd uit kunnen pakken, maar het doel van promoveren was dus nu ook niet zo snel mogelijk promoveren maar weer met plezier kunnen rijden.

Dus ook hier zijn weer 100 andere redenen voor te bedenken en iedereen promoveert weer om andere redenen. En al is je reden dat je liever 55% rijdt in de hogere klasse dan 65% in de lagere klassen, of omdat je zeker weet dat je 65% kan rijden in de hogere klasse moet iedereen zelf weten en denk dat hierin niks goed of fout is. Zolang je maar niet met 9 punten over gaat, dat is wel fout 8-)
Maar ook daar zijn uitzonderingen op.......


Precies. Iedereen moet het zelf weten en ik vind daar echt niks van? En soms moet je ze aanpassen om wat anders te behalen.
Ik heb alleen voor mezelf extra eisen naast de verplichting. Of juist ipv, want ik had versneld mogen promoveren. Als ik daar nu al een goed gevoel over had was ik ook doorgegaan. Terwijl mijn vriendin idd liever geen winst rijdt in de volgende klasse dan na 10 winst in dezelfde klasse blijven hangen, ook al zijn de proeven nog niet naar haar zin. Die vindt het zonde van het geld en thuisblijven is niet handig met dat paard.
En dat geen plezier in een klasse herken ik ook hoor! Vroeger ( :+ ) had ik dat met M2 en daar ben ik ook uitgevlucht zodra het mocht. Ben allang blij dat die proeven nu fijner zijn als toen. En alleen maar goed van jouw moeder juist.

Apple :') nee idd. Hoewel ik pr verkeerd gebruik. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 15:21 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Ik becommentarieer dat helemaal niet. Ik zeg alleen dat met 10 winst promoveren niet mijn doel is. Als mijn doelen behaald zijn met 10 punten promoveer ik, als ze het nog niet zijn met 30 blijf ik thuis. Met deze haal ik die doelen toevallig pas later, met andere paarden heb ik niet eens de 10 winst gehaald of bij 10 wel meteen over. Ik heb juist helemaal niks gezegd wat jij schrijft. Ik Dat is jouw eigen invulling en ik snap eigenlijk niet waarom je je aangesproken voelt. Knap juist als jij diezelfde doelen al gehaald hebt met 10 winst, mij lukt dat nog niet.
Ik weet niet wat de doelen van anderen zijn, behalve van een paar mensen die ik ken. En daar zijn ook gewoon mensen bij die wel promoveren ook al rijden ze nog niet makkelijk de proef door of zijn zelf niet tevreden. Of die gewoon liever sneller door klasses heen gaan en noem alle mogelijkheden maar op. Ik vind daar niks van, moet iedereen zelf weten. Ik geef alleen aan dat het voor mij zo ligt.


Er staat letterlijk in mijn tekst ‘komt op mij over… alsof’, dus inderdaad, ik ben me er bewust van dat het mijn interpretatie van jouw woorden is.
Fijn dat jij het blijkbaar anders bedoelde, zo kwam het niet op mij over, dus dank voor de uitleg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 15:31 



 
Profiel   

Ik ga nu wel elke keer over met 10 punten. Gewoon omdat ik denk dat we er klaar voor zijn en het in die lage klasse niet zo nodig is om te blijven hangen.
Kayenne vind wedstrijden niet zo spannend, andere plekken ook niet
Dus voor ervaring hoef ik niet te blijven hangen.
We gaan nu ook gewoon L2 starten, we zien het wel.
Moet wel zeggen dat ik in deze klasse wel echt even wil kijken hoe t gaat voor ik ooit de overstap naar t M ga maken. Maar ook dat zien we dan wel weer.
Kampioenschappen doen we niet mee, geen zin in. Maar dan vnl omdat het duurder is, verder weg.
Laat mij maar lekker mijn eigen rondjes tuffen haha!

Maar zo kan iedereen wel zijn eigen ding doen.
Interessant om te lezen iig allemaal, de keuzes die iedereen maakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 18:00 



 
Profiel   

Ik ga nu met 10wp in de B wel direct door naar de L1, maar dat komt ook omdat we L1 echt al wel kunnen. (Ook te zien aan de gereden punten in de B nu) en ik denk dat als ik 10 punten in de L1 heb, ik mijn pony ook al wel L2 klaar heb. De stap naar de M zal denk ik wel wat langer duren. En dan zie ik wel hoelang ik in de L2 blijf of dat ik gewoon een wedstrijd pauze neem totdat we klaar zijn voor de M.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 18:08 



 
Profiel   

Vroeger ging ik ook gewoon over bij 10 wp. Intussen mag ik tm de M1 versneld promoveren dus rij ik uberhaubt niet voor de winstpunten. Ik rij voor het opdoen van wedstrijdervaring (de mijne vind witte hekjes en alles eromheen nog spannend) en de laatste 3 wedstrijden voor de selecties. Waarschijnlijk ga ik dan na de regio over naar de L1, en als hij nog een keer zo verbeterd is als in de afgelopen 2 maanden misschien wel meteen L2 dan.

Iedereen heeft zijn eigen motivatie om te starten en te promoveren, dat maakt de sport ook mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:35 



 
Profiel   

Ik vind het leuk om ook iedereens motivatie zo te lezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:42 



 
Profiel   

Leuk idd die verschillende afwegingen!

Ik heb deze merrie 2x B gereden. Toen gaf ik een wedstrijd op waarbij het B laat op de avond was, dus dat was mijn motivatie om versneld te promoveren, L1 was nl in de middag :')
L1 wel gereden tot ik echt tevreden was en uiteindelijk wel regio gereden. Daarna 3x L2 en toen ze vijf was versneld naar t M1. Gedachte daarachter was L2 haar goed zat af ging en ik de mentale prikkel van t M wel kon gebruiken. Start ook niet mega vaak, dus thuis steeds fijn verder getraind. M1 wil ik wel langer in blijven, dit niveau past haar goed, maar ik vind dat ze wel tijd moet krijgen om aan kracht te winnen en mooier gezet te kunnen blijven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 90 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 165  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen