Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 91 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 165  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijden kletstopic 2023

 
Profiel   

Leuk inderdaad om te lezen hoe iedereen erin zit! Wij gaan altijd met 10 punten over, vind de uitdaging het leukste als ik een klasse net wel/net niet kan, als ik iets eenmaal kan leg ik de lat graag weer verder. En ik rij echt om mijzelf uit te dagen, daar haal ik meer energie uit dan als ik een keer een prijs win (alhoewel het zeker een leuke bonus is).
Lijkt me ook wel heerlijk om versneld te mogen promoveren, denk dat ik dan de M2 grotendeels over zou slaan :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 21:07 



 
Profiel   

Ik ga straks met B+10 ook gewoon over naar de L1. Als we nog niet klaar zijn wachten we gewoon iets langer voor we weer gaan. Pony is heel braaf op wedstrijd, dus daarvoor hoeven we niet te blijven starten. En eerlijk, ik vind de proeven dan veel te duur om ze te starten zonder ervaring of punten nodig te hebben :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 21:44 



 
Profiel   

Hier ben ik met Diva wel steeds over gegaan met 10 winstpunten omdat ze drachtig was en we steeds best consistent punten scoorden. Bij de L2 merkte ik dat ik tegen punten aan begon te lopen en ben ik na 2 winstpunten gehaald te hebben gestopt terwijl we nog wel hadden gekund met de dracht, maar ik vond het goed zo. We waren in 4 maanden tijd van B naar L2 gekomen dus was al super trots.

Met de Haf moet ik even kijken wat ik ga doen, die is nog nooit op wedstrijd geweest überhaupt dus eerst maar kijken of we dat wel overleven :+ En er zit geen haast achter dus wil lekker de tijd gaan nemen en ervaring op doen met haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:02 



 
Profiel   

Ik mag t/m het Z versneld promoveren maar dat doe ik niet altijd. Ligt heel erg aan het paard of de pony, sommigen hebben gewoon net wat meer kilometers in de benen nodig om een klasse hoger te gaan. Daarnaast met een pony tussen de paarden valt het niet altijd mee.

Met mijn huidige pony, een New Forest dekhengst, ga ik binnenkort over naar het Z1. De oefeningen van het Z1 doet hij met 2 hoeven in z'n neusgaten maar het wedstrijdritme ontbrak een beetje ... ben vorig jaar maar 1x gestart door een blessure van mijn kant. In januari dit jaar voor het eerst weer op concours en wel meteen een klasse hoger (M2). Na 8 proeven 12 winstpunten, dus ben echt super trots op mijn bink :o

Op 1 juli a.s. staat ons Z1-debuut gepland :):)

Met mijn jonge paard hoop ik van de zomer te kunnen starten, denk eerst een paar x in het L1 om hem te laten wennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:19 



 
Profiel   

Hier eindelijk weer ingeschreven! Paard is weer helemaal hersteld van de maagzweren en afgelopen dinsdag weer les gehad en reed weg alsof we de dag ervoor nog gereden hadden. En dat na 4 weken stil staan! 1 juli gaan we weer 2 proefjes rijden op een kleine wedstrijd. Hoop dat we september l1 kunnen starten. Het wijken blijft nog lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:26 



 
Profiel   

Ik ben toen ik zelf nog startte ook met tussen de 10 en 15 WP per klasse iedere keer over gegaan.

Voor de ervaring hoefde ik t niet te doen en dan kost wedstrijd rijden best veel. Ik bleef dan liever wat langer thuis tussen de wedstrijden in dan dat ik week in week uit zou gaan starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:27 



 
Profiel   

Ik wil ook meteen bij 10 winstpunten naar de volgende klasse gaan. Als de volgende klasse nog niet bevestigd is blijf ik thuis door trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:33 



 
Profiel   

Ik rijd de klasses ook helemaal vol en dan kan ik ieder seizoen over. Anders gaat het veel te snel. Vaak lopen ze in iedere klasse rond de 68%+ en dan gaat het al snel genoeg.

Ik mag ook versneld promoveren, maar daar heb ik eigenlijk nog geen gebruik van gemaakt.

Met het paard wat nu terug is na 3 jaar verkocht te zijn geweest mocht ik Z1/Z2 starten en daar ben ik wel na 1x z1 gestart te zijn meteen naar het Z2 gegaan.

Ik begrijp helemaal dat mensen met 10 wp over willen. Het is een dure grap en soms kun je dan beter thuis doortrainen.
Helaas zie ik als jury toch echt regelmatig mensen die in bijvoorbeeld de L1 63% rijden, diegene 2 maanden later in de L2 tegenkom en nog nog rond de 61% rijden en dan een paar maanden later in het M1 zitten en de 60% niet meer kunnen halen.
Dan vraag ik me weleens af waar het om gaat. Zo snel mogelijk omhoog of je paard voor elkaar hebben en samen fijne proeven rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:42 



 
Profiel   

Daar heb je helemaal gelijk in PSvanLot. Ik zie dat ook wel gebeuren. En dat is zonde want je kunt juist van je wedstrijden heel veel leren. Vooral op die onderdelen die je nog niet voor elkaar hebt. Want je komt jezelf later toch tegen dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 10:14 



 
Profiel   

Ik kom als jury inderdaad ook wel het zelfde tegen :j maar dat vind ik dan weer anders dan 10 punten in een klasse rijden. een paar maanden thuis blijven en dan na een maand of 4 weer een keer op wedstrijd.

Ik vind het ook heel anders als iemand 2x per maand wedstrijd rijd of 2x per weekend op pad gaat. In dat laatste geval kun je het op een gegeven moment ook niet meer bijbenen met je leercurve.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 10:26 



 
Profiel   

Dat is ook zeker anders, maar helaas zijn er ook veel die toch echt haast hebben om zo hoog mogelijk te komen en dan vast lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 10:53 



 
Profiel   

Wij hebben hier thuis een beetje hetzelfde. Keuze tussen 'paard regelmatig meenemen' of '10 punten en dan even thuis door oefenen'.

Het paard van de wederhelft is van het type dat echt wel regelmatig mee moet anders kun je weer bijna helemaal opnieuw beginnen. Alle lockdowns ten gevolge van Corona hadden hem ook geen goed gedaan. Hij moet dus ook echt minimaal 1 keer per maand, liefst twee keer per maand op pad. We wisselen wedstrijden af met trainingen elders op locatie (wedstrijden zijn al duur genoeg).

Mijn paard is daar veel gemakkelijker in. Vorig jaar in totaal maar 5 keer meegeweest en dit jaar net in het Hemelvaartsweekend voor de eerste keer. Ik wil wel wat vaker met hem ook op andere locaties rijden, ook om wat routine op te bouwen, maar niet zozeer om punten te rijden en dan met 10 door.

Ik heb wel bedacht dat ik pas door wil als ik het idee heb dat ik ook wel echt klaar ben voor de desbetreffende klasse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:04 



 
Profiel   

Hartstikke interessant om te lezen hoe jullie er over denken!

Ik rijd in België en mag over wanneer ik wil. Je hoeft niet x wp te hebben.( Hier is n wp trouwens vanaf 62% ) Is vooral, omdat er niet zo veel wedstrijden zijn en alleen maar van april - oktober.

Ik rijdt nu voor t 2e seizoen L ( Z1 ongeveer). Had vorig jaar wel 8 wedstrijden gereden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 21:59 



 
Profiel   

Heel leuk om alles te lezen inderdaad!
Gaan er dit weekend nog mensen op pad? Succes alvast, volgens mij discodipp iig?

Ik heb nog foto's besteld van 2e pinksterdag en ben er heel blij mee :+:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 05:17 



 
Profiel   

Hele mooie foto!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 06:37 



 
Profiel   

Mooie foto!

Ik ga morgen op wedstrijd. Ben benieuwd hoe ze is, gisteren was ze nog flink hengstig :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 06:41 



 
Profiel   

Heel tof MWM!

En succes iedereen die dit weekend weer gaat! Hopelijk valt de hengstigheid mee Myrsky

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 06:45 



 
Profiel   

Ohh echt wen heel mooi plaatje MyWishMax!!

Wij mogen vandaag weer, laat genoeg zodat ik nog n beetje kon uitslapen. Maar daar dacht de buurman anders over :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 07:11 



 
Profiel   

Zelf dit weekend niet op pad, maar wel de gehele zondag hindernisjury bij de cross.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 07:13 



 
Profiel   

Mooie foto MWM !

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 07:56 



 
Profiel   

Mooie foto MWM, ik kan me goed voorstellen dat je er heel blij mee bent.
Wij gaan dit weekend niet weg. Maar van het eerste mooie weekend in dit jaar genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 08:22 



 
Profiel   

Ik ben ook direct met 10wp van de B naar de L over gegaan. Die overgang is nog niet zo spannend. Van L1 naar L2 ga ik ook met 10wp over. De overstap naar het M daarintegen lijkt me wel flink wat pittiger dus ik gok dat ik dan nog een paar keer L2 blijf starten voor het wedstrijdritme voordat we overstappen.
Dit weekend ook geen wedstrijd, wel een festival, dus paardlief heeft ook even vrij :P De 9e en de 16e staan wel op de kalender. Die van de 16e is weer het jaarlijkse grote concours met 6? ringen, springring, tenten en omroep en lekker ouderwets op gras. Ben benieuwd hoe hij het dit jaar vindt. Vorig jaar was hij best wel onder de indruk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 09:06 



 
Profiel   

Ik ga ook niet weg. Gisteren gelest en dat ging gelukkig fijn.

17e en 19e weer weg.

Nu ook lekker van het weer en mijn nieuwe tuin genieten. Die was gister klaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 09:50 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Ik ga ook niet weg. Gisteren gelest en dat ging gelukkig fijn.

17e en 19e weer weg.

Nu ook lekker van het weer en mijn nieuwe tuin genieten. Die was gister klaar!


Oh eindelijk! Is het geworden zoals je wilde? Is het huis ook al helemaal klaar?

En dank jullie wel! Ik ben er erg blij mee :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 11:26 



 
Profiel   

Ja tevreden! Het was door de verbouwing van het huis een grote rotte bende geworden.

Nu is het af op nog wat planten na. Daar be ik nog niet over uit. De stoeltjes links achter op het terrasje zijn inmiddels ook afgevoerd haha.

[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 14:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 91 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 165  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen