Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 94 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 165  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijden kletstopic 2023

 
Profiel   

Fijn dat je weer kan rijden NF!

En Leuk Roulette, veel plezier alvast!

Ik baal nu wel een beetje voor morgen. Mijn starttijd is van half 2 naar 4u gegaan. Morgen maar zien hoe warm het echt wordt, maar 'minder ideaal' is het wel zeg maar. Anders wordt het alsnog afmelden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 10:45 



 
Profiel   

Noukie schreef
Fijn dat je weer kan rijden NF!

En Leuk Roulette, veel plezier alvast!

Ik baal nu wel een beetje voor morgen. Mijn starttijd is van half 2 naar 4u gegaan. Morgen maar zien hoe warm het echt wordt, maar 'minder ideaal' is het wel zeg maar. Anders wordt het alsnog afmelden.


Ga je naar Woudenberg? Daar zou ik heen gaan, maar heb afgemeld. Verbaasde me deze week al dat mijn starttijd van half 4 langzaam naar 2 uur was verschoven en met de definitieve lijst was ik denk weer terecht gekomen rond half 5.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 11:31 



 
Profiel   

Ja klopt. ze hadden geprobeerd alles vanwege het weer vroeger te zetten, maar toen bleek dat de jury dat niet red. Opzich nu wel zuur voor iedereen dat ze wel eerst M juries voor de middag hadden, maar er uiteindelijk vanwege 1 hc Z proef toch een Z jury moet komen. En die had gerekend op einde middag en kan daardoor niet eerder. Allemaal heel logisch, maar qua temperatuur niet top.
Wel jammer trouwens dat je niet start, anders hadden we kunnen meten :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 12:57 



 
Profiel   

Dank jullie wel allemaal <3

Roulette ja je hebt ook gelijk hoor, het zit vooral in m'n hoofd. Ben wel al afgevallen tov vorig jaar dus ik denk dat het nu inderdaad prima gewoon kan met een mooi wedstrijdshirt :) Leuk dat je hebt besloten om voor de regio te gaan, is al een super toffe ervaring!

Noisy wat rot van de koliek, is je paard inmiddels weer wat opgeknapt?

Noukie pfoeh dat is wel een rot tijd ja, echt op het warmste van de dag. Vanochtend was het bij ons nog wel redelijk te doen, stond een lekker briesje maar die is nu ook weg.

Ik wilde vanochtend vroeg weer even rijden maar er was sinds gisteravond een flinke brand vlakbij stal dus we hebben vanochtend eerst alle weides, paddocks en de bak gecheckt op glasdeeltjes etc. Viel gelukkig heel erg mee maar tegen de tijd dat we klaar waren met 5 hectare doorlopen was het al warm en hadden we geen zin meer om te rijden haha :+ Plus dat we nog wel wat last hadden van de rook dus dan ga je de paarden ook niet aan het werk zetten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 13:06 



 
Profiel   

Oefenspringen was hier goed te doen. Kort losrijden en gelijk onder de tuinslang die klaar lag. Het briesje maakte dat het niet heel warm aanvoelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 13:20 



 
Profiel   

Briesje scheelt een hoop idd! En dat er water beschikbaar is, maakt het ook altijd weer fijner vind ik. Water wat je zelf meeneemt koelt na een tijdje in de auto ook minder goed :+
Heb je fijn gesprongen?

Noisy, was jou vergeten,naar koliek! Hopelijk is ie weer opgeknapt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 13:28 



 
Profiel   

Dat verklaart inderdaad waarom de lijst zo heen en weer is gegaan. Hoop voor je dat de warmte morgen nog een beetje mee valt, maar als vandaag een goede indicatie is, ben ik er bang voor.
Jammer inderdaad, wij hebben een beetje dezelfde locaties, maar steeds een andere timing. Zou leuk zijn als we elkaar eens een keer wel tegen komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 19:11 



 
Profiel   

NorwayFjord schreef
Dank jullie wel allemaal <3

Roulette ja je hebt ook gelijk hoor, het zit vooral in m'n hoofd. Ben wel al afgevallen tov vorig jaar dus ik denk dat het nu inderdaad prima gewoon kan met een mooi wedstrijdshirt :) Leuk dat je hebt besloten om voor de regio te gaan, is al een super toffe ervaring!

Noisy wat rot van de koliek, is je paard inmiddels weer wat opgeknapt?

Noukie pfoeh dat is wel een rot tijd ja, echt op het warmste van de dag. Vanochtend was het bij ons nog wel redelijk te doen, stond een lekker briesje maar die is nu ook weg.

Ik wilde vanochtend vroeg weer even rijden maar er was sinds gisteravond een flinke brand vlakbij stal dus we hebben vanochtend eerst alle weides, paddocks en de bak gecheckt op glasdeeltjes etc. Viel gelukkig heel erg mee maar tegen de tijd dat we klaar waren met 5 hectare doorlopen was het al warm en hadden we geen zin meer om te rijden haha :+ Plus dat we nog wel wat last hadden van de rook dus dan ga je de paarden ook niet aan het werk zetten...


Dat klinkt alsof je heel dicht bij mij in de buurt zit :+ Was een hele fikse brand idd. Hier moesten ramen en deuren dicht. Gelukkig staat mijn paard aan de andere kant tegenwoordig. Moest wel even denken aan mijn voormalige pensionstal waar de rook volgens mij aardig overheen lag...

Edit: even in je profiel gekeken. Ja, wij kennen elkaar. Vorig jaar was je bij ons op de club :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:03 



 
Profiel   

Charmaine schreef
NorwayFjord schreef
Dank jullie wel allemaal <3

Roulette ja je hebt ook gelijk hoor, het zit vooral in m'n hoofd. Ben wel al afgevallen tov vorig jaar dus ik denk dat het nu inderdaad prima gewoon kan met een mooi wedstrijdshirt :) Leuk dat je hebt besloten om voor de regio te gaan, is al een super toffe ervaring!

Noisy wat rot van de koliek, is je paard inmiddels weer wat opgeknapt?

Noukie pfoeh dat is wel een rot tijd ja, echt op het warmste van de dag. Vanochtend was het bij ons nog wel redelijk te doen, stond een lekker briesje maar die is nu ook weg.

Ik wilde vanochtend vroeg weer even rijden maar er was sinds gisteravond een flinke brand vlakbij stal dus we hebben vanochtend eerst alle weides, paddocks en de bak gecheckt op glasdeeltjes etc. Viel gelukkig heel erg mee maar tegen de tijd dat we klaar waren met 5 hectare doorlopen was het al warm en hadden we geen zin meer om te rijden haha :+ Plus dat we nog wel wat last hadden van de rook dus dan ga je de paarden ook niet aan het werk zetten...


Dat klinkt alsof je heel dicht bij mij in de buurt zit :+ Was een hele fikse brand idd. Hier moesten ramen en deuren dicht. Gelukkig staat mijn paard aan de andere kant tegenwoordig. Moest wel even denken aan mijn voormalige pensionstal waar de rook volgens mij aardig overheen lag...

Edit: even in je profiel gekeken. Ja, wij kennen elkaar. Vorig jaar was je bij ons op de club :o

Ah ja wat grappig! Was nieuwsgierig dus heb ook even gekeken, echt een tof paard heb je. Je had verdiend gewonnen toen haha 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 07:06 



 
Profiel   

NF, Noukie, hij is gelukkig weer opgeknapt. Gaskoliek was het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 07:53 



 
Profiel   

Noisy gelukkig maar! Koliek is zo rot -O-

Wij zijn ook voorlopig weer even uitgeschakeld, ze is stokkreupel en het is zeker 2cm diep. Dierenarts is onderweg -O-

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 09:28 



 
Profiel   

Oh bah, beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 09:48 



 
Profiel   

Noisy schreef
NF, Noukie, hij is gelukkig weer opgeknapt. Gaskoliek was het.

Fijn dat hij is opgeknapt!

Norwayfjord, pff beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 09:53 



 
Profiel   

Aii NorwayFjord, dat ziet er niet goed uit -O-
Hopelijk knapt die snel op

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 11:13 



 
Profiel   

Ohh das een rottige plek.. hopelijk goed te hechten!

Fijn dat hij weet opgeknapt is Noukie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 11:41 



 
Profiel   

He bah, dat is naar. Sterkte hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 11:46 



 
Profiel   

Ja wilde haar uit stal halen en ze kon gewoon niet lopen dus ik zag de bui al hangen |( Het lijkt gelukkig heel erg mee te vallen, er zijn medicijnen voor een heel leger in gegaan en komende 3 dagen nog antibiotica geven. Dan moet ze eigenlijk gewoon weer goed zijn dus als er geen complicaties zijn kan ik er over een week-2 weken weer op om iig te gaan stappen. Maar de hoop om van de zomer voor het eerst te starten word wel steeds minder -O- Misschien een keer een online proefje ofzo als we verder niks raars meer krijgen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 13:05 



 
Profiel   

Noisy, hoe is het nu met je paard?
Wat een vervelende wond Norwayfjord,weetje hoe het gekomen is?

Hier vanmorgen kort losgereden en ook nog eerder aan de beurt, was er nog net niet helemaal fijn aan. Dacht ik rij stoer mijn proef uit mijn hoofd. Rij ik een vet goede middendraf, gaat ineens de bel. Verkeerde oefening :') . Mijn moeder was er gelukkig wel dus die leest voor wat ik wel moet. Komt er iemand van de organisatie naar haar toe dat ze niet mag "helpen"? Nou weet ik dat helpen/praten niet mag, maar voorlezen toch wel, ook al is dat pas op het eind? Mijn moeder stond ook naast de jury en die heeft niks gezegd/opgeschreven. Of is daar een regel voor dat lezen het vanaf het begin moet? Had nog 192-2 en 201,5 met een 2de prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 13:43 



 
Profiel   

Als je eenmaal hebt besloten uit je hoofd te rijden, mag je daarna niet meer laten voorlezen, dus dan had je inderdaad gediskwalificeerd moeten worden.
Artikel 115:
Citaat
2. Uit het hoofd rijden:
a. Het uit het hoofd rijden van een proef waarvoor het niet is voorgeschreven is toegestaan. Wanneer een deelnemer het besluit heeft genomen om het programma uit het hoofd te rijden, moet deze daarbij blijven.
b. Het is - op straffe van uitsluiting - niet toegestaan dat de deelnemer vanaf een bepaald onderdeel het programma alsnog verder laat voorlezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 13:48 



 
Profiel   

Oh dan heb ik nog mazzel gehad :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 13:58 



 
Profiel   

Noukie schreef
Briesje scheelt een hoop idd! En dat er water beschikbaar is, maakt het ook altijd weer fijner vind ik. Water wat je zelf meeneemt koelt na een tijdje in de auto ook minder goed :+
Heb je fijn gesprongen?

Noisy, was jou vergeten,naar koliek! Hopelijk is ie weer opgeknapt?



Oefenspringen heel fijn gesprongen. Moet nog even de filmpjes op youtube gooien en dan maak ik weer eens een topic aan.
Wedstrijd vandaag zelf niet zo best. Parcours was iets aangepast waar paard het niet mee eens was. Op 60 cm mag er geen A/B sprong zijn en die was er met oefenspringen wel.
Paard snapte niet helemaal dat de staanders er nog stonden maar er geen hindernis was. Eerste parcours 3 weigeringen vanwege spanning (zowel van mij als alles er omheen, die versieringsboompjes waren er gister niet).
Gelukkig mocht ik het parcours wel even uitrijden wat ik echt heel lief vond. 2de rondje 2 balken maar geen weigeringen en nog een 6 voor stijl.
Ben super trots op mijn paard voor ons 2de springwedstrijdje. Vorige keer lag ik al in de kreukels op het losrijterrein.


@NorwayFjord jeetje wat een nare wond! beterschap voor je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 14:23 



 
Profiel   

Ik lees nog steeds trouw mee, maar ben afwezig geweest. Het rijden staat bij mij op een laag pitje op dit moment. Ik wist echt niet wat ik met Cupido aanmoest of waar ik nog moest beginnen.
Heb zelf nagedacht om te stoppen met de sport (maarja dat is ook weer jammer)
We starten toevallig donderdagavond (baarlo) kleine wedstrijd en zaterdag in reuver. En 1 juli misschien nog 1 wedstrijd. Ik denk dat ik daarna een pauze ga inlassen met betrekking tot wedstrijd rijden.
Dit hele seizoen was voor mij echt dramatisch en stiekem kijk ik uit naar het indoorseizoen omdat hij meestal dan net wat makkelijker is qua rijden en niet zo snel afgeleid is.

Discodipp kan beter met mijn paard overweg

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 18:02 



 
Profiel   

miss_lizje schreef
Noukie schreef
Briesje scheelt een hoop idd! En dat er water beschikbaar is, maakt het ook altijd weer fijner vind ik. Water wat je zelf meeneemt koelt na een tijdje in de auto ook minder goed :+
Heb je fijn gesprongen?

Noisy, was jou vergeten,naar koliek! Hopelijk is ie weer opgeknapt?



Oefenspringen heel fijn gesprongen. Moet nog even de filmpjes op youtube gooien en dan maak ik weer eens een topic aan.
Wedstrijd vandaag zelf niet zo best. Parcours was iets aangepast waar paard het niet mee eens was. Op 60 cm mag er geen A/B sprong zijn en die was er met oefenspringen wel.
Paard snapte niet helemaal dat de staanders er nog stonden maar er geen hindernis was. Eerste parcours 3 weigeringen vanwege spanning (zowel van mij als alles er omheen, die versieringsboompjes waren er gister niet).
Gelukkig mocht ik het parcours wel even uitrijden wat ik echt heel lief vond. 2de rondje 2 balken maar geen weigeringen en nog een 6 voor stijl.
Ben super trots op mijn paard voor ons 2de springwedstrijdje. Vorige keer lag ik al in de kreukels op het losrijterrein.


@NorwayFjord jeetje wat een nare wond! beterschap voor je paard.


Fijn dat je het uit kon rijden en dat tweede rondje beter ging!

Ik wist niet dat A B nog niet mag op die hoogte. Is er ergens te vinden (of weet je het wellicht) vanaf welke hoogte dat wel is?
Met een pony (met korte passen) tussen de paarden is de dubbel waardoor er niet echt gesprongen kan worden, maar zonder dubbel kan het natuurlijk wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 18:12 



 
Profiel   

Vanaf 80cm mag er een dubbel in :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 18:17 



 
Profiel   

Bowo schreef
Vanaf 80cm mag er een dubbel in :)

Dit stelt me zoveel gerust, over een paar weken heb ik een 50cm wedstrijdje met mijn pony tussen de paarden. Al 1 onderdeel minder om bang voor te zijn _O-

Misslizje, fijn dat de tweede ronde beter ging!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 18:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 94 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 165  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen